Suomalainen mansikka kesällä 12-16 euroa kilo: "marjat jäävät peltoon, poimioita ei ole, vain ahneita syöjijä!" (Niin kuvailevaa nykysuonta)
Niinhän se on laajemminkin yhteiskunnassa että mansikat ja herkut maistuisivat niillekin jotka eivät halua työtä tehdä!
Onneksi nykyhallitus edes HIEMAN tolkuttanut tilannetta mutta paljon on vielä säästötoimia seuraavienkin hallitusten tehtävä että alkaa työ maistua myöskin siellä vasemmistopiireissä. Ne on nyt ilmaiset herkut mässäilty ja on maksun aika!
Ja kyllä, meillä edelleen varaa mansikoihin ja muuhunkin, olemmehan työssäkäyviä joiden lapsetkin jo kesätöissä- niinpä vaan ne nuoretkin sen ymmärsivät ihan esimerkin voimalla että saadakseen kivoja asioita ja mahdollisuuden toteuttaa haaveitaan on tehtävä lujasti töitä ja jätettävä ruikuttaminen sikseen!
Kommentit (292)
En syö mansikoita.
Ihan sama vaikka maksaisivat 100€/kg.
Vierailija kirjoitti:
Voih, ns " työvoimapula" taisikin olla vain vasemmiston luoma valheellinen kuvaelma ja valheellistettu tarina
Kokoomus on vasemmistoa?
Marjayrittäjät ovat jo näyttäneet todellisen karvansa lukuisissa kärähtämisissään.
Että siltä pohjalta.
Onneksi en ole mikään mansikkafani. Ostan mieluummin mustikoita.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin saman radiosta. Maanviljeli uhkaili että Jussinpyhien jälkeen se voi nousta jo pitkälle kolmannelle kymmenelle mansikoitten kilohinta (jos pitää viljeliän itse kerätä marjat!)
Siinä tapauksessa jussin kannattaisi pohtia uusiksi palkkaa, jota maksaisi muille kerääjille, jos on sitä mieltä, että muiden keräämänä hinta on 12 euroa mutta itse keräämänä 30 euroa.
No missä ne kaikki ulkomaalaiset poimijat oikein on? Eihän suomalaisia ole ennenkään haluttu niihin hommiin, kun ovat liian hitaita ja laiskoja keräämään.
Vierailija kirjoitti:
nykysuonta?
Juuri tämä.
MAKSAKAA MARJANPOIMIJOILLE KUNNOLLISTA PALKKAA + KORVAUKSET TÖIHIN KULKEMISESTA, niin alkaa löytyä tekijöitä.
Itse haluan työpäivän päätyttyä päästä kotiin, en jäädä marjatilan homeisiin slummeihin yöpymään.
Kantsis varmaan viljellä jotain muuta jos on noin vaikeeta
Paahteessa ruokapalkalla hikoilemisen ja polvet huutaen kyyryssä kyykkimisen lomaan virvoittavaa kalanpääsoppaa.
Lähettäkää Satonen taas ulkomaille rekrytoimaan lisää työvoimaa Suomeen, tällä kertaa siis poimijoita, vaikkei Satonen enää työministerinä olekaan, mutta on kait hyvä rekrytoimaan ulkomailta.
On se kyllä kumma, mistään ei löydy ilmaistyövoimaa pelloille.
Vierailija kirjoitti:
Voih, ns " työvoimapula" taisikin olla vain vasemmiston luoma valheellinen kuvaelma ja valheellistettu tarina
Perskokkarikin nyt myöntää, että töitä ei ole?!?
Vierailija kirjoitti:
Kuulin saman radiosta. Maanviljeli uhkaili että Jussinpyhien jälkeen se voi nousta jo pitkälle kolmannelle kymmenelle mansikoitten kilohinta (jos pitää viljeliän itse kerätä marjat!)
No, siinäpä nouskoon vaikka viiteenkymppiin. Eihän niitä pakko ole ostaa.
Vierailija kirjoitti:
saa pitää marjansa, muualta euroopasta tulee viidellä eurolla kilo
Maanviljelijät ja muu orjatyövoiman (myös omat lapset) käyttäjäporukka on samaa kokoomuksen oikeistosiipeä, joka on vallassa työntekijöitä ja yhteiskunnan heikoimpia sortaakseen.
Vierailija kirjoitti:
En syö mansikoita.
Ihan sama vaikka maksaisivat 100€/kg.
En polta tupakkaa. Maksakoon aski vaikka 1000 euroa.
En juo alkoholia. Maksakoon puolen litran olut kaupassa vaikka 500 euroa.
Ai miten niin en huomioi muita ihmisiä? Kyllä ne mun harrastukset, tarpeet ja halut on tärkeimmät, mitä väliä muista??
Vierailija kirjoitti:
No missä ne kaikki ulkomaalaiset poimijat oikein on? Eihän suomalaisia ole ennenkään haluttu niihin hommiin, kun ovat liian hitaita ja laiskoja keräämään.
Kumma, että onnistui suomalaisilta vielä 1990-luvulla. Mikä muuttui?