Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi siellä vasemmalla suhtaudutaan niin vihamielisesti keskiluokkaan ja hyväosaisiin?

Vierailija
07.06.2025 |

Mitään rikkaitahan meillä Suomessa ei juurikaan ole. 

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyväosainen, mutta  arvoiltani vasemmistolainen. Ei varakkuus tai hyväosaisuus  sumenna yhteiskunnallista ajattelua tai  kovenna suhtautimista niihin, joilla menee huonosti. Kaikista täytyy pitää huolta. Eikä varakkaita saa suosia ja kurittaa köyhempiä.

Maksan veroni mielelläni. Voisin maksaa enemmänkin, ettei yhteiskunta jakaudu entistä enemmän kahtia. Se ei ole kenenkään etu. Ei minunkaan. Ajan siis myös omaa etuani.   Pohjoismainen malli on maailman paras.

Voisit maksaa enemmän, mutta et maksa. Miksi et?

Olen maksanutkin yli vaaditun  erittäin monena vuonna, mutta verottaja perhana  on palauttanut rahat.  Oikein ilmoittaa veronpalautuksesta  ja lykkää rahat takaisin.

Vierailija
42/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omat vasemmistolaiset tuttavat ovat sillä tavalla laiskoja että tykkäävät tehdä vain ns kivoja juttuja. Semmoista missä rahaa tienataan pidetään ikävänä tylsänä ja rahvaanomaisena. Hyväosaiset tai varakkaat ovat heidän mielestään joko kultalusikka suussa syntyneet tai sitten on vain käynyt hirmuinen tuuri kun on pystytty terveenä ja päästy hyville tienesteille. Opiskelu, omasta itsestään huolehtiminen, ahkeruus yms eivät yhtään tajua miten tärkeitä asioita ovat.

Sitten on näitä vasemmistolaisia oppineita. Tehdään tutkimusta yliopistolla lähinnä apurahoilla ja puolison elättämänä ja lähes kaikki kirjat omakustanteina. Ollaan katkeria, kun ei vaurastusta, vaikka tehdään niin kovasti töitä. Kuitenkin kun katsotaan tarkemmin, niin se työ on sitä omaa tutkimusta, joka kiinnostaa eniten itseä eikä olla valmiita tekemään muille töitä. Min

Et oikein taida ymmärtää tutkimusta, sen merkktystä tai rahoitusta, mutta se on varsin ymmärrettävää, jos oma koulutus on jäänyt vähäisemmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyvasemmistolaiset ole enimmältään koulutettuja ja hyväosaisia? Ainakin mun tuntemat on, ja minä itse myös.

Koulutus on vaan tainnut mennä hiukan pieleen...

Vierailija
44/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, ottaahan se näin sairaana päähän, kun julkinen ei hoida ja yksityiselle meno labroineen on siinä ja siinä. Tosin, nyt kun leikattiin, niin ei tarvitse sinne yksityiselle edes haikailla. Siellä pystyi käymään, kun veti vyön napaan. Ei enää.

Lisäksi on siinä esityksessä mikä olikaan, niin kiristyksiä, vaikka on täysin työkyvytön. Ja Kelalla valta päättää jatkossa mitkä lääkkeet se korvaa.

Nykypäivän ja varsinkaan lähitulevaisuuden Suomessa ei kannata olla pitkäaikaissairas.

Vierailija
45/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten, seuraa nyt vähän yhteiskuntaa! Pahimpia vinkujia koko maassa.

Vierailija
46/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vasuritkin omasta henkilökohtaisesta taloudellisesta hyvinvoinnistaan hyvän huolen pitävät. Oma lompakko lähimpänä heilläkin. Oikeistolaiset ovat tältä osin rehellisempiä ja rehdimpiä ja myöntävät tämän.

Vierailija
47/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi enemmän, että miksi oikeistohallitus suhtautuu vihamielisesti keskiluokkaan?

Avaa tälle oma ketju kun ei se liity ketjun aiheeseen mitenkään, siis niiden 195828372737273 jo avaamasi ketjun lisäksi samasta aiheesta. 

Vierailija
48/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyvasemmistolaiset ole enimmältään koulutettuja ja hyväosaisia? Ainakin mun tuntemat on, ja minä itse myös.

VAsemmiston äänestäjien valtaosa on tukien varassa elämään tottuneita. Aika monille yhteiskunta maksaa peruselannon ja itse häslätään voi leivän päälle. 

Vierailija
49/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämme tukien varassa, ja harmittaa, ettemme ole saaneet mitään elämässämme aikaan. Kunhan kadehditaan aikaansaavempia.

Vierailija
50/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi enemmän, että miksi oikeistohallitus suhtautuu vihamielisesti keskiluokkaan?

En ole kyllä huomannut tätä. Päinvastoin, nythän meillä kerrankin on hallitus, joka pitää tavallisen työssäkäyvän keskiluokan puolia. 

Työssäkäyviin nimenomaan kohdistuvat hallituksen suurimmat, ideologisista syistä ajamat muutokset. Työntekijän asemaa heikennetään ja tuodaan takaisian vanhaa patruunoiden käskyvaltaa. Monet  hallituksen ajamat ja toteuttamat "uudistukset"  ovat suoraan EK:n pelikirjasta.  Tämähän on dokumentein todistettu.

Jopa  lainvalmistelussa on elinkeinoelämälle annettu suorastaan käskytysvaltaa asioita  virkavastuulla valmisteleviin asiantuntijavirkamiehiin. Nykyhallitus on  suorastaanoikein toiveiden täyttymys työnantajille ja elinkeinoelämälle palkansaajien kurittamisessa.

Kokoomus ei todellakaan enää edes yritä profiloitua. palkansaajapuolueeksi. 

Vierailija
51/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaan vasurit itse imuroivat omiin liiveihinsä kaikki liikenevät lantit... Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon...

Vierailija
52/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiseen ajattelumaailmaan kuuluu kiinteästi vihollinen jota voi vihata.

Vierailija
53/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vasuritkin omasta henkilökohtaisesta taloudellisesta hyvinvoinnistaan hyvän huolen pitävät. Oma lompakko lähimpänä heilläkin. Oikeistolaiset ovat tältä osin rehellisempiä ja rehdimpiä ja myöntävät tämän.

Eihän tällaista valehtelija-hallitusta ole ollut historiassa aiemmin. Eivät ota edes vastuuta politiikasta, vaan syyttävät Sannaa, oppositiota ja suhdannetta, vaikka muulla euroopalla menee ihan hyvin ja työttömyys ennätys alhaalla. Rehellisyys ja oikeistolaisuus eivät kuulu samaan lauseeseen. Kauhukabinetti on korruptoitunut rosvoporukka.

Vierailija
54/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keskiluokkainen, oikeistolainen insinööri jää työttömäksi ja alkaa nostaa tukia, niin mihin luokkaan hän kuuluu? Onko edelleen keskiluokkaa vai onko tukiloinen?

Tämä. Monet ei ymmärrä, että se oma keskiluokkaisuus ja vakavaraisuus saattaa kadota silmänräpäyksessä kun kohtalo puuttuu peliin.

Vierailija
55/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAsemmiston äänestäjien valtaosa on tukien varassa elämään tottuneita. Aika monille yhteiskunta maksaa peruselannon ja itse häslätään voi leivän päälle. 

Sekoitat nyt persuihin. Heillä on eniten tuensaajia ja syrjäytyneitä. Nykyvasemmiston äänestäjäprofiili on koulutettu kaupunkilaisnainen, korkeakoulu-opiskelija ja maakuntien duunarimies.

Vierailija
56/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä höpötät, olemme itsekin keskiluokkaa. 

Vierailija
57/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tosiaan vasurit itse imuroivat omiin liiveihinsä kaikki liikenevät lantit... Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon...

Millä ihmeen tavalla?

Vierailija
58/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiseen ajattelumaailmaan kuuluu kiinteästi vihollinen jota voi vihata.

Sekoitat persuihin.

Vierailija
59/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos keskiluokkainen, oikeistolainen insinööri jää työttömäksi ja alkaa nostaa tukia, niin mihin luokkaan hän kuuluu? Onko edelleen keskiluokkaa vai onko tukiloinen?

Tämä. Monet ei ymmärrä, että se oma keskiluokkaisuus ja vakavaraisuus saattaa kadota silmänräpäyksessä kun kohtalo puuttuu peliin.

Ei yhteiskuntaluokka ole riipuvainen palkasta. Ei se ole työsuhde vaan elämäntapa, identiteetti. 

Vierailija
60/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 syytä: K a t e u s

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi