Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kanssa luksushotellissa ja hämmentävä fiilis

Vierailija
09.06.2025 |

Ollaan lasten paratiisissa, mitään ei puutu. On ohjelmaa, herkkuja tarjolla koko ajan yms.

Illalla katselin lapsia, omaani ja muita. Näillä lapsilla ei ole mitään kosketuspintaa siihen, että ei pääse kesällä mihinkään.

En ihan syyllisyydeksi kutsuisi enkä tiedä edes miksi teen aloituksen. Joku vähän nega tunne vain valtasi. Tunnistaako kukaan muu fiilistä?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suhtaudutte hyvätuloisiin aina negatiivisesti?

Vierailija
22/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ollut antaa väärää mielikuvaa. Luksus varmasti sen antoi, mutta kirjoitin lapsen näkökulmasta. Emme kulje limusiinilla, vaan täällä lapselle ihan kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole luksusta jos sinulla on varaa siihen.

Vierailija
24/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse miettinyt samaa välillä. Omalla lapsella ei ainakaan ole mitään kosketuspintaa köyhyyteen ja vähäosaisuuteen. Elää ihan eri todellisuudessa kuin monet ikäsensä. Asutaan vielä alueella, jonka kouluun tulee vain hyväosaisten lapsia. Yläkoulussa reilu vuoden päästä tämä muuttuu, mutta luultavasti samoista taustoista olevat hengaavat omissa porukoissa silloinkin.

Toisaalta miten sitä kosketuspintaa antaa? Ilman, että se on ihan jumalattoman tekopyhää. Jos nyt vaikka valitsisi olla yhden kesän ilman reissuja ja kivoja juttuja, niin se olisi kuitenkin valinta ja lapsella olisi kuitenkin se hyväosaisen lapsen elämä muuten. 

Vierailija
25/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan tunnistanut. Minusta tuntuisi jopa jotenkin epäkiitollisuudelta elämälle, jos en vaan nauttisi silloin kun elämä antaa nautittavaa. Kyllä niitä ongelmiakin itse kunkin elämässä tulee ihan riittävästi, ei tarvi tehdä ongelmia ihan omalla ajattelullaan silloinkin, kun asiat on hyvin.

Eikä se niitä lapsia, jotka ei pääse kesällä mihinkään, mitenkään auta, kuinka paljon joku heitä siellä luksushotellissa murehtii. Joten ihan turhaa ajattelua, joka pilaa omaa mielentilaa vaan, auttamatta ketään. 

Viihdyn kyllä ja surua on perheessä ollut paljon, emme ole ongelmitta saaneet elää.

Mietin sitä, kun lapset palaavat kouluun ja jotkut ovat saaneet "kaiken", jotkut ei mitään.

Olen auttanut muita ihmisiä ja mielelläni maksaisin jokusen lapsen huvipuistomatkan. Rehellisesti: en tunne osattomia lapsia. Ja kusetukseen olen kyllästynyt.

Vierailija
26/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyväosainen, ja lapset ovat matkustelleet paljon, ja asuneetkin eri maissa. Olen kuitenkin aloittajan kanssa eri mieltä. Kyllä meidänkin lapset nauttivat ihan halvoista tai ilmaisista asioista. Retkistä järven rantaan, jätskistä aurinkoisina päivinä, pyöräilystä liikennepuistossa jne. En usko ollenkaan, että joku matka Universal Studios -puistoihin ja Disney Worldiin ovat ne parhaat asiat heidän lapsuudessaan, vaikka noihin menikin ihan hulluna rahaa. 

Vierailija
27/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyväosainen, ja lapset ovat matkustelleet paljon, ja asuneetkin eri maissa. Olen kuitenkin aloittajan kanssa eri mieltä. Kyllä meidänkin lapset nauttivat ihan halvoista tai ilmaisista asioista. Retkistä järven rantaan, jätskistä aurinkoisina päivinä, pyöräilystä liikennepuistossa jne. En usko ollenkaan, että joku matka Universal Studios -puistoihin ja Disney Worldiin ovat ne parhaat asiat heidän lapsuudessaan, vaikka noihin menikin ihan hulluna rahaa. 

En sanonut, että lapsi ei nauttisi muistakin tekemisistä.

Vierailija
28/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pointtini olikin se, että en sääli lapsia, jotka eivät saa kalliita asioita, koska ne parhaat ovat halpoja/ilmaisia. Säälin toki lapsia, joita kukaan ei vie uimaan/jätskille. Tai lapsia, jotka eivät pääse touhuamaan koiranpentujen kanssa. Ja joille kukaan ei lue kirjoja. Aikuisen aika antaa lapselle luksuslapsuuden. 

Vierailija
29/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun lapsesta se reissu on Orlandoon noihin puistoihin on paras reissu ikinä. Ja niiden jälkeen ei ollakaan juurikaan käyty Suomessa huvipuistoissa, kun eivät oikein tunnu mitään.

Kyllä minunkin lapsi nauttii halvoista ja ilmaisista asioista, mutta eivät ne ole elämyksiä vaan arkea.

T. toinen hyväosainen

Vierailija
30/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pointtini olikin se, että en sääli lapsia, jotka eivät saa kalliita asioita, koska ne parhaat ovat halpoja/ilmaisia. Säälin toki lapsia, joita kukaan ei vie uimaan/jätskille. Tai lapsia, jotka eivät pääse touhuamaan koiranpentujen kanssa. Ja joille kukaan ei lue kirjoja. Aikuise

Vielä surullisempaa tietenkin, jos ei ole mitään. Mutta en usko, etteikö lukuisia lapsia harmita, jos ei koskaan pääse huvipuistoihin tai matkalle.

Vierailija
31/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suhtaudutte hyvätuloisiin aina negatiivisesti?

Tämä. Ihan kuin olisi automaattisesti m*lkku jos ei taloushuolia.

Vierailija
32/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sylettävää huomionhakua..

Et voi noin sanoa. Kaikilla on omat tilanteensa. Sylettääkö sinua köyhän jota ahtaassa asunnossa monen lapsen kassa???

Vierailija
33/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemasi tunne on porvariston hillitty Weltschmerz.

En ole porvari. Olen tehnyt todella paljon työtä rahaa ansaitakseni. Enkä kannata oikeistoa.

Niinpä. Sä oot mielin kieli  yleiselle polliittiselle vihervassari-korrektiudelle, koska se on susta trendikästä. Mokoma mielistelevä lälly.

Vierailija
34/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika universaali piirre ihmisillä että kosketuspintaa on omaan elämään kuuluvilla asioilla, ei muilla. Kaikkea ei voi saada

Vierailija
35/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä täydellinen esimerkki Humble bragistä!

Anteeksi englannin käytöstä, mutta tuolle ei taida olla suomenkielistä termiä. Nöyräkehu ei oikein toimi.

Mutta juu, on se rankkaa olla noin rikas ja hyväosainen, lapsiparatkin kärsii kun ei ne pääse kokemaan osattomuutta. Voi teitä raukkoja.

Vierailija
36/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pointtini olikin se, että en sääli lapsia, jotka eivät saa kalliita asioita, koska ne parhaat ovat halpoja/ilmaisia. Säälin toki lapsia, joita kukaan ei vie uimaan/jätskille. Tai lapsia, jotka eivät pääse touhuamaan koiranpentujen kanssa. Ja joille kukaan ei lue kirjoja. Aikuise

Pointti , toki , ja toisten lapsista riittäminen  paljastaa että olet se saatan haukkuva Vanhapiika. Eikö sulla ole muuta tekemistä  kun antaa näitä mukaneuvojasi...  😝😝😝😝🤮🤮🤮🤮🤮

Vierailija
37/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pointtini olikin se, että en sääli lapsia, jotka eivät saa kalliita asioita, koska ne parhaat ovat halpoja/ilmaisia. Säälin toki lapsia, joita kukaan ei vie uimaan/jätskille. Tai lapsia, jotka eivät pääse touhuamaan koiranpentu

Huomasin  myös heti että täällä änkyyttää juuri tämä lapseton vanhapiika paskoine ohjeineen. Raukka ,parka.😝

Vierailija
38/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla ökyleikkeitä.

Vierailija
39/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä täydellinen esimerkki Humble bragistä!

Anteeksi englannin käytöstä, mutta tuolle ei taida olla suomenkielistä termiä. Nöyräkehu ei oikein toimi.

Mutta juu, on se rankkaa olla noin rikas ja hyväosainen, lapsiparatkin kärsii kun ei ne pääse kokemaan osattomuutta. Voi teitä raukkoja.

Mikä aloituksessa viittasi rikkaiden lasten kärsimykseen?

Vierailija
40/96 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus on rumaa. Aloituksessa ei ollut mitään ilkeää mutta kommenteissa vaikka ja mitä. Ite sain ap.sta sydämellisen ihmisen mielikuvan