Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anna Kontula (vas.): "Minä en tuomitse kaikkea väkivaltaa yksiselitteisesti."

Kommentit (442)

Vierailija
181/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta keskustelusta mieleen se, kun persuilta on tivattu, että pitäisi irtisanoutua milloin mistäkin rasismista jne. No tuohan oli ihan sama tilanne, eikä Kontula suostunut tuomitsemaan väkivaltaa.

Vasemmisto voisi kouluttaa väkensä pois poliittisen Islamin tukemisesta, antisemitismistä, naisvihasta ja homofobiasta.

Tuollaistako Vasemmisto tukee ja tuollaiseenko Vasemmisto väkeään kouluttaa? Kerro lisää. Tämähän on mielenkiintoista.

Vierailija
182/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontula on sanonut itse olevansa kommunisti. Kommunismi on aiheuttanut maailmanhistoriassa ylivoimaisesti eniten tuhoa. Ehkä sitä on sovellettu väärin, mutta kannattaako aatetta, jossa on niinkin paha valuvika yrittää korjata?

Outo väite, kun kommunismia ei ole toteutettu koskaan yhtään missään - ellei puhuta jostain metsästäjä-keräilijäkaudesta kauan kauan sitten.

Tämä on totta. Mutta monien metsien miesten mielestä esimerkiksi Putin on kommunisti, ihan vaan koska sattuu olemaan Venäjän presidentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitse ap sitten jokainen joka on millään tavalla edesauttamassa Suomen puolustusvoimien kehitystä. Vai sekö on aina väärin kun joku muu maa sotii, Suomi on ainoa poikkeus?

Vierailija
184/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula on täysi sekopää, vaikkakin osaa puhua vakuuttavaan sävyyn. Mutta sehän vaan vahvistaa ensin todetun. Tontti puhuu faktoja, täyttä asiaa.

Vierailija
185/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontula on sanonut itse olevansa kommunisti. Kommunismi on aiheuttanut maailmanhistoriassa ylivoimaisesti eniten tuhoa. Ehkä sitä on sovellettu väärin, mutta kannattaako aatetta, jossa on niinkin paha valuvika yrittää korjata?

Outo väite, kun kommunismia ei ole toteutettu koskaan yhtään missään - ellei puhuta jostain metsästäjä-keräilijäkaudesta kauan kauan sitten.

onneksi ei, koska jo esivaihe reaalisosialismi oli täysin epäinhimillinen dystopia ja sen nimissä tapatettiin kymmeniä miljoonia ihmisiä

Vierailija
186/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontula sanoi, että on poliitikko eikä siksi tuomitse. Hän "tuomitsi" Israelin väkivallan poliittisella argumentilla: kansainvälisen rikostuomioistuimen tekemä ennakkopäätös velvoittaa Suomea olemaan osallistumasta todennäköiseen kansanmurhaan.

Tämä täsmennykseksi.

Onhan se nyt eri asia jakaa tuomioita toisille kuin itse osallistua kansanmurhaan. Turha laittaa "tuomitsemista" tällaisessa yhteydessä mukaan edes lainausmerkein.

Vierailija
187/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onneksi ei, koska jo esivaihe reaalisosialismi oli täysin epäinhimillinen dystopia ja sen nimissä tapatettiin kymmeniä miljoonia ihmisiä

Et taida olla kouluja käynyt, kun noin menevät sinulla asiat sekaisin. Jos olisit läksysi lukenut, niin tietäisit, että mainitsemasi "reaalisosialismi" oli totalitaristista hirmuhallintoa, ei kommunismiin päinkään.

Vierailija
188/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontula on täysi sekopää, vaikkakin osaa puhua vakuuttavaan sävyyn. Mutta sehän vaan vahvistaa ensin todetun. Tontti puhuu faktoja, täyttä asiaa.

Nimitellä näköjään osaat. Kykenetkö parempaan?

Vierailija
189/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan oikeasti katsoi tuota haastattelua, niin siinä Anna sanoi että hän ei tuomitse myöskään kaikkea Israelin harjoittamaa väkivaltaa, koska hän ei ole tuomari. Oli tuollainen älykön filosofinen heitto, joka kyllä kieltämättä oli Ukkolan yleisölle vähän liian haastava. 

"Filosofinen heitto"? Mitä ihmeen filosofista siinä oli? Hänhän totesi vain tosiasian: hän ei ole tuomari vaan poliitikko. Ei siinä mitään filosofista ole.

Jos multa joku kysyisi jossan nakkikioskin jonossa vaikka että "tuomitsetko lapsiin kohdistuvat seksuaalirikokset", ja minä alkaisin pohtimaan että "en tuomitse, en minä mikään tuomari ole", niin luulen että alkaisi ns. läski tummumaan.

Vierailija
190/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla kouluja käynyt, kun noin menevät sinulla asiat sekaisin. Jos olisit läksysi lukenut, niin tietäisit, että mainitsemasi "reaalisosialismi" oli totalitaristista hirmuhallintoa, ei kommunism

olen elänyt kyseistä aikaa. Reaalisosialismi oli silloin vasemmiston mielestä onnela ja kyseistä yhteiskuntajärjestelmää tavoiteltiin myös Suomeen. 

Elät uusvasemmiston kuplassa, joka ei ole tehnyt tilejään selväksi historian suhteen. Tavoitellaan edelleen järjestelmiä, jotka ovat olleet reaalimaailmaan implementoituina dystopioita. Mitään ei opita historiasta

Vierailija
191/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kuulu, mutta islamin jihadismiin ja Hamasin propagandaan kuuluu marttyyrikuoleman ihannointi ja edistäminen, jossa perhe on ylpeä oman lapsensa tai sukulaisensa kuolemasta taistelussa Israelia ja juutalaisia vastaan. Sinusta ilmeisesti terroristit ovat oma kansansa ja heidän tappamisensa kansanmurhaa?"

Tavallisten lasten, naisten ja miesten systemaattinen kiduttaminen ja surmaaminen kymmenien tuhansien määrässä on useimpien mielestä kánsanmurrha. Eikö sinusta ole?

Voi voi, eikä Israel vieläkään ole saanut hengiltä edes yhtä ainokaista terroristia?  Ainoastaan tavallisia lapsia, naisia ja miehiä? Jos joku harjoittaa kansanmurhaa se on Hamas, koska käyttää tarkoituksella siviilejä ihmiskilpeinään. Näin myös kansainvälisen sotaoikeuden mukaan. Siviili tai siviilikohde menettää asemansa, jos ryhtyy taisteluun tai kohde on tosiasiallisesti sotilaallinen. 

Vierailija
192/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommunismia on toteutettu useissa valtioissa ja aina samalla kaavalla. Ihmisiä pakottamalla, tappamalla, vangitsemalla, suitsimalla sananvapautta ja ihmisoikeuksia rikkomalla. Millään muulla tavalla tuo haitallinen aate ei voi elää edes yhtä päivää 

Vierailija
193/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta keskustelusta mieleen se, kun persuilta on tivattu, että pitäisi irtisanoutua milloin mistäkin rasismista jne. No tuohan oli ihan sama tilanne, eikä Kontula suostunut tuomitsemaan väkivaltaa.

Vasemmisto voisi kouluttaa väkensä pois poliittisen Islamin tukemisesta, antisemitismistä, naisvihasta ja homofobiasta.

Tuollaistako Vasemmisto tukee ja tuollaiseenko Vasemmisto väkeään kouluttaa? Kerro lisää. Tämähän on mielenkiintoista.

Kyllä 

Vierailija
194/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kuulu, mutta islamin jihadismiin ja Hamasin propagandaan kuuluu marttyyrikuoleman ihannointi ja edistäminen, jossa perhe on ylpeä oman lapsensa tai sukulaisensa kuolemasta taistelussa Israelia ja juutalaisia vastaan. Sinusta ilmeisesti terroristit ovat oma kansansa ja heidän tappamisensa kansanmurhaa?"

Tavallisten lasten, naisten ja miesten systemaattinen kiduttaminen ja surmaaminen kymmenien tuhansien määrässä on useimpien mielestä kánsanmurrha. Eikö sinusta ole?

Israelko se käy sotaa siviilien keskellä, käyttää siviilejä ihmiskilpenä ja anastaa avustukset? Kyllä Hamas on yksin vastuussa. Olisiko kannattanut jättää tekemättä lokakuun 7. päivän teurastus musiikkifestivaaleilla?

Vierailija
195/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliitto hyväksyy väkivallan, varastamisen, lakien rikkomisen ja syyttömille ongelmia ja vaikeuksien aiheuttamisen pelkän ideologian takia mutta jotenkin todella sairaasti nämä ei koskaan hyväksy että edellä mainitut kohdistetaan näihin itseensä

Ihanko totta? Kun kerran noin tiedät, niin kerropa, missä kohden Vasemmistoliiton puolueohjelmassa tai kannanotoissa tuollainen toiminta hyväksytään.

Kerropa, missä kohden Vasemmistoliiton puolueohjelmassa tai kannanotoissa tuollaisesta toiminnasta irtisanoudutaan.

Vierailija
196/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olen elänyt kyseistä aikaa. Reaalisosialismi oli silloin vasemmiston mielestä onnela ja kyseistä yhteiskuntajärjestelmää tavoiteltiin myös Suomeen. 

Elät uusvasemmiston kuplassa, joka ei ole tehnyt tilejään selväksi historian suhteen. Tavoitellaan edelleen järjestelmiä, jotka ovat olleet reaalimaailmaan implementoituina dystopioita. Mitään ei opita historiasta"

Myös minä olen elänyt sitä aikaa ja muistankin sen hyvin. En suinkaan elä uusvasemmiston kuplassa. Tunnen varsin hyvin suomalaista poliittista historiaa ja tunnen 1970- ja 1980-lukujen tapahtumat silloisten kommunistienkin (tai SKLD:n) kohdalla.

Sinäkin kerrot eläneesi "kyseistä aikaa". Sitten sinäkin tiedät, että sen ajan suomalainen vasemmisto ja niin sanottu kommunismi oli marxilais-leninististä tai stalinistista politiikkaa. Tiedät epäilemättä myös, että sellainen ei ole mitään kommunisimia marxilaisessa mielessä. Tiedät myös, että nykyinen Vasemmisto, kun se perustettiin 1990, sanoutui irti neuvostoliittolaisesta bolshevistisesta "kommunismista".

Mahtaako Suomessa kukaan tavoitella mainitsemiasi dystooppisia järjestelmiä? Tuskin. Suomessa taitaa olla olemassa yhä SKP, mutta tuskinpa sekään stalinistisesta kommunismista haaveilee. Vasemmistoliitto ei ainakaan sellaista haikaile. 

Vierailija
197/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vasemmisto sitten irtisanoutunut Hamasin, Antifan, transaktivistien ja Elokapisten terroritekojen tukemisesta?

Vierailija
198/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ei tietenkään tuomitse sitä VASEMMISTON PAREMPAA VÄKIVALTAA EIKÄ VENÄJÄN RAUHANOHJUKSIA niillä on pitkät perinteet vasemmiston joukoissa.

Neuvostoliiton tankitkaan ei olleet hyökkäysvaunuja niinkuin imperialistiriistäjien,vaan ne olivat työväenluokan puolustusvaunuja.

terv: Edistyksellinen humanisti

Vierailija
199/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"olen elänyt kyseistä aikaa. Reaalisosialismi oli silloin vasemmiston mielestä onnela ja kyseistä yhteiskuntajärjestelmää tavoiteltiin myös Suomeen. 

Elät uusvasemmiston kuplassa, joka ei ole tehnyt tilejään selväksi historian suhteen. Tavoitellaan edelleen järjestelmiä, jotka ovat olleet reaalimaailmaan implementoituina dystopioita. Mitään ei opita historiasta"

Myös minä olen elänyt sitä aikaa ja muistankin sen hyvin. En suinkaan elä uusvasemmiston kuplassa. Tunnen varsin hyvin suomalaista poliittista historiaa ja tunnen 1970- ja 1980-lukujen tapahtumat silloisten kommunistienkin (tai SKLD:n) kohdalla.

Sinäkin kerrot eläneesi "kyseistä aikaa". Sitten sinäkin tiedät, että sen ajan suomalainen vasemmisto ja niin sanottu kommunismi oli marxilais-leninististä tai stalinistista politiikkaa. Tiedät epäilemättä myös, että sellainen ei ole mitään kommunisimia marxilais

Se ei ollut aitoa kommunismia! Tällä kertaa kommunismi onnistuu, eikä pääty ihmisoikeusrikkomuksiin, ruumiskasoihin ja ympäristökatastrofeihin!!!

Vierailija
200/442 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin kerrot eläneesi "kyseistä aikaa". Sitten sinäkin tiedät, että sen ajan suomalainen vasemmisto ja niin sanottu kommunismi oli marxilais-leninististä tai stalinistista politiikkaa. Tiedät epäilemättä myös, että sellainen ei ole mitään kommunisimia marxilais

Kyllä sen ajan vasemmisto nimenomaan piti itseään marxilaisina kommunisteina. Vasta.Neuvostoliiton romahdettua alkoi selittely, ettei se oikeastaan kommunismia ollutkaan.