Heh-heh, elotollo vinkuu nyt, kun jäi työpaikka saamatta elotolloilun vuoksi.
Kyynel.
"Markus sai sakot Elokapina-niskuroinnista, menetti huippupestin"
"Elokapinaan osallistunut mies kysyy, onko oikein torpata nuorten aktiivien työllistymistä pienten sakkojen takia."
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kiva nähdä, millaisia työuria täällä ilkkujilla itsellään on, ja millaisista seikoista on työn saaminen jäänyt kiinni. Ja olisi myös mielenkiintoista nähdä, mitä historia ajattelee tästä tyypeistä ja toisaalta hänen ivaajistaan. Ei mulla muuta.
Minulle on tehty useita kertoa eri tason turvallisuuselvityksiä. Ikinä ei ole jäänyt työtehtävä tai projekti tekemättä sen takia. Mutta minä en olekaan tuomittu rikollinen.
Markus ei varmaan kertonut ihan kaikkea. Saattoi olla käyttörikos tai myyntikin vaikuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunta kohti Koneen säätiötä kyselemään töitä, kyllä ne tuollaisen aikaansaavan nuoren palkkaa.
Puten avustuksista voi maksaa sakot ja Putella voi olla muitakin hommia tarjolla.
Kyllä se Putte taitaa rahoittaa ihan toista äärilaitaa, ihan koko Euroopassa. Tosin epäilen että nykyään rahat ovat vähän loppu.
Vierailija kirjoitti:
35: kiitos asiallisesta vastauksesta. Toki minäkin olen mäntyä istuttanut, kun maalta olen. Kysyisin kuitenkin vielä yhden kysymyksen: minne ne vanhempiesi entiset männyt olivat kadonneet? Kun olet vastannut tähän, voit ehkä hetken miettiä, oliko se tekemäsi istutus tosiaankin luonnonsuojelua vai omaisuudenhoitoa.
Olen eri, mutta voisit ehkä itse miettiä, olisiko ehkä mahdollista suojella luontoa ja hoitaa omaisuutta samalla. Mänty kasvaa hitaasti, joten luultavasti istutetut männyt ovat edelleen siellä, tai niiden tilalle on istutettu uusia. Montako puuta olet itse muuten istuttanut?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Palkkaisin hänet jos mulla ois firma. Se, että puolustaa ilmastoa ja elollista planeettaa vaatii rohkeutta. Samaan aikaan työpaikkansa saa pitää esim kännikuskit, ja saavat työn takia ajokorttinsa takaisin. Kansalaistottelemattomuus on hyväksyttävä vaikuttamisen keino.
On varmaan joku syy miksi sinulla ei ole firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29: no mihin sä istutit niitä puita?
Olen istuttanut esim. 25 000 tainta Helsingin kaupungin omistamille alueille, joista osa on ollut kaavassa metsätalousaluetta, osa virkistysaluetta. Muutama kymmenentuhatta tainta on tullut istutettua erilaisille jättömaille ja rakentamisen seurauksena syntyneille läjitysalueille ja suunnilleen 2000 tainta keinotekoisten vesialueiden reunalle. Yksikään näistä alueista ei ole ollut avohakkuun jälkeen tehtävää pakollista uudistamista.
No oletpas istuttanut melkoisen määrän! Ja kaikkiko ihan vapaaehtoistyönä?
Miksi sen pitäisi olla vapaaehtoistyötä? Eikö muut taimet yhteytä ja sido hiiltä kuin vapaaehtoistyönä istutetut? Tämä oli minulla uutta.
-ohis
No mitä hän oikein luuli? Kyllähän se on julkisuuteenkin tullut se tieto, että elokapinoinnista ei tykätä.
Miten työnantajat uskaltaisivat palkata julkiniskuroinnista kiinni jääneitä? Sehän voisi koska tahansa tehdä samaa myös työpaikallakin. Kyllä nyt on noille nuorille vanhemmat tehneet karhunpalveluksen kun ovat antaneet elokapinointia harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaisin hänet jos mulla ois firma. Se, että puolustaa ilmastoa ja elollista planeettaa vaatii rohkeutta. Samaan aikaan työpaikkansa saa pitää esim kännikuskit, ja saavat työn takia ajokorttinsa takaisin. Kansalaistottelemattomuus on hyväksyttävä vaikuttamisen keino.
On varmaan joku syy miksi sinulla ei ole firmaa.
Aktivistien mielikuvitusfirmat, jotka tuottavat 1000 % voittoa ja joissa on töissä yksisarvisia ja haltioita.
Noihan näyttääkin kaikki joltain hörhöhipeiltä ja haisee hasikselle, että kuka hel--tin idi--tti tuollaisen ikinä palkkaa mihinkään.
Ei pääse aulaa pidemmälle meillä yksikään tuollainen sottaläjä.
Tätä on suomalainen oikeustaju. Kansanedustajat kun tekevät rikoksia, heidät äänestetään yhä uudelleen eduskuntaan. Sitten kun nuori istahtaa kadulle ja pysäyttää pyhän lehmän, täytyy saada pää vadille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapulaa on vaikka metsurialalla.
Myös homobaareissa on pulaa viihdyttäjistä.
Sitä suu puhuu, mitä sydän sanoo.
Eikä tehdä turvallisuusselvityksiä paitsi ettei ole liian terävät hampaat poskeenottoa ajatellen.
Mikä tuon jutun uutisarvo on? Se, että kyseinen henkilö on pihalla ja haluaa valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Tätä on suomalainen oikeustaju. Kansanedustajat kun tekevät rikoksia, heidät äänestetään yhä uudelleen eduskuntaan. Sitten kun nuori istahtaa kadulle ja pysäyttää pyhän lehmän, täytyy saada pää vadille.
Ihan itse hän tarinansa Hesarille kertoi. Ei ollut mikään pakko. Eikä siellä Manskullakaan ole ollut pakko istua. En minäkään ole istunut vaikka moni asia on harmittanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei häntä ole tuomittu kadulle istahtamisesta. Hänet on tuomittu Poliisin vastustamisesta, joka on aivan eri asia kuin pieni aktivismi. Ja toisaalta, aivan sama. Yritykset kyllä löytävät hakijoita joilta ei löydy mitään tuomioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35: kiitos asiallisesta vastauksesta. Toki minäkin olen mäntyä istuttanut, kun maalta olen. Kysyisin kuitenkin vielä yhden kysymyksen: minne ne vanhempiesi entiset männyt olivat kadonneet? Kun olet vastannut tähän, voit ehkä hetken miettiä, oliko se tekemäsi istutus tosiaankin luonnonsuojelua vai omaisuudenhoitoa.
Olen eri, mutta voisit ehkä itse miettiä, olisiko ehkä mahdollista suojella luontoa ja hoitaa omaisuutta samalla. Mänty kasvaa hitaasti, joten luultavasti istutetut männyt ovat edelleen siellä, tai niiden tilalle on istutettu uusia. Montako puuta olet itse muuten istuttanut?
-ohis
Tiedän, että hirveän kiva olisi puhua minusta. Mutta jos mennään itse aiheeseen. Minua kiinnostaa tässä nyt tämän keskustelun kaksinaismoralismi. Elokapinan ensisijainen tavoite on hidastaa lajikatoa. Tiedätkö, mikä on lajikato? Sitten tänne on tullut ilmeisestikin metsänomistajien lapsia ja Helsingin kaupungin puistotyöntekijöitä luettelemaan, miten monta männyntainta tai koristepensasta he ovat istuttaneet. Ja he katsovat oikeasti toimivansa saman asian puolesta kun Elokapina, paitsi paremmin ja tehokkaammin. Tämä on mielenkiintoinen aihe, enkä nyt halua suoraan tuomita. Varmasti jokainen ajattelee tekevänsä hyvää lähiluonnolle. Pohdin vain, että ymmärtävätkö keskustelijat ollenkaan toisiaan.
Elokapina aiheuttanut vain harmia. Esim ennen tuin rahallisesti luonnonsuojelujärjestöjä, elokapinan toilailujen ja sotkemisen jälkeen lopetin kaiken avustuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunta kohti Koneen säätiötä kyselemään töitä, kyllä ne tuollaisen aikaansaavan nuoren palkkaa.
Puten avustuksista voi maksaa sakot ja Putella voi olla muitakin hommia tarjolla.
Kyllä se Putte taitaa rahoittaa ihan toista äärilaitaa, ihan koko Euroopassa. Tosin epäilen että nykyään rahat ovat vähän loppu.
Putte rahoittaa kaikkea mikä aiheuttaa häiriöitä länsimaisissa yhteiskunnissa.
Markus etsii töitä väärästä paikasta. Kettutytötkin on nykyään viestintätoimistojen kovapalkkaisiavaikuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikken elopöpinöistä perustakaan niin tajuatteko te mitä tällainen tekee kansalaisaktivismille? Vaihtakaa pöpinöinnin tilalle jokin toinen syy aktivismiin mm. nykyisen hallituksen vastustaminen sekä pidätys ja sakot. Hups, nyt olettekin rikollisia ettekä saa tärkeää työpaikkaa kun teistä tehtiin sellaisia.
Kunnon suomalainen on tietysti hölmö lammas eikä edes tajua mitä tämä tarkoittaa. Ei se ole juttu eikä mikään syrjäyttää liian aktiivista ihmistä pois yhteiskunnasta.
Oikeastiko olet sitä mieltä, että valtion virkamiehen ei tarvitse olla nuhteeton Suomen kansalainen, saa rikkoa lakia niin yksityishenkilönä kuin työssään? Miksi ihmeessä meillä edes on mitään rikoslakia, jos esim. poliisin väkivaltainen vastustaminen ei ole virkamieheltä kiellettyä?
Kansalaisaktivismi ei ole synonyymi luvalle tehdä laittomuuksia, vaikka Elokapina niin nyt meille yrittää selittää. Esim. mielenosoituksista ilmoitetaan, mutta ne eivät olekaan ilmoitetussa paikassa ja sitten estetään poliisien toiminta heidän toimiessaan lakien mukaan. Tätäkö haluat koko virkamieskunnalle?
Vaikken elopöpinöistä perustakaan niin tajuatteko te mitä tällainen tekee kansalaisaktivismille? Vaihtakaa pöpinöinnin tilalle jokin toinen syy aktivismiin mm. nykyisen hallituksen vastustaminen sekä pidätys ja sakot. Hups, nyt olettekin rikollisia ettekä saa tärkeää työpaikkaa kun teistä tehtiin sellaisia.
Kunnon suomalainen on tietysti hölmö lammas eikä edes tajua mitä tämä tarkoittaa. Ei se ole juttu eikä mikään syrjäyttää liian aktiivista ihmistä pois yhteiskunnasta.