Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaa pakottaa etätyötä tehneet työpaikalle. Kotona loikoilu ja palkan nauttiminen ei enään onnistu. Pidätkö muutosta lainvastaisena?

Vierailija
05.06.2025 |

Laitonta estää kotona loikoilu

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse IT-alalla työskentelevänä kannatan mahdollisuuksien mukaan etätöitä, vaikka en itse sitä pystykään tekemään. Työni vaatii vähintään kolme näyttöä, mielellään viisi ja koneitakin pitää olla vähintään kaksi. Eli nuo veisivät jo tilaakin. Ne kollegat jotka tekevät ns suppeampaa asiantuntijatyötä, eli ovat tiettyjen asioiden syväosaajia pärjäävät kahdella näytöllä ja tekevätkin etätöitä suurilta osin. 

Suppeampaa asiantuntijatyötä? Itse olen koodannut 20 vuotta. Ennen pärjäsin yhdellä näytöllä. Nykyään kahdella näytöllä. Ei tämä mitään kovin suppeaa tekemistä tosin ole.

Vierailija
182/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysisellä läsnäololla on ihan tutkittuja hyviä puolia. Ja nythän etätyöstä on ihan tutkimustietoa kun sitä on tehty koronan jälkeen isommalla porukalla. Ne tulokset ovat olleet yrityksen kannalta tietyillä mittareilla huonoja, joten ihmiset halutaan yhteen. Siitähän heille palkka maksetaan.

Höpöhöpö. Ei joka hitin työssä vaadita jatkuvaa innovointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa menee sekaisin mikrotason työn tehokkuus (= oma nykyinen työ sujuu etänä hyvin) ja makrotason tuottavuus pidemmällä tähtäimellä (= työtä kehitetään niin, että se voi tulevaisuudessakin olla tehokasta). Makrotason tuottavuus vaatii innovointia, yhdessä oppimista ja yhteiskehittelyä, jotka useimmiten sujuu paremmin kasvokkain.

Meillä tehdään hybrityötä, osan viikkoa toimistolla ja osan viikkoa etänä. Enkä todellakaan haluais paluuta 100% lähityöhön, mut en myöskään ymmärrä miksi toimistopäivistä valitetaan näin paljon.

Meillä suositus toimistopäiviin ei liity mitenkään luottamuspulaan/esihenkilöiden kyttäyshaluun vaan kilpailukyvyn säilyttämiseen. Voisko olla että jossain muuallakin vois olla näin?

Et ymmärrä, miksi toimistopäivistä valitetaan. Itselläni menee unirytmi, aikataulut, mieliala, aikaansaaminen, jaksaminen, kaikki heti huonompaan suuntaa, jos joudun tekemään toimistopäivän. Itselleni se on joko tai, ja ehdottomasti 100% etä on se paras vaihtoehto.

Vierailija
184/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysisellä läsnäololla on ihan tutkittuja hyviä puolia. Ja nythän etätyöstä on ihan tutkimustietoa kun sitä on tehty koronan jälkeen isommalla porukalla. Ne tulokset ovat olleet yrityksen kannalta tietyillä mittareilla huonoja, joten ihmiset halutaan yhteen. Siitähän heille palkka maksetaan.

Höpöhöpö. Ei joka hitin työssä vaadita jatkuvaa innovointia.

Itse en ole ollenkaan vakuuttunut, että innovointi olisi jostain fyysisestä läsnäolosta kiinni. Sitä tapahtuu, kun työkulttuuri on hyväksyvä ja kannustaa kokeilemaan ja yrittämään erilaisia ratkaisuja epäonnistumisista riippumatta. Etänä voi ihan yhtä hyvin keskustella, kirjoitella, vaihtaa näkemyksiä, mielipiteitä jne. Lopulta se on yksilön omassa päässä, kun keksii jonkun idean ja lähtee sitä edistämään.

Vierailija
185/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyölorvailu on termi mitä käyttävät vain ne ihmiset, jotka eivät tee etätöitä. Jokainen etätöitä tekevä tietää, että etäpäivät ovat paljon tehokkaampia kuin toimistopäivät. 

Vierailija
186/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona loikoilu on ihmisoikeus

Mene töihin!

Vierailija
187/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona loikoilu on ihmisoikeus

Mene töihin!

Mene kotiin!

Vierailija
188/189 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä. Eikö enää saakaan pestä pyykkiä ja hoitaa lapsen asioita työpäivänä. Ihmisoikeusrikos, lapset eivät enää tee lapsia jos äippä ei voi työpäivän aikana etsiä oikeaa paria sukkia :(

Esimerkki, miten kirjoittajalla ei ole mitään käsitystä 2020-luvun työnteosta. Hän luulee kyllä olevansa asian ytimessä.

Hän on noita peräkammarin persuja.

Älähän nimittele, olen vasemmistoliiton äänestäjä, enkä minkään puolueen jäsen.

Vierailija
189/189 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä. Eikö enää saakaan pestä pyykkiä ja hoitaa lapsen asioita työpäivänä. Ihmisoikeusrikos, lapset eivät enää tee lapsia jos äippä ei voi työpäivän aikana etsiä oikeaa paria sukkia :(

Esimerkki, miten kirjoittajalla ei ole mitään käsitystä 2020-luvun työnteosta. Hän luulee kyllä olevansa asian ytimessä.

Hän on noita peräkammarin persuja.

Älähän nimittele, olen vasemmistoliiton äänestäjä, enkä minkään puolueen jäsen.

Mutta muuten täysjärkinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän