Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heh-heh, elotollo vinkuu nyt, kun jäi työpaikka saamatta elotolloilun vuoksi.

Vierailija
06.06.2025 |

Kyynel.

"Markus sai sakot Elokapina-niskuroinnista, menetti huippupestin"

"Elokapinaan osallistunut mies kysyy, onko oikein torpata nuorten aktiivien työllistymistä pienten sakkojen takia."

https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011267467.html

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla otetaan turvallisuusselvitykset hyvin vakavasti. Poliisia vastaan niskurointi on virkamiehelle pahempi asia kuin parkkisakko.

Just nimenomaan. Kyseessä ei ollut mikä tahansa pikkusakko. Ihan oikein. Nuoret voisi ajatella tekojensa seurauksia. Kyllä ne tiedot siellä rekistereissä säilyy ja vaikuttaa tulevaisuuteen.

Vierailija
22/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs niskuroi. 

Kun luonnon puolesta voi protestoida järkevämmin - mutta kun siinä joutuu tekemään hommia niin ei viitsitä. Minä ainakin näen, että voisivat vaikka järjestää pitkän marssin tai istuttaa tuhat puuta/tyyppi ja hakea julkisuutta sillä. Sillä saa kyllä julkisuutta kun vaan järjestää että saa. Roskien keruu  puistoista ja sitten kuva kasseista someen, se aiheuttaisi pelkkää ihailua. Mutta eihän sellaista voi tehdä, missä pitäisi vaivaakin nähdä niin keksitään tekosyynä p e r seily. 

Keräänkö  itse roskia? Kyllä. Olenko isuttanut puita? En viime aikoina, nuorempana kyllä. Olenko kävellyt? No en huomionhakuisesti, mutta en koskaan käytä autoa jos voin pyöräillä tai kävellä ja kävelen pitkiäkin matkoja, vaikka olen jo 60 ja jaloissa on nivelrikkoakin. 

Missä olit istuttamassa puita, kun katsot sen luonnonsuojeluteoksi? Et varmaan ainakaan Suomessa, koska täällä jokainen paikka metsittyy itsestään ja puita on kaikkialla, jos niitä ei vasiten hakata tai metsäpalo vie, minkä jälkeen metsä silloinkin uudistuu itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin!

Vierailija
24/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elokapinaan osallistunut mies kysyy, onko oikein torpata nuorten aktiivien työllistymistä pienten sakkojen takia."

Kyllä on. Työnantajilla on vara valita työntekijöitä joilla ei ole rikostaustaa. Elämä on valintoja. Luulisi, että se ilmastomuutoksen torjunta ja diktatuurisen valvontayhteiskunnan perustaminen olisi tärkeämpää kuin yksi työpaikka... Tai sitten tämä(kin) kaveri oli vain yksi hyödyllisistä idiooteista.

Vierailija
25/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunta kohti Koneen säätiötä kyselemään töitä, kyllä ne tuollaisen aikaansaavan nuoren palkkaa.

Vierailija
26/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunta kohti Koneen säätiötä kyselemään töitä, kyllä ne tuollaisen aikaansaavan nuoren palkkaa.

Niin no woke-Koneelle nyt aina pääsee ja Ylelle ja Hesariin...

Vierailija
27/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS: Venäläinen Iigor ei päässyt kansalaisuutensa vuoksi presidentin henkivartijaksi

Vierailija
28/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no woke-Koneelle nyt aina pääsee ja Ylelle ja Hesariin...

Yllä esimerkki ihmisestä, joka ei turhia aikoja uutisten seuraamiseen käytä. 

Vierailija
29/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs niskuroi. 

Kun luonnon puolesta voi protestoida järkevämmin - mutta kun siinä joutuu tekemään hommia niin ei viitsitä. Minä ainakin näen, että voisivat vaikka järjestää pitkän marssin tai istuttaa tuhat puuta/tyyppi ja hakea julkisuutta sillä. Sillä saa kyllä julkisuutta kun vaan järjestää että saa. Roskien keruu  puistoista ja sitten kuva kasseista someen, se aiheuttaisi pelkkää ihailua. Mutta eihän sellaista voi tehdä, missä pitäisi vaivaakin nähdä niin keksitään tekosyynä p e r seily. 

Keräänkö  itse roskia? Kyllä. Olenko isuttanut puita? En viime aikoina, nuorempana kyllä. Olenko kävellyt? No en huomionhakuisesti, mutta en koskaan käytä autoa jos voin pyöräillä tai kävellä ja kävelen pitkiäkin matkoja, vaikka olen jo 60 ja jaloissa on nivelrikkoakin. 

Missä olit istuttamassa puita, kun katsot sen luonnonsu

Suomessa on metsänuudistuspakko. Luonto hoitaa homman liian hitaasti ja väärillä puulajeilla ja ainakin ilmastonmuutosta torjutaan nimenomaan istuttamalla puita, ei odottamalla, että luonto hoitaa asian. Esimerkiksi moottoriteiden reunat ei kasva puita vielä 30 vuoden jälkeenkään.

Vierailija
30/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elokapinani on se, että otan lenkille muovipussin taskuun ja kerään siihen roskia.

Yleisintä muoviroskaa eli tupakantumppeja en kerää, sillä minusta ne toimivat luonnossa hyvänä varoittavana esimerkkinä siitä, miten tupakointi keuhkojen lisäksi näyttää tuhoavan myös aivot!

Vierailija
31/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jis nuo elotollot saisivat perustaa tänne oman yhteiskuntamallinsa, niin se olisi pahempi paikka kuin joku Pol Potin Kambotsha...

Vierailija
32/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kiva nähdä, millaisia työuria täällä ilkkujilla itsellään on, ja millaisista seikoista on työn saaminen jäänyt kiinni. Ja olisi myös mielenkiintoista nähdä, mitä historia ajattelee tästä tyypeistä ja toisaalta hänen ivaajistaan. Ei mulla muuta.

Minulle on tehty useita kertoa eri tason turvallisuuselvityksiä. Ikinä ei ole jäänyt työtehtävä tai projekti tekemättä sen takia. Mutta minä en olekaan tuomittu rikollinen.

Vierailija
33/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

29: no mihin sä istutit niitä puita? 

Vierailija
34/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisin hänet jos mulla ois firma. Se, että puolustaa ilmastoa ja elollista planeettaa vaatii rohkeutta. Samaan aikaan työpaikkansa saa pitää esim kännikuskit, ja saavat työn takia ajokorttinsa takaisin. Kansalaistottelemattomuus on hyväksyttävä vaikuttamisen keino. 

Vierailija
35/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs niskuroi. 

Missä olit istuttamassa puita, kun katsot sen luonnonsu

En ole keltä kysyit, mutta itse olen istuttanut mäntyjä vanhempieni kanssa. Heidän maalleen. Melko yleistä toimintaa kuitenkin maalla. 

Vierailija
36/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kiva nähdä, millaisia työuria täällä ilkkujilla itsellään on, ja millaisista seikoista on työn saaminen jäänyt kiinni. Ja olisi myös mielenkiintoista nähdä, mitä historia ajattelee tästä tyypeistä ja toisaalta hänen ivaajistaan. Ei mulla muuta.

Väävää historian väärällä puolella väävää.

Punikkipaska.

Vierailija
37/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten Markus ottaa yhteyttä hesariin kertoakseen kokemaansa vääryyttä, vaikka tietää olevansa yhteiskuntajärjestystä uhmaava rikollinen.

Hesari tarttuu tähän ja lähtee komppaamaan !

Vierailija
38/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe. Ei ole peilin vika jos naama on vino. Nautin.

Vierailija
39/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 29:lle tiedoksi, että moottoriteitten reunat pidetään puuttomina turvallisuussyistä.

Vierailija
40/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väävää historian väärällä puolella väävää.

Punikkipaska.

Ikävä että sinulla on huono aamu. Ehkä ensi kerralla asiallinen keskustelu onnistuu. Parempaa päivän jatkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän