Orpo: "Meidän täytyy saada useampi suomalainen töihin"
Ettekö te jo tajua että hallitus haluaa aktivoida työttömät töihin. Työpaikkoja suomessa kyllä on ja työpaikkoja pitää saada lisää suomeen, tällä hetkellä eu alueella on taantumaa kuten myös suomessa mutta silti töitä on tarjolla. Miksi työttömät ei halua töihin?
Tiedättekö että hallituksen ainoa keino aktivoida työttömiä on tukien leikkaus koska ei hallitus voi pakottaa työttömiä töihin.
Kommentit (219)
Miksi työpaikan pitäisi olla koulutusta vastaavalta alalta jos koulutusta vastaamaton työpaikka on paljon mieluisampi, paremmin palkatumpi ja pitkäaikaisempi?
Vierailija kirjoitti:
Töitä on, mutta saako niistä palkkaa?
Haalari tasolle työn tekeminen pitäisi olla jo tarpeeksi palkitsevaa. T: Nainen ja Erityisasiantuntija.
Nykyiset 4 päiväiselle viikolle kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Orvon pitäisi luoda niitä työpaikkoja, mihin ne työttömät menisivät. Vaikka kaikki vapaat työpaikat täytettäisiin, jäisi edelleen suuri määrä työttömiä. orpo ja hallitus haluaa syyttää työttömiä, koska työpaikkojen luonti ei onnistu.
Ei pitäisi.
Valtion (joiden työpaikoista välilillisesti hallitus vastaa) työpaikkoja pitäisi VÄHENTÄÄ ei LISÄTÄ. Orpon pitäisi LUODA OLOSUHTEET ETTÄ YRITYKSET TAHTOVAT LUODA TYÖPAIKKOJA.
Onko Petteri ollut ikinä rehellisissä töissä???
Itse menen palkattomasti tekemään ohjelmointitöitä muutamaksi kuukaudeksi. Monet varmasti haluavat töihin, mutta palkkaa ei makseta tai maksetaan niin vähän että tuskin pystyy itseään elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satosen mukaan Suomessa on 200000 piilotyöpaikkaa odottamassa työntekijöitä.
Kokoomuksen piilotyöpaikat kasvavat samaa tahtia kuin työttömyys. Satonen valehteli jo ministerinä niin paljon etten usko mitään mitä SE sanoo.
Jos sanoo, että Suomessa on 200000 piilotyöpaikkaa odottamassa työntekijöitä, ja ratkaisuksi siihen näkee nimenomaan työttömien kepittämisen, niin täytyy sanoa, että on kyllä niin ääliömäistä että sylki loppuu suusta!
Nostaisivat minimipalkkaa. Sveitsissä, Tanskassa tai Norjassa ei kukaan nosta persettään penkistä alle 25€/h.
Minä oon freelanceri. Etätöissä.
Oon niin etäällä, ettei työnantaja edes tiedä minusta.
Palkkakin on tässä aika huono.
Onnex Veijo Kelalta tulee lisätuloo.
Nollasopimuksia,keikkatöitä,osa-aikatöitä yms. Antakaa kunnon töitä!
Saada töihin= saada töihin valtiolle
Oisko mitään pimeetä hommaa kenelläkään tiedossa. Ihan näin vaan meidän kesken?
Vierailija kirjoitti:
Nollasopimuksia,keikkatöitä,osa-aikatöitä yms. Antakaa kunnon töitä!
Kunnon työ= työ valtiolla
Koulutusta vastaava= työ valtiolla
Vierailija kirjoitti:
Oisko mitään pimeetä hommaa kenelläkään tiedossa. Ihan näin vaan meidän kesken?
Ei pimeä työ= työ valtiolla
Pimeät työt= kaikki muut työt ja ammatit kuin valtiolla sihteerinä
Venäläiset pitää hotellia vuokra asunnoissa rahasta verottomana. Miten saisitte heidät maksamaan veroja.