Mies ei kehu ulkonäköäni koskaan
Mies ei koskaan kehu ulkonäköäni, ei ole kehunut vuosiin. Tämä on laskenut itsetuntoani, enkä tunne enää itseäni naiselliseksi tässä suhteessa. Koska kehuja ei tule koskaan, en myöskään enää jaksa nähdä niin paljon vaivaa ulkonäön eteen kuin ennen. Minä olen kehunut miestä, mutta koska se ei ole ollut millään tapaa vastavuoroista, jätän kivat sanat nykyään sanomatta vaikka mies näyttäisikin hyvälle. Joskus kun olen laittautuneempi ja sen näköinen kuin mistä tiedän miehen pitävän, huomaan hänen katseestaan, että pitää näkemästään. Kuitenkaan ei silloinkaan sano mitään. Mistä tämä johtuu?
Olen kyllä välillä vihjannut miehelle, että tuntuu ikävältä kun hän ei enää kehu ja en tunne itseäni kauniiksi hänen silmissään. Silti mies ei ole sanonut mitään, enkä enää aio asiasta vihjata.
Tämä tuntuu vaikuttavan parisuhteen dynamiikkaan syvästi. Minulle on tärkeää tuntea itseni halutuksi kumppanin silmissä ja luo on eräänlaista seksuaalista jännitettä parin välille. Huomaan katkeroituvani ja tuntuu, että naiseuteni ja kauneuteni menee hukkaan tässä suhteessa. Mietin jopa eroa Jos olisin ulkona ja joku muu mies huomioisi minua, en kokisi kovin vääräksi pettää, sillä ei minua kotona pidetä arvossa. Olenko kohtuuton kun haluan huomiota mieheltäni?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Se että suhde on alunperinkin perustunut pääasiassa ulkonäköön, ei kuulosta hyvältä. Kuitenkin se ulkonäkö rapistuu.
Suhde ei ole perustunut pelkkään ulkonäköön. Sanoin, että mieheni kiinnostui juuri ulkonäön vuoksi aluksi. Oli salaa ihaillut minua ulkonäköni vuoksi hyvin pitkään, ennenkuin uskalsi tehdä aloitteen. Tutustuessamme huomasimme, että olimme monilla muilla tavoin yhteensopivia, mm. kiinnostuksen kohteet, arvot, tausta, luonne, elämäntavoitteet jne.
-Ap
Mies varmaan kehuu muita naisia. Olet itsestäänselvyys joten miehen ei tarvii kehua koska saa pillua kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että tässä kohtaa miestä vaivaa joko vallan tunne tai menettämisen pelko. Hän tietää, että janoat kehuja ja nauttii, kun hänellä on valta niitä kehuja jakaa tai olla jakamatta ja tällä tavoin vaikuttaa sinun henkiseen tasapainoosi ja hyvinvointiisi. Sairasta. Toinen on tuo menettämisen pelko. Mies ei uskalla kehua, koska pelkää, että tajuat itse kuinka kaunis olet ja rupeat säteilemään liikaa ja pian ympärilläsi parveilee flirttailevia miehiä joka suunnasta joista joku (miehesi pelkoskenaariossa) nappaa sinut pois häneltä.
Olen samaa mieltä, ja tällaisilla miehillä on pohjattomaan huono itsetunto itsellään vaikka eivät anna sen näkyä.
Ei järjen hiventä koko kehujen haluamisessa. Mitä hyötyä sulle kehuista on? Voiko niitä syödä?
Naiset on outoja. Varmaan samasta syystä ap haluaa kehuja kuin instapyllistelijät tykkäyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei järjen hiventä koko kehujen haluamisessa. Mitä hyötyä sulle kehuista on? Voiko niitä syödä?
Sä olet varmasti suosittu naisten keskuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet varmasti suosittu naisten keskuudessa
Erittäin suosittu mutta miten se tähän liittyy
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa salaisuuden:
Naiset ovat todellabnirsoja ja miehen on äärimmäisen vaikeaa saada naisystävää, joka olisi sen tasoinen että häntä voisi kehua.
Ne naiset joita voisi kehua vuolaasti harvemmin haluaa tutustua.
T. M39
Onko suomalaiset miehet siis sukua missikeisari Eino Makuselle, vai onko ulkomailla niin paljon kauniimmat naiset? Maassa on muutama niin kaunis nainen, että voisi kehuakin? Ei jumalauta, tää on ihan absurdia.
Olet kaunis juuri tuollaisena kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Tässä klassikko sulle ap:
Yritä olla vähemmän ruma.
Aika usein se vain heikentää tilannetta. Mies alkaa pilkata kaikenlaisia kaunistautumisyrityksiä ja sabotoida niitä. Oikeasti usein pyrkimys on pitää puoliso alakynnessä. Unohtuu vain, että jossain vaiheessa kynnysmatolla ei enää ole menetettävää, ja se lähtee silti.
Vierailija kirjoitti:
En edes muistanut, että noin ulkonäkökeskeisiä ihmisiä voi ollakaan.
Aika monesta tulee sellainen, jos kehuja ei tule ikinä minkäänlaisia. Ei niin rumaa olekaan, etteikö siitä jonkinlaisen kehun aiheen löytäisi. Vaikka nätit korvat jos ei muuta. Tai tosiaan jotain muuta kehua sitten.
Ääliö. Se on kääntänyt jo katseensa muualle. Etkö tajua.
Miehen tekemä naisen ulkonäön kehuminen on laitonta seksuaalista ahdistelua.
Ei minunkaan mieheni kehu. Siksi minulla onkin toinen joka kyllä kehuu.
Jos mies pitää sinua kilpailijana, kaikki kehu sinulle on häneltä pois.
Tällainen huono haavoittuva itsetunto paljastuu yleensä vasta, kun ollaan oltu parisuhteessa jo jonkin aikaa.
Näitä on sekä-että, suurin osa naisista tietysti haluaa kehuttavan mutta ei suinkaan kaikki, ja jos sattuu kuulumaan siihen vähemmistöön joka ei kehumista siedä niin löydäpä sitten mies jolle ne kehumiset kelpaisi ja hääräisi muutenkin kapustan varressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No emt, ehkei siinä sitten oikeasti ole kehuttavaa. Minulla oli yhdessä vaiheessa paha ihosairaus kasvoissa ja on nytkin, ei silloin minuakaan kukaan kehunut, mutta oli mulla silmät itselläkin päässä ja kävin lääkärissä sen hoidattamass kuntoon 👹 olin sen takia vakavasti masentunut myös. Olin nätti ilman sitä, mutta mun kasvot meni pahasti pilalle ja arpeutui
En vain ymmärrä kun mies on alunperin minusta kiinnostunut nimenomaan ulkonäön kautta. Toki vuosien varrella olen vanhentunut, mutta olen ikäisekseni nuoren näköinen, en ole lihonut, eikä ulkonäköni ole juuri mitenkään muuttunut. Ainoastaan en laittaudu enää niin paljon kuin ennen. Mutta silloin kun laittaudun, niin mies ei ikinä sano mitään "näytätpä hyvältä" tms.
Ehkäpä tuossa sun ymmärtämätön kypsymättömän pintapuolisuutesi virhe on ollut kun olet suostunut miehelle joka on ollut kiinnostunut sinusta nimenomaan ulkonäkösi vuoksi. Niin makaa kuin petaa.
Olet kai ruma joten mies ei kehu eikä halua valehdella että olisit kaunis vaikka et ole. Rehellisyyttä sinun pitää arvostaa eikä saada kehuja.
Kauneus on katsojan silmässä. Puolisoni ja minä olemme tavan tallaajia. Puolisoni on kaunis sielultaan ja aina muutenkin omaan silmääni. Ei sitä tarvitse toitottaa hänelle.
Meillä on muut arvot yhteiselossa kuin ulkonäkäasiat.