Millainen sinä olet, jolla ei ole ystäviä?
Kommentit (43)
Olen ollut pitkän aikaa masentunut, enkä ole jaksanut pitää yhteyttä ystäviini.
Nyt ei soi puhelin, elikkä aika yksipuolista oli ystävyys.
Liian kova puhumaan. Näin olen monesti kuullut. Luulen kyllä, tai tiedän, olevani muutenkin sellainen, jota vain on helppo inhota.
Ongelma on minussa. Monet ihmiset haluaisivat olla ystäviäni, mutta minua ei kiinnosta. En ole oikein koskaan jaksanut ystävyysssuhteita.
Tykkään koirista, puutarhasta ja eläimistä. Olen kiinnostunut eläinsuojelusta ja ympäristönsuojelusta. Harrastan mm. käsitöitä, taidetta ja luontoa. Olen korkeakoulutettu ja höpötän mielelläni uusista tutkimuksista. Olen maailmanparantaja. Olen myös auttavainen ja empaattinen.
Ei löydy samiksia.
Olen uusyksinäinen eli ennen oli ystäviä. Sittemmin seuraani ovat hakeutuneet lähinnä he joiden kanssa en edes haluaisi ystävystyä eli päihdeongelmaiset, muutoin liian erikoiset, yksinäiset maahanmuuttajat joiden kanssa en koe minkäänlaista yhteyttä. Jne. Monien kohdalla yksinäisyys on ollut parempi vaihtoehto kuin heidän seuransa.
Vierailija kirjoitti:
Lievästi autistinen ja ADHD. En osaa oikein itse muodostaa kaverisuhteita tai pitää niitä yllä. Vaikka olisi kiva jos olisi pari kaveria. Viihdyn yksinkin, mutta en haluaisi aina olla yksin. Omasta mielestäni olen kyllä ihan hyvää seuraa, en sano kaikkea mitä sylki suuhun tuo tms. Mutta kai olen jollain tavalla vähän outo. Ja samanlaista seuraa on vaikeaa löytää.
N42
Missäpäin Suomea asut? Samaistun kyllä tekstiisi. T. nelikymppinen AuDHD-nainen
Tylsä. Vähäpuheinen :D Ei energiaa ystävyyssuhteisiin. Ujo. (Aina ollut)
Olen koulusta asti viihtynyt yksin. Ei kauheasti välitä ihmisten seurasta. On kyllä ollut muutama ystävä nuorempana, mutta he muuttivat kauas ja en ole jaksanut pitää yhteyttä.
Olen realisti enkä kuvittele liikoja ihmisten ystävyydestä ja ystävällisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään koirista, puutarhasta ja eläimistä. Olen kiinnostunut eläinsuojelusta ja ympäristönsuojelusta. Harrastan mm. käsitöitä, taidetta ja luontoa. Olen korkeakoulutettu ja höpötän mielelläni uusista tutkimuksista. Olen maailmanparantaja. Olen myös auttavainen ja empaattinen.
Ei löydy samiksia.
Täällä toinen :)
Minäkin olen ja on aikaa. Minkäs alan tutkijan työ ei mahdollista sosiaalisia suhteita? Ettet vain pakene ihmissuhdetaitojesi haasteiden kanssa tuon selityksen taakse?
Omissa oloissani viihtyvä erakko. En kaipaa ystäviä. Ihmisten seura saa minut uupumaan. Yksin on mukava olla omassa rauhassa maalla pikku torpassa.
Oon vaan yksinäinen mies voitko ymmärtää ,miksi kaikki ympärilläin muurin taakse jää.
Minusta ei tykkää ei naiset eikä miehet. Onnistun aina karkottamaan kaikki, vaikka olisin kuinka ystävällinen. Yleensä sanotaan, että kaikkia ei voi miellyttää, mutta minä en miellytä ilmeisesti ketään. Se on nähty ja koettu.
N.52
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy samiksia.
Oi, sun ystävä ois kiva olla. Tykkäisin sun seurasta taatusti 🤗
Mut haluatko samanlaisen ystävän?
Autisti.
Ensimmäinen kaveri, joka minulla lapsena oli, alkoi kiusaamaan minua. Ja kohta pyysi taas kaveriksi, ja kun suostuin, alkoi taas kiusaamaan. Nyt aikuisena hän on pyytänyt minua somekaveriksi. En hyväksy.
Teini-ikäisenä minulla oli ystävä, mutta hän alkoi hyväksikäyttämään minua mm. taloudellisesti. Mukana oli myös mitätöintiä ja hänen tekemiensä virheiden kääntäminen minun syyksi.
Aikuisena minulla on ollut muutama ystävä, mutta yhteydenpito on jäänyt, kun se on aina yksinomaan minun vastuullani. Tiedän, että heillä kaikilla on myös muita ystäviä, joten minä unohdun heti, kun minä lakkaan pommittamasta viesteillä..
Hirveän vaikea luottaa keneenkään.