Orpo: "Meidän täytyy saada useampi suomalainen töihin"
Ettekö te jo tajua että hallitus haluaa aktivoida työttömät töihin. Työpaikkoja suomessa kyllä on ja työpaikkoja pitää saada lisää suomeen, tällä hetkellä eu alueella on taantumaa kuten myös suomessa mutta silti töitä on tarjolla. Miksi työttömät ei halua töihin?
Tiedättekö että hallituksen ainoa keino aktivoida työttömiä on tukien leikkaus koska ei hallitus voi pakottaa työttömiä töihin.
Kommentit (219)
Orpo lahjoittaa yritystukina ulkomaille vaan enemmän..
puheet on puheita teot on totuus taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No maksakaa kunnon palkkaa sitten ja lisäksi työterveyspalvelut sekä työturvallisuusasiat kohdilleen. Kyllä silloin on hakijoita.
Meillä ei ole työvoimapulaa, meillä on pulaa kunnollisen palkan maksajista.
Laitat firman pystyyn ja alat maksamaan työntekijöillesi kunnollista palkkaa. Ai ei kiinnosta? Ok.
Jos firmalla ei ole varaa maksaa kunnollista palkkaa, firmaa ei tarvita. Yritystuet pois tuottamattomilta firmoilta.
Eli firmoja alas vaan ja ihmiset kortistoon. Rahaa on! Nostetaan veroprosentti 80%:iin, niin saadaan elätettyä työttömät. Tai miksei jäätäisi ihan kaikki työttömiksi saman tien?
Aatelkaas, kun oltaisiinkin kaikki työttömiä. Voitaisiin kaikki olla vihervassareita ja empaattisesti huutaa, että Älkää leikatko tukiamme! Vasemmistohallitus sitten korottaisi tukiamme ja olisi empaattinen. Kaikilla olisi hyvä olla.
Konkurssit olivat toukokuussa edelleen ennätys korkealla tasolla eli mitään kasvua ei ole näköpiirissä ja tästäkin surkeudesta saamme kiittää sysi pas..a perskokkare hallitusta.
Haluaako aloittaja antaa minulle neuvoja työnsaantiin? Hae työtä työn vaihtajana, en edes työttömänä ja olen päässyt yhteen haastatteluun vaikka lähetän jatkuvalla syötöllä hakemuksia. Yhteen. Enkä toki saanut paikkaa. Hakemiini paikkoihin on tullut satoja hakemuksia, ja nämä ovat rankkoja huonosti palkattuja töitä, eivät todellakaan niiden halutuimpien töiden joukossa. Joudun todennäköisesti pian työttömäksi ja sen välttääkseni haen jo nyt uutta työtä, mutta työnhaku on täysin toivotonta. En todellakaan ole nirso, mutta mihinkään en kelpaa.
Eli miten minä saan työn jos se kerran on niin helppoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri voisi mennä oikeisiin töihin ja lopettaa lorvimisen veronmaksajien rahoilla!
Onko hän ikinä tehnyt rehellistä työtä? Edes nuorena?
Yhä useampi poliitikko ei ole. Ura on pelkkää napin painamista ohjeiden mukaan. Sillä ymmärryksellä sitten laaditaan lakeja ja tehdään sopimuksia muiden maiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Konkurssit olivat toukokuussa edelleen ennätys korkealla tasolla eli mitään kasvua ei ole näköpiirissä ja tästäkin surkeudesta saamme kiittää sysi pas..a perskokkare hallitusta.
Eikö sinulle vä hä mieliselle ole vieläkään selvää, että tämä on 20 vuoden kehityksen tulos? Ei mikään viimeisen kahden vuoden.
Taloudelliset riskit ovat suomalaiselle liian isot yritystoiminnalle. Nuorilla on riskihalukkuutta ja testosteroonia mutta ei alkupääomaa (toki sijoittajilta saa rahaa jos idea on toimiva). Vanhuksilla on rahaa mutta ei intoa perustaa yritystä. Suomessa joutuu laittaa taloa pantiksi ja harva sitä uskaltaa kokeilla. Tarvitaan enemmän teknilliseen korkeakouluun pyrkijöitä, uusia ideoita jotka vastaavat kysyntään ja tarpeisiin. Suomessa yrittäjä joutuu maksamaan alvit, tellit ja lellit, vuokrat, eläkemaksut, kiinteät ja juoksevat kulut. Viivan alle jää vain hikipisarat. Amerikkaan jos haluaa muuttaa, työlupa on kivenalla, vakuutusmaksut, asumiskulut, lapsien koulunkäyntikustannukset jne. Puhutaan sadoista tonneista vuodessa. Sellainen sanonta on ellet asu amerikoissa jossa sinulla on liiketoimintaa, sinua ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orvon pitäisi luoda niitä työpaikkoja, mihin ne työttömät menisivät. Vaikka kaikki vapaat työpaikat täytettäisiin, jäisi edelleen suuri määrä työttömiä. orpo ja hallitus haluaa syyttää työttömiä, koska työpaikkojen luonti ei onnistu.
Miten hallitus voi luoda työpaikkoja? Eikö työllisyys määräydy aikalailla viennin perusteella?
No sitten ei kannata luvata luoda 100 000 uutta työpaikkaa jos siihen ei ole valtaa. 68 000 uutta työtöntä kyllä tullut ja tätä ei kukaan jaksa enää edes mainita.
Ap:lle tiedoksi että Suomessa on Euroopan huonoin työllisyyskehitys eli jotain Euroopan tilannetta ja suhdannetta ei voi aina syyttää jos tilanne on niin paljon huonompi kuin verrokkimaissa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaako aloittaja antaa minulle neuvoja työnsaantiin? Hae työtä työn vaihtajana, en edes työttömänä ja olen päässyt yhteen haastatteluun vaikka lähetän jatkuvalla syötöllä hakemuksia. Yhteen. Enkä toki saanut paikkaa. Hakemiini paikkoihin on tullut satoja hakemuksia, ja nämä ovat rankkoja huonosti palkattuja töitä, eivät todellakaan niiden halutuimpien töiden joukossa. Joudun todennäköisesti pian työttömäksi ja sen välttääkseni haen jo nyt uutta työtä, mutta työnhaku on täysin toivotonta. En todellakaan ole nirso, mutta mihinkään en kelpaa.
Sama! Olen kuulolla!
Töistä pitää saada palkka joka mahdollistaa elinkustannukset.
Orpolla on realiteetit hukassa.
Suurinosa ihmisistä tarttuisi heti mahdollisuuteen jos heille olisi tälläinen työpaikka tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Töistä pitää saada palkka joka mahdollistaa elinkustannukset.
Orpolla on realiteetit hukassa.
Suurinosa ihmisistä tarttuisi heti mahdollisuuteen jos heille olisi tälläinen työpaikka tarjolla.
Orpo on häijy ihminen, joka haluaa vain kiusata heikompia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Olen itse onnekas kun minulla on kerran vuodessa taattu parin kk paikka sukulaisen firmassa, mutta mistään muualta ei ole töitä tippunut. Älyttömät määrät hakijoita kaikkiin. Työkokemusta ja koulutusta löytyy, mutta ei auta ei.
No miksi Orpon johtama hallitus ei tee mitään sellaista, jolla saataisiin luotua lisää työpaikkoja ja lisää teollisia investointeja Suomeen?
Turva valittaa ja vikistä, jos ei ole halukas tekemään asialle jotakin.
Vai kuvitteliko Orpo naiiviudessaan, että verohelpotukset rikkaille luo uusia työpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orvon pitäisi luoda niitä työpaikkoja, mihin ne työttömät menisivät. Vaikka kaikki vapaat työpaikat täytettäisiin, jäisi edelleen suuri määrä työttömiä. orpo ja hallitus haluaa syyttää työttömiä, koska työpaikkojen luonti ei onnistu.
Miten hallitus voi luoda työpaikkoja? Eikö työllisyys määräydy aikalailla viennin perusteella?
No sitten ei kannata luvata luoda 100 000 uutta työpaikkaa jos siihen ei ole valtaa. 68 000 uutta työtöntä kyllä tullut ja tätä ei kukaan jaksa enää edes mainita.
Ap:lle tiedoksi että Suomessa on Euroopan huonoin työllisyyskehitys eli jotain Euroopan tilannetta ja suhdannetta ei voi aina syyttää jos tilanne on niin paljon huonompi kuin verrokkimaissa.
Meillä on huomattavan paljon ulkomaalaisia yrityksiä, varsinkin ruotsalaisia, norjalaisia tai tanskalaisia. Vaatteet, H&M, Kappahl, jopa käytetyt, Sellpy, e-kirjat ja äänikirjat Book Beat yms., huonekalut, Ikea, rihkamakauppa Flying Tiger jne. Hobby Hall, Claes Ohlson... lisää löytyy vaikka kuinka paljon.
Mitä me myymme ja kenelle?
Noin 200 hakemusta 1,5 vuodessa, päässyt 5 haastatteluun. Edelleen työttömänä. Tahtotila töihin 110 %.
Ei kukaan halua sikaa säkissä. Mikäli haluat töihin, tee jotakin ansaitaksesi paikkasi työelämässä. Pääsääntöisesti tällä tarkoitetaan konkreettisia näyttöä tukevia toimenpiteitä. Koulutus itsessään ei riitä vielä perusteeksi vaan tulee olla työnantajan puolelta vakuuttavia ja luottamusta herättäviä seikkoja joilla lunastat paikkasi. Ei voi olettaa että olet sanojesi mittainen: rekrytointi on kallista. Jos investoit vain yhteen ainoaan osaamisalaan näkymät ovat heikoimmilla kantimilla kuin että panostat toden teolla useampaan tutkintoon jolloin todennäköisyys työllistyä paranee huomattavasti. Mikään ei ole niinkään itsestään selvää eikä peli ole menetetty. On vain uskottava itseensä, tehtävä parhaansa edistääkseen omaa kehitystä jolloin uranäkymät voivat olla edes piirunverran lähempänä toiveikasta todellisuutta. Työhakemus on ensiaskel kohti työelämää. Ei kannata jättää avointa hakemusta sillä nämä eivät välttämättä koskaan päädy työnantajan nähtäville. Kun olet edennyt työhaastatteluvaiheeseen, sinun tulee pitää hissipuhe jolla myyt itsesi työnantajalle. Eli muutamassa minuutissa kerrot vahvuuksistasi, kehittymisen tarpeistasi ja mitä olet tehnyt jo sen eteen. Pyydä esimerkiksi mahdollisuutta saada osoittaa osaamistasi koeajan muodossa. Samalla pääset tutustumaan työkulttuuriin tarkemmin. On myös mahdollista vuokratyöfirman kautta saada mahdollisuus saada jalkaa ikäänkuin oven väliin.
166. Eiköhän se konkkayrityksen johto ole päävastuussa firmansa surkeasta kohtalosta. Ei hallitusta voi kaikesta paskasta syyttää.
Urpå vois aloittaa leikkaamaan vaikka yritystuesta ja lopettaa köyhien kiusaamisen. Mutta näinhän se menee kokoomuksen mielestä, että heikkoja saa lyödä.
Jep. Lähes kaikki vapaat "työpaikat" ovat näitä. Tai sitten on oikeita töitä 2 kpl, joihin vaaditaan ihan vieraan alan erikoiskoulutus ja vähintään kahden vuoden työkokemus.