Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän takia EN OSTA Lippu.fi palvelusta enää lippuja!

Vierailija
09.11.2025 |

Olin ostamassa lippuja Lippu.fi:stä kunnes sivusto sanoi että lipun toimitus pdf-tiedostona sähköpostiin maksaa euron, äppiin toimitus ilmainen.

Eli mun pitäis ladata heidän äppi jotta saan oman lippuni. Miten voi pdf-tiedoston automatisoitu lähetys sähköpostiin maksaa euron? En halua ladata mitään äppejä jotka kerää vaan käytösdatat talteen ja myy ne mainostajille. Koen siis että tuo euron maksu on rangaistus / vero siitä että säilytän yksityisyyteni.

Minäpä kysyin Lippu.fi:ltä itseltään mihin perustuu euron hinta. Sieltä vastattiin, että he haluavat kannustaa ihmisiä vastuullisuuteen, kun jokuhan saattaisi tulostaa pdf-lipun paperille. Aivan uskomatonta. Loppui tämän lafkan kanssa asiointi + varmaan otan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. On hyvin ilmiselvää, mitä tuossa yritetään.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euro oli niin vaikea maksaa satasen lipuista

Vierailija
2/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiii tässähän onkin kyse siitä että pitää todistaa omistavansa euron ja jokaisen pitää lahjoittaa korporaatiolle euro ilman mitään perusteltua syytä.

Eikä tosiaankaan tule sadan tuhannen vuosittainen liikevoitto korporaatiolle tästä pikku toimenpiteestä niiii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää ihan törkeää että aletaan verottamaan ihmisiä siitä ettei lataa jotain vakoiluäppiä.

Joo, ehkä se on vain euron. Jos hyväksyt tämän niin ens vuonna ne nostaa sen viiteen euroon. Ne kokeilee kepillä jäätä mitä kaikkea kansa suostuu nielemään ja säätää röyhkeytensä sen mukaan.

Väitän että 10 vuoden päästä yhteiskunnassa ei saa tehdä enää mitään ilman äppejä tai jotain satasen äpittömyysveroa. Sinä päivänä tämä kamala maailma on teidän itse valitsemanne.

Vierailija
4/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, kun et menekään minnekään.

Vierailija
5/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetatko myös lääkärissä käynnin koska 20 euron toimistomaksu? Myös Woltissa ja Foodorassa tulee ainakin euro lisää toimituksesta.

Vierailija
6/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko Lippu.fi:n puolustajat kertoa mihin toi euron maksu perustuu? Mikä siihen on syynä?

Jos et pysty niin mikset samantien anna minulle euroa kun se on kerran niin pieni raha.

Lopetan vaikka tähän ketjuun kirjoittelun HETI kun annat mulle euron.

Vierailija
7/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää ihan törkeää että aletaan verottamaan ihmisiä siitä ettei lataa jotain vakoiluäppiä.

Joo, ehkä se on vain euron. Jos hyväksyt tämän niin ens vuonna ne nostaa sen viiteen euroon. Ne kokeilee kepillä jäätä mitä kaikkea kansa suostuu nielemään ja säätää röyhkeytensä sen mukaan.

Väitän että 10 vuoden päästä yhteiskunnassa ei saa tehdä enää mitään ilman äppejä tai jotain satasen äpittömyysveroa. Sinä päivänä tämä kamala maailma on teidän itse valitsemanne.

Aha vai niin. Ehkä parempi levätä kotona vaan

Vierailija
8/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetatko myös lääkärissä käynnin koska 20 euron toimistomaksu? Myös Woltissa ja Foodorassa tulee ainakin euro lisää toimituksesta.

Herranjumala että täällä on taas tyhmää väkeä paikalla. Ymmärrätkö tietotekniikasta yhtään mitään?

Noi muiden firmojen maksut perustuu johonkin todelliseen kuten toimistotyöhön, autolla ajamiseen, asian käsittelyyn tms.. Lippu.fi veloittaa ERIKSEEN käsittelymaksun ja sen jälkeen euron toimitusmaksun pdf-lipulle jonka tekoäly generoi automaattisesti. Olen ohjelmoija. Sähköpostin automatisoitu lähetys ei maksa firmalle yhtään mitään ja tässä saatiin keksittyä täysin kuvitteellinen euron maksu.

No, näköjään toimii kun kansa on näin TYHMÄÄ.

Vierailija
9/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala että täällä on taas tyhmää väkeä paikalla. Ymmärrätkö tietotekniikasta yhtään mitään?

Noi muiden firmojen maksut perustuu johonkin todelliseen kuten toimistotyöhön, autolla ajamiseen, asian käsittelyyn tms.. Lippu.fi veloittaa ERIKSEEN käsittelymaksun ja sen jälkeen euron toimitusmaksun pdf-lipulle jonka tekoäly generoi automaattisesti. Olen ohjelmoija. Sähköpostin automatisoitu lähetys ei maksa firmalle yhtään mitään ja tässä saatiin keksittyä täysin kuvitteellinen euron maksu.

Jos olisit yrittäjä, niin ymmärtäisit että eivät tuollaiset systeemit ole ilmaisia. Ja tyhmähän se on, joka ei asiakkaalta laskuta kaikesta mahdollisesta, ei lippu.fi mikään hyväntekeväisyysjärjestö ole.

Vierailija
10/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on aivan uskomaton. Firma keksii omasta päästään mielikuvitus äpittömyysveron ja kansan ensimmäinen reaktio on puolustaa sitä :D

Taidan pistää omassa firmassa saman testiin. 5 euron palvelumaksu jos asioi mun firmassa paikanpäällä häiritsemässä minua, äpissä mainoksia katsomalla saa palvelun ilmaiseksi.

Tuskin kukaan vastustaa. Oletan että yläpeukutatte tämän koska teen ihan samaa kuin Lippu.fi

Vierailija
11/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit yrittäjä, niin ymmärtäisit että eivät tuollaiset systeemit ole ilmaisia. Ja tyhmäh

Olen ylläpitänyt kotisivuja vuodesta 2001.

Satun tietämään että automaattisesti generoidun pdf-lipun lähetys sähköpostiin ei maksa yhtään helkkarin mitään eikä mikään muukaan palvelu veloita sähköpostin lähetyksestä euroa.

Mainitse mikä tahansa muu palvelu joka tekee näin.

Minä odotan.

Vierailija
12/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on aivan uskomaton. Firma keksii omasta päästään mielikuvitus äpittömyysveron ja kansan ensimmäinen reaktio on puolustaa sitä :D

Taidan pistää omassa firmassa saman testiin. 5 euron palvelumaksu jos asioi mun firmassa paikanpäällä häiritsemässä minua, äpissä mainoksia katsomalla saa palvelun ilmaiseksi.

Tuskin kukaan vastustaa. Oletan että yläpeukutatte tämän koska teen ihan samaa kuin Lippu.fi

Jos sulla on ainoana myytävänä artikkelina jokin kiinteähintainen tuote, jossa on surkea kate, niin todennäköisesti sun pitäisi busineksen säilyttämiseksi keksiä siihen jotain lisämyyntiä päälle. Toimitusmaksu on ihan luonteva tapa saada lisää laskutusta.

Vierailija
13/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole ainoa, jota pakkoapitus vtuttaa rankasti. Eikä tuossa tosiaan mistään luonnonsuojelusta ole kyse, vaan asiakastietojen keräämisestä. Itse olen tähän asti ollut porukasta se, joka ostaa liput ja lähettää sähköpostilla muille. Saapa nähdä viitsinkö vielä. 

Vierailija
14/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsit siitä tai et niin yritys voi ihan vapaasti hinnoitella nämä eri toimitus muodot. Ei se kuluttaja-asiamies sille mitään mahda. 

Vierailija
15/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet koodari ja tiedät, ettei automatisointi maksa mitään. Ok, eli teet sen automaation koodaustyön siis ilmaiseksi, hyvä tietää. Mullekin kelpaisi ilmainen koodaustyö, ilmoittele kun on kalenterissa (ilmaista) tilaa!

T. Yrittäjä

Vierailija
16/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla juuri tullut? Viime kuussa vielä kun käytiin kaverin kanssa konsertissa niin ei mun mielestä ollut tuollaista tai kun itse ostin yhteen kevään tapahtumaan?

Miten se äppi toimii, kun on useampi lippu, ilmeisesti näkyy kaikilla kuten vaikka laivaliput varaukset, jos syöttää jäsennumeron? Kaverini tuli tuohon viime konserttiin aika viime tipassa ja itse halusin jo mennä lämpiöön, joten onneksi oli laittanut lipun sähköpostitse mullekin.

Mä taas protestoin kulttuuriedulla maksamisen hintaa. Kesällä ostin yhteen konserttiin lipun palvelupisteestä kulttuuriedulla ja siihen tuli joku 10-12 euroa lisämaksua n. 40 euron lipun päälle. Oli joku 5 euron epassimaksu ja  5 euron kulttuurietumaksu ja vielä jokin Lippupisteen oma palvelumaksu siihen päälle. En jatkuvasti ostele lippuja, niin en tiennyt tuosta yhdestä vitosesta, joka oli lisätty joskus keväällä.

Vierailija
17/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet koodari ja tiedät, ettei automatisointi maksa mitään. Ok, eli teet sen automaation koodausty

Kerrotko ensiksi että minkä takia toimituksen automatisointi äppiin on yhtäkkiä ilmaista mutta sähköpostiin lähetys maksaa?

Edelleen: kertokaa nyt kun ootte noin fiksuja että minkä takia pdf-tiedosto maksaa euron mutta äpin sisällä se ei maksakkaan yhtään mitään?

Ootko nyt IHAN varma ettei tämä ole vain kiero keino saada ihmiset lataamaan vakoilusontaa puhelin täyteen ja katsomaan mainoksia samalla?

mieti nyt hyvä ihminen tätä pari sekuntia Tiktokin mädättämillä aivoillasi.

Vierailija
18/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit yrittäjä, niin ymmärtäisit että

No esimerkiksi Lippu.fi:n kilpailija Tiketti: 

PDF-lippu sähköpostiin 1 € / tilaus

Mobiililippu matkapuhelimeen 1 € / tilaus

Nouto myyntipisteestä 3 € / tilaus

Nouto R-kioskilta 1 € / lippu + 3 € / tilaus (maks. 20 lippua / tilaus)

Vierailija
19/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI todellakaan ollut siitä kysymys. Lue uudelleen ja mietti.

Vierailija
20/62 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että menee noin kauan. No yksi raja on 2030. Neljä-viisi vuotta.

Lähtisin pakoon 15 minuutin kaupunkina hyvissä ajoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi