Anna Kontula (vas.): "Minä en tuomitse kaikkea väkivaltaa yksiselitteisesti."
Eipä siihen lisättävää.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cb675ccd-b190-4da1-9fc4-f654d763b…
Kommentit (442)
Vierailija kirjoitti:
"olennaista on, että miten tarjonta vastaa kysyntään - ja myös toisinpäin. Sosialismissa tämä ei toiminut ollenkaan, koska sosialistisen tuotannon ei tarvitse vastata kysyntään. Voi valmistaa oikean jalan saappaita viisivuotisohjelman aikana ja viiden vuoden jälkeen vasemman jalan saappaita. Kommunismissa samat ongelmat.
Kapitalismin suurin keksintö on epäonnistumisen mahdollisuus eli konkurssi. Yleisesti vasemmistojärjestelmistä puuttuu epäonnistumisen mahdollisuus, ja siksi ei ole edistystä"
Sinä puhut ilmeisesti Neuvostoliiton suunnitelmataloudesta, mutta nyt puhe on kommunismista, ei Neuvostoliitosta.
Neuvostoliitto oli maailman johtava sosialistinen maa, joka tähtäsi yhteiskunnallisessa kehityksessään kommunismiin. Miksi ihmeessä emme siis voisi kommunismista puhuttaessa puhua myös, ja nimenomaan Neuvostoliitosta?
Annahan kun arvaan, koska Neuvostoliitossa kaikki meni niin h3lvetin kolossaalisesti päin p3rsettä, niin te ns. edistyksellisen maailmankatsomuksen omaavat olette siitä niin kovin harmissanne, ja toistelette aina sitä kuinka siellä ei toteutettu sosialismia oikein.
Mulla on tuttu, joka on elänyt neuvosto-virossa. Tuttuani vietiin ympäri neuvostoliittoa reissutöihin halusi se itse sitä tai ei. Se vaan määrättiin esimerkiksi moskovaan töihin, eikä edes perhettä saanut mukaan ottaa.
On erittäin tyytyväinen, kun saa nykyään elää suomen kansalaisena Suomessa vapaana ihmisenä