Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen kiire esteenä uudelle parisuhteelle

Vierailija
07.06.2025 |

Eron jälkeen nautin aikani sinkiuelämästä ja omasta rauhasta, kunnes alkoi taas kaivata naista kaverikseen ja yhteisiin juttuihin. Deittisovelluuksista ja foorumeilta kyllä löytyy kivoja naisia, mutta nyt on jo kolmen naisen kanssa homma kaatunut "kiireeseen". 

Kaikki ovat kyllä olleet eronneita naisia, joilla vielä alaikäisiä lapsia.Joko yhteishuoltajuus vuoroviikoin tai totaali-yh. Mutta se ainainen syy, "kiire", on ollut läsnä kaikilla. Miten voi aina olla niin kiire ettei viikossa ehdi paria kertaa näkemään, vaikka asuisi lähekkäin ja lapset jo rippikoulun käyneet? Pitää pestä pyykkiä. Pitää siivota. Pitää laittaa ruokaa tai käydä kaupassa. Nuohan ovat ihan normaaleja arkiaskareita, joihin menee muutama tunti viikossa, oli parisuhteessa tai sinkku.

Vai onko se vain kohtelias tekosyy sille, ettei halua tavata? Itse olen kyllä ihan rehellisesti ilmoittanut, jos toinen ei ole minun tyyppiäni.

M50ish

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunti päivässä kotitöihin on aika peanuts jos AV:lla menee kaksi tai telkkaria tuijottaessa. "

En käynyt ikinä täällä, kun olin vielä työelämässä, ei todellakaan ollut aikaa. Olen kotirouva nykyisin. Lineaarista telkkaria en katso koskaan.

Vierailija
42/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin lopahtanut kiinnostus passiiviseen kumppaniehdokkaaseen. Viestitellään vaikka aamulla suunnitelmista. Kerron että ohjelmassa lapsen futispeli tai uimarannalle meno. Kyllä siinä toisen pitisi jo tajuta esim kysäistä että no miten menette peliin, tulenko hakemaan, käydään sen jälkeen syömässä. Jos ei tajua niin en kyllä järkkää lapsenhoitajaa varsinaisia treffejä varten. En etsi tapailukumppania vaan ihan oikeaa ihmistä jakamaan arkea. Jos toinen etsii treffailuseuraa niin hän etsii jotakuta muuta.

totaaliyh, kaksi lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ihan tajua kuinka ihmisillä voi mennä noin paljon aikaa kotihommiin. Mä itsekin käyn päivätöissä, mulla on harrastuksia joihin menee aikaa päivittäin, mulla on kaksi teiniä ja yksi koirakin joka vaatii lenkitystä, mulla on okt, mä siivoan ja laitan ruokaa ja pesen pyykkiä ja astioita ja teen pihatöitä siinä missä muutkin, ja silti mulla jää aikaa myös mun miesystävälle ja (hupsista) myös tälle palstailulle. Vaikea hahmottaa missä se ero on. Siistiä meillä on aina joten mistään eroista siisteyskäsityksissä yms. tuskin on kyse. 

Vierailija
44/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko tapaaminen sitä, että pitäisi tulla sun nuhjuiseen kämppään s*kstaamaan, vai oletko suunnitellut jotkut ihan oikeat treffit, kertonut aikataulun  ja luvannut hakea?

Joku neuroottinen siisteysintoilija taas, joka pesee verhotkin kerran kuukaudessa. Onneksi on ihmisiä, joilla on myös elämä. Tietty jos haluaa kumppanikseen kodinkoneen, puhuvan tiski- ja pyykkikoneen...

Vierailija
45/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko tapaaminen sitä, että pitäisi tulla sun nuhjuiseen kämppään s*kstaamaan, vai oletko suunnitellut jotkut ihan oikeat treffit, kertonut aikataulun  ja luvannut hakea?

Hyvä kysymys. Tuollaisesta tulee helposti likainen olo ja puheistaan päätellen ap ei siivoa kunnolla, joten se voi olla ihan konkreettista.  Miehet eivät huomaa pestä esim kodin tekstiilejä, joten lian haju voi tulla jo eteisessä vastaan. Eräs miehen ystävä oli tällainen, että haju voimistui vuosi vuodelta, kunnes tapasi tyttöystävän, joka pesi kaikki kodin tekstiilit varmaan ensitöikseen. 

Tämä oikeasti voi olla pariutumisen este, että haisee lialta. Joko koti, vaatteet tai itse mies. Itse olen tosi hajuherkkä enkä halunnut mennä tuonne kylään, koska haisi niin pahalta, että olin oksentaa. Ovella vain kävin. Vaikka siis muuten oli siistiä. Sitten on vielä niitä kämppiä, jotka ovat kuin räjähdyksen jäljiltä. 

Vierailija
46/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ap kun ei olla kohdattu. :) Minulla on nimittäin samanlainen deittikokemus miehestä, jolla alaikäinen lapsi. Itse haluaisin yhteistä aikaa, mutta mies ei ehdi näkemään kuin muutaman tunnin viikossa. Välillä viikkojenkin tauko. Kaikki muu menee edelle. Itsellä jo täysi-ikäiset lapset, joten aikaa olisi. Todella turhauttavaa.

Vierailija
47/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus! Olen N33 ja vaikka mulla ei ole lapsiakaan niin deittailu tuntuu ihan mahdottomalta ajanpuutteen vuoksi. Eikä mulla ole harrastuksiakaan koska niihinkään ei ole aikaa. Tällä hetkellä oon työssä joka vie matkoineen joka arkipäivä ihan minimissään 12h. Jokaisella on omat syynsä, joita ulkopuolisen voi olla tosi vaikea uskoa. Lisäksi vanhoista tottumuksista pois pääseminen vie aikansa. Oon kelaillut esim sitä, että en enää ikinä ihmettele miksei jotkut ihmiset pääse huonosta parisuhteesta pois kun itse en pääse edes huonosta työsuhteesta pois :D Okei, okei, tottakai pääsen, mutta sata kertaa helpommin sanottu kuin tehty. Aina syy sille ettei ehdi tavata ei ole se että ei ollenkaan kiinnosta, vaan ihan se että ihmisillä on muukin elämä. N33

Vierailija
48/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vielä tahtoo viettää aikaa niiden lasten kanssa kotitöiden lisäksi.. mutta kyllä se varmaan myös on osittain tekosyy, kuka haluaa käyttää vähäisiä vapaa-aikoja sellaiseen mihin ei kokonaan halua? Kun sitten on vielä mahdollisesti omat harrastukset, ystävät, perhe...

Tämä. Ja sitten osa ihmisistä kaipaa myös ihan vain omaa aikaa, jolloin ei tarvitse huomioida yhtään ketään. Mulle 2 kertaa viiikossa tapaaminen olisi ollut ihan liikaa silloin, kun lapset asuivat vielä kotona. Yksin asuessa sitten jo olisi mennytkin, kun ne kaksi kertaa olisi voinut tavata vaikka ravintolassa lounaan tai päivällisen merkeissä. 

Kai teini-ikäiset nyt jo osallistuvat kotitöihin, jos heidät on siihen opetettu. Jää vanhemmillekin enemmän omaa aikaa. 

Vierailija
49/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku neuroottinen siisteysintoilija taas, joka pesee verhotkin kerran kuukaudessa. Onneksi on ihmisiä, joilla on myös elämä. Tietty jos haluaa kumppanikseen kodinkoneen, puhuvan tiski- ja pyykkikoneen...

Kiva asenne sinulla. Verhoja ei tarvitse pestä kuin kerran vuodessa, jos silloinkaan (puulämmitystalossa vuosittain, kerrostalossa harvemmin), mutta tyynyt on pestävä kerran kuukaudessa tai kohta koko kämppä haisee. Jos olet ap, niin kannattaa miettiä tätä puolta eikä vain dissata niitä, jotka vastaavat "väärin". 

Vierailija
50/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus! Olen N33 ja vaikka mulla ei ole lapsiakaan niin deittailu tuntuu ihan mahdottomalta ajanpuutteen vuoksi. Eikä mulla ole harrastuksiakaan koska niihinkään ei ole aikaa. Tällä hetkellä oon työssä joka vie matkoineen joka arkipäivä ihan minimissään 12h. Jokaisella on omat syynsä, joita ulkopuolisen voi olla tosi vaikea uskoa. Lisäksi vanhoista tottumuksista pois pääseminen vie aikansa. Oon kelaillut esim sitä, että en enää ikinä ihmettele miksei jotkut ihmiset pääse huonosta parisuhteesta pois kun itse en pääse edes huonosta työsuhteesta pois :D Okei, okei, tottakai pääsen, mutta sata kertaa helpommin sanottu kuin tehty. Aina syy sille ettei ehdi tavata ei ole se että ei ollenkaan kiinnosta, vaan ihan se että ihmisillä on muukin elämä. N33

Mutta jos ei ole aikaa tai aitoa halua parisuhteelle,  niin miksi sellaista sitten edes haluaa etsiä? Minä olin kolmas mies peräkkäin, jonka kanssa nainen eronsa jälkeen tapaili "kohtuullisen ajan".

M52ish

Vierailija
51/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti naisilla on vielä melko hektinen vaihe elämässä. Kuitenkin lapset tosiaan jo melko isoja, eli aikaa voisi varmaan järjestää jos kiinnostus olisi riittävää. Naiset kaipaisivat sinulta ehkä jotain mitä et osaa tarjota heille?

Uskoisin, että sinulle sopisivat parhaiten naiset, joiden lapset ovat jo aikuisia. Käännä katse sinne 50ish-ikäluokkaan. Voi naistenkin puolelta kemiat kohdata paremmin.

Vierailija
52/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämän takia en edes halua parisuhdetta koska tuntuu et ei ole aikaa. Raskas työ, koira ja kotityöt ja vielä yksi lapsi kotona. En kykene jakamaan aikaani kenellekään joten parempi olla yksin.

N49

Vierailija
53/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde on kuivumassa kokoon, kun noin käy eli tapailusta ei kehitykään seurustelusuhdetta. Niinhän voi tapahtua, vaikka molemmat etsisivät pysyvämpää suhdetta.

Vierailija
54/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on jossain tinderissä, jos ei ole aikaa parisuhteelle?

Vierailija
55/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti naisilla on vielä melko hektinen vaihe elämässä. Kuitenkin lapset tosiaan jo melko isoja, eli aikaa voisi varmaan järjestää jos kiinnostus olisi riittävää. Naiset kaipaisivat sinulta ehkä jotain mitä et osaa tarjota heille?

Uskoisin, että sinulle sopisivat parhaiten naiset, joiden lapset ovat jo aikuisia. Käännä katse sinne 50ish-ikäluokkaan. Voi naistenkin puolelta kemiat kohdata paremmin.

Samaa mietin, naisista luultavasti tuntuu, ettei ap sittenkään ollut ihan sitä mitä etsii. Ilmeisesti ovat ap:ta nuorempia ja eri elämänvaiheessa. Teinienkin kanssa menee aikaa kuten joku tuossa kuvaili edellä, varsinkin, jos lapsia on useampi. 

Vierailija
56/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on jossain tinderissä, jos ei ole aikaa parisuhteelle?

Sopivalle olisi. Eihän sitä voi heti tietää onko joku sopiva, sopiva sitten esitellään lapsille ja muille läheisille eikä jokaista, jota tapaillaan.

Vierailija
57/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei ole aikaa tai aitoa halua parisuhteelle,  niin miksi sellaista sitten edes haluaa etsiä? Min

En tosiaan tiedä. Pitää kysyä häneltä suoraan jos haluaa vastauksen. Mutta onhan koko elämä sitä että oppisi tuntemaan itsensä. Ei sitä aikuinenkaan aina tiedä mitä haluaa ja mikä olisi itselle hyväksi ja sitten se menee sellaiseksi hakemiseksi. Mulla ainakin. N33

Vierailija
58/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei kaipaa miesvauvaa muiden lastensa lisäksi.

Se, ettei ole aikaa, kertoo vain, ettei sulla ole sen vertaa älyä ja käsiä, että menisit auttamaan esim. ruuanlaitossa ja lasten kuskaamisessa. Ei sinusta ole kumppaniksi naisille, koska ajattelet vain itseäsi ja omaa k*rpääsi.

Toimivissa parisuhteissa mies kantaa osansa työkuormasta niin, että naisellekin jää riittävästi joutilasta aikaa. Seksi ja parisuhde ei vois vähempää kiinnostaa kun kaikki lasten aiheuttama työ kaatuu naisen vastuulle. Tai yksinhuoltajaisän. Heitäkin on, eivätkä he ehdi tai jaksa juosta naisten perässä.

T. perheen isä, kolme lasta

Ai välittömästi pitäisi täydellä omistautumisella alkaa leikkimään isää. Juu ei. Nainen ei nyt vaan ollut kiinnostunut. Jos haluisi miestä niin satavarmasti keksisi aikaa.

Vierailija
59/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"M50ish" = 60 ukon rähjä joka olettaa ja odottaa olevansa ykkössijalla naisen elämässä. Vinkuu ja kitisee, kun ei saa riittävästi huomiota. Mietipä oikein tarkasti mitä lisäarvoa sinä tuot sen naisen elämään. Niinpä...!

Itse asiassa 52v 4kk. Jolta kysyttiin papereita ruokakaupassa viimeksi kaksi vuotta sitten.

M50ish

Ehe ehe.

Vierailija
60/179 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei kaipaa miesvauvaa muiden lastensa lisäksi.

Se, ettei ole aikaa, kertoo vain, ettei sulla ole sen vertaa älyä ja käsiä, että menisit auttamaan esim. ruuanlaitossa ja lasten kuskaamisessa. Ei sinusta ole kumppaniksi naisille, koska ajattelet vain itseäsi ja omaa k*rpääsi.

Toimivissa parisuhteissa mies kantaa osansa työkuormasta niin, että naisellekin jää riittävästi joutilasta aikaa. Seksi ja parisuhde ei vois vähempää kiinnostaa kun kaikki lasten aiheuttama työ kaatuu naisen vastuulle. Tai yksinhuoltajaisän. Heitäkin on, eivätkä he ehdi tai jaksa juosta naisten perässä.

T. perheen isä, kolme lasta

No ei kai alkavassa seurustelusuhteessa?

T. Nainen, yh, 2 lasta

Tämä olisi omastakin mielestäni vähän outoa ihan tuoreessa tapailuasteen suhteessa.

Mutta itselläni on se, etten jaksa enää olla se näkemisten ja tekemisten suunnittelija ja järjestäjä. Niin jos minulta vain kyseltäisiin "koska nähään?" niin varmaan itsellänikin menisi pyykinpesu edelle.

Sitten jos toinen ilmoittaisi tyyliin "teatterissa menisi näytös x aina päivämäärään y saakka, haluaisitko lähteä kanssani? Minulle kävisi päivät: ........." -niin avaisin kalenterini ja sopisin heti päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan