Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtelet vanhempiasi vanhoina samoin kuin he kohtelivat sinua, kun olit lapsi. Millainen vanhuus heillä on?

Vierailija
07.06.2025 |

Oma isäni pelkäisi ja olisi hiljaa ja näkymätön. Väkivallan uhka päällä koko ajan. On kuitenkin kuollut, joten lempeänä ihmisenä säästyn tältä.

Kommentit (252)

Vierailija
201/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisin vastuuseen muiden vanhusten tekemisistä. 

Vierailija
202/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim hoitokodeissa ei ole hyviä vanhempia ollenkaan.  Ei niissä canhulsia läy lapset tervehtimässä

Sama kotona asuvat vanhemmat, yhteiskunta hoitaa kuten heidän lapsensa hoiti päiväkoti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatisin vastuuseen muiden vanhusten tekemisistä. 

Pihakollektiivisuus.  Kyllä omiani toruin ja vannotin jos lapset olivat tehneet siellä pahoja tai lällätelleer aikuisina.

Nyt me talon kaikki vanhukset olemme höirikkövanhuksen maineessa kun on muutama vanhus jotka eivät kestä pihan vähien lasten ääiniä ja normaaleja leikkejö.  Itsekin luikahdan reitin varmistaen etten ketään  näe roskakatokseen tai autolle etten vaan "kyttää lapsia" .  Koska  vastuu toisten teoista.

Vierailija
204/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama huono kokemus ei tarkoita, etteikö lapsista olisi pääsääntöisesti haluttu huolehtia parhaan tahdon ja taidon mukaan. Kaikki täälläkin olevat vanhemmat varmaan uskovat olevansa hyviä vanhempia, mutta lasten kokemus voi olla eri. 

Olet hyväntahtoinen hölmö!

Vierailija
205/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat vuoronperään valvoa yönsä peläten kumpi heistä r**k*t**n. Eläisivät jatkuvassa pelossa milloin hakataan niin että istumaan ei pysty moneen päivään. Sanallista nöyryytystä, julmuutta ja halveksintaa. 

Onneksi en ole kumpaankaan missään yhteydessä. 

Vierailija
206/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä pahoinpitelyhaaveissa on surullisesti totta se että montaa vanhusta aikuiset lapset pahoinpitelevät.

Kuin myös lapsia kohdellaan huonosti nykyaikanakin.  

Vierailija
207/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin keskustelu avaa miksi vanhukset kuulevat niin paljon pilkkaa ja valitusta kulkiessaan asioillaan, tungetaan rollaattorin ohi ja tönäistään, kovaäänisesti kassajonossa jos vanhus on edelläpäin.  Tälläkin keskustelupalstalla päivittäin vanhusvihamielisiä aloituksia.

Vierailija
208/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näin että me huonoista kodeista olevat olemme saaneet niin heikot elämäneväät ettei meillä ole mitään mielenkiinnon kohteita, ajanviettotapa oman navan kaivelu netissä eli keskusteluissa aamusta iltaan, arjet ja pyhät.

Ne on "ne muut"  jotka harrastavat liikuntaa, retkeilyä, taiteita, musiikkia, lukemista, golfia, meillä on vain netti. Ja oma napa.

Höpsis. Kuten kirjoitin jo edellä, en itse ole missään tekemisissä sukuni kanssa eikä minkäänlainen kosto kiinnosta minua. Lähdin opiskelemaan enkä ole sen koommin palannut takaisin. Tein elämäni muualle. Maailman parhaan ja onnellisimman elämäni. Hyvin vähän mitään ekoja kertoja on jäljellä minulla. 

Vierailija
209/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelen vanhempiani paremmin, kuin he kohtelivat minua. 

Vierailija
210/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin että me huonoista kodeista olevat olemme saaneet niin heikot elämäneväät ettei meillä ole mitään mielenkiinnon kohteita, ajanviettotapa oman navan kaivelu netissä eli keskusteluissa aamusta iltaan, arjet ja pyhät.

Ne on "ne muut"  jotka harrastavat liikuntaa, retkeilyä, taiteita, musiikkia, lukemista, golfia, meillä on vain netti. Ja oma napa.

Höpsis. Kuten kirjoitin jo edellä, en itse ole missään tekemisissä sukuni kanssa eikä minkäänlainen kosto kiinnosta minua. Lähdin opiskelemaan enkä ole sen koommin palannut takaisin. Tein elämäni muualle. Maailman parhaan ja onnellisimman elämäni. Hyvin vähän mitään ekoja kertoja on jäljellä minulla. 

Täällä kuitenkin tavattiin napanöyhtäämme netissä kaivellen.

Vierailija
211/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän äiti/isä-viha on totta.  Miten paljon aikuiset lapset mukiloivat ja uhkailevat vanhempiaan ja monen äidin/isän elämä päättyy tuohon pahoinpitelyyn.  Tietysti opittu käytösmalli.

Ja miksi ei aikuinen pääse jostain lapsuuden  vaikka raivokkaastakin nuhtelusta irti? Omille lapsille sanoin, sanoivat että arvaapa onko tullut huudettua ja  sanottua?

Se koira älähtää...

Vierailija
212/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän äiti/isä-viha on totta.  Miten paljon aikuiset lapset mukiloivat ja uhkailevat vanhempiaan ja monen äidin/isän elämä päättyy tuohon pahoinpitelyyn.  Tietysti opittu käytösmalli.

Ja miksi ei aikuinen pääse jostain lapsuuden  vaikka raivokkaastakin nuhtelusta irti? Omille lapsille sanoin, sanoivat että arvaapa onko tullut huudettua ja  sanottua?

Se koira älähtää...

Ei minua ole tapettu. Tässä kirjoittelen.  Niinpä.älähdit kun haaveilet vanhustesi pahoinpitelystä.

Vierailija
213/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin lapsena kun isä meni eri huoneeseen syömään, käskin hänet samaan pöytään, ei tullut.  Vanhemmilla huonot välit.

Hän voisi olla Raamatun Lasarus joka vietiin Abrahamin helmaan.

Vierailija
214/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää...

Ei minua ole tapettu. Tässä kirjoittelen.  Niinpä.älähdit kun haaveilet vanhustesi pahoinpitelystä.

En haaveile, älä huoli. Tässä ketjussa vain ja ainoastaan on kuvattu millaista vanhusten elämä olisi, jos heille tehtäisiin samoin kuin he ovat itse tehneet. Mitähän sinulle muuten tehtäisiin? Olisi varmaan kiva kokea niitä "raivokkaita nuhteluja", kun olet toisesta riippuvainen ja alisteisessa asemassa? Että älähtelepä vain siitä, miksi aikuinen lapsi ei päästä irti.

Vierailija
215/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää...

En haaveile, älä huoli. Tässä ketjussa vain ja ainoastaan on kuvattu millaista vanhusten elämä olisi, jos heille tehtäisiin samoin kuin he

Oletko kestänyt työelämässä?  Helppo tajuta miksi lapset ja nuoret ovat huonosti käyttäytyviä nykyisin kun heille ei vanhemmat, opettajat, päivähoitajat uskalla ja saa sanoa mitään kultapieni totuullisempaa asiaa.

Vierailija
216/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
217/252 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin isälleni jatkuvasti tukkapöllyä ja moikoottaisin ja mänttisin virheistä. Huutaisin äidilleni kurkku suorana jos siivous on tehty väärin ja uhkaisin myydä hänen kotinsa ja pakkomuuttaa hänet vieraalle paikkakunnalle kaikesta eroon kun oma avioliittoni menee huonosti. 

Vierailija
218/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa kerrotaan, millainen vanhempien vanhuus olisi, jos heille tehtäisiin samoin kuin he ovat itse tehneet. Joten tottakai joku vanhus ilmestyy huutamaan, että on se kumma kun ei menneistä osata päästää irti. 😂

Vierailija
219/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltafantasioita.  Ei ihme nuo uutiset, äiti/isä ruhjottu hengiltä.

Myös vanhemmillanne on omat lapsuuskokemuksensa.

Vierailija
220/252 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltafantasioita.  Ei ihme nuo uutiset, äiti/isä ruhjottu hengiltä.

Myös vanhemmillanne on omat lapsuuskokemuksensa.

Tässä ketjussa kommentoineille väkivalta ei ollut fantasiaa, vaan todellisuutta. Heillä on tässä tilaisuus sanoittaa sitä. Se, että joku päätyy oikeasti tekemään väkivaltaa vanhemmilleen, on monimutkaisen tapahtumaketjun seuraus; se ei saa alkuaan vauvapalstan ketjusta. Älä lue ketjua, jos ahdistaa. Nyt vain yrität syyllistämällä vaientaa keskustelijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi