Millaiset ihmiset ei voi sietää positiivisia viboja omaavia henkisiä ihmisiä?
Asiallisia vastauksia sitten. Joillain tuo ihmistyyppi menee tunteisiin.
Kommentit (86)
Minulla on ikävä tilanne, kun kaikki kadehtivat meitä upeita, hoikkia, älykkäitä, herkkiä, sydämellisiä ja äärettömän vaatimattomia ihmisiä. 😞
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ikävä tilanne, kun kaikki kadehtivat meitä upeita, hoikkia, älykkäitä, herkkiä, sydämellisiä ja äärettömän vaatimattomia ihmisiä. 😞
tuttua :( olemme kadehtidattvia
Mulla tulee tuosta kuvauksesta mieleen ihminen, joka pitää narsistista show'ta. Voi olla toki, että aloittajalla on mielessä joku muu ihmistyyppi.
Mä oon positiivinen ja kuulemma säteileväkin ihminen. Siedän vallan hyvin toisia samanlaisia. Mutta mitä en siedä, ovat ihmiset, joiden kirjallinen ilmaisu on kuin ap:n, heikkolahjaisen alakoululaisen tasoista.
Mitä tarkoittaa positiivisia viboja omaava henkinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee tuosta kuvauksesta mieleen ihminen, joka pitää narsistista show'ta. Voi olla toki, että aloittajalla on mielessä joku muu ihmistyyppi.
avaatko?
Millä tavalla positiivisia? Niitä on erilaisia. Niitä ei jaksa, jotka ei ole kokeneet elämässään mitään vaikeuksia ja liihottavat kalkattaen miten ihanaa elämä on.
Sit on niitä positiivisia, jotka on joutuneet puskemaan läpi helvetin eikä ole katkeroituneet ja jaksavat aina auttaa ja tsempata muita,niistä huokuu semmonen hiljainen viisaus.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon positiivinen ja kuulemma säteileväkin ihminen. Siedän vallan hyvin toisia samanlaisia. Mutta mitä en siedä, ovat ihmiset, joiden kirjallinen ilmaisu on kuin ap:n, heikkolahjaisen alakoululaisen tasoista.
ap oli kirjoittanut mainiosti
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, jotka näkevät yltiömäisen hevonpaskan läpi. Toisen käytös ja olemus ei kertakaikkiaan näyttäydy kaikille positiivisessa valossa. Kaikkia ei voi miellyttää. Olisi aika narsistista kuvitella, että kaikki nauttisivat toisen positiivisista viboista saati henkisyydestä.
Niin. En tiedä millaisia "henkisiä" ihmisiä olet tavannut, mutta yleensä he näkevät myös suojamuurien, defenssien, kyynisyyden ja ironian läpi. Jotakin tarvetta nekin suojelevat. Ja se, että valitsee olla positiivinen, kulkee yleensä varjotyöskentelyn kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avaatko?
Voin avata. Tarkoitan sellaisia meta-ihmisiä, eli sellaisia, jotka puhuvat hyvistä viboista sen sijaan, että levittävät niitä, ja tekevät henkisyydestä performanssin sen sijana, että elävät sitä. Tähän lisättynä vielä sellainen kato mua -ulosanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avaatko?
Voin avata. Tarkoitan sellaisia meta-ihmisiä, eli sellaisia, jotka puhuvat hyvistä viboista sen sijaan, että levittävät niitä, ja tekevät henkisyydestä performanssin sen sijana, että elävät sitä. Tähän lisättynä vielä sellainen kato mua -ulosanti.
Onks nää niitä jotka osallistuu hippifestareille ja on hippiringeissä?
Joskus positiivisilta ja henkisiltä ihmisiltä puuttuu tilannetaju. Vastoinkäymisiä kokeneelle tai parhaillaan läpikäyvälle ihmiselle saatetaan mennä sanomaan esimerkiksi "tällä on jokin korkeampi tarkoitus" tai "tämä tilanne yrittää opettaa sinulle jotain". Monelle tuntuu olevan myös tärkeintä saada "opettaa" muita ihmisiä mutta omia ongelmiaan he eivät halua kohdata. Usein positiivisuudesta ja henkisyydestä tulee näille ihmisille laastari, jonka alle piilottaa käsittelemättömät haavat. Juuri se epäaitous ja ulkokultaisuus ärsyttää ihmisiä.
Nurinkurista on, että harvoin aidosti positiivinen ja henkinen ihminen alleviivaa olevansa sellainen. Usein hän ei välttämättä edes tunnista näitä ominaisuuksia itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avaatko?
Onks nää niitä jotka osallistuu hippifestareille ja on hippiringeissä?
Ei kaikki hippiporukoissa liikkuvat ole tuollaisia, mutta varmasti sieltä löytyy paljon noita. Mutta löytynee muistakin hengen asioihin keskittyneistä ympyröistä.
Mun on yksinkertaisesti vain esitettävä ystävällistä, koska muutoin en ole! Oon kyllästynyt ihmisiin ja saisin varmaan potkut, jos olisin oma itseni ja sanoisin mitä ajattelen.
Koska positiivisuus jyrsii negatiivisyyden kalkkiumaa ja herättää sisältä lämpöisiä tunteita saaden sydämen sykkimään.
Se on herätys sulle jos positiivisuus saa sussa kihelmöintiä aikaan. Sun sisin haluaa mukaan.
Varmasti sen vuoksi, koska he muistuttavat sua siitä että elämä ei ole mikään kirsikkakakku buffee, vaan kakku on syötävä keltaisia kermoja myöten kitusiin.
Et pysty valitsemaan muuta kuin sen miten asennoidut siihen kakkuusi, mikä on elämä.
Se että surkuttelee yksin, niin on ajattelematonta. Muitakin jotka syö samaa kakkua samassa pöydässä.
Siksi on hienoa että joku murjottaa vuorollaan.
Elämässä sä et voi valita mitään tai päättää mistään mitään. Sul on vain kakku lusittavana. Kaikkihan tykkää synttärikakusta! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, jotka näkevät yltiömäisen hevonpaskan läpi. Toisen käytös ja olemus ei kertakaikkiaan näyttäydy kaikille positiivisessa valossa. Kaikkia ei voi miellyttää. Olisi aika narsistista kuvitella, että kaikki nauttisivat toisen positiivisista viboista saati henkisyydestä.
Niin. En tiedä millaisia "henkisiä" ihmisiä olet tavannut, mutta yleensä he näkevät myös suojamuurien, defenssien, kyynisyyden ja ironian läpi. Jotakin tarvetta nekin suojelevat. Ja se, että valitsee olla positiivinen, kulkee yleensä varjotyöskentelyn kautta.
Samaa mieltä. Jung joskus sanoi että kaikista vaarallisin ihmistyyppi on sellainen jolla ei ole kykyä itsereflektioon eli tunnistaa omaa varjoaan. Hän projisoi nämä "varjo-ominaisuutensa" muihin ihmisiin. Tämän projisoinnin uhriksi voi joutua kuka vaan. Tämä mielestään täydellinen "hyvyyden ruumiillistuma" lähtee sotimaan jotain piruparkaa vastaan, johon hän on projisoinut ne ominaisuutensa jota ei suostu itsessään hyväksymään.
Jos se positiivisuus ja henkisyys on jotain höttöä tyyliin "huonetaulu-viisauksia" mantroinaa hokeva hippi-taikoja tekevä, fantasiamaailmoissa elävä narsistinen kristalli-wicca, niin tällainen nyt vaan on piina sielulle.
Sellaiset onnellisuuttaan hihkuvat hihhulit nyt vaan vaikuttaa jotenkin feikeiltä omaan silmään, ei voi mitään. Aivan kuin niiltä puuttuisi joku terveen pessimismin palikka koska ei kaikki nyt voi olla mitään jatkuvaa iloa ja onnea ja kaikki ihmiset jotain hyväntahtoisia enkeleitä, vaan maailma on karu paikka.