Minä olen sitä mieltä, että vaakunassa oleva leijona täytyisi vaihtaa saimaan norppaan
Ja miksi? No ensinnäkin Suomessa ei ole leijonia ja toisekseen Saimaannorppa elää nimensäkin mukaisesti saimaassa eli vain ja ainoastaan Suomessa; ei missään muualla maailmassa. Kolmanneksi saimaannorppa on uhanalainen laji joten se voisi symboloida myös suomalaisten sisua
Kommentit (57)
Miksei suomenhevonen? Yleishyödyllinen eläin joka kuvastaa suomalaisten ihanteita
Kaljapullo tai viinapullo siihen vois vaihtaa
Mä ole aina ajatellut karhua. Vanhastaan suomalaisille pyhä eläin monine nimityksineen.
Eiköhän tuohon haettu nimenomaan sotaista eläintä. Sellaista, joka pärjäisi kaksipäiselle kotkalle. Karhu oli varattu, koska Venäjän symboli. En tiedä mikä sudessa oli vikana. Liian pieni? Niitä vainottiin Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Miksei suomenhevonen? Yleishyödyllinen eläin joka kuvastaa suomalaisten ihanteita
Se antaa vääränlaisen mielikuvan potentiaaliselle valloittajalle.
Minun mielestä taas käki kuvastaisi hyvin nykyistä suomalaista ihmisrakennetta, joten sopisi hyvin myös vaakunaan.
Ehdotan, että annetaan asia konsulttitoimistolle. Vaakunan muutos projektiin voisi näin ensi alkuun allokoida vaikkapa 300 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä taas käki kuvastaisi hyvin nykyistä suomalaista ihmisrakennetta, joten sopisi hyvin myös vaakunaan.
🤣
Ei venäläiset voi varastaa karhua! Se on meidän! 🐻
Olisiko norpalla siinä miekka räpylässä niinkuin leijonalla?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko norpalla siinä miekka räpylässä niinkuin leijonalla?
Enemminkin kalaverkot
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuohon haettu nimenomaan sotaista eläintä. Sellaista, joka pärjäisi kaksipäiselle kotkalle. Karhu oli varattu, koska Venäjän symboli. En tiedä mikä sudessa oli vikana. Liian pieni? Niitä vainottiin Suomessa?
Onhan lippukin Venäjältä peräisin, niin karhu sopisi sen kaveriksi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan lippukin Venäjältä peräisin, niin karhu sopisi sen kaveriksi hyvin.
Suomen lippu voi ihan yhtä hyvin olla versio Venäjän laivaston lipusta, kuin myös pohjoismaalaisesta ristilipusta. Ei sitä alemmuuskompleksia kannata nyt ihan näin kovasti potea!
Määkivä lammas siihen sopisi erinomaisesti.
Mie tykkäisin leijonien sijasta vaikkapa oravista, eli lätkäjoukkue olisi suomen oravat. Ei myöskään yllyttäisi aiheettomaan agressioon samalla tavalla.