Kyttäiletkö ikkunoissa jos ambulanssi tai poliisit tulee pihaan?
Kommentit (48)
En, vaan olen vastassa alaovella. Tällä hetkellä nimittäin se taidan olla minä, joka on soittanut poliisit tai lanssin - naapurissa kun on alkkispariskunta, joka osoittaa rakkautta toisilleen sen verran kovaa, että virkavaltaa ja lääkinnällistä apuakin tarvitaan.
En katsele ikkunasta vaan menen pihalle katsomaan ja kyselemään mitä nyt on sattunut.
Kyllä, kun niin harvoin niitä näkyy tässä.
Meille tuli viimeksi poliisit kun entinen ukko yritti tulla väkisin sisään leipäveitsen kanssa kännissä kuin käki.
Vierailija kirjoitti:
Hetken asuin kerrostalossa niin tuli ihan yölläkin herättyä kun vastakkaisessa talossa murhattiin huumeveikko. Sen jälkeen oli kuukausia poliisin tutkinta-auto pihassa.
Kuukausia? Jo on hidasta tuo tutkiminen.
Otan verhon raosta kuvia ja lähetän iltapskaan.
Sitten linkkaan juttua tuttaville että näkevät nimeni lehtikuvan alla.
Ei täällä omakotitaloalueella ole rivi- tai kerrostaloja lähimaillakaan.
Tietty, pitää tietää mitä talossa tapahtuu ja ympäristössä
Valitettavasti kaikki ikkunani ovat järvelle päin, joten en näe lainkaan pihalle. Kyllä minä niin mielelläni istuisin ikkunan ääressä kyttäämässä, mutta kun en voi, niin kyllä minä olen monasti mieleni pahoittanut
En niitä mitenkään erikseen kyttäile. Joskus näkee, kun ne ajaa pihaan, kun katselen keittiön ikkunasta ulos. Muuten en niiden tulosta edes tietäisi. Sen verran utelias olen, että katselen mihin ne ajaa. Tosin en lähde ulos katselemaan, jos ajaa jonnekin viereisen talon eteen, että mihin tarkemmin siellä. Rappuja tuossa viereisessä talossa on monta. Ambulansseja näkee aika useinkin, kun täällä asustelee paljon vanhuksia. Viimeksi ambulanssi kävi meidän rapussa, mutten tiedä missä asunnossa.
Hälytysajossahan ne sammuttavat sireenit ajoissa ennen perille tuloa, joten ei niitä huomaa kuin sattumalta.
Vierailija kirjoitti:
No ei kiinnosta pätkääkään. Mutta jos paloauto tulee pihaan silloin käyn kurkkaamassa partsilta, mikäli yleensä huomaan.
Kyllä kurkottelin kans kun alakerrassa paloi. Halusin tietää onko syytä lähteä asunnosta. Ei ollut.
Ei tarvi kytätä kun tästä alakerrasta näkyy naapuritalon piha koko ajan. Omaan pihaan en näe, siellä puolen on portaat, varastot ym., kaksikerroksinen talo on. Naapurin pihalla on kyllä nättejä nuoria äitejä usein lapsineen.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kaikki ikkunani ovat järvelle päin, joten en näe lainkaan pihalle. Kyllä minä niin mielelläni istuisin ikkunan ääressä kyttäämässä, mutta kun en voi, niin kyllä minä olen monasti mieleni pahoittanut
Mulla on kans järvinäköala taloni kaikista ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
En katsele ikkunasta vaan menen pihalle katsomaan ja kyselemään mitä nyt on sattunut.
Miksi menet häiritsemään sinne jos apu on jo saapunut?
Siinä vaiheessa katsoin ovisilmästä ku kuulin et poliisi sanoo rapussa et pitää pysyä sisällä et niillä on tehtävä kesken 🤔
Poliisit haki kerran naapuritalosta miehen, olin just pihalla. Mies kysyi saako polttaa vielä tupakan enne ko lähetään niin poliisit antoi sen polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kiinnosta pätkääkään. Mutta jos paloauto tulee pihaan silloin käyn kurkkaamassa partsilta, mikäli yleensä huomaan.
Kyllä kurkottelin kans kun alakerrassa paloi. Halusin tietää onko syytä lähteä asunnosta. Ei ollut.
Miten sieltä parvekkeeltasi pystyit näkemään, pitääkö lähteä vai ei? Jo sankka savu estää näkemisen, saati tulenlieskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet häiritsemään sinne jos apu on jo saapunut?
Tahdon tietää mitä minun taloyhtiössäni tapahtuu.
Kyllä hihkun kun jokeri.