Olenko minä jotenkin outo, kun en ymmärrä sitä, miksi alunperinkään on asuttu tuilla liian kalliissa asunnoissa?
Miksi se ei ennen toiminut, että asuttiin kelan määrittämän rajan mukaisissa asunnoissa? Miksi sitä rajaa niin hulvattomasti ilmeisesti rikottiin? Minusta ihan järkevää, että nyt sitä sitten noudatetaan. Ei minusta mikään olisi pitänyt tällä muuttua.
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella, todella tyhmä, jos et kykene ymmärtämään että ihmisten elämäntilanteet muuttuvat. 🙄🙄🙄
Silloin muuttuu myös asunto sellaiseen johon omat rahat riittävät
Enää tarvitaan vaan se ilmainen muuttofirma.
Normaalit ihmiset kykenevät muuttamaan ihan ilman muuttofirmaa, mutta ilmeisesti nämä Toimeentulotukilaiset ovat hieno helmoja, jotka eivät tähänkään työhön kykene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monta, jotka ovat muuttaneet ihan yksin.
Miten kannat painavat huonekalut kävelen tai pyörällä 20km päähän? Kerrotko minulle?
Jokaisella on varmaan joku tuttu jolla on auto tai edes ajokortti.Auton voi vaikka vuokrata.
Varmasti saisi myös muuttoapua palstalla muutossa neuvovilta jos pyytäisi...ellei neuvojilla ole selkä kipeänä tai muita esteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutimme tähän, kun olin vielä vakituisessa työssä.
Ja kun ei ole varaa enää asua, niin hyvin luontevaa on muuttaa halvempaan. Niin se pitää mennä.
Vuokra on 50 euroa liian suuri ja pelkät muuttokulut on vähintään 300 euroa ja tuohon päälle vuokravakuudet ja päällekkäiset vuokrat. Köyhällä ei ole varaa muuttaa.
Kela maksaa toimeentulotukiasiakkaan muuton halvempaan asuntoon
Kela maksaa 180 euroa muuttokustannuksista. Tuolla hinnalla ei palkata minkäänlaista muuttofirmaa.
Miksi firma olisi pakollinen? Ainiin..valittajalla ei ole mitään muuta keinoa maailmassa kun se kallis f
Siksi ne köyhiä ovatkin.Ei mitään omatoimisuutta,keksitään aina syitä,miksi ei pysty.eikä voi.
"Pakun saa muutamalla kympillä päivävuokralle. Talkooporukalle safkat ja bisset myös muutaman kympin. Satanen riittää aivan hyvin. Jos oikein persaukinen niin lainaa tutuiltaan pakun ja paistelee vaikka makkaraa talkooväelle. Vai pitäiskö muutto tehdä ns avaimet käteen periaatteella että kaikki alusvaatteista lähtien siirretään uuden kämpän vaatekaapin hyllyille? Ja muiden piikkiin tottakai? Ei me työssäkäyvätkään muuteta noin"
En tee sillä pakulla yhtään mitään, kun en pysty itse kantamaan mitään, ihan samasta syystä menetin myös työpaikkani ja jouduin taloudelliseen ahdinkoon. Lapseni on myös sen verran pieni, ettei hän jaksa yksin kantaa sohvia, sänkyjä ja pesukoneita. Mitään talkooporukkaa ei mun lähipiiriin kuulu.
Itse olen sairastunut homeasunnossa (kunnan vuokrakämppä), jatkuvia poskiontelotulehduksia, kuumeilua, puhjennut astma ym. Mutta muuttaa en voi, koska asumistukea en saisi tarpeeksi yksityiseen vuokra-asuntoon. Sama tilanne monella homesairaalla.
Tässä odotellaan vakavampaa sairastumista ja lopulta kuolemaa. Mutta tämähän ei ketään kiinnosta koska Suomessa ei uskota homesairauksiin, paitsi astmaan Jännä että Suomessa on ihan omanlaiset homeet, kun taas maailmalla nämä ongelmat otetaan vakavasti. Onneksi lapsia ei ole, niin eivät jää kaipaamaan.
Tiedän ihmisiä ketkä on tehneet itsemurhan sairastuttuaan homeista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kannat painavat huonekalut kävelen tai pyörällä 20km päähän? Kerrotko minulle?
No ei kun se on ihan itse tehnyt jotain asian eteen, tilannut muuttofirman. Meillä on tavaraa mitä en edes antaisi muuttofirman käsiin. Onneksi on tuttuja jotka auttaa mutta veikkaan että useimmilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on varmaan joku tuttu jolla on auto tai edes ajokortti.Auton voi vaikka vuokrata.
Ei minulla ainakaan ole, eikä monella muullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa taitaa olla maailman kateellisin keskiluokka valituksen määrästä päätellen :D Kadehditaan köyhiä ja sairaita sekä muita huono-osaisia, kuvitellaan että he elelevät herroiksi yhteiskunnan tuilla. Jos pitkäaikaistyöttömän elämä on niin hienoa, tai köyhän ja sairaan, niin ei muuta kuin kokeilemaan vaan!
Irtisanoutukaa töistänne, hävittäkää omaisuutenne ja muuttakaa jonnekin kunnan homeloukkuun asumaan niin tajuatte kuinka "ruhtinaalliset" tuet saatte. Hommatkaa vielä päälle pari vakavaa sairautta niin avot. Mutta ei taida rohkeus riittää? Vaikka valitatte ja kiroatte niin kuitenkin pidätte niistä palkkatöistänne kynsin hampain kiinni...
Suomessa on erinomaiset olosuhteet köyhälle. Nyt on nähty vasta jäävuorenhuippu. Alati vähenevät verotulot , vähenevä keskiluokka, vähenevä
Luuletko, etten ole varautunut? Olen aloittanut varautumisen 2009 ja samaa suosittelen sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomatonta, että tilanne on tosiaan totta. Kymmenet tuhannet ovat viis veisanneet kelan maksimivuokrarajoista ja saaneet venytettyä tuet ties millaisiin palatseihin. Onneksi palautetaan maan pinnalle.Ei meillä yksinkertaisesti ole varaa pitää tuilla eläville piikkiä jatkuvasti auki.
Ei nyt tietenkään palatseihin, mutta varsinkin pk-seudulla on saanut rauhassa asua vuokranormia kalliimmassa asunnossa. Ei ole viitsitty puuttua, kun on ei maksuhäiriömerkintäiset, pitkäaikaistyöttömät ym. niin helposti edullisia asuntoja saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti saisi myös muuttoapua palstalla muutossa neuvovilta jos pyytäisi...ellei neuvojilla ole selkä kipeänä tai muita esteitä.
Mitä ihmeen apua?Tiedän ihmisiä jotka ovat kykeneet muuttamaan yksin kolmen huoneen asunnon tkaikki tavarat..Auto ja kaksi kättä.Mutta he eivät olekaan saamattomia.
Ai että nautin kun nämä paskakitisijät tippuvat itse keskiluokkaisista työpaikoistaan pitkäaikaistyöttömiksi, sitä saa mitä tilaa xD
Keskiluokka kurjistuu ja lopulta häviää. Tulevaisuudessa on vain rikas eliitti ja köyhä rupusakki. Että varokaa vaan, kaikki porvaripossut ja muu keskiluokka, ei teidänkään elämänne ja tulevaisuutenne ole turvattu vaikka niin kuvittelisitte
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ei ole varaa enää asua, niin hyvin luontevaa on muuttaa halvempaan. Niin se pitää mennä.
Vuokra on 50 euroa liian suuri ja pelkät muuttokulut on vähintään 300 euroa ja tuohon päälle vuokravakuudet ja päällekkäiset vuokrat. Köyhällä ei ole varaa muuttaa.
Miten kauas muutto kun noin hintava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä siis kuvittelet että aiemmin sai asua vaikka missä palatsissa ja kela maksoi?
Näinhän se on ollut, jos nyt jo kymmenet tuhannet ovat saaneet kehotuksen muuttaa halvempaan.
Ihan uskomatonta, että tilanne on tosiaan totta. Kymmenet tuhannet ovat viis veisanneet kelan maksimivuokrarajoista ja saaneet venytettyä tuet ties millaisiin palatseihin. Onneksi palautetaan maan pinnalle.Ei meillä yksinkertaisesti ole varaa pitää tuilla eläville piikkiä jatkuvasti auki.
Onneksi tähän tulee nyt stoppi. Ei ole mikään ihmisoikeus elää muiden veronmaksajien siivellä isoissa uusissa kämpissä jättiparvekkeilla maksamatta siitä itse mitään. Ja tiedän, että näin on sillä työni puolesta olen nähnyt sen jo vuosia. Huvittaa hieman, kun itse elää vähän rämpsähtäneessä omaistusasunnossa vailla mitään tukia. Mutta omalla rahalla sentään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sairastunut homeasunnossa (kunnan vuokrakämppä), jatkuvia poskiontelotulehduksia, kuumeilua, puhjennut astma ym. Mutta muuttaa en voi, koska asumistukea en saisi tarpeeksi yksityiseen vuokra-asuntoon. Sama tilanne monella homesairaalla.
Tässä odotellaan vakavampaa sairastumista ja lopulta kuolemaa. Mutta tämähän ei ketään kiinnosta koska Suomessa ei uskota homesairauksiin, paitsi astmaan Jännä että Suomessa on ihan omanlaiset homeet, kun taas maailmalla nämä ongelmat otetaan vakavasti. Onneksi lapsia ei ole, niin eivät jää kaipaamaan.
Tiedän ihmisiä ketkä on tehneet itsemurhan sairastuttuaan homeista
Ja paskan marjat! Espanjassa, Portugalissa ja Englannissa asuneena niissä kaikissa on hometta. Se vain maalataan piiloon. Suomalaiset ovat niin herkkiä, että saavat oireita joka paikassa, paikallisten asukkaiden elimistö ovat tottuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella, todella tyhmä, jos et kykene ymmärtämään että ihmisten elämäntilanteet muuttuvat. 🙄🙄🙄
Silloin muuttuu myös asunto sellaiseen johon omat rahat riittävät
Enää tarvitaan vaan se ilmainen muuttofirma.
Olen muuttanut elämäni aikana kymmenkunta kertaa. Kertaakaan en ole muuttofirmaa palkannut.
Itsekin voi tehdä jotain oman elämänsä eteen.
Jukuliuta mikä kovanaama oletkaan!
Enhän ole. Vaan tavallinen ihminen, enkä mikään prinsessaa leikkivä, joka kuvittelee muiden tekevän kaiken omasta puolestaan.
Sääntöjä muutettu, eli olet outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi virkailijat ovat hyväksyneet liian kalliit asumismenot? Käsittääksenì siksi, koska on ihmisryhmä, joka esittää nyyhkytarinoita saadakseen itselleen ansaitsematonta etua. Ja sitten on ihmistyhmä, johon nämä nyyhkytarinat uppoavat, ja jotka tekevät päätöksiä tunteella.
Ei, vaan koska halvempia ei ole.
Kouvolassa on maan halvimmat vuokrat. Sinne vaan, niin takuulla löytyy.
Mä käyn töissä Espoossa. Mikä järki olisi lopettaa työt ja muuttaa tuonne halvemman vuokran takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika monella firmalla on näitä asu 1 kk ilmaiseksi kamppiksia ja moni vuokranantaja ei peri vakuutta lainkaan. Mutta sitten meillä on toki nyyhkytarinoita mediassa että yksiössä asuminen on noloa..jep niinhän se olikin....eiku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauas muutto kun noin hintava?
Saman kaupungin sisällä viimeksi maksoi halvin muutto tuon verran ja sekin firma on nostanut nyt hintoja.
Olen aina tykännyt asua edullisessa asunnossa, kerran oli kallis sähkölasku rivitalossa, sain kuitenkin edullisemman asunnon silloin, nykyisessä vuokra 431e ja saan asumistukea 169e, neliöitä 40.