Naisen kiire esteenä uudelle parisuhteelle
Eron jälkeen nautin aikani sinkiuelämästä ja omasta rauhasta, kunnes alkoi taas kaivata naista kaverikseen ja yhteisiin juttuihin. Deittisovelluuksista ja foorumeilta kyllä löytyy kivoja naisia, mutta nyt on jo kolmen naisen kanssa homma kaatunut "kiireeseen".
Kaikki ovat kyllä olleet eronneita naisia, joilla vielä alaikäisiä lapsia.Joko yhteishuoltajuus vuoroviikoin tai totaali-yh. Mutta se ainainen syy, "kiire", on ollut läsnä kaikilla. Miten voi aina olla niin kiire ettei viikossa ehdi paria kertaa näkemään, vaikka asuisi lähekkäin ja lapset jo rippikoulun käyneet? Pitää pestä pyykkiä. Pitää siivota. Pitää laittaa ruokaa tai käydä kaupassa. Nuohan ovat ihan normaaleja arkiaskareita, joihin menee muutama tunti viikossa, oli parisuhteessa tai sinkku.
Vai onko se vain kohtelias tekosyy sille, ettei halua tavata? Itse olen kyllä ihan rehellisesti ilmoittanut, jos toinen ei ole minun tyyppiäni.
M50ish
Kommentit (179)
Kyyllä ne lapsettomatkin naiset osaavat olla kiireisiä. Yksi ent. tyttis oli sellainen, että hänelle tuli aina jotakin muuta kun oltiin sovittu että nähtäisiin. Tuli joku kylään, piti mennä sinne, tänne tai tuonne, piti mennä hoitamaan jotain lasta, joku sukulainen tuli kylään, tuli sota, heinäsirkkoja, kolera ja shanghain provinssin riisisadon ja kuun ja venuksen asento piti olla kohdallaan. Aina löytyi joku syy, vaikka yhdessäolo niinä harvoina kertoina toimikin. Aika äkkiä siinä ero tulikin ja nyt, 30 vuotta myöhemmin kuulin ettei mikään ole muuttunut. Hän asettaa aina kaiken muun parisuhteen edelle ja sitten tulee ero.
Onneksi löysin ihmisen jolla on aikaa minulle ilman että siitä pitää taistella ja pettyä kerta toisensa jälkeen.
Koskaan ei ole näemmä hyvä. Auta armias, jos nainen viihtyykin miehen seurassa, ehdottaa tapaamista, toivoo yhteistä aikaa ehkä muulloinkin kuin viikonloppuisin, alkaa mies ämpyilemään.
Ettekö te tolvanat kakslahkeiset ymmärrä, että naiset kiireillään koittaa vaan pitää teidät koukussa, ja ilmeisesti usein onnistuvatkin siinä.
Aika paljon tullut kommentteja ja mielipiteitä, kiitos niistä.
Nyt kun olen uuteen naiseen hieman tutustunut, niin kuulostaa helpottavalta, että hän haluaisi lapsistaan ja työstään huolimatta käyttää paljon aikaa myös parisuhteelle. Katsotaan, kehittyykö homma parisuhteeksi saakka.
M50ish
Peukkuja ap:lle ja lykkyä pyttyyn! Kyllä hyviä naisiakin on seuraa hakevien joukossa ja sellaisia, jotka ovat rehellisin mielin ja vakain aikein liikenteessä.
Täällä myös tapailtu muutamaa eronnutta yh:ta ja kovin kiireisiä ovat, vaikka sanovat etsivänsä kumppania.
M52
Joko sä integroidut siihen naisen lapsiarkeen tai sitten sulle ei ole aikaa. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ei minullakaan olisi aikaa nähdä enempää kuin kerran viikossa viikonloppuna, vaikkei ole lapsiakaan. Työmatkoihin menee aikaa, koska asun eri kaupungissa kuin missä työpaikka sijaitsee. Sitten pitäisi vielä ehtiä käydä kaupassa, laittaa ruokaa, pyykätä, siivota, kuntoilla ja nukkua riittävästi. Toki jos mies lähtisi mukaan vaikka juoksulenkille tai uimaan niin sitten ehkä onnistuisi. Jättäisin kyllä homman sikseen jos joku uusi tuttavuus alkaisi heti alussa valittamaan, ettei nähdä tarpeeksi usein tai vaatimaan että minun pitää järjestää arkeni hänen aikataulujensa mukaan.
Jep, tämä. Siksi mulle on tärkeää että miehellä on samoja kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia kuin minulla. Voimme sitten harrastaa niitä yhdessä ja näin lisätä sitä seurustelu/parisuhdeaikaa vällyjen välissä pyörimisen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
"Joo, vähän sama kokemus. Jonkin verran välimatkaa, ja joka kerta saa viedä ruokatarvikkeet mukanaan, muuten ei saa mitään syötävää koko aikana:) Mä tarjoan mun luona joka kerran ruuan."
Juu, tämäkin on tullut tutuksi. Kun työpäivän jälkeen matkustaa toisen luokse yökylään rättipoikkiväsyneenä, niin bussissa istuessa kilahtaa viesti: "muista käydä kaupassa jos haluat jotain syödä, mulle ei tarvii miettii ku mä söin jo :)".
Ja meillähän meni kaikki niin hyvin, miksi sä muka haluat erota?
Jos saisin tuollaisen viestin matkalla miehen luokse, jäisin seuraavalla pysäkillä pois ja matkaisin takaisin kotiini syömään. Laittaisin miehelle viestiä: Menin syömään kotia kun mulla oli siellä ruokaa valmiina pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kovasti laitetaan kaikkia miehiä samaan mieslapsikategoriaan. Kerron oman tarinani edellisestä suhteenkaltaisesta.
Nainen oli minua muutaman vuoden nuorempi, vaikka hänen sanojensa mukaan oltiin 5-kymppisiä kumpikin. Vuoroviikkoäiti kahdelle teinille ja eronnut pitkästä suhteesta jo muutama vuosi ennen pandemiaa. Lapsiviikoilla emme tavanneet juuri koskaan. Hänellä oli kiireinen työ ja yritin tarjota apuani parhaani mukaan, mutta ei sitä apua juuri otettu vastaan. Kutsuin hänet usein syömään kun töistä pääsee, mutta ei niitäkään tarjouksia aina otettu vastaan kun oli niitä kotihommia, harrastuksia, omia kavereita jne.
Parhaani siis yritin kaikin puolin, helpottaa toisen arkea ja olla hyvä mies enkä mikään irtopillun perässä juokseva opportunisti. Mutta totuus kai oli se,
Lapseton ei olisi voinut piiloutua sinne kiireensä alle samalla lailla kuin yh jolla lapsikatras huollettavana. Lapsettomasta näkee helpommin siis jos mies ei kiinnosta=kiire.
Vierailija kirjoitti:
Joko sä integroidut siihen naisen lapsiarkeen tai sitten sulle ei ole aikaa. Että näin.
Lapsiarki on naisen ja perheensä omaa aikaa. Siihen ei pääse millään integroitumaan. Nainen ottaa kesäkissan eikun kesämiehen niiksi lapsivapaiksi viikoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka ei tajua lasten vaativan melkoisesti työtä ja huolenpitoa, ei ole mies vaan lapsi. Harmi sinänsä, että tämä puoli miehestä paljastuu yleensä vasta lasten syntymän jälkeen. Ollaan mustasukkaisia lasten saamalle huolenpidolle eikä osata itse asettua isän asemaan huolehtimaan lapsista ja jakamaan äidin taakka puoliksi. Siihenhän suhteet loppuu kun äiti tekee kaiken ja isä vinkuu, vonkuu pillua tumput suorina.
Olimme pariterapiassa (ei valitettavasti kohdallamme auttanut), jossa terapeutti sanoi suoraa, että juuri TÄMÄ yllä oleva tilanne on suurin syy hankaluuksiin, riitoihin ja eroon. Ja että juuri tämän takia naiset useimmin anovat eroa kuin miehet. Miehet menisivät tällä mallilla eteenpäin - mitä nyt välillä vieraissa käyden, mutta senkin kääntävät naisen syyksi - kun taas nainen tietää, että esim. kahden lapsen hoitaminen on helpompaa kuin kolmen, joista MIES on yksi ja vaativin.
Kiire on tekosyy, ettei halua tavata epäkiinnostavaa. Jos oikeasti kiire on este tapailuun, ei silloin notkuta deittisovelluksissa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei kaipaa miesvauvaa muiden lastensa lisäksi.
Se, ettei ole aikaa, kertoo vain, ettei sulla ole sen vertaa älyä ja käsiä, että menisit auttamaan esim. ruuanlaitossa ja lasten kuskaamisessa. Ei sinusta ole kumppaniksi naisille, koska ajattelet vain itseäsi ja omaa k*rpääsi.
Toimivissa parisuhteissa mies kantaa osansa työkuormasta niin, että naisellekin jää riittävästi joutilasta aikaa. Seksi ja parisuhde ei vois vähempää kiinnostaa kun kaikki lasten aiheuttama työ kaatuu naisen vastuulle. Tai yksinhuoltajaisän. Heitäkin on, eivätkä he ehdi tai jaksa juosta naisten perässä.
T. perheen isä, kolme lasta
Tämän takia kannattaa miettiä omat preferenssit. Minun, kuten apn ratkaisu on tapailla lapsettomia tai sellaisia naisia joilta jälkikasvu lähtenyt maailmalle. Ymmärrän kyllä että mies ei halua toisen miehen lapsia holhota milläänlailla, siinä kun ei ole mitään kunniakasta miehelle itselleen.
Tuolla lailla käyttäytyvä nainen on epärealistinen, eikä ole selvillä edes omista haluistaan ja preferensseistään.
Jos sen kumppanin haluaa, niin silloin on itsekin tehtävä jotain liennytyksiä ja kompromisseja. Ellei halua tinkiä lapsiajasta, niin sitten on esim. vähennettävä harrastamista 10 viikkotunnista 5 tuntiin. Mies ei ole mikään palokuntalainen, joka odottaa kärsivällisesti ja väsymättömänä kuukausitolkulla, jos nainen vaikka sattuisi tarvitsemaan apua vaikka valaisimen asennuksen tai rikkoutuneen auton kanssa.
Inge N. Gör
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"M50ish" = 60 ukon rähjä joka olettaa ja odottaa olevansa ykkössijalla naisen elämässä. Vinkuu ja kitisee, kun ei saa riittävästi huomiota. Mietipä oikein tarkasti mitä lisäarvoa sinä tuot sen naisen elämään. Niinpä...!
Itse asiassa 52v 4kk. Jolta kysyttiin papereita ruokakaupassa viimeksi kaksi vuotta sitten.
M50ish
Papereita ruokakaupassa. On taas fantasiat papalla! 🤣😂
Ikinä ei kannata ryhtyä parisuhteeseen yh äidin kanssa. Jos jollain ihmeellä saa sen parisuhteen aikaiseksi joutuu mies aina kasvattamaan ja elättämään sitä toisen miehen lasta ja tämän takia siihen lapseen muodostuu tunneside ja siinä vaiheessa kun äiti löytää paremman miehen niin menettää sen lapsen silmänräpäyksessä etkä koskaan enää kuule siittä lapsesta mitään kun et ole isä niin sinulla ei ole mitään oikeuksia siihen lapseen. Se tuntuu aivan hirveältä kasvattaa ja elättää lasta ikävuodet 2-6 ja yhdessä yössä tapahtuu se että et enää koskaan kuule etkä tapaa sitä lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"M50ish" = 60 ukon rähjä joka olettaa ja odottaa olevansa ykkössijalla naisen elämässä. Vinkuu ja kitisee, kun ei saa riittävästi huomiota. Mietipä oikein tarkasti mitä lisäarvoa sinä tuot sen naisen elämään. Niinpä...!
Itse asiassa 52v 4kk. Jolta kysyttiin papereita ruokakaupassa viimeksi kaksi vuotta sitten.
M50ish
Papereita ruokakaupassa. On taas fantasiat papalla! 🤣😂
Äläs nyt, toi on mahdollista. Jos hän vaikka oli noutamassa pakettia, sillon pitää näyttä henkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Tota, jos seuranhakupalvelussa olevat naiset eivät ehdi olla parisuhteessa, niin miksi sitten yleensä ovat siellä?
Jos he olettavat että löytyisi joku mies jolle kelpaa muruset pöydiltä; eli jos nyt jossain kohtaa liikenee aikaa, niin en usko että tuollainen perusta voi toimia missään parisuhteessa.
Tämäpä se ois. Joko aikaa on tai ei ole.
Tota, jos seuranhakupalvelussa olevat naiset eivät ehdi olla parisuhteessa, niin miksi sitten yleensä ovat siellä?
Jos he olettavat että löytyisi joku mies jolle kelpaa muruset pöydiltä; eli jos nyt jossain kohtaa liikenee aikaa, niin en usko että tuollainen perusta voi toimia missään parisuhteessa.