Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako ateisti nuoren käydä ripari?

Vierailija
13.06.2023 |

?

Kannattaako ateisti nuoren käydä ripari?

Vaihtoehdot

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Tyhmäkö olet?

Vierailija
2/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä sai hyvin uskovaisilta sukulaisilta rahat käärittyä. Naurettavaa taikauskoa joutui vaan vähän aikaa kuuntelemaan, täysikäisenä sitten heti ero kirkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen isoveljeni suosittelee.

Ap

Vierailija
4/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä sai hyvin uskovaisilta sukulaisilta rahat käärittyä. Naurettavaa taikauskoa joutui vaan vähän aikaa kuuntelemaan, täysikäisenä sitten heti ero kirkosta.

Näin olen suunnitellut.

Ap

Vierailija
5/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ihan hirveetä aivopesua ja saarnaamista.

Vierailija
6/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo

Vierailija
7/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, varsinkin jos menet rippileirille koska itse leiri on kiva kokemus ja varsinaista uskontoasiaa siellä on kuitenkin aika vähän. Ja leirin jälkeen saat pitää juhlat ja saat lahjoja. Ja jos joskus tulevaisuudessa sattuisitkin haluamaan kirkkohäät (et uskonnon takia vaan siksi että kirkko on juhlava ja hieno hääpaikka), niin sitten joutuisit käymään rippikoulun silloin kahdekeskisillä keskusteluilla papin kanssa jos et nyt käy paljon kivempaa rippikoulua.

Vierailija
8/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti uskonnon tuputus jo peruskoulun yläasteella eikä halunnut tuhlata kesälomapäiviä mihinkään rippikouluun. Lukiossa uskonto oli helppo lukuaine ja erosin kirkosta tultuani täysi-ikäiseksi, joten en ole koskaan maksanut kirkollisveroa. Kannattaa mielummin lukea filosofiaa kuin kuunnella pappien juttuja synnistä, taivasosuudesta yms. Luonnonilmiöiden selittämiseen ei tarvita Raamattua.

Vierailija
9/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa, varsinkin jos menet rippileirille koska itse leiri on kiva kokemus ja varsinaista uskontoasiaa siellä on kuitenkin aika vähän. Ja leirin jälkeen saat pitää juhlat ja saat lahjoja. Ja jos joskus tulevaisuudessa sattuisitkin haluamaan kirkkohäät (et uskonnon takia vaan siksi että kirkko on juhlava ja hieno hääpaikka), niin sitten joutuisit käymään rippikoulun silloin kahdekeskisillä keskusteluilla papin kanssa jos et nyt käy paljon kivempaa rippikoulua.

No en edes saa kirkkohäitä. (Homofoobinen kirkko) Varmaan kuitenkin käyn sen leirin ja eroan kirkosta heti. ( 15-vuotiaana saa erota vanhemman luvalla )

Vierailija
10/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin pidettiin juhla, ja rahaa sain prometheusleirin jälkeen. Myös uskovaisilta.

Vierailija
11/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisesi narsisti voi painua hornaan. Kuole pois sika.

Vierailija
12/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos haluat välttämättä mennä jonnekin kesäleirille, niin voithan sinä mennä Prometheus-leirille.

https://www.protu.fi/prometheus-leirille/

Vierailija
13/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epikurolainen kirjoitti:

Minulle riitti uskonnon tuputus jo peruskoulun yläasteella eikä halunnut tuhlata kesälomapäiviä mihinkään rippikouluun. Lukiossa uskonto oli helppo lukuaine ja erosin kirkosta tultuani täysi-ikäiseksi, joten en ole koskaan maksanut kirkollisveroa. Kannattaa mielummin lukea filosofiaa kuin kuunnella pappien juttuja synnistä, taivasosuudesta yms. Luonnonilmiöiden selittämiseen ei tarvita Raamattua.

Itse olet itsesi kadotukseen tuominnut sanoillasi.

Vierailija
14/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos haluat välttämättä mennä jonnekin kesäleirille, niin voithan sinä mennä Prometheus-leirille.

https://www.protu.fi/prometheus-leirille/

Sinne en ainakaan mene. Noloa. Ei kukaan muukaan mene tollasseen.

Ap

Vierailija
15/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kristinusko kiinnostaa, on siinä hyvä tilaisuus siihen tutustua. Ei siellä kenestäkään uskovaista tehdä. Jos ei ole kastettu, pitää suostua kasteelle eli kirkkoon liitettäväksi ennen konfirmaatiota. Mutta rippikoulun voi siis käydä ilman sitä kastetta ja konfirmaatiota. Konfirmaatio on siis rippikoulun päätösrituaali, jossa ihmisestä tulee kirkon täysivaltainen jäsen.

Vierailija
16/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, paitsi erosin kirkosta vasta vaimon tahtomien kirkkohäiden jälkeen. Välitin ja välitän edelleen hänestä niin paljon että lähdin mukaan tuohon pelleilyyn.

Vierailija
17/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole luopunut uskosta mutta uskonnoista kylläkin. Tosin kirkosta en ole eronnut joten hain jakelusta kolmeen otteeseen ruokaa. Riparia en käynyt vaikka lahjoilla houkuteltiin. kirkonmaalle haudattiin äiti ja hirveä hinnat monumenttiin(hautakivi). Ja sitten sinne tulee uusi ruumis tuhkat päälle. ja taas rahastettiin. Jos joskus kohtaamme sillä ei ole merkitystä minne haudattu tai kuinka hienot hautakivet (tyyriit). Mut pistetään luontoon. Ainoa asia maailmassa joka on hyvää.

Vierailija
18/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epikurolainen kirjoitti:

Itse olet itsesi kadotukseen tuominnut sanoillasi.

Mitän kadotusta ei ole olemassa....

Vierailija
19/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisesi narsisti voi painua hornaan. Kuole pois sika.

Oijjoi! Osuiko arkaan paikkaan?'

Rukoilepa hiukan niin se kyllä auttaa ihan var-mas-ti.

Vierailija
20/109 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epikurolainen kirjoitti:

Raamatun tarkoitus ei ole selittää luonnonilmiöitä vaan saada ihminen esittämään kysymyksiä.

Raamattu on filosofiaa ja avain itsensä tuntemiseen.

Joten rippari on kyllä ihan hyödyllinen.