Mies ei kehu ulkonäköäni koskaan
Mies ei koskaan kehu ulkonäköäni, ei ole kehunut vuosiin. Tämä on laskenut itsetuntoani, enkä tunne enää itseäni naiselliseksi tässä suhteessa. Koska kehuja ei tule koskaan, en myöskään enää jaksa nähdä niin paljon vaivaa ulkonäön eteen kuin ennen. Minä olen kehunut miestä, mutta koska se ei ole ollut millään tapaa vastavuoroista, jätän kivat sanat nykyään sanomatta vaikka mies näyttäisikin hyvälle. Joskus kun olen laittautuneempi ja sen näköinen kuin mistä tiedän miehen pitävän, huomaan hänen katseestaan, että pitää näkemästään. Kuitenkaan ei silloinkaan sano mitään. Mistä tämä johtuu?
Olen kyllä välillä vihjannut miehelle, että tuntuu ikävältä kun hän ei enää kehu ja en tunne itseäni kauniiksi hänen silmissään. Silti mies ei ole sanonut mitään, enkä enää aio asiasta vihjata.
Tämä tuntuu vaikuttavan parisuhteen dynamiikkaan syvästi. Minulle on tärkeää tuntea itseni halutuksi kumppanin silmissä ja luo on eräänlaista seksuaalista jännitettä parin välille. Huomaan katkeroituvani ja tuntuu, että naiseuteni ja kauneuteni menee hukkaan tässä suhteessa. Mietin jopa eroa Jos olisin ulkona ja joku muu mies huomioisi minua, en kokisi kovin vääräksi pettää, sillä ei minua kotona pidetä arvossa. Olenko kohtuuton kun haluan huomiota mieheltäni?
Kommentit (116)
Kaikenlaiseen p askaan sitä ihmiset tyytyvät. Minä kehun miestä mielelläni joten ei todellakaan kelpaisi joku joka kerran kymmenessä vuodessa tokaisisi "hyvä perse räh häh".
Mutta Suomessa mahdollisimman vähään tyytyminen jopa ihmissuhteissa on jokin kummallinen ylpeydenaihe 😄
Jos teidän yhteiselo riippuu siitä, kuinka paljon ukkos kehuu, niin sä voisit kokeilla yksinoloa tai hakea seuralainen, joka pönkittää sun itsetuntoa.
Joku auervaara esmes.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä... Lapsiperhearjen pyörteissä pääsemme todella harvoin kaksin tuulettumaan ja silloinkaan ei kehun kehua, vaikka kuinka laittautuisin. Lohdutan itseni sillä, etten juurikaan kuullut kehuja mieheltäni myöskään ennen lapsia, vaikka olin nuorempi, hoikempi ja nyt kun valokuvista katson, niin todella kaunis. Muilta kyllä. Mieheni on juntti, ei voi mitään.
Suomalaiset miehet on vähän juntteja... Eivät ole kuulleet kotoaankaan oman isänsä kehuneen äitiään. Ei ihan luontevasti muka istu meidän kulttuuriin.
Mutta mies voi silti muuten olla hyvä, vaikka ei saa sanaista arkkuaan auki.
Itse ainakin rakastan omaa junttiani, joka ei osaa kehua, mutta rakastaa minua silti <3
Onks se ukkos jostain perähikiältä? Ei ne oo oppinut kehumaan.
Petihommatkin alkaa sanoilla: Mene maate!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin luonnollista että nainen haluaa tuntea itsensä kauniiksi, halutuksi ja rakastetuksi suhteessa. Miehet taas haluavat tuntea olonsa tarvituksi ja arvostetuksi. Jos mies ei anna sinulle mitä luonnollisesti tarvitset, lähde pois suhteesta. En ikinä pystyisi olemaan suhteessa jossa en koe oloani naiselliseksi. Olin kerran tällaisen miehen kanssa, joka halusi olla siinä suhteessa se jota jumaloidaan. En pysynyt kunnioittamaan häntä, joten lähdin.
Voitkin päättää tänään että eilinen versio sinusta on nyt kuollut. Se epävarma nössö nainen on mennyttä, rest in peace. Se nainen joka otti vastaan tuollaista low-effort paskaa - häntä ei ole enää olemassa. Se on kirjaimellisesti nyt päätös - päätä nyt tässä hetkessä, että ansaitset parempaa. Tee tee se päätös nyt. Minä odotan. Noin. Eli olet nyt päättänyt että sinä ansaitset parempaa. Ja itseasiassa, sinä ansaitset para
Löytyy ehkä helpommin maan rajojen ulkopuolelta? En kyllä tiedä, onko lipevät kehuskelijamachot luotettavia.
Vähän paha kun meidät on opetettu, et naiselle kuuluu sitä, tätä ja tota, ja sun pitää olla onneton jos et saa kaikkea. Kuka saa kaiken? Ei ne ulkomaalaiset naisetkaan välttämättä sen onnellisempia ole. Vähemmän paineita kenellekään siitä miten "kuuluisi" elää, niin olis helpompaa.
N55
Vierailija kirjoitti:
Yks suohirvio haaveilee Facebookissa filmitähden urasta. Eläkeikäinen muija. Elää suuruudenharhoissaan.
Helenauu
Niin me ihmiset olemme erilaisia. Olin mielissäni, kun ex-mieheni ei kehunut ulkonäköäni koskaan, sillä en jaksa käsittää, miksi kehua asiasta, johon itsellä ei ole osaa eikä arpaa ja on muutenkin kovin pinnallista ja alkeellista. Siinä vaiheessa, kun hän ei kehunut taitojani, joita olin kehittäänyt harrastuksissani vuosikymmeniä, alkoi hiljalleen jurpia. Vielä kun hän kehui huomattavan ylistävästi vähemmän harjaantunutta naistuttavaamme, niin tuntuihan se kieltämättä ikävältä.
Ihmisillä on erilaisia tapoja osoittaa rakkautta. Suomessa rakkauden kieli on usein tekoja eikä niinkään sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin kertoa teill naiset, että Turkkilainen mies huomioi ja kehuu naista paaaaaljon enemmän kuin suomimies.
Ennemmin ottaisin sokean kuuromykän, ku turkkilaisen. No, onneksi supisuomalainen mies, joka osaa näyttää rakkautensa teoin. Hellästi puhuminen ja suukot ja halaukset kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Mieheni ilahtuu aina minut nähdessään. Naimisissa oltu yli 20 vuotta. Ollaan liki 6 kymppisiä.
Hanki amerikkalainen hävittäjälentäjä netin kautta somerakkaaksesi. Kehuja satelee.
"mies on alunperin minusta kiinnostunut nimenomaan ulkonäön kautta"
Tämä osui silmään
Että kuuluuko suhteeseen paljoa muita asioita asioita jotka kannattelisi suhdetta
jos erehdyt kehumaan naista tai viet kukkia nii monesti alkaa se kuka se nainen? ooksä pettäny mua mantra! koittakaa ny helvetti päättää....
Vierailija kirjoitti:
Mitä te naiset mussutatte. Jos ootte kelvannu miehelle seksiin niin ootte hyvän näkösiä, tartteeko sitä jatkuvasti toitottaa.
Eihän miehetkään oo valittamassa kun ette kehu heitä
Onko näitä pakko puhua.
"Kyllä sen sitten huomaa jos tilanne muuttuu. Ehkä ilmoitetaan jos ehditään".
Vierailija kirjoitti:
Mitä te naiset mussutatte. Jos ootte kelvannu miehelle seksiin niin ootte hyvän näkösiä, tartteeko sitä jatkuvasti toitottaa.
Eihän miehetkään oo valittamassa kun ette kehu heitä.
Ainakin toisten keskustelujen perusteella ei voi luottaa et on miehestä hyvännäköinen jos kelpaa seksiin. Joutuvat kuulemma nussimaan suohirviöitäkin, kun kauniimmat arvioi tasonsa liian korkealle ;)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia tapoja osoittaa rakkautta. Suomessa rakkauden kieli on usein tekoja eikä niinkään sanoja.
Tämä. Oma mies ei osaa kehua, mutta tekee valtaosan kotitöistä jupisematta. Kyllä kelpaa, mieluummin näin!
Minulla on ulkomaalainen puoliso, joka tuo viikottain kukkia, kehuu päivittäin, laittaa hyvää ruokaa ja osaa tanssittaakin. Ei paljon suomijuntit kiinnosta enää.
Suuri osa miehistä ottaa se mitä saa ja tämä pätee varmaan naisiinkin. Ei aihetta draamaan, oot varmasti ihan ok mut jos hottis tulee miestä vastaan ja huolii miehen, olet mennyttä elämää. Karu totuus.
Vierailija kirjoitti:
jos erehdyt kehumaan naista tai viet kukkia nii monesti alkaa se kuka se nainen? ooksä pettäny mua mantra! koittakaa ny helvetti päättää....
Yksi täys pökiö miesoletettu sanoi toillain tylysti mulle ja työnsi sanomatta sanaakaan kukat mulle ja riuhtoi ostoskassia jääkaapille tyhjäämään.
Karsee tyyppi.
Ja en ollut edes koskaan kuullut tollaisesta vitsistä.
Aivan järkky tyyppi.
"Nyt vaan sitten etsimään sitä imartelevaa, ylitsevuotavia kehuja jakavaa rakkauspommittajaa!"
Siis tämä olisi oikeasti jopa parempi. En siis nyt todellakaan sano kenellekään, että olkaa tällaisen miehen kanssa, mutta älkää myöskään olko sellaisen kanssa joka ei kehu teitä. On olemassa välimuoto.
Olin kerran suhteessa miehen kanssa joka ei koskaan kehunut minua. Yhtenä päivän kävelin jonkun vanhan juopon ohi, joka alkoi ylitsevuotavasti kehumaan minua maasta taivaisiin kuinka upea nainen olenkaan jne. Silloin tajusin kuinka alas olin vajonnut, kun tämän vanhan juopon sanat oikeasti imarteli 27 vuotiasta naista. Olin koko loppupäivän yhtä hymyä. Silloin kuitenkin tajusin myös, etten voi jatkaa suhdetta sen miehen kanssa. Tämä juoppo sai minut hyvälle tuulelle, kun oma miesystävä sai huonolle.
Nyt vaan sitten etsimään sitä imartelevaa, ylitsevuotavia kehuja jakavaa rakkauspommittajaa!