Sanon nyt ihan rehellisesti, että en hae töihin, enkä halua töitä.
Täällä, jossa asun, on tarjolla töitä, joihin en pääse, kun ei ole kokemusta tai koulutusta niihin töihin. Osa-aika töitä olisi, mutta minulla ei valitettavasti ole enää niihin varaa, kun suojaosa poistettiin työttömyysetuudesta ja asumistuesta. Matkoihin menee niin paljon rahaa. Olen sitten kokonaan työtön, kun ei vaihtoehtoa enää ole. Pidin kyllä työstäni, ja se esti minua syrjäytymästä. Ei ole varaa muuttaakaan, kun muualla vuokrat liian kalliita. Mutta syrjäydyn nyt sitten. Kiitos Petu ja Riikkis!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Sama trollaaja samalla aiheella joka ilta.
Koska tän palstan on voinut ottaa asiallisena keskustelu alustana? Itsekkin olen siirtynyt pääsääntöisesti vaan trollaamaan täällä, kun huomasin näiden keskustelujen tason!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko, että jos elämässä on kivoja asioita, on työttömyys ihan mahtavaa! Nytkin lähden moottoripyörällä saaristoon muutamaksi päiväksi.
Etkö muka voisi tehdä sitä jos olisit töissä? Olisi enemmän rahaakin käytettävänä.
No nyt ei ole löytynyt vielä töitä. Eli koitan ottaa ilon irti työttömyydestä. Kaikilla ei toki ole sitä mahdollisuutta. Mutta vähän aikaa työttömyys voi olla ihan kiva juttu.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ette nosta Kelasta mitään! Ken ei töitä tee ei sen syömänkään pidä.
No meneehän se kela hakemuksen täyttäminenkin työstä, pihvit ansaittu häh :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon ihan rehellisesti, että teen töitä, koska työnteko on kivaa ja palkkakin on mukava. Koska olen jo eläkkeellä, ovat kuukausitulot semmoinen summa, jolla ei tarvitse rahankäyttöä miettiä.
Kiitos laiskat työttömät, teidän ansiostanne me eläkeläiset saamme harrastella töitä.
Minäkin pidin tosi paljon työstäni, joka oli osa-aikaista. Autoin vammaista ihmistä. Suojaosa meni työmatkoihin, ja ne kestivät kauan, eli aika hyväntekeväisyyttä oli minun työni. Surullista, mutta näin se on. Tämä vammainen jäi ilman avustajaa, kun minulla ei ollut enää rahaa käydä hänen luonaan. Hän kyllä ymmärsi. Toivottavasti hän löytää uuden. Itse en voi maksaa siitä, että käyn töissä.
Tämä on kyllä perseestä! Ei ketään voi vaatia jäämään miinukselle työssäkäynnistä. Varsinkin jos auttaa ihmisiä!
Enpä minäkään. Joskus halusin töitä ja tekisin lähes mitä vaan mutta ei minuun uskottu eikä palkattu joten kyllästyin hakemaan ja en ole pariin vuoteen hakenut yhtään työpaikkaa.
Minäkin pidin tosi paljon työstäni, joka oli osa-aikaista. Autoin vammaista ihmistä. Suojaosa meni työmatkoihin, ja ne kestivät kauan, eli aika hyväntekeväisyyttä oli minun työni. Surullista, mutta näin se on. Tämä vammainen jäi ilman avustajaa, kun minulla ei ollut enää rahaa käydä hänen luonaan. Hän kyllä ymmärsi. Toivottavasti hän löytää uuden. Itse en voi maksaa siitä, että käyn töissä.