Tää kesä on surkein kesä koskaan ikinä!
Säiden puolesta. Ei edes +20 luvata sääennusteessa. Harmittaa niin paljon kuin voi vaan harmittaa =( Jos ois rahaa niin lähtisin ulkomaille
Kommentit (90)
Minusta tämä oli ihan hyvä kesä. Tykkään tällaisesta viileästä syksystä
Nyt odotellaan millainen talvi on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsuudessani helteitä oli vain heinäkuussa. Hyvin pärjättiin.
Kaksi on kaunista kesällä: lehti puussa, ruoho maassa ja tuomenkukka kolmantena.
Vanha keskikesä oli 13.7, ei siis juhannuksena. Silloin tiedettiin kokemuksesta olevan lämpimintä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Surkeat säät on. Ei voi kun itkeä ja valittaa. 8 kuukautta olen jo palellut ja kaipaan lämpöä ja aurinkoa niin, että itkettää jo. Kai se joskus vielä tulee.
Laita enemmän vaatteita päälle niin ei tarvitse palella.
Vierailija kirjoitti:
Mun mieleatä parasta kesää ikinä.
Samaa mieltä. Tosin "ikinä" on vähän liioiteltu, kun nythän on sellaista, kuin ennen näitä muutamaa kuumaa ja kuivaa kesää oli. Sanoisin että nyt on ollut normaali toukokuu ja kesäkuun aloitus. 2021 kesä taisi olla se eka kuuma kesä, mutta sitä ennen kesäkuut oli tällaisia ja ne muutamat hellepäivät heinäkuussa. Toivottavasti tosiaan tulis taas sellainen "vanhan ajan" kesä, koska ei sitä kuumaa jaksa!
Paras kesä ikinä, toivottavasti jatkuu samanlailla. Helteitä hinkuvat voi mennä Afrikkaan.
Ihanaa ollut tähän saskka kun ei liian kuumaa. Tulin juuri lenkiltä. Sateen jälkeinen raikkaus, sireenit tuoksuvat, ruoho viheriö ja linnut laulavat. Eikä missään helteestä uupuneita ihmisiä. Juuri paras kesän alku. Näin Helsingissä.
Ei ole. 2004 satoi melkein 2kk yhtä soittoa.
On ollut mahtava juoksu- ja ulkosalitreenikesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Surkeat säät on. Ei voi kun itkeä ja valittaa. 8 kuukautta olen jo palellut ja kaipaan lämpöä ja aurinkoa niin, että itkettää jo. Kai se joskus vielä tulee.
En vaan tajua, miten tuolla ketään paleltaa! Aikaisin aamulla saa pistää pitkähihaista, mutta 9-10 aikoihin on jo ollut t-paitakelit. Onko teillä jotain terveysongelmia vai vaan törkeän huono kunto? Lihakset tuottaa lämpöä, kun lihaksia käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa ollut tähän saskka kun ei liian kuumaa. Tulin juuri lenkiltä. Sateen jälkeinen raikkaus, sireenit tuoksuvat, ruoho viheriö ja linnut laulavat. Eikä missään helteestä uupuneita ihmisiä. Juuri paras kesän alku. Näin Helsingissä.
Ei kai ne sireenit miltään tuoksu? Kova ääni niistä kyllä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ulvottu hellekesistä jo pitkään. Olkaa tyytyväisiä että ilmat ovat raikkaita.
No niinhän me ollaankin! Et kai luule, että helteistä valittajat valittaisi myös ihanasta viileydestä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nenäsi tukossa vai yrititkö olla vain vitsikäs? Kielitoimiston mukaan on yhtä oikein sanoa sireeni kuin syreenikin. Voit tarkistaa tiedon helposti.
Mun unelmasäät ois sellaiset helteettömät, mutta kuitenkin lämpimät.
Paska kesä vaikka kesä ole vielä edes alkanut :/ ?
kesä vasta alussa. sitä se leuto talvi ennusti, aina noi. jos kovat pakkaset 25-3 on helteinen kesä. No nyt on mun unelmakesä. Hyvä, että jokainen saa aikaajoin haluamansa. ja jeeee, tässä kuussa alkaa Juhannukselta yöt pimenee. sit enää 2kk kurjuutta. No noita talven liukkauksia ei oo ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nenäsi tukossa vai yrititkö olla vain vitsikäs? Kielitoimiston mukaan on yhtä oikein sanoa sireeni kuin syreenikin. Voit tarkistaa tiedon helposti.
Syringa - syreenit
Syringa vulgaris - pihasyreeni (se yleisin ja nyt kukkiva)
Nenäkin on kyllä tukossa ja vähän vitsikäskin olen.
Mutta sanoipa kielitoimisto mitä tahansa, kyseinen kasvi on syreeni, ja sireenit ovat hälytysajoneuvoissa.
Kyllä ilmastonmuutoksen maailmassa tämä viileähkö sää, sateet ja luonnon vehmaus ovat ihan luxusta. Taas Espanjassakin kärvistellään jo alkukesästä yli 40 asteen helteessä. Siinä luonto kuivuu, kasvit on ihan kärventyneitä, varsinkin vanhukset ja sairaat kärsivät, myös lapset nuutuvat. Täälläkin liiallinen auringossa olo aiheuttaa ihosyöpiä yhä useammille.
Vierailija kirjoitti:
Mun mieleatä parasta kesää ikinä.
Sisälläistujien mielipiteillä ei ole painoarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ilmastonmuutoksen maailmassa tämä viileähkö sää, sateet ja luonnon vehmaus ovat ihan luxusta. Taas Espanjassakin kärvistellään jo alkukesästä yli 40 asteen helteessä. Siinä luonto kuivuu, kasvit on ihan kärventyneitä, varsinkin vanhukset ja sairaat kärsivät, myös lapset nuutuvat. Täälläkin liiallinen auringossa olo aiheuttaa ihosyöpiä yhä useammille.
Vaikea olla auringossa näillä sadesäillä.
"Euroopan keskipitkien ennusteiden keskuksen (ECMWF) toukokuun 2025 alussa julkaiseman vuodenaikaisennusteen mukaan kesäkuusta elokuuhun ulottuvalla kolmen kuukauden jaksolla on odotettavissa keskimäärin seuraavaa:
Lämpötila
Jakson keskilämpötilan ennustetaan olevan hieman pitkän ajan keskiarvon yläpuolella, Lapissa keskilämpötila on kuitenkin tavanomainen.
Sademäärä
Jakson sademäärän ennustetaan olevan koko maassa tavanomainen."
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/pitkan-ennusteen-seuranta
Joten jos nyt alkukesä on viileähköä ilmaa, niin aika lämmintä luvassa myöhemmin. Jos noihin pitkiin ennusteisiin nyt voi luottaa...