Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko minä jotenkin outo, kun en ymmärrä sitä, miksi alunperinkään on asuttu tuilla liian kalliissa asunnoissa?

Vierailija
08.06.2025 |

Miksi se ei ennen toiminut, että asuttiin kelan määrittämän rajan mukaisissa asunnoissa? Miksi sitä rajaa niin hulvattomasti ilmeisesti rikottiin? Minusta ihan järkevää, että nyt sitä sitten noudatetaan. Ei minusta mikään olisi pitänyt tällä muuttua. 

Kommentit (559)

Vierailija
181/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta, jotka ovat muuttaneet ihan yksin.

Miten kannat painavat huonekalut kävelen tai pyörällä 20km päähän? Kerrotko minulle?

Jokaisella on varmaan joku tuttu jolla on auto tai edes ajokortti.Auton voi vaikka vuokrata.

Varmasti saisi myös muuttoapua palstalla muutossa neuvovilta jos pyytäisi...ellei neuvojilla ole selkä kipeänä tai muita esteitä.

Selkä on kipeänä, mutta auto(ja) ja peräkärryjä löytyy. Avo ja kuomukärry, lisäksi nokkakärry. Olen ollut muutoissa kuskina ja kevyviä kantamassa ja kaverina nostamassa kuluja vastaan.

Vierailija
182/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä siis kuvittelet että aiemmin sai asua vaikka missä palatsissa ja kela maksoi? 

Enpä usko että olen luullut mitään. Sulla itsellä on palatsit mielessä vaan.

Normaali kaksio. Millainen on palatsi sun mielestä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kannat painavat huonekalut kävelen tai pyörällä 20km päähän? Kerrotko minulle?

Jokaisella on varmaan joku tuttu jolla on auto tai edes ajokortti.Auton voi vaikka vuokrata.

Varmasti saisi myös muuttoapua palstalla muutossa neuvovilta jos pyytäisi...ellei neuvojilla ole selkä kipeänä tai muita esteitä.

Mitä ihmeen apua?Tiedän ihmisiä jotka ovat kykeneet muuttamaan yksin kolmen huoneen asunnon tkaikki tavarat..Auto ja kaksi kättä.Mutta he eivät olekaan saamattomia.

Kerro mistä saa ilmaiseksi auton ja ajokortin muuttoa varten?

Vierailija
184/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhis saa tulkin ja sossun fixaamaam asumisen usealle perheelleen. 

Vierailija
185/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: Niin ja tukia saavien yritysten osingoista veroja maksavat, maataloustuottajat ynnä muut, onhan näitä. Yksityisten tuista pitäisikin poistaa verot. Turhaa touhua.

En sanonut helposta rahasta mitään. En aloittanut tätä. Sanoin vain että on niitä kaikenlaisia tukien saajia, totesin tilanteen. Onko yritystukien saaja parempi tuen saaja? Olen ollut yrittäjä enkä ikinä mitään tukia saanut enkä ole kateellinen mutta ei pidä tarkoituksella unohdella asioita

Vastaus: Aiempaan viestiisi  Jos olisit edes ollut yrittäjä, niin ymmärtäisit, että ennen kuin osinkoja edes saa, on yritys maksanut paljon erilaisia veroja. Tutustu siis siihen ensimmäisenä, ennen kuin tulet tälle palstalle laukomaan järjettömyyksiä. Lääkärifirmat ja somevaikuttajat ovat asia erikseen, ja niihin on tulossa muutoksia muutenkin. Ja sitten yritystuis

Maksanhan minäkin nykyään  palkansaajana veroja vähintään tuplana. Ensin palkasta ja sitten ainakin alvit, polttoaine- ja autoverot, kiinteistövero, sähkövero ym. ja tietysti alv kokonaisuudessaan. Ja maksavana asiakkaana maksan lopulta kaiken, myös ne yrityksen kaikki kulut. Ei kannattaisi minkään veronmaksajaryhmän uhriutua, asiakas maksaa ja siksi olsisi saatava lisää työtä, tuloja ja ostovoimaa ja niitä kaiken maksavia asiakkaita.

Vierailija
186/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutoissa kannattaa hyödyntää näitä tuntiveloitusfirmoja malliin paku24 ja vastaavat eikä superkalliita jotka määrittelee että kaikkien kaksioiden muutto on 600e ja piste. Tämä laittaa itsellekin hyvän kannustimen että mitä vähemmän roinaa uuteen siirtyy sitä nopeampi muutto.

Vierailija
187/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden 2024 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai yli 200 000 henkilöä."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Vierailija
188/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole outo vaan tyhmä. Tyhmyys on valitettavan yleistä. 

Vai tietämättömyys.

Vierailija
189/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea. 

https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki

Vierailija
190/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutimme tähän, kun olin vielä vakituisessa työssä.

Ja kun ei ole varaa enää asua, niin hyvin luontevaa on muuttaa halvempaan. Niin se pitää mennä.

Vuokra on 50 euroa liian suuri ja pelkät muuttokulut on vähintään 300 euroa ja tuohon päälle vuokravakuudet ja päällekkäiset vuokrat. Köyhällä ei ole varaa muuttaa.

aika monella firmalla on näitä asu 1 kk ilmaiseksi kamppiksia ja moni vuokranantaja ei peri vakuutta lainkaan. Mutta sitten meillä on toki nyyhkytarinoita mediassa että yksiössä asuminen on noloa..jep niinhän se olikin....eiku

Täällä oli joskus noita tarjouksia Lumon ylikalliisiin asuntoihin, mutta nyt ei ole hetkeen näkynyt. Enkä ole koskaan nähnyt vuokra-asuntoa, johon ei vaadita minkäänlaista vakuutta ja joissain ilmoituksissa on kerrottu, että kelan maksusitoumuksia ei hyväksytä. Ei se ole niin helppoa kuin ajattelet.

Ja edelleen se itse muutto on hankalin ja kallein osuus.

Vierailija
191/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ei ole varaa enää asua, niin hyvin luontevaa on muuttaa halvempaan. Niin se pitää mennä.

Vuokra on 50 euroa liian suuri ja pelkät muuttokulut on vähintään 300 euroa ja tuohon päälle vuokravakuudet ja päällekkäiset vuokrat. Köyhällä ei ole varaa muuttaa.

Miten kauas muutto kun noin hintava?

Minulla muutto 1km päähän maksoi yli 300€ vaikka itse kannoin myös tavaraa.

Vierailija
192/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkä on kipeänä, mutta auto(ja) ja peräkärryjä löytyy. Avo ja kuomukärry, lisäksi nokkakärry. Olen ollut muutoissa kuskina ja kevyviä kantamassa ja kaverina nostamassa kuluja vastaan.

Et kai sinä ihmisen muutosta kurjempaan asuntoon kehtaisi maksua pyytää? Kyllä kai siitä auttamisen ilosta voi itse pensat maksaa?

Vierailija
193/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parempi, jos olisi yksi tuki josta maksetaan asuminen, ruoka jne. Eikä kytättäisi, millaisessa kämpässä joku asuu, koska se ei vaikuttaisi tuen suuruuteen. Erillinen asumistuki on turhaa byrokratiaa, jonka pyörittämiseen menee veronmaksajien rahoja. 

Vierailija
194/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vuoden 2024 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai yli 200 000 henkilöä."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Vierailija
195/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
196/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo olet, ap, hyvin outo.  Ymmärrys puuttuu ja myötäelämisen kyky.  

Empatia on jotain muuta kuin rahan lappamista.

Vierailija
197/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5ed8fe11-59d8-40e1-b3e3-66a15efd5…

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Vierailija
198/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olet outo AP.

Ei tukia ole koskaan saanut rajattomasti. Aina on ollut rajoja mm. asunnon vuokratason ja koon suhteen. Jos joku on halunnut asua kalliimmassa, niin se on ollut pois hänen muusta kulutuksesta.

Vierailija
199/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa toimeentulotukiasiakkaan muuton halvempaan asuntoon

Ja vuokravakuuden myös

Eikä maksa, en tiedä esim yksinhuoltajista, sairauksien kans tappelevien... Mut Ketjun aloittaja tietää kaiken näistä  ?    :))

Vierailija
200/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syntyvyys vähenee. Omakotitaloja ei enää tarvita."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011251821.html