Sanon nyt ihan rehellisesti, että en hae töihin, enkä halua töitä.
Täällä, jossa asun, on tarjolla töitä, joihin en pääse, kun ei ole kokemusta tai koulutusta niihin töihin. Osa-aika töitä olisi, mutta minulla ei valitettavasti ole enää niihin varaa, kun suojaosa poistettiin työttömyysetuudesta ja asumistuesta. Matkoihin menee niin paljon rahaa. Olen sitten kokonaan työtön, kun ei vaihtoehtoa enää ole. Pidin kyllä työstäni, ja se esti minua syrjäytymästä. Ei ole varaa muuttaakaan, kun muualla vuokrat liian kalliita. Mutta syrjäydyn nyt sitten. Kiitos Petu ja Riikkis!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Lois pummi, kaikki tuet pois teiltä pummeilta!
No tähän ollaan menossa. Sen takia en enää yritä nousta. Makaan täällä kotona ja teen pihatöitä.
Siellä missä asut on siis töitä tarjolla,mut pyörällähän ei pääse?
Antaisitko kumminkin mulle pyllyä, jos nätisti kysyisin?
Ei meitä tyhjät selitykset kiinnosta.
Trolli keskustelee itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meitä tyhjät selitykset kiinnosta.
No ei minuakaan kiinnosta enää työnteko.
Sama trollaaja samalla aiheella joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä suostu ajamaan 30km töihin.
Sitten ette nosta Kelasta mitään! Ken ei töitä tee ei sen syömänkään pidä.
Vierailija kirjoitti:
Sama trollaaja samalla aiheella joka ilta.
No tämä oli minun eka aloitus.
Vierailija kirjoitti:
No tähän on pian ryhdyttävä, eli mitä maksat? Täytyyhän minun palkkaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ette nosta Kelasta mitään! Ken ei töitä tee ei sen syömänkään pidä.
No kyllä nostan, ja sinä maksat!🤗
Minä sanon ihan rehellisesti, että teen töitä, koska työnteko on kivaa ja palkkakin on mukava. Koska olen jo eläkkeellä, ovat kuukausitulot semmoinen summa, jolla ei tarvitse rahankäyttöä miettiä.
Kiitos laiskat työttömät, teidän ansiostanne me eläkeläiset saamme harrastella töitä.
En minäkään mielenterveyden vuoksi halua töihin enkä siis myöskään hae töitä. En tietenkään hae mitään tukia Kelasta (paitsi lääkekorvaukset) vaan elän pääomatuloilla. En kyllä kehtaisi hakea muita tukia, nytkin tuntuu, etten osallistu riittävästi yhteiskunnan eteen. En vain pysty enempään.
Tajuatteko, että jos elämässä on kivoja asioita, on työttömyys ihan mahtavaa! Nytkin lähden moottoripyörällä saaristoon muutamaksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse koska pyörästäni on kumi tyhjä ja kävellenkään ei viittis mennä kun kenkä voi kulua puhki ja sukassani on jo reikä!
Vierailija kirjoitti:
En!
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko, että jos elämässä on kivoja asioita, on työttömyys ihan mahtavaa! Nytkin lähden moottoripyörällä saaristoon muutamaksi päiväksi.
Etkö muka voisi tehdä sitä jos olisit töissä? Olisi enemmän rahaakin käytettävänä.
Mitä hittoa sä Susanna selität? Mä nettosin mun entisestä työstä. Mun ei tarvi tehdä töitä.