Suomalainen mansikka kesällä 12-16 euroa kilo: "marjat jäävät peltoon, poimioita ei ole, vain ahneita syöjijä!" (Niin kuvailevaa nykysuonta)
Niinhän se on laajemminkin yhteiskunnassa että mansikat ja herkut maistuisivat niillekin jotka eivät halua työtä tehdä!
Onneksi nykyhallitus edes HIEMAN tolkuttanut tilannetta mutta paljon on vielä säästötoimia seuraavienkin hallitusten tehtävä että alkaa työ maistua myöskin siellä vasemmistopiireissä. Ne on nyt ilmaiset herkut mässäilty ja on maksun aika!
Ja kyllä, meillä edelleen varaa mansikoihin ja muuhunkin, olemmehan työssäkäyviä joiden lapsetkin jo kesätöissä- niinpä vaan ne nuoretkin sen ymmärsivät ihan esimerkin voimalla että saadakseen kivoja asioita ja mahdollisuuden toteuttaa haaveitaan on tehtävä lujasti töitä ja jätettävä ruikuttaminen sikseen!
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettäkää Satonen taas ulkomaille rekrytoimaan lisää työvoimaa Suomeen, tällä kertaa siis poimijoita, vaikkei Satonen enää työministerinä olekaan, mutta on kait hyvä rekrytoimaan ulkomailta.
Taisi olla Filippiineillä jossain bordellissa "rekrytoimassa".
Niin olin, mutta kyseessä oli terveydenhoitoala, johon hain tekijöitä.
T Arto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettäkää Satonen taas ulkomaille rekrytoimaan lisää työvoimaa Suomeen, tällä kertaa siis poimijoita, vaikkei Satonen enää työministerinä olekaan, mutta on kait hyvä rekrytoimaan ulkomailta.
T Arto
Maksoivatko sinulle luonnossa, että pääsevät tänne?
Tuon vuosikymmeniä jatkuneen lapsellisen märisemisen ja hyväksikäyttämisen vuoksi perustin jo 10v sitten oman mansikkamaan. Saan siitä sen verran mansikkaa kuin yksin jaksan syödä. Eikä ole myrkkyjä marjoissa, muuta kuin se mitä taivaalta sateena tulee. Vois tilalliset pysähtyä miettimään että miksiköhän ei työntekijöitä näy eikä kuulu. Peiliin katsominen auttaa aika pitkälle. Haukkumalla työntekijät ja asiakkaat ei saa lisää myyntiä aikaan. Luulis tuon nyt järjen sanovan vai eikö uskovaiset ymmärrä muuta kuin raamattujargonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T Arto
Hyvä että hait. Tänne tuli just 5 filippiiniläistä, ala on eri, ja ovat miehiä. Ahkeria ja taitavia. Tänne ei edes oteta suomalaisia vetelehtijöitä enää.
No miksi apn lapset ei ole siellä mansikkamaalla töissä? Ettei vaan laiskuus vaivaa ja on pitänyt etsiä siistiä sisätyötä?
Minun tulot 595€/kk ja olisi varaa ostaa mansikoita mutta en osta koska sylettää niin tämä valitus. Eikä ole aikomustakaan mennä töihin, sanoivat ettei tarvitse edes hakea työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T Arto
Olisivat maksaneet, vehkeet ei enää toimineet, joten homma jäi siihen😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T Arto
Sitä ne kampaviinerit teettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuota tehnyt joskus teinit kesätöinään? Suonenjoelle tms. bussilla kesäksi mansikanpoimintaan ja siellä hengailua toisten teinien kanssa iltaisin? Milloin se loppui?
80-luvulla/90-luvun alussa ainakin osa meni, mutta kauempana asuvilla meni silloinkin paljon rahaa matkoihin, aina kaikki ei edes tienanneet.
Minun kaverini taisi olla kolme viikkoa, tiliä jäi matkojen ja majoituksen jälkeen todella vähän, olisiko ollut 50 mk, Kemistä Suonenjoelle, mutta otti sen myös retkenä ja uusien ihmisten tapaamisena. Silloin oli niitä lamavuosia, ja hän oli ihan tyytyväinen reissuun.
Muistan kun hän lähetti sieltä kortin, jossa oli vain mansikoita, ja sanoi että illalla näkee niitä silmissään.
Kirjoitetaan ne sanat sentti, ei centti. Euron sadasosa on suomeksi sentti ja lyhennetään snt. Nykyään voi lyhentää myös c, mutta aina kirjoitetaan sentti. Popedan biisissä etenkin on tärkeä käyttää sanaa sentti, kun merkitys on moniulotteinen.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesä 2024 oli eka, jolloin mansikkaa oli todella vaikea saada. Kausi alkoi kesäkuun lopulla ja kesti todella vähän aikaa, ja sen jälkeen ei meinannut mansikkalaatikkoa saada mistään. Hyvä ettei ihmiset toistensa hiuksia repineet, kun rynnivät kojuille mansikka-auton saapuessa. Nopeat söi hitaat, päivätyössä käyvillä ei käytännössä ollut mahdollista saada 5 kg mansikkalaatikoita lainkaan.
Mikä ihmeen mansikkahysteria ihmisillä on joka vuosi? Ei ne mansikat nyt niin ihmeellisiä ole.
En osta noin kallista suomalaista mansikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T Arto
Hyvä että hait. Tänne tuli just 5 filippiiniläistä, ala on eri, ja ovat miehiä. Ahkeria ja taitavia. Tänne ei edes oteta suomalaisia vetelehtijöitä enää.
Kysymys on yksinkertaisesti palkasta. Suomalainen työntekijä ei saa erinäisiä tulonsiirtoja palkkaansa valtiolta.
Siis aloittajan mielestä halituksen pitäisi mennä heille mansikoita poimimaan? Eiköhän meillä ole virkamiehiä siiheen puuhaan. Ja aloittajakin voi ihan itse mennä itsepoimintatiloilta keräämään edullisemmin mansikkansa.
Eivät ole mikään välttämättömyystarvike, jota ilman kuolee nälkään.
Ja sitten aplle tiedoksi, että se on poimiJa ei mikään poimia, joka niitä mansikoita sieltä pellosta noukkii.
Voisi edes perusasiat opetella kirjoittamaan oikein, vaikka ei kaikki yhdyssanoja osaisikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesä 2024 oli eka, jolloin mansikkaa oli todella vaikea saada. Kausi alkoi kesäkuun lopulla ja kesti todella vähän aikaa, ja sen jälkeen ei meinannut mansikkalaatikkoa saada mistään. Hyvä ettei ihmiset toistensa hiuksia repineet, kun rynnivät kojuille mansikka-auton saapuessa. Nopeat söi hitaat, päivätyössä käyvillä ei käytännössä ollut mahdollista saada 5 kg mansikkalaatikoita lainkaan.
Mikä ihmeen mansikkahysteria ihmisillä on joka vuosi? Ei ne mansikat nyt niin ihmeellisiä ole.
Puutarhamansikat on kamalan makuisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T Arto
Kuten näemme, kyse ei ole suomalaisten työhalukkuudesta vaan siitä ettei farmarit halua "kalliita" suomalaisia jotka vaatii tyhmiä asioita kuten siedettävän majoituksen, pesumahdollisuuden ja lakisääteiset työajat yms. Farmari laskee että tuo on liian vaivalloista (vaikka jotkut tuossakin onnistuu) hänelle ja haukkuu suomalaiset ja sen jälkeen lennättää toiselta puolen maapalloa halpaduunareita farmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tuon vuosikymmeniä jatkuneen lapsellisen märisemisen ja hyväksikäyttämisen vuoksi perustin jo 10v sitten oman mansikkamaan. Saan siitä sen verran mansikkaa kuin yksin jaksan syödä. Eikä ole myrkkyjä marjoissa, muuta kuin se mitä taivaalta sateena tulee. Vois tilalliset pysähtyä miettimään että miksiköhän ei työntekijöitä näy eikä kuulu. Peiliin katsominen auttaa aika pitkälle. Haukkumalla työntekijät ja asiakkaat ei saa lisää myyntiä aikaan. Luulis tuon nyt järjen sanovan vai eikö uskovaiset ymmärrä muuta kuin raamattujargonia.
Suomen maatalous tuntuu elävän erilaisista tukiaisista joihin tää valtion tukema vierasporukka kesäisin tiloilla kuuluu myös. Ja mitä enemmän valitetaan, sitä herkemmin poliitikko ja virkamies kaataa lisää tukiaisia ettei maatilat vaan kaadu tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T Arto
Sitä ne kampaviinerit teettää.
Tämä kahden sosialistitantan yritys huumoriin on todella vaivaannuttavaa seurattavaa.
PIKKASEN on hinnoittelu mennyt yli kipurajan. Viljelijä syököön itse marjansa tai laittakoon itsepoimintaan normaalilla hinnalla. Suorastaan törkeää hinnoittelua jos 15€/kg pyydetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T Arto
Minua ei naiset kiinnosta!
:D