Olenko minä jotenkin outo, kun en ymmärrä sitä, miksi alunperinkään on asuttu tuilla liian kalliissa asunnoissa?
Miksi se ei ennen toiminut, että asuttiin kelan määrittämän rajan mukaisissa asunnoissa? Miksi sitä rajaa niin hulvattomasti ilmeisesti rikottiin? Minusta ihan järkevää, että nyt sitä sitten noudatetaan. Ei minusta mikään olisi pitänyt tällä muuttua.
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
"Syntyvyys vähenee. Omakotitaloja ei enää tarvita."
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä.
Omakotitalot menevät purettavaksi myös pääkaupunkiseudulla.
Hyvä
Vierailija kirjoitti:
"Miksi työttömille ei voisi olla soluasuntoja kuten opiskelijoilla on?"
Mistä nä valopäät oikein tulee, jotka oletusarvoisesti ajattelevat, että työttömällä ei olisi varaa maksaa omaa elämistään? Monilla on
Ja miksi ihmeessä he olettavat aina, että työtön olisi lapseton sinkku?
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monta, jotka ovat muuttaneet ihan yksin.
Miten kannat painavat huonekalut kävelen tai pyörällä 20km päähän? Kerrotko minulle?
Jokaisella on varmaan joku tuttu jolla on auto tai edes ajokortti.Auton voi vaikka vuokrata.
Varmasti saisi myös muuttoapua palstalla muutossa neuvovilta jos pyytäisi...ellei neuvojilla ole selkä kipeänä tai muita esteitä.
Mitä ihmeen apua?Tiedän ihmisiä jotka ovat kykeneet muuttamaan yksin kolmen huoneen asunnon tkaikki tavarat..Auto ja kaksi kättä.Mutta he eivät olekaan saamattomia.
Tämmöinen superhenkilö pitääkin etsiä käsiin jos tulee muutto eteen. Voin olla autonkuljettajana ja hankkia auton. Aikamoisia satusetiä. Meidän olkkarin vitriiniä ei kaverit tahtoneet edes kahdestaan jaksaa kantaa, eikä ole iso, 140 leveä, ehkä 180 korkea mutta MDF- runko... niin ja parisänky, sohvakalusto on vietävä isosta ikkunasta, niinkuin alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutimme tähän, kun olin vielä vakituisessa työssä.
Ja kun ei ole varaa enää asua, niin hyvin luontevaa on muuttaa halvempaan. Niin se pitää mennä.
Vuokra on 50 euroa liian suuri ja pelkät muuttokulut on vähintään 300 euroa ja tuohon päälle vuokravakuudet ja päällekkäiset vuokrat. Köyhällä ei ole varaa muuttaa.
Kela maksaa toimeentulotukiasiakkaan muuton halvempaan asuntoon
Kela maksaa 180 euroa muuttokustannuksista. Tuolla hinnalla ei palkata minkäänlaista muuttofirmaa.
Miksi firma olisi pakollinen? Ainiin..valittajalla ei
Tuo on oikeasti outoa. Siis todellakin: jos vähävarainen valittaa siitä, että on pakko muuttaa eiä ole varaa maksaa oy muuttofirma ab:lle tonnia muutosta, niin hän ei sitten millään tajua, että voi kysellä vaika facesta pakettiautollisilta ihmiiltä, että tulisiko joku muuttamaan tavarani ja minut satasella kaupungin toiselle puolelle. Tai kysyä kavereilta muuttoapua, tai perheenjäseniltä. Tai muuttaa itse. ITse muutin aikoinaan viereiseen kerrostaloon yksin. En jaksanut vaivautua kysymään keltään apua. tavarat vain pyörälliseen matkalaukkuun ja suhaamaan talojen väliä edestakaisin. Ei voinut itse kantaa, koska muutin ylämäkeen, joten vedettävä matkalaukkiu oli hyvä. Päivä siinä meni, mutta se oli paras muutto ikinä, kun ei tarvinnut stressata ohjeiden antamisen kanssa ja sai todellakin omalla aikataululla muuttaa. Olisin voinut tuolla metodilla muuttaa vaikka kaupungin toiselle puolelle. Toki silloin olisin mennyt bussilla. Vuorokausilippu vaan ja sitten matkaan. Isommat tavarat olin myynyt tai antanut pois ja uuteen asuntoon sitten ostin uudet jostain kierrätysmyymälästä kerralla, kun nyt sattui sieltä löytymään sopivat ja nätit. Toivat kaiken yhden kuljetusmaksun hinnalla, se oli silloin jotain 30 euroa. Jos en olisi halunnut luopua vanhoista huonekaluistani, niin olisin iha pokkana laittanut ilmoitustaululle kyselyn, että voisiko joku tulla auttamaan minua huonekalujen kantamisessa, tarjoan pizzat sitten tuossa alamäen pizzeriassa, kun ei opiskelijana ole varaa enempään.
Mikä järki on muutttaessa myydä vanhat huonekalut ja ostaa uudet? Vaikea uskoa, ettet pitänyt edes omaa patjaasi.
PS: muutin mäkin itseni opiskelijana itse, mutta tavaraa oli vain vähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi virkailijat ovat hyväksyneet liian kalliit asumismenot? Käsittääksenì siksi, koska on ihmisryhmä, joka esittää nyyhkytarinoita saadakseen itselleen ansaitsematonta etua. Ja sitten on ihmistyhmä, johon nämä nyyhkytarinat uppoavat, ja jotka tekevät päätöksiä tunteella.
Ei, vaan koska halvempia ei ole.
Kouvolassa on maan halvimmat vuokrat. Sinne vaan, niin takuulla löytyy.
Mä käyn töissä Espoossa. Mikä järki olisi lopettaa työt ja muuttaa tuonne halvemman vuokran takia?
Se. Että suu säkkiä myöten.
Ja takaat,että Kouvolasta löytyy jokaiselle työpaika? Just.....
Vierailija kirjoitti:
Pienissä yksiöissä perheiden perustamisen kynnys nousee.
Itse vuokrasin vuosi sitten pk-seudulla 30 neliön yksiötä 600/kk hintaan. Vantaalla, vanhempi talo mutta kunnossa, remppaakin hiljattain tehty. Ainoat kyselyt oli luottotiedottomia, yhtään asiallista hakijaa ei ollut kiinnostuneiden joukossa. Samaan aikaan palstoilla huudetaan, ette pk-seudulla ole alle 800 euron asuntoja ja ihan epistä kun maksimivuokrat on niin matalat. Niinpä, jos pitää olla Kampissa, tältä vuosituhannelta ja vähintään 50 neliöä. Mutta tarvitseeko yhteiskunnan maksaa jokaiselle sellainen? Ei. Joten turha ainakaan tällä seudulla valittaa, ettei halvempi ole. Kyllä on mutta ne ei kelpaa, koska ne ovat pieniä, vanhoja tai yli 5 km ydinkeskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kannat painavat huonekalut kävelen tai pyörällä 20km päähän? Kerrotko minulle?
On se helppoa muuttaa yksin, jos on oma auto tai vaikka paku.
Tämä ketju alkaa muistuttaa sitä, missä ehdotettiin köyhien hakevan halpoja pakastimia "jostain" ja kantavan ne omin kätösinsä kotiin, kun se on niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on varmaan joku tuttu jolla on auto tai edes ajokortti.Auton voi vaikka vuokrata.
Varmasti saisi myös muuttoapua palstalla muutossa neuvovilta jos pyytäisi...ellei neuvojilla ole selkä kipeänä tai muita esteitä.
Mitä ihmeen apua?Tiedän ihmisiä jotka ovat kykeneet muuttamaan yksin kolmen huoneen asunnon tkaikki tavarat..Auto ja kaksi kättä.Mutta he eivät olekaan saamattomia.
Aika iso auto ollut, jos siihen on saanut mahtumaan parisängyn tai edes tavallisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ei ole varaa enää asua, niin hyvin luontevaa on muuttaa halvempaan. Niin se pitää mennä.
Vuokra on 50 euroa liian suuri ja pelkät muuttokulut on vähintään 300 euroa ja tuohon päälle vuokravakuudet ja päällekkäiset vuokrat. Köyhällä ei ole varaa muuttaa.
Miten kauas muutto kun noin hintava?
No sinne kouvolaanhan tässä ketjussa ehdotettiin muuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Ai että nautin kun nämä paskakitisijät tippuvat itse keskiluokkaisista työpaikoistaan pitkäaikaistyöttömiksi, sitä saa mitä tilaa xD
Keskiluokka kurjistuu ja lopulta häviää. Tulevaisuudessa on vain rikas eliitti ja köyhä rupusakki. Että varokaa vaan, kaikki porvaripossut ja muu keskiluokka, ei teidänkään elämänne ja tulevaisuutenne ole turvattu vaikka niin kuvittelisitte
Niin, keskiluokan ja pienituloisten oikealla työnteollahan paljon kaikesta rahoitetaan lopulta. He kuluttavat eniten, ostavat eniten, maksavat veroja eniten toisin kuin pieni- ja suurituloiset. Pienituloisilla ei ole varaa maksaa veroja, suurituloiset vaurastuvat keskituloisten työpanoksella mutta eivät halua veroja maksaa, sijottajat ovat kaikkein laiskinta porukkaa, eivät tee juuri mitään tuottavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Itse vuokrasin vuosi sitten pk-seudulla 30 neliön yksiötä 600/kk hintaan. Vantaalla, vanhempi talo mutta kunnossa, remppaakin hiljattain tehty. Ainoat kyselyt oli luottotiedottomia, yhtään asiallista hakijaa ei ollut kiinnostuneiden joukossa. Samaan aikaan palstoilla huudetaan, ette pk-seudulla ole alle 800 euron asuntoja ja ihan epistä kun maksimivuokrat on niin matalat. Niinpä, jos pitää olla Kampissa, tältä vuosituhannelta ja vähintään 50 neliöä. Mutta tarvitseeko yhteiskunnan maksaa jokaiselle sellainen? Ei. Joten turha ainakaan tällä seudulla valittaa, ettei halvempi ole. Kyllä on mutta ne ei kelpaa, koska ne ovat pieniä, vanhoja tai yli 5 km ydinkeskustasta.
Ymmärrätkö sinä itse mitä sinä juuri sanoit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen etsinyt halvempaa jo vuosia.Ei löydy. En ihan 20 m2 asuntoon halua ahtautua, koska niissä ei ole kuin hitusen halvempi vuokkra.
Mutta en ole saanut tukea ylimenevään vuokraan. Osa-aikatyö ei riittää mihinkään vuokraan. Kokoaikaista työtä ei olen tarjolla. Kenellekään. Nykyään tuet ovat entistä.tärkeämpia, koska työpaikat ei ole vakituisia.
Sitten ei varmaan ole ongelmaa maksaa itse yli menevää vuokraa jos pienemmässä ei halua asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi virkailijat ovat hyväksyneet liian kalliit asumismenot? Käsittääksenì siksi, koska on ihmisryhmä, joka esittää nyyhkytarinoita saadakseen itselleen ansaitsematonta etua. Ja sitten on ihmistyhmä, johon nämä nyyhkytarinat uppoavat, ja jotka tekevät päätöksiä tunteella.
Ei, vaan koska halvempia ei ole.
Kouvolassa on maan halvimmat vuokrat. Sinne vaan, niin takuulla löytyy.
Mä käyn töissä Espoossa. Mikä järki olisi lopettaa työt ja muuttaa tuonne halvemman vuokran takia?
Häh? Nyt käyn töissä ja saan asumistukea parisataa kuussa. Jos muuttaisin, menettäisin työni ja saisin yhteiskunnalta työttömyysrahaa JA asumistukea. Oisko se susta siis fiksumpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauas muutto kun noin hintava?
No sinne kouvolaanhan tässä ketjussa ehdotettiin muuttamista.
Pieksämäki on halvempi ja hieno, harvaanasuttu ja halpa.
Vierailija kirjoitti:
Olishan se kelvannut mutta itsellesi taas ei kelpaa homemurjuusi kuin joku rikas lääkäri.