Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvikoneen hankinnan myötä meillä on kahvihävikki 0

Vierailija
08.06.2025 |

Kaikki mitä tehdään, myös juodaan. Ei jää pannun pohjalle jäähtymään tippaakaan. Sananmukaisesti tippaakaan. Bonuksena tuoreus ja maku.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kahvikonetta, mutta kahvihävikki silti nolla. Keitän vähän kerrallaan. Lisää saa jos tekee mieli. Jos pannun pohjalle jää liru, niin annan sen kasteluveden mukana huonekasveille. Näyttävät tykkäävän.

Vierailija
42/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän aina neljä kupillista joten hävikkiä ei tule. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kattila jolla keittää vettä, muovinen suodatinpussiteline joka menee mukin päälle. Halpaa ja hyvää tulee.

Ikeasta saa kympillä suodattimen, joka on ruostumatonta terästä ja siinä on kestosuodatin mukana. Pannujauhatukselle tarkoitettu. Suodatinjauhatus menee niistä kestosuodattimen rei'istä läpi. Ei kannata muovissa kahviaan liottaa. Ties mitä siitä liukenee.

Vierailija
44/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäkoneen hankinnan myötä meillä on leipähävikki 0

Kaikki mitä tehdään, myös syödään. Ei jää pussin pohjalle homehtumaan muruakaan. Sananmukaisesti muruakaan. Bonuksena tuoreus ja maku.

Laitan leivät aina pakkaseen eikä yhtään hävikkiä. En siihen mitään leipäkonetta tarvitse. 

Tiiäkkö mikä meni pääsi yli ja siitä kuului viuh?

Ai, itse tehtäessä leipää kaikki varmasti syödään vaikka ei välttämättä jaksaisi sitä leipää enää syödä. Pakko syödä, kun itse on tehty. 

Vierailija
45/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun siirryin etätöihin, niin oli ehdoton hankinta. Samalla kaikki kahvi juodaan jauhetuista pavuista, jonka kone jauhaa, kun kahvi aletaan valmistaa. Nyt voi ottaa milloin vain sen kupillisen kahvia. Eikä mene siihen, että keitän aamulla puolipannua ja kaadan puoliltapäivin lopun viemäriin ja keitän tuoretta .

Minä teen 100% etätöitä ja keitän moccamasterilla aamulla yhden kupin kahvia ja päivällä toisen. Miksi keittää puolta tai kokonaista pannua?

Mikä on moccamaster?

Vierailija
46/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun siirryin etätöihin, niin oli ehdoton hankinta. Samalla kaikki kahvi juodaan jauhetuista pavuista, jonka kone jauhaa, kun kahvi aletaan valmistaa. Nyt voi ottaa milloin vain sen kupillisen kahvia. Eikä mene siihen, että keitän aamulla puolipannua ja kaadan puoliltapäivin lopun viemäriin ja keitän tuoretta .

Minä teen 100% etätöitä ja keitän moccamasterilla aamulla yhden kupin kahvia ja päivällä toisen. Miksi keittää puolta tai kokonaista pannua?

Mikä on moccamaster?

Kahvinkeitin merkki. Taitaa olla Suomen suosituin, ainakin työpaikoilla.

Vierailija
47/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä tehdään, myös syödään. Ei jää pussin pohjalle homehtumaan muruakaan. Sananmukaisesti muruakaan. Bonuksena tuoreus ja maku.

Laitan leivät aina pakkaseen eikä yhtään hävikkiä. En siihen mitään leipäkonetta tarvitse. 

Ai, itse tehtäessä leipää kaikki varmasti syödään vaikka ei välttämättä jaksaisi sitä leipää enää syödä. Pakko syödä, kun itse on tehty. 

Lueppa tuo alotus uudestaan ja sitten tämä leipäkone vastaus. Onko nyt tarpeeksi rautakangesta väännetty?

Vierailija
48/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvikoneen kahvi on kamalaa, huonompaa on vain pikakahvi. Itse keittelen espressoa mutteripannulla.

Ei se huonompaa ole samaa tasoa on kuin pirkkakahvi. Mitään hävikkiä ei tule lasisella ikean ranskalaisella pressokeittimellä johon kaadetaan vedenkeittimestä kuuma vesi. Voi tehdä vaikka kupin kerrallaan ja purut voi huuhtoa viemäriin.

Kahvin porot laitetaan biojätteeseen, eikä huuhdella minnekään viemäriin, tampio!

Vierailija
49/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvikoneen kahvi on kamalaa, huonompaa on vain pikakahvi. Itse keittelen espressoa mutteripannulla.

Ei pikakahvikaan automaattisesti ole pahaa. Olen löytänyt tosi hyvän itse. 

Kertoo henkilö, joka ilmeisesti ei ole eläissään hyvää kahvia maistanut.

Vierailija
50/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi noin. Tuli ahmittua ihan liikaa tuoretta leipää. 

Vierailija
51/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mee rahaa suodatinpusseihin. Papukahvi on niin paljon parempaa kuin suodatinkahvi.

Vierailija
52/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kattila jolla keittää vettä, muovinen suodatinpussiteline joka menee mukin päälle. Halpaa ja hyvää tulee.

Sama systeemi, teline vain on posliinia.

Vierailija
53/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7079 kirjoitti:

Sama tulos tulee pikakahvilla. Ja huomattavasti halvemmalla. 

Vedenkeittimellä vedet purun päälle mukiin. Maailman nopein ja paras kahvikone.

Ap on vähäjärkinen.

Vierailija
54/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten APlla voisikaan jäädä pannun pohjalle kun kahvikoneessa ei ole pannua. Pannu on kahvinkeittimessä.

Vierailija
55/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin että kaivinkoneen.

Niin luin minäkin.

Vierailija
56/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhan pavut, keitän mukillisen aamuisin.  Joka päivä en viitsi jauhaa.

Vierailija
57/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä meni aloitus juhlamokkakansan ihon alle.

Vierailija
58/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkkailla kolesterolia, jos himassa on kahvikone. Monesta tulee suodattamatonta tavaraa ja jos sitä juo paljon, saattaa kolesteroli alkaa kivuta kunnolla.

Vierailija
59/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin että kaivinkoneen.

En siis ollut ainoa joka luki saman.

- sivusta

Vierailija
60/63 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset