Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minä jotenkin outo, kun en ymmärrä sitä, miksi alunperinkään on asuttu tuilla liian kalliissa asunnoissa?

Vierailija
08.06.2025 |

Miksi se ei ennen toiminut, että asuttiin kelan määrittämän rajan mukaisissa asunnoissa? Miksi sitä rajaa niin hulvattomasti ilmeisesti rikottiin? Minusta ihan järkevää, että nyt sitä sitten noudatetaan. Ei minusta mikään olisi pitänyt tällä muuttua. 

Kommentit (559)

Vierailija
81/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi virkailijat ovat hyväksyneet liian kalliit asumismenot? Käsittääksenì siksi, koska on ihmisryhmä, joka esittää nyyhkytarinoita saadakseen itselleen ansaitsematonta etua. Ja sitten on ihmistyhmä, johon nämä nyyhkytarinat uppoavat, ja jotka tekevät päätöksiä tunteella.

Kelan rajoihin mahtuvia asuntoja ei ole riittänyt kaikille. Hakemus on pitänyt olla halvempaan asuntoon ja jos siitä huolimatta ei ole sellaista saanut on liian korkea vuokra hyväksytty.

Tuo on juuri sitä manipuloivaa nyyhkytarinaa, että halvempia asuntoja ei riitä kaikille. Tätä ei kelan pidä uskoa, sillä se ei ole totta. Halvempia asuntoja riittää kyllä, ei vain välttämättä kaikkia tuenhakijan omia ehtoja täyttävää.

Ei sulla oikeas

Totta kai on! Se on vain kokonaisvaltaisempaa kuin sinun luulosi.

Vierailija
82/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta, jotka ovat muuttaneet ihan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että yksin elävä vaati vähintään 30 m2 kämpän kooksi. Kaveri asui 28 m2:ssa kaverin kanssa. Suihkuna selkainen ruokaskafferin kokoinen tila, jossa myös wc-pönttö samassa tilassa. Tämä siis 2000-luvulla.

No olen asunut solussa ja vaikka minkälaisissa murjuissa. Mutta vakituiseen elämään haluan asunnon , jossa voin oikeasti asua ilman mielenterveysongelmia. 28m3 käy minullekkin. Mutta nuo 18-20m2 asunnot on liian pieniä pidempiaikaiseen asumiseen. Opiskelijalle ne käy. Ja jos sinulla on yksi esimerkki jossa kaksi ihmistä ahatautui 28m2 ja onnellisesti asuivat siinä elämänsä loppuun asti, niin todella hienoa. Itse en tiedä minkä kokoisia asuntoja ihmisillä on. Oma asuntoni vuokra ja kulut ovat nousseet 150€ kahdessa vuodessa. Se nousu yllätti. Ja todellakin en saa tukia. Etsin pienempää. Jossa voin asua pitkään, eikä vain esim as

Ihmisen mielenterveysongelmat lähtevät jostain aivan muusta kuin asunnosta. Ne lähtevät pään sisältä. 

Vierailija
84/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja kaveri kahden lapsen kera, asui vuosia sitten neljä h. asunnossa Lauttasaari. Kaveri opiskeli ja vuokra oli jotain 1300. Tiedän että vanhemmat eivät auttaneet. Kaikki tämä on ollut mahdollista.

Vierailija
85/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi virkailijat ovat hyväksyneet liian kalliit asumismenot? Käsittääksenì siksi, koska on ihmisryhmä, joka esittää nyyhkytarinoita saadakseen itselleen ansaitsematonta etua. Ja sitten on ihmistyhmä, johon nämä nyyhkytarinat uppoavat, ja jotka tekevät päätöksiä tunteella.

Kelassa on edellytetty halvemman asunnon etsimistä, ja tästä on pitänyt esittää tositteet. On katsottu, että ei ole hakijan syy, jos halvempaa asuntoa ei löydy tai ei yrityksistä huolimatta saa. Eihän asiakas voi sellaista tyhjästäkään taikoa.

Edellytetty sanasta tulee mieleen että on pakko hakea halvempaa . Pakko ei ole. Pitää vaan maksaa itse se osa vuokrasta mitä kela ei maksa jos ei halua muuttaa.

Vierailija
86/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja sinulla voi olla noin mutta ainakin minä ymmärrän ettei kaikilla ole. Että ei pidä yleistää tässäkään. Tiedän monta tapausta jossa on tarvittu muuttofirma. Olen itse autellut mutta autooni ei mahdu kaikki eikä aina sovi aikataulut. Minusta Kelan pitäisi ehdottomasti maksaa muuttokustannukset jos pakottavat muuttamaan.

Vierailija
87/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko kääkkä, että kaikille nyt vain ei ole tarjolla halpoja asuntoja? Asumisnormi on väkisellä väännetty, keinotekoinen summa, joka ei perustu normaaleihin vuokriin, vaan halpisvuokriin.

Vierailija
88/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos on liian kallis asunto ei kela ole maksanut sitä kokonaan vaan on pitänyt "omalla rahalla" maksaa se ylimenevä osa? ja tämä "oma raha"kin on jotain muuta tukea mutta vain eri nimellä?(Toimeentulotuki?) Eli joka tapauksessa saa asua kokonaan muiden kustannuksella? Ja tästä sitten valitetaan? Ei hitto :o :o 

Huvittavaa kyllä. Ihmettelen myös niitä, joiden mukaan ovat veronmaksajia, kun maksavat tuista veroja. Öööö Yhteiskunnan eli veronmaksajien varoista maksetuista tuista.

Niin ja tukia saavien yritysten osingoista veroja maksavat, maataloustuottajat ynnä muut, onhan näitä. Yksityisten tuista pitäisikin poistaa verot. Turhaa touhua.

Miten olisi, jos sinäkin kuule perustaisit YRITYKSEN? Pääset sinäkin katsomaan, kuinka on NIIN HELPPOA rahaa tarjolla? Nimimerkki: töissä yksityisellä, lähipiirissä yksinyrittäjiä, muita työllistävä yrittäjä ja maatalousyrittäjiä. Tuosta ryhmästä vähiten kadehdin maatalousyrittäjiä. Raskas työ ja pelkät haukut tulee kommenttipalstoilla. Toivottavasti eivät lue palstoja. Paha mieli tulee ingorantista asenteesta.

Vierailija
89/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään ihmisten on vaikea asettua toisten asemaan. Ja nähdä, että ihmisillä on erilaisia tilanteita. Olen seurannut sairastunutta ystävää, niin hän ei jaksa edes hakea tukia . Jos en olisi tekemässä anomuksia hänen puolestaan, niin hän olisi nyt asunnoton ja ulosotossa. Tähän asti hän on hoitanut asiansa hyvin. Ja ollut ihan hyvin toimeentuleva perheellinen. Nyt eronnut (fyysisesti) sairastunut tukien varassa elävä, mutta silti fiksu. Hei, jokainen teistä voi menettää kaiken milloin vain. Mitä tapahtuu, jos tosiaan tulee sota? 

Vierailija
90/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman asumistukea sijoitusasunnoilla keinottelu kyllä muuttuisi todella vaikeaksi. 

Vierailija
91/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on kun päätöksiä tehdään empatialla eikä realiteeteilla. Järjen käytön pitäisi olla ykkösprioriteetti. Riikka Purra sanoi aivan oikein: politiikkaa ei tehdä empatialla. Tässä ei ole mitään sydämetöntä, niin kuin oppositio on koettanut manipuloida - ja yksinkertainen kansanosa on uskonut.

Vierailija
92/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet

Vierailija
93/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että yksin elävä vaati vähintään 30 m2 kämpän kooksi. Kaveri asui 28 m2:ssa kaverin kanssa. Suihkuna selkainen ruokaskafferin kokoinen tila, jossa myös wc-pönttö samassa tilassa. Tämä siis 2000-luvulla.

No olen asunut solussa ja vaikka minkälaisissa murjuissa. Mutta vakituiseen elämään haluan asunnon , jossa voin oikeasti asua ilman mielenterveysongelmia. 28m3 käy minullekkin. Mutta nuo 18-20m2 asunnot on liian pieniä pidempiaikaiseen asumiseen. Opiskelijalle ne käy. Ja jos sinulla on yksi esimerkki jossa kaksi ihmistä ahatautui 28m2 ja onnellisesti asuivat siinä elämänsä loppuun asti, niin todella hienoa. Itse en tiedä minkä kokoisia asuntoja ihmisillä on. Oma asuntoni vuokra ja kulut ovat nousseet 150€ kahdessa vuodessa. Se nousu yllätti. Ja todellakin en saa tukia. Etsin pienem

No et varmaan ole koskaan asunut 20 m2 asunnossa? Kyllä se vaikuttaa aika paljon. Nuorena se menee ja jos tietää, että se on väliaikaista . Mutta kuvaavaa on että ne 15m2 asunnot meni heti , vaikka ne ei ei kovin halpoja ollut. Mutta ne oli uusia, valoisia ja niissä parvi toi lisätilaa. En tiedä minkälainen vaihtuvuus niissä on. Se kokeilu, jossa saatiin erikoislupa rakentaa noin pieniä. Ja jos ajatellaan vanhuutta, niin elinpiiri pienenee niiden seinien sisään. Sinne ei mahdu edes pyörätuoli. 

Vierailija
94/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu vain jos muuttaa kalustetusta asunnosta toiseen tai tyhjään kämppään. Olen myös rahdannut joskus kaiken mitä yksin olen pystynyt pikkuhiljaa mutta on kaveria tarvittu joka kerta. Ei pysty sohvaa, sänkyä eikä lipastoja eikä hyllyköitä yksin muuttamaan. Kaverin kanssa sitten ja vuokrapakulla mutta kaikilla ei ole niitä kavereita saatavilla.

Vierailija
95/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todella, todella tyhmä, jos et kykene ymmärtämään että ihmisten elämäntilanteet muuttuvat. 🙄🙄🙄

Mutta miksi ihmisten käytös ei muutu tilanteiden mukana?

Vierailija
96/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutimme tähän, kun olin vielä vakituisessa työssä.

Kun tulot pienenee, niin sitten menot pitää sopeuttaa siihen matalampaan tulotasoon. Eli usein muuttaa halvempaan asuntoon. Ihan normaalia toimintaa, pitäisi siis olla.

Vierailija
97/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutimme tähän, kun olin vielä vakituisessa työssä.

Ja kun ei ole varaa enää asua, niin hyvin luontevaa on muuttaa halvempaan. Niin se pitää mennä.

Vuokra on 50 euroa liian suuri ja pelkät muuttokulut on vähintään 300 euroa ja tuohon päälle vuokravakuudet ja päällekkäiset vuokrat. Köyhällä ei ole varaa muuttaa.

Kela maksaa toimeentulotukiasiakkaan muuton halvempaan asuntoon

Kela maksaa 180 euroa muuttokustannuksista. Tuolla hinnalla ei palkata minkäänlaista muuttofirmaa.

Ei työssäkäyväkään  voi ottaa muuttofirmaa  vaan vuokraa\ lainaa tuttavan pakun ja sukulaiset ja tuttavat tulee muuttoavuksi.On ajatettu  sitten usea keikka pakulla,tai jopa farkkuautolla  ja tehty kymmenen matkaa.Ihmiset on niin uusavuttomia että kaikki pitää tarjota valmiina ja yhteiskunnan maksamana.

Vierailija
98/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos on liian kallis asunto ei kela ole maksanut sitä kokonaan vaan on pitänyt "omalla rahalla" maksaa se ylimenevä osa? ja tämä "oma raha"kin on jotain muuta tukea mutta vain eri nimellä?(Toimeentulotuki?) Eli joka tapauksessa saa asua kokonaan muiden kustannuksella? Ja tästä sitten valitetaan? Ei hitto :o :o 

Huvittavaa kyllä. Ihmettelen myös niitä, joiden mukaan ovat veronmaksajia, kun maksavat tuista veroja. Öööö Yhteiskunnan eli veronmaksajien varoista maksetuista tuista.

Niin ja tukia saavien yritysten osingoista veroja maksavat, maataloustuottajat ynnä muut, onhan näitä. Yksityisten tuista pitäisikin poistaa verot. Turhaa touhua.

Miten olisi, jos sinäkin kuule perustaisit YRITYKSEN? Pääset sinäkin katsomaan, kuinka on

Eiköhän se ole tasapuolista. Yhtä pahalta tuntuu köyhien haukkuminen. Kaikki näköjään saavat osansa, eikä kukaan pysty näkemään toisen ahdinkoa. 

Vierailija
99/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Viimeksi eräs tuttu nainen otti muuttofirman Vantaalta Helsingin puolelle, kaksi reissua, 900 euroa. Ei ollut aikaa juuri silloin.

Vierailija
100/559 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miksi tukia maksetaan niin paljon, että niillä voi elää yksiössä. Miksi työttömille ei voisi olla soluasuntoja kuten opiskelijoilla on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä