Onko totta, ettei baareissa käy enää ketään?
Kommentit (51)
No ihmiset eivät enää ole niin alkoholihakuisia. Ulos mennään syömään, keikoille, teatteriin, leffaan, tapahtumiin, yms. Näin ainakin mun tuttavapiirissä Helsingissä.
Lisäksi on paljon erilaisia paikkoja kuin vanhanaikaiset pubit ja "baarit". Alkoholia voidaan tarjoilla muuallakin, on brunsseja, joilla saa viikonloppuaamuna kuoharia, tai voi istua terrassilla syömässä pikkupalaa ja ottaa lonkeron tai muun sen ohessa, tai kahvilassa voi ottaa aperitiivin tms. On leffateattereita, joissa leffaa katsellessa saa vaikka cocktailin tai kaljan.
Onneksi muualla Euroopassa pubikulttuuri kukoistaa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi muualla Euroopassa pubikulttuuri kukoistaa vielä.
mutta siellä onkin keski-euroopan hinnat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jossain landella pitää paikkansa, täällä Helsingissä on baarit ja terassit täynnä
Vasta oli juttu jossa 30 vuotta helsingissä portsarina toiminut kertoo ettei ole koskaan hänen aikanaan käynyt niin vähän porukkaa baareissa/ravintoloissa kuin nyt.
Asun itse Helsingin vilkkaimmalla baari ja ravintola kadulla ja voin sanoa että arkenakin on baarit ja terassit täynnä
Vierailija kirjoitti:
No ihmiset eivät enää ole niin alkoholihakuisia. Ulos mennään syömään, keikoille, teatteriin, leffaan, tapahtumiin, yms. Näin ainakin mun tuttavapiirissä Helsingissä.
Lisäksi on paljon erilaisia paikkoja kuin vanhanaikaiset pubit ja "baarit". Alkoholia voidaan tarjoilla muuallakin, on brunsseja, joilla saa viikonloppuaamuna kuoharia, tai voi istua terrassilla syömässä pikkupalaa ja ottaa lonkeron tai muun sen ohessa, tai kahvilassa voi ottaa aperitiivin tms. On leffateattereita, joissa leffaa katsellessa saa vaikka cocktailin tai kaljan.
Keikoilla ja elokuvissa käynnin on kerrottu vähentyneen. Festareista osa on vaarassa peruuntua huonon lippujen myynnin takia. Hallitusohjelma toimii eikä ihmiset uskalla kuluttaa.
Kävin baarissa kunnolla 2000 alkupuolella. Silloin oli tuopit 3-5 euron välillä. Parilla kympillä saa nykyään vähintään 16 kaljaa. 2000 alussa sai 8 eurolla 12 pulloa kaljaa lasipulloissa, joka vielä maistui maltaalle eikä hiivanpaskalle.
"Noah! Noah! Noah! Päästä meidät sisään."
"Nooa! Päästäkää meidät sisään. Nooa!
Armahda meitä."
"Olen veljenpoikasi."
"Minä olen veljentyttäresi."
"Minä olen setäsi."
Sisällä on ääni, joka sanoo: "Haluaisin päästää sinut sisään, mutta Jumala on sulkenut oven enkä voi avata sitä!"
Jumala sulki tuon oven! Kun ovi on suljettu, ei ole toivoa. Heidän armonhuutonsa oli liian
myöhäistä; heidän armonaikansa oli mennyt. Heidän viimeinen hetkensä oli tullut. Jumala oli vedonnut heihin; Jumala oli kutsunut heidät sisään, mutta he olivat pilkanneet kutsua. He pilkkasivat ja pilkkasivat ajatusta vedenpaisumuksesta. Nyt on liian myöhäistä.
Jumala ei sallinut kenenkään selvitä hengissä kertoakseen meille, miten he menehtyivät. Jotkut luulivat pääsevänsä pakoon kiipeilemällä puihin ja luulivat myrskyn pian laantuvan; mutta sataa edelleen, päivästä toiseen, neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, ja heidät pyyhkäistiin pois.
Valtiomiehet, tähtitieteilijät ja suuret miehet pyytävät armoa, mutta on liian myöhäistä.
He olivat olleet tottelemattomia armon Jumalalle. Hän oli kutsunut, ja he kieltäytyivät. Hän oli vedonnut mutta he olivat nauraneet ja pilkanneet. Mutta nyt on tullut tuomion aika armon sijaan. Vielä on mahdollista pelastua.
Muistakaa, että on tulossa aika, jolloin Kristus on teille arvokkaampi kuin miljoona euroa ja tuhat tällaista maailmaa. Pitäkää mielessä, että Häntä tarjotaan teille nyt. Tämä on päivä, jolloin on armon päivä. Huomaatte, jos luette Raamattua huolellisesti, että Jumala aina edeltää tuomiota armolla. Armo on tuomion edeltäjä. Hän kutsui nämä miehet Nooan päivinä rakkaudessa. He olisivat pelastuneet, jos he olisivat tehneet parannuksen noina vuosina. Samoin tulee käymään tässä ajassa oleville henkilöille. Joudutko ajattelemaan ikuisesti että olisit sinäkin voinut pelastua?
www.Jeesus-on-Herra.com
Tulin liian vanhaksi. En usko enää mahdollisuuksiini baarissa saada nainen kiinnostumaan itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten kävin terassilla juomassa yhden 12 euron oluen. Tänä vuonna en raaski :)
Tänä vuonna se 12 euron olut on 15,50 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten kävin terassilla juomassa yhden 12 euron oluen. Tänä vuonna en raaski :)
Noi on kyllä jäätäviä hintoja nykyään. Sitten baarin pitäjät nostavat aina entisestään hintoja, kun porukkaa käy niin vähän. Kierre on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi on kyllä jäätäviä hintoja nykyään. Sitten baarin pitäjät nostavat aina entisestään hintoja, kun porukkaa käy niin vähän. Kierre on valmis.
Muutama baari kun sillä paikalla menee nurin niin ehkä liikepaikan vuokra laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti??
Ap
Täällä ollaan. Hiljaista on. Toki on aikaista mutta nyt on lauantai. Joku poikien polttariporukka ja minä mieheni kanssa jälkkäridrnkillä. Ei muita. Yhdet ja tämän jälkeen kotiin. Poika, 27, kavereineen tuntuu keskittyvän kotibileisiin lähtemättä jatkoille mitä kanssaan jutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävin baarissa kunnolla 2000 alkupuolella. Silloin oli tuopit 3-5 euron välillä. Parilla kympillä saa nykyään vähintään 16 kaljaa. 2000 alussa sai 8 eurolla 12 pulloa kaljaa lasipulloissa, joka vielä maistui maltaalle eikä hiivanpaskalle.
Vuosina 2005-06 bisse ja sidukka seduloissa 1,5 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ma tut käy vielä
per sut käy vielä Ke-La Goldilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ma tut käy vielä
per sut käy vielä Ke-La Goldilla
Gold's Gym
Vierailija kirjoitti:
Naiset katosi baareista ja ylipäänsä yöelämästä siinä vaiheessa kun oli partavauvainvaasio. Ei uskalleta liikkua ulkona eikä varsinkaan luoteta enää takseihin.
Tämä tämä analyysi on minullakin...parta invaasio kun ilmestyisi tuli yökerhoihin ja kaduille ahdistelut,rikastus yritykset, tyrmäystipat, epämiellyttävä ja ahdistava ja vihamielinen ilmapiiri kuppiloihin..
Ensimmäisenä kun kuppiloistankatiaa naiset niin loppuu myös miehiltä käy tai kuppiloissa ja partaankkureilta kun ei löole niitä naisia joita ahdistella
Olen käynyt vuoden 2006 jälkeen baareissa.
Jonkun pitää nyt uhrautua ja mennä baariin katsomaan onko siellä ketään. Raportoikaa sitten tänne.