Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo: "Meidän täytyy saada useampi suomalainen töihin"

Vierailija
07.06.2025 |

Ettekö te jo tajua että hallitus haluaa aktivoida työttömät töihin. Työpaikkoja suomessa kyllä on ja työpaikkoja pitää saada lisää suomeen, tällä hetkellä eu alueella on taantumaa kuten myös suomessa mutta silti töitä on tarjolla. Miksi työttömät ei halua töihin? 

Tiedättekö että hallituksen ainoa keino aktivoida työttömiä on tukien leikkaus koska ei hallitus voi pakottaa työttömiä töihin. 

Kommentit (219)

Vierailija
141/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maksakaa kunnon palkkaa sitten ja lisäksi työterveyspalvelut sekä työturvallisuusasiat kohdilleen. Kyllä silloin on hakijoita.

Meillä ei ole työvoimapulaa, meillä on pulaa kunnollisen palkan maksajista. 

Vierailija
142/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jostain syystä työpaikat on nykyisin kortilla. Ehkä nyt olisi korkea aika lopettaa ulkkisten otto työttömiksi Suomeen. Vai miksi he tänne oikein tulevat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa yhteiskuntavastainen= haluaa olla ammatiltaan jotain muuta kuin valtiolla sihteerinä

Vierailija
144/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa jostain syystä työpaikat on nykyisin kortilla. Ehkä nyt olisi korkea aika lopettaa ulkkisten otto työttömiksi Suomeen. Vai miksi he tänne oikein tulevat? 

Suomessa työpaikat kortilla= mutta meillä täällä valtiolla on sulle sihteerin työpaikka!

Vierailija
145/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilotyöpaikka... Maksetaanko tästä oikein palkkaakin ?

Vierailija
146/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko työnantajien pakkopalkkaus-laki seuraava? Kun tuo pakkotyönhaku ei tuota toivottua tulosta.

Olen itse kokoaikaisessa vakityössä mutta kyllästynyt tähän vatulointiin. Töitä ei ole. Omassa työssäkin tehdään jo kolmatta vuotta kahden edestä vajaalla tiimillä. Olisi kiva kun palkattaisiin lisää väkeä. Ei palkata, kun täytyy säästää. 

Vierailija
147/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri pistin firman pillit pussiin, ja siinä menetti reilun tusinan verran ihmisiä työpaikan. Vuosia meni hyvin, mutta nyt loppui asiakkailta ostovoima. Olen pahoillani kaikkien työnsä menettäneiden puolesta mukaan lukien itseni. Hyvin huolissani olen myös.

Vierailija
148/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajalle tulee ihmisiä pyörien kanssa = juuri tuli työpaikka auki Elyyn sihteeriksi

Ehkäpä pitää lopettaa tämä ulk kisten otto Suomeen= heti kun tulet meille valtiolle töihin niin lopetetaan ulk kisten otto Suomeen

Vierailija
149/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri pistin firman pillit pussiin, ja siinä menetti reilun tusinan verran ihmisiä työpaikan. Vuosia meni hyvin, mutta nyt loppui asiakkailta ostovoima. Olen pahoillani kaikkien työnsä menettäneiden puolesta mukaan lukien itseni. Hyvin huolissani olen myös.

Pistin firman pillit pussiin= ehkäpä sitten menet Elyyn töihin sihteeriksi

Vierailija
150/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon freelanceri. Etätöissä. 

Oon niin etäällä, ettei työnantaja edes tiedä minusta.

Palkkakin on tässä aika huono.

Onnex Veijo Kelalta tulee lisätuloo.

Kelan Veijolla onkin hyvät tuntiliksat. Pari tuntia näpyttelyä/kk, yli tonni rahnoo. Puhtaana. yli 500€/h. Lääkärin liksat!

Vierailija
151/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko työnantajien pakkopalkkaus-laki seuraava? Kun tuo pakkotyönhaku ei tuota toivottua tulosta.

Olen itse kokoaikaisessa vakityössä mutta kyllästynyt tähän vatulointiin. Töitä ei ole. Omassa työssäkin tehdään jo kolmatta vuotta kahden edestä vajaalla tiimillä. Olisi kiva kun palkattaisiin lisää väkeä. Ei palkata, kun täytyy säästää. 

Ois kiva jos palkattais lisää väkeä= ois kivaa jos meille Elyyn/Valtioneuvoston kansliaan palkattais just sinut

Vierailija
152/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paradoksaalista kun fassari-ministööri puhuu työstä niin kuin olisi siitä henkilökohtaista kokemusta ;)

Vierailija
153/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No maksakaa kunnon palkkaa sitten ja lisäksi työterveyspalvelut sekä työturvallisuusasiat kohdilleen. Kyllä silloin on hakijoita.

Laitat firman pystyyn ja alat maksamaan työntekijöillesi kunnollista palkkaa. Ai ei kiinnosta? Ok.

Vierailija
154/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oon freelanceri. Etätöissä. 

Oon niin etäällä, ettei työnantaja edes tiedä minusta.

Palkkakin on tässä aika huono.

Onnex Veijo Kelalta tulee lisätuloo.

Kelan Veijolla onkin hyvät tuntiliksat. Pari tuntia näpyttelyä/kk, yli tonni rahnoo. Puhtaana. yli 500€/h. Lääkärin liksat!

Ehkä laitetaan sun työt freelanceriksi niin sitten sulta loppuu Kelan tuet niin tulet meille Valtioneuvoston kansliaan töihin.

Vierailija
155/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoja vaatii usein oman auton...

Vierailija
156/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska seuraava mielenosoitus hallitusta vastaan? Jos saisi 10 000 kasaan aluksi.

Vierailija
157/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan päinvastoin, niin että tämä läpimätä paska kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

Vierailija
158/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska seuraava mielenosoitus hallitusta vastaan? Jos saisi 10 000 kasaan aluksi.

Menkää mieluummin töihin kuin kadulle mölyämään.

Vierailija
159/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat firman pystyyn ja alat maksamaan työntekijöillesi kunnollista palkkaa. Ai ei kiinnosta? Ok.

Jos firmalla ei ole varaa maksaa kunnollista palkkaa, firmaa ei tarvita. Yritystuet pois tuottamattomilta firmoilta. 

Vierailija
160/219 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan sut yrittäjäksi niin sulta loppuu Kelan tuet niin tulet sitten meille valtiolle töihin.

Ai ei onnistu vai?No, savustetaan sut ensin kokoaikatöistä työttömäksi osa-aikatyölliseksi niin tulet Kelan asiakkaaksi.

No, ei onnistu vai?

No savustetaan sut lopettamaan osa-aikatyöt niin sitten oot täystyötön niin sitten voidaan soittaa sulle ja kutsua töihin valtiolle.

No, ei onnistu vai?

Lopetetaan sitten kaikki tuet tässä valtiossa niin tulet meille valtiolle töihin.

No, ei onnistu vai?

Lopetetaan sitten kaikki muut työpaikat koko maapallolla niln sitten tulet meille valtiolle töihin.

No, ei onnistu vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi