Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtelet vanhempiasi vanhoina samoin kuin he kohtelivat sinua, kun olit lapsi. Millainen vanhuus heillä on?

Vierailija
07.06.2025 |

Oma isäni pelkäisi ja olisi hiljaa ja näkymätön. Väkivallan uhka päällä koko ajan. On kuitenkin kuollut, joten lempeänä ihmisenä säästyn tältä.

Kommentit (252)

Vierailija
161/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään yhdessä hyvää ruokaa ja leivotaan keksejä. Leikataan kynnet ja käytetään kosteusvoidetta sekä  kammataan hiuksia. . Tehdään kävelyitä käydään kaupassa. Keitetään kahvit. Leivotaan pullaa. 

Vierailija
162/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa saisivat turvallisen ja hyvän vanhuuden, mutta minua pitäisi totella aina ja vastaan ei saisi sanoa, muuten tulisi luunappi. Itkeä ei saisi ja joskus pakottaisin syömään ruoan loppuun nenästä kiinni pitämällä. Nukkumaan aikaisin, jotta saisin omaa aikaa.

Ajan kuluessa muuttuisin hieman joustavammaksi ja kun vuosien päästä vanhemmat haluaisivat keskustella näistä asioista, pyytäisin anteeksi. 

Olette rakkaita, isä ja äiti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Äitini olisi yksin ja minä töissä ja kun tulisin kotiin, minulla ei olisi aikaa hänelle vaan hyysäisin puolisoani.

Vierailija
164/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä vauvalla suurin osa jotenkin mt-ongelmaisia?

Kyllä minulla on ollut elämäni aikana hyvin monenlaisia mt-ongelmia johtuen juuri lapsuudestani ja sen tapahtumista. Samaan aikaan olen kuitenkin opiskellut, hankkinut hyvän työn ja pärjännyt monin tavoin elämässäni. Myös oman perheen perustettuani olen toiminut täysin toisin kuin tässä keskustelussa kerrotut hirviövanhemmat ( jollaisia siis omanikin olivat). 

Sehän tässä tuntuu niin älyttömän typerältä, että vaikka vanhempani aina hokivat sitä iänikuista " odota vaan kun itselläs on lapsia" silloin jos heidän surkeaa vanhemmuuttaa kyseenalaisti, niin nyt kun omat olen jo aikuiseksi kasvattanut, en vieläkään ymmärrä mikä siinä lasten hyvin kohtelemisessa oli heille niin vaikeaa?

Aika huvittavaa.  Näin me vanhemmat teemme, olemme mielestämme ne parhaat vanhemmat ja oikein toimineet.  Niin sinun kuin minun vanhemmat,  nyt sinä panet ihan överiksi oman parhaasi tekemisesi ja erinomaisuutesi.  Leikkikentän ja vanhempainiltojen päällepäsmäri.

Vierailija
165/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rikkonaiset ihmiset hankkivat lapsia näköjään siirtääksen taakkansa heille.

"Olen hyvä äiti/isä, olkaa kiitollisia, teillä on kaikki hyvin, minulla ei ollut ja vuodatan siksi teille päivittäin vaikeaa lapsuuttani."  

Jaksaako lapset tämän kiitollisuuden taakan taas itse häiriintymättä?

Mistä sinä revit nämä juttusi? Missä ja kuka vuodattaa lapsilleen päivittäin vaikeaa lapsuuttaan?

Nämä jotka vertaavat lastensa lapsuutta omaansa.  " kyllä teillä on hyvin, rakkautta ja rahalla saatavaa hyvää, minulla ei ollut, olkaapa kiitollisia"

Vierailija
166/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rikkonaiset ihmiset hankkivat lapsia näköjään siirtääksen taakkansa heille.

"Olen hyvä äiti/isä, olkaa kiitollisia, teillä on kaikki hyvin, minulla ei ollut ja vuodatan siksi teille päivittäin vaikeaa lapsuuttani."  

Mistä sinä revit nämä juttusi? Missä ja kuka vuodattaa lapsilleen päivittäin vaikeaa lapsuuttaan?

Nämä jotka vertaavat lastensa lapsuutta omaansa.  " kyllä teillä on hyvin, rakkautta ja rahalla saatavaa hyvää, minulla ei ollut, olkaapa kiitollisia"

Ei täällä kukaan muu jauha tuollaista kuin sinä. Jos keskusteluun mielestäsi osallistuu muitakin, ne on ääniä päässäsi, ja silloin kannattaa jo hakutua hoitoon.

Vierailija
167/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä vauvalla suurin osa jotenkin mt-ongelmaisia?

Kyllä minulla on ollut elämäni aikana hyvin monenlaisia mt-ongelmia johtuen juuri lapsuudestani ja sen tapahtumista. Samaan aikaan olen kuitenkin opiskellut, hankkinut hyvän työn ja pärjännyt monin tavoin elämässäni. Myös oman perheen perustettuani olen toiminut täysin toisin kuin tässä keskustelussa kerrotut hirviövanhemmat ( jollaisia siis omanikin olivat). 

Sehän tässä tuntuu niin älyttömän typerältä, että vaikka vanhempani aina hokivat sitä iänikuista " odota vaan kun itselläs on lapsia" silloin jos heidän surkeaa vanhemmuuttaa kyseenalaisti, niin nyt kun omat olen jo aikuiseksi kasvattanut, en vieläkään ymmärrä mikä siinä lasten hyvin k

Aika huvittavaa.  Näin me vanhemmat teemme, olemme mielestämme ne parhaat vanhemmat ja oikein toimineet.  Niin sinun kuin minun vanhemmat,  nyt sinä panet ihan överiksi oman parhaasi tekemisesi ja erinomaisuutesi.  Leikkikentän ja vanhempainiltojen päällepäsmäri.

Sinulta se tuntuu pointti menevän ohi kovaa ja korkealta. Kun pointti on just se, että omien lasten kohteleminen hyvin ei ole kovinkaan vaikeaa. On reilu, rakastava ja turvallinen. 

Ja tiedätkö, mun äitini on veljelleni todennnut minun olevan paljon parempi äiti kuin mitä hän on ollut. Kun tietää kyllä mitä on tehnyt, ja nähnyt miten eri tavalla olen omia lapsiani kohdellut, ja miten erilaiset välit sen myötä minulla ja lapsillani on verrattuna minun ja äitini väleihin.

Mutta varmaan se äiteekin on väärässä, vai mitä?

Vierailija
168/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat olla aika lailla omissa oloissaan ja tehdä mitä tykkäävät, apua ja neuvoa saisivat aina kun tarvitsisivat Perusturvallista elämää ilman ongelmia.

Vierailija
169/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kotona oli tällaiset vanhemmat. 

Vierailija
170/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos lapsuus on muuten ollut onnellinen ja ainoa varjopuoli on ollut tuo, että vanhempi on noin sanonut, niin pilaako se sitten koko onnellisen lapsuuden? Kukaan vanhemppi ei ole täydellinen, ei kukaan miestä ole. Ja jos vanhemman  ainoa "vika" on tuo, että hän on sanonut lapsilleen, että he saavat olla onnellisia, kun heillä on hyvä lapsuus, niin ei kai se niin paha vika ole?

Vai onko tässä takana jotakin muutakin?

Vierailija
171/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti saisi hellyyttä, silityksiä, lukuhetkiä, katsottaisiin 80-luvun suosikkisarjoja kuten Dallasia ja Miami Vicea, kuunneltaisiin musiikkia, kokkailtaisiin yhdessä ja nautittaisiin mansikoista, skumpasta ja suklaasta.

Isä toivoisi joka päivä omaa kuolemaansa. Saattaisin äkkiarvaamatta pamauttaa häntä avokämmenellä takaraivoon ilman sen kummempaa syytä. Kaupasta tullessani heittelisin häntä ostoksilla ja nauraisin hänen itkulleen. Saattaisin suuttua pienestä poikkipuolisesta sanasta niin kovin, että repisin hänet sängystä lattialle ja hakkaisin vyöllä paljaille pakaroille. Haukkuisin tyhmäksi, vammaiseksi, h*oraksi ja hyödyttömäksi joka päivä. Varastaisin hänen tärkeitä tavaroitaan ja piilottaisin niitä häneltä. Lisäisin hänen ruokaansa tulista maustetta ja jos ei mene kakomatta alas, niin sitten syötän väkisin samalla hiuksista repien. Luunappeja, potkuja, seinään heittoja, iskuja satunnaisilla esineillä ihan vaan koska mua huvittaa. Itkuun reagoisin lyömällä lujempaa. Ja pistäisin hänet opettelemaan sanakirjoja ja sivistyssanastoja kannesta kanteen - jos ei mene kuulusteltaessa kuin vettä valaen, niin heti lyön!

Vierailija
172/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelisin isää pitkin seiniä koska hän teki niin minulle, ja huutaisin sekä äidille että isälle.

Vierailija
173/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla pääseväni imaishoitajaksi. Takaisin maksun aika.

Vierailija
174/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä olisi turvaton vanhuus, kävelisivät munan koroilla lopun ikäänsä. Väkivaltaa, viinaa ja riitoja. Kaikki lakaistaisiin maton alle. Minä keskittyisin siivoamaan, että ulospäin näyttäisi hyvältä.

Vierailija
175/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalle seisomaan myös talvella jos on tullut pissat housuun.

Vierailija
176/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustarpeet huolehdittaisiin, emotionaalisesti jäisivät yksin

Vierailija
177/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Vierailija
178/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkäisin heidät väkivaltaisen henkilön huostaan. He eivät enää ikinä näkisi minua tai kuulisi minusta.

Vierailija
179/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaava juoponderi oisin, mutta toteutus tökkii siinä että pitäis iolla vähintään tuplasti heidän kokoisensa- kuten hekin olivat lapsi-minulle.

Vierailija
180/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksen korvatulehdus menee kyllä ohi ilman lääkärikäyntiä ja antibiootteja. Kivusta ei saa itkeä koska naapurit kuulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän