Kyttäiletkö ikkunoissa jos ambulanssi tai poliisit tulee pihaan?
Kommentit (48)
En kyttää. Ei siksi, että ei kiinnostaisi, vaan koska en kehtaa olla sellainen joka kyttää ikkunassa. Jos lenkilläkin sattumalta kuljen työtehtävällä olevan poliisin tai ambulanssin ohi, menen mahdollisimman nopeasti ja katson tarkoituksella toiseen suuntaan.
Tämä siksikin, että en itsekään haluaisi olla se, jota tuijotetaan.
Itä-Helsingissä tuttu näky päivittäin. Poliisiauto, ambulanssi, ruumisauto.
Kyllä kyttään! Kerran menin niin pitkälle, että kyttäsin ovisilmästä. Olin äidillä kylässä. Poliisit tuli vastapäiseen kämppään käymään, niin mä kyttäsin ovisilmästä ja parikymppinen pikkuveljeni postiluukusta. Äitii hihitti käteensä taustalla, että lopettakaa nyt... hihihihiii.
Olin vielä viimeisllään raskaana, kun siinä ähistiin... kunnes veli tuumas; "oikeesti. Sähän voisit vaan marssia tuonne ja pokkana kysyä, että mitäs täällä. Se on sun anoppi!"
Anoppi oli tosiaan joo mätkinyt känniörvelöä miestään turpiin. Pitkän työvuoron jälkeen nainen tulee töistä kotiin ja löytää miehensä ympäripäissään kaveriporukkansa kanssa, eikä mitään kotitöitä ollut tehty. Miniäkin tulee kohta kylään!!!
Mehän ei naapuriin oltu edes mitään tappelua kuultu, vaan kaverit olivat hiipineet vähin äänin ulos ja mies soittanut sitten häkeen, kun häntä lyödään. Oli se lyönnyt kerran. Jotenkin mä meinaan, että ihan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
En niitä mitenkään erikseen kyttäile. Joskus näkee, kun ne ajaa pihaan, kun katselen keittiön ikkunasta ulos. Muuten en niiden tulosta edes tietäisi. Sen verran utelias olen, että katselen mihin ne ajaa. Tosin en lähde ulos katselemaan, jos ajaa jonnekin viereisen talon eteen, että mihin tarkemmin siellä. Rappuja tuossa viereisessä talossa on monta. Ambulansseja näkee aika useinkin, kun täällä asustelee paljon vanhuksia. Viimeksi ambulanssi kävi meidän rapussa, mutten tiedä missä asunnossa.
Hälytysajossahan ne sammuttavat sireenit ajoissa ennen perille tuloa, joten ei niitä huomaa kuin sattumalta.
Tämä tosi. Toisinaan poliisit jättävät autona jopa tuonne kadulle, ettei kuule, että auto edes ajaa pihaan.
Muutoin aina kuulee, kun isompi auto tulee. Yölläkin. Nimittäin viime yönä ajoi kolmen aikaan tuosta ambulanssi ja heräsin. Poika illemmalla kerto, että naapuririvarissa on bileet. Nyt sinne sitten tarvittiin paikkaajaa, ei tullt poliisia, ettei vissin tappelusta olllut kyse. Poika oli vielä hereillä, että kävi koiraa pissattamasa silloin kolmelta. Mitään ei näkynyt, eikä selvinnyt vieläkään, kun kävin äsken heilumassa pihoilla. Ihmeen hiljasta sakkia.
Vierailija kirjoitti:
En kyttää. Ei siksi, että ei kiinnostaisi, vaan koska en kehtaa olla sellainen joka kyttää ikkunassa. Jos lenkilläkin sattumalta kuljen työtehtävällä olevan poliisin tai ambulanssin ohi, menen mahdollisimman nopeasti ja katson tarkoituksella toiseen suuntaan.
Tämä siksikin, että en itsekään haluaisi olla se, jota tuijotetaan.
Kerran joutunut soittamaan itselleni ambulanssin ja se ärsytti, miten ensihoitajat pitivät pitkään ovia auki niin, että takuulla ikkunasta kurkkivat näkivät, kuka sinne vietiin.
Omakotitalossa asun, naapurissa kävi poliisiauto, vierailu oli ennakoitavissa, kyllä tuli ikkunasta seurattua tapahtumia.
Kyllä katon jos huomaan mutta en jää töllistelemään. Äsken meni ambulanssi hitaasti kadullamme, luultavasti potilas kyydissä sairaalaan menossa.
En kerros- enkä rivitalossa, ellen ole itse sitä tilannut.
Omakotitalossa kyllä otan selvää, millä asialla liikkuvat. Jos tutkaa pitävät, seuraan, jääkö poliisin haaviin tuttuja.