Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi siellä vasemmalla suhtaudutaan niin vihamielisesti keskiluokkaan ja hyväosaisiin?

Vierailija
07.06.2025 |

Mitään rikkaitahan meillä Suomessa ei juurikaan ole. 

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse normaalina työssäkäyvänä suhtaudun sen takia, koska hyvätuloiset pumppaavat verorahoja omiin taskuihinsa, ja palkinnoksi leikkaavat heikoimmilta mahdollisuuden kouluttautua uudelleen, mahdollisuuden hoitaa asiansa kuntoon, mahdollisuuden ihmisaroviseen elämään. Lopuksi haukkuvat laiskoiksi, vaikka itse ovat toimillaan massatyöttömyyden aiheuttaneet.

Siksi.

Miten ne sen tekee? Ihan tavalliset lääkärit ja opettajat?

Ihan tavallisissa lääkäreissä ja opettajissa on muuten vasemmistolaisia.

Vierailija
22/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokka??? Välikuokka??? Luokkajako?? Porvari versus työläinen? Jos työtä ei ole, onko työläisiä, onko porvareita?

Yläluokka, aliluokka, keskiluokka? Keisarikunta vai kuningankunta? Siig hailaa EUulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musk paljasti että Trumpin nimi löytyy Epstainin listalta...

Vierailija
24/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyväosainen, mutta  arvoiltani vasemmistolainen. Ei varakkuus tai hyväosaisuus  sumenna yhteiskunnallista ajattelua tai  kovenna suhtautimista niihin, joilla menee huonosti. Kaikista täytyy pitää huolta. Eikä varakkaita saa suosia ja kurittaa köyhempiä.

Maksan veroni mielelläni. Voisin maksaa enemmänkin, ettei yhteiskunta jakaudu entistä enemmän kahtia. Se ei ole kenenkään etu. Ei minunkaan. Ajan siis myös omaa etuani.   Pohjoismainen malli on maailman paras.

Vierailija
25/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluavat heittää köyhät asunnottomiksi kadulle kerjäämään kuten Amerikassa

Vierailija
26/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi enemmän, että miksi oikeistohallitus suhtautuu vihamielisesti keskiluokkaan?

Oikeisto hallitus suhtautuu keskiluokkaan juuri niin kuin pitää, alentaa veroja keskiluokka on suurin veronmaksajien joukko joille Marinin vasemmisto hallitus nosti veroja 

Minä pidän nykyhallituksessa eniten siitä, että se arvostaa meiltä keskiluokalta kerättyjä veroeuroja. Niitä ei roiskita sinne tänne kuten vasemmistohallituksen aikana tehtiin, vaan harkiten kohdennetaan sinne missä niitä oikeasti tarvitaan. Veroilla ei tehdä identiteettipolitiikkaa. 

Lollero!

Vierailija
27/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omat vasemmistolaiset tuttavat ovat sillä tavalla laiskoja että tykkäävät tehdä vain ns kivoja juttuja. Semmoista missä rahaa tienataan pidetään ikävänä tylsänä ja rahvaanomaisena. Hyväosaiset tai varakkaat ovat heidän mielestään joko kultalusikka suussa syntyneet tai sitten on vain käynyt hirmuinen tuuri kun on pystytty terveenä ja päästy hyville tienesteille. Opiskelu, omasta itsestään huolehtiminen, ahkeruus yms eivät yhtään tajua miten tärkeitä asioita ovat.

Vierailija
28/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ei äänestä vasemmistoa. Sitten kun niistäkin on tehty köyhiä, niin on edes mahdollisuus, että äänestävät vasemmistoa.

Vierailija
29/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskiluokkainen, oikeistolainen insinööri jää työttömäksi ja alkaa nostaa tukia, niin mihin luokkaan hän kuuluu? Onko edelleen keskiluokkaa vai onko tukiloinen?

Vierailija
30/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyväosainen, mutta  arvoiltani vasemmistolainen. Ei varakkuus tai hyväosaisuus  sumenna yhteiskunnallista ajattelua tai  kovenna suhtautimista niihin, joilla menee huonosti. Kaikista täytyy pitää huolta. Eikä varakkaita saa suosia ja kurittaa köyhempiä.

Maksan veroni mielelläni. Voisin maksaa enemmänkin, ettei yhteiskunta jakaudu entistä enemmän kahtia. Se ei ole kenenkään etu. Ei minunkaan. Ajan siis myös omaa etuani.   Pohjoismainen malli on maailman paras.

Voisit maksaa enemmän, mutta et maksa. Miksi et?

Vierailija
31/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omat vasemmistolaiset tuttavat ovat sillä tavalla laiskoja että tykkäävät tehdä vain ns kivoja juttuja. Semmoista missä rahaa tienataan pidetään ikävänä tylsänä ja rahvaanomaisena. Hyväosaiset tai varakkaat ovat heidän mielestään joko kultalusikka suussa syntyneet tai sitten on vain käynyt hirmuinen tuuri kun on pystytty terveenä ja päästy hyville tienesteille. Opiskelu, omasta itsestään huolehtiminen, ahkeruus yms eivät yhtään tajua miten tärkeitä asioita ovat.

Sitten on näitä vasemmistolaisia oppineita. Tehdään tutkimusta yliopistolla lähinnä apurahoilla ja puolison elättämänä ja lähes kaikki kirjat omakustanteina. Ollaan katkeria, kun ei vaurastusta, vaikka tehdään niin kovasti töitä. Kuitenkin kun katsotaan tarkemmin, niin se työ on sitä omaa tutkimusta, joka kiinnostaa eniten itseä eikä olla valmiita tekemään muille töitä. Minä pidän neulomisesta, mutta olen realisti, että käyn päivisin töissä ja neulon vain vapaa-ajallani. En katkeroidu "rikkaille" koska en saa neuloa päivätyökseni. 

Vierailija
32/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnettomasta kieliopistasi päätellen omat opiskelusi eivät tainneet nappiin menneet nekään.

Vierailija
33/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko että tämä hyväosaisuus on sinulle vain taivaasta tipahtanut vai oletko itse ponnistellut sen eteen? Jos olet, niin kuuluuko sinusta ponnistelusi hedelmät enemmän itsellesi tai jollekin, joka ei vastaavaa vaivaa ole viitsinyt nähdä?

Vierailija
34/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit maksaa enemmän, mutta et maksa. Miksi et?

Ehkä siksi, että verottaja palauttaa jos maksaa enemmän. 

Vierailija
35/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko että kaivan sinulle sellaisen valtionvarainministeriön tilinumeron jonne voita maksaa vapaaehtoisesti lisää?

Vierailija
36/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on kolme syytä: Kateus, kateus ja kateus.

Vierailija
37/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi enemmän, että miksi oikeistohallitus suhtautuu vihamielisesti keskiluokkaan?

En ole kyllä huomannut tätä. Päinvastoin, nythän meillä kerrankin on hallitus, joka pitää tavallisen työssäkäyvän keskiluokan puolia. 

Ai millä tavalla? Hävittämällä kaikki työpaikat ja leikkaamalla tukia sen päälle? Insult upon injury.

Mitkä työpaikat ovat hävinneet? Ei keskiluokka ennenkään tukia ole saanut. 

Tämä hallitus on tuhonnut 100000 työpaikkaa. Viimeistään työttömäksi jäädessäsi ymmärtänet.

Onneksi en voi jäädä enää työttömäksi koska olen juuri päässyt hyvälle eläkkeelle.

Vierailija
38/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

<<<<<<<<<<<<<<  P E R S K U T A R A L L A A  >>>>>>>>>>>>>>>

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

TUKI PERUSSUOMALAISILLE ON TUKI TRUMPILLE JA PUTINILLE!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Vierailija
39/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto hallitus suhtautuu keskiluokkaan juuri niin kuin pitää, alentaa veroja keskiluokka on suurin veronmaksajien joukko joille Marinin vasemmisto hallitus nosti veroja 

Eniten verot alenevat yli 100 000 vuodessa tienaavilta. Keskiluokka ei tuosta paljoa hyödy vaan eliitti

Ja satatonnia vuodessa tienaamallako kuuluu eliittiin, joka voi ohjailla verovaroja minne haluaa?

Vierailija
40/92 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä nämä 'voisin maksaa enemmänkin'-tyypit eivät sitten kuitenkaan koskaan maksa enempää vaikka voisivatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme