Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20602)
Noi vanhempien uupumukset ja mielenterveysongelmat eivät ole ehkä oikein vieläkään hyväksyttäviä sairauksia? Siis niin, että vanhempia tuettaisiin eikä pahennettaisi tilannetta repimällä perhettä hajalle?
En ole tautoitu enkä käy bubeissa joten mustamaalaus yrityksesesi meni mönkään. Olin ennen siivooja ja nykyisin olen tuleva opettaja. Mutta teenkin työni yhteiskunnan hyväksi, en siksi että saisin korostaa itseäni. Meissä on ihmisinä iso ero jo pelkästään siinä, että minulla on paljon korkeampi moraali kuin sinulla. MInusta matalasti koulutetut ihmiset eivät ole tehty julkisen työn tekijöiden orjiksi, joita saa kohdella miten tahansa viran takaa vaan kaikki tulee kohdella ihmisenä ihmiselle. On kyllä jännä, että sinä miellät työläisen heti johonkin pubi ruusuun vaikka todella moni on ihan kunnollinen työläinen ihan ilman tatuointeja. Et taida pystyä hyväksyä sitä tosi asiaa, että ihminen voi joutua todella näiden kiusaavien hyväsisko kerhojen kohteeksi ihan vain siksi, että lapsi on nepsy. Voi olla vaikea myöntää, että siellä julkisellakin puolella on luonnevikaisia kiusaajia töissä. Ei se julkinen virka tee ihmisestä automaattisesti mitään pyhimystä. Jos on itse virassa ollessan kohdellut työläistä keljusti niin pitäisikö tässä nyt sitten kiittää huonosti tehdystä työstä? Ei tämä kosketa niitä jotka on tehneet työnsä hyvin. Mutta ehkä se kalikkaa älähtää keneen kalikka kolahtaa.
Lasusta minun kokemus eräällä hyvinvointi alueella oli se, että ensinnäkin sossu ei ollut edes tutustunut lapseni tilanteeseen vaan nauroi minulle päin naamaa kertoen ettei hän ole tässä edes koko tilanteeseen tutustunut ja silti teki päätöksen. Niin härskiä on toiminta. Nyt kyseisen alueen Sossut ovat keksineet, että kun uskallan sanoa mielipiteeni niin minulle ei soiteta enää ollekaan kun pääsivät tavoitteeseensa. Eli odottivat kunnes uuvuin tarjoamatta mitään oikaa kunnon apua ja sitten heittivät minut pois kuin roskan. Täysin anteeksi antamatonta etenkin sen jälkeen kun olin itse siivonnut, kokannut, tiskannut ym auttanut muita ikäni. Törkeyden huippu. Joten ei mitään hyvää sanottavaa heistä kun he eivät ole töitäkään tehneet.
Tässä ketjussa olisi tarkoitus keskustella Karfien tapauksesta. Olisiko mahdollista, että kokonaan muiden ihmisten kiehtovan elämänkaaren vuolassanainen läpikäynti olisi vaikkapa kokonaan oman ketjunsa aiheena?
Aina kun lasu antaa julkisesti jonkun lausunnon niin tiedän, että lasu ei kerro omasta toiminnaastaan välttämättä rehellisesti sitä totuutta, että mitä tukitoimia on edes annettu, joten suhtaudun siksi tähän Karfien tapaukseenkin epäilevästi, että minkä virheen lasu teki. Vaikka näen kyllä myös Karfien toiminnassa puutteita mitä en itse voi ymmärtää enkä hyväksyä, kuten tuota huonokuntoisessa talossa asumista. Mutta siinäkin asiassa on se puoli, että oliko heidän isolle perheelleen tarjottu perheasuntoa missään vaiheessa. Vai halusivatko he itse asua itseppäisesti tuossa huonokuntoisessa talossa, mikä oli heidän taloudellinen tilanteensa. Mahdollistiko se parempikuntoisen perheasunnon hankintaa ja miksi ylipäätään edullisia hyväkuntoisia perheasuntoja ei ole tehty ja käytetty resursseja siihen. Perheet myös kyllä ajetaan ahtaalle mikä saattaa lisätä yhteiskunta vastaisuutta järjestelmää vastaan, koska se ei näe ihmisten todellista hätää. Se vain sanelee ja syyllistää auttamisen sijaan. Miettikää itsenne siihen asemaan. Itse kun lapseni erityisyyden tiimoilta tukeuduin lasuun tein virheen luottaessani heihin. Eivät olleet luottamusken arvoisia eikä heillä ollut osaamista. Tilanne voi olla jollakin alueella parempi ja onkin täällä missä nyt asun on palvelut paljon ihmislähtöisempiä eikä kylmäkiskoisia. En siltikään enään uskalla synnyttää Suomeen koska aina voi tulla joku hyväosainen ja vetäistä maton jalkojen alta.
Taitavat kaikki nämä vuodatukset tulla samasta meille jo tutuksi tulleesta osoitteesta. Kovin on kaunokirjallinen henki näissä sepustuksissa. Vähän olisi vielä tyylissä hiomista. Uskokoon, kuka haluaa, minä en.
Vierailija kirjoitti:
En ole tautoitu enkä käy bubeissa joten mustamaalaus yrityksesesi meni mönkään. Olin ennen siivooja ja nykyisin olen tuleva opettaja. Mutta teenkin työni yhteiskunnan hyväksi, en siksi että saisin korostaa itseäni. Meissä on ihmisinä iso ero jo pelkästään siinä, että minulla on paljon korkeampi moraali kuin sinulla. MInusta matalasti koulutetut ihmiset eivät ole tehty julkisen työn tekijöiden orjiksi, joita saa kohdella miten tahansa viran takaa vaan kaikki tulee kohdella ihmisenä ihmiselle. On kyllä jännä, että sinä miellät työläisen heti johonkin pubi ruusuun vaikka todella moni on ihan kunnollinen työläinen ihan ilman tatuointeja. Et taida pystyä hyväksyä sitä tosi asiaa, että ihminen voi joutua todella näiden kiusaavien hyväsisko kerhojen kohteeksi ihan vain siksi, että lapsi on nepsy. Voi olla vaikea myöntää, että siellä julkisellakin puolella on luonnevikaisia kiusaajia töissä. Ei se julkinen virka tee ihmisestä automaa
Tee omille jutuillesi oma aloitus tai perusta vaikka blogi. Tässä keskustellaan kadonneesta Karfin perheestä ja perhewn vanhempien omiin lapsiinsa kohdistamista rikoksista.
Tyypillistä lienee myös tuo työläisen kokemusten vähättely ja, että tahallaan ei pidetä uskottavana. Tyypillistä narsistien toimintaa yrittää sumuttaa ja hämätä sitä kuka kertoo totuuden. Saada totuuden kertoja näyttämään "kaunokirjailijalta". Hauskaa, että menet henkilöön kun et kestä asioiden todellista laittaa joten sinun pitää yrittää keksiä valheita. Se, että sinä et usko, ei poista niitä faktoja mitä juuri kerroin millaista lasussa voi olla ja siksi lasun käymät keskustelut asikkaiden kanssa pitäisi aina nauhoittaa, jotta ei voi myöhemmin valehdella ja kiistää miten on toiminut. Se on sullekkin uusi asia, että työläinen voi olla oikeassa ja puhua totta enemmän kuin joku virassa oleva liero. Ehkä itse olet sellainen, oletko? Nyt kun aloitit henkilöön menemisen, paistaa tekstistäsi tyypillinen synnyttäjiin kohdistuva vähättely joten taidat projisoida ja puhua itsestäsi, taitava olet sepustamaan.
Jos tässä ketjussa sijaisperheelliset ja muut siivellä eläjät saa puhua ja mennä ohi aineen niin saan minäkin, et voi syrjiä.
Lapsia on joskus suojeltava omilta vanhemmiltaan, vaikka se onkin kovin kipeä asia tunnustettavaksi.
Joskus kyllä, mutta joskus lapsia myös sijoitetaan vain siksi koska lasu ei halua antaa tukea niihin tarpeisiin mitä perhe tarvii. Ja onko ketjun kirjoittaja joka väitti minua tatuoiduksi bubiruusuksi valmis vastaamaan kunnianloukkaus syytteisiin kun selviää, että en ole ensinnäkään tautuoitu. Ja paljastut itse sepittäjäksi. Pitäiskö asia viedä eteenpäin.
Saatat vielä selvitä kunnianloukkaksesta anteeksi pyynnöllä, muuten voisin ehkä jopa viedä asian eteenpäin. Nykyisin kun voi ottaa myös verikokeet millä saan todella helposti todistettua että alkoholia en istu lipittämässä lähipubissa. Joten olisikin kiva nähdä, että minkälainen ihminen siellä ruudun toisessa päässä sepittää ja valehtelee kanssakeskustelijasta. Valehtelu ei nimittäin ole ok eikä omasta päästä juttujen keksiminen. Katsotaan raastuvassa, että kuka oli mitäkin. Valmistaudu siihen, että joudut seisomaan sanojesi takana.
Miten kauan luulette Karfin perheen pysyttelevän piilossa? Minä uskon, että he odottavat Korkeimman oikeuden päätöstä ja jos se on heille myönteinen sitten mahdollisesti valittavat Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen. En kuitenkaan usko, ettö KO puuttuu mitenkään tähän juttuun. Harmi on tietysti, että lasten aika kuluu tyystin hukkaan. Toivottavasti kätkijät tuntevat vastuunsa ja seuraavat lasten tilannetta. Normaaleilla lapsilla alkavat juuri koulut.
Otin kuvakaappauksen kunnianloukkauksessa, jossa viittasit siihen suuntaan että olen epäluotettava tatuoitu humalainen, joka kirjoittaa pubista. Teen rikosilmoituksen. Ei sitä nyt sentään ihan miten sattuu voi ihmisistä valehdella ja tehdä olettamusksia sen perusteella jos on tarvinnut lasun "apua". Tai lietsoa yhteiskunnalissta vihaa asiakkaita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä lienee myös tuo työläisen kokemusten vähättely ja, että tahallaan ei pidetä uskottavana. Tyypillistä narsistien toimintaa yrittää sumuttaa ja hämätä sitä kuka kertoo totuuden. Saada totuuden kertoja näyttämään "kaunokirjailijalta". Hauskaa, että menet henkilöön kun et kestä asioiden todellista laittaa joten sinun pitää yrittää keksiä valheita. Se, että sinä et usko, ei poista niitä faktoja mitä juuri kerroin millaista lasussa voi olla ja siksi lasun käymät keskustelut asikkaiden kanssa pitäisi aina nauhoittaa, jotta ei voi myöhemmin valehdella ja kiistää miten on toiminut. Se on sullekkin uusi asia, että työläinen voi olla oikeassa ja puhua totta enemmän kuin joku virassa oleva liero. Ehkä itse olet sellainen, oletko? Nyt kun aloitit henkilöön menemisen, paistaa tekstistäsi tyypillinen synnyttäjiin kohdistuva vähättely joten taidat projisoida ja puhua itsestäsi, taitava olet sepustamaan.
Tuli kirjoituksistasi mieleen, oletko katsonut Netflixistä Maid-sarjaa? Hyvä ja koskettava sarja, voisit saada vertaistukea siitä. Perustuu tositapahtumiin. Siinä yh-äiti siivoaa hyväosaisten taloja ja haaveilee paremmasta elämästä, ja joutuu uskomattoman paljon taistelemaan yksinkertaisista asioista, joita hyväosaiset pitävät itsestäänselvyyksinä. Suositus, kannattaa katsoa. Jokaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä lienee myös tuo työläisen kokemusten vähättely ja, että tahallaan ei pidetä uskottavana. Tyypillistä narsistien toimintaa yrittää sumuttaa ja hämätä sitä kuka kertoo totuuden. Saada totuuden kertoja näyttämään "kaunokirjailijalta". Hauskaa, että menet henkilöön kun et kestä asioiden todellista laittaa joten sinun pitää yrittää keksiä valheita. Se, että sinä et usko, ei poista niitä faktoja mitä juuri kerroin millaista lasussa voi olla ja siksi lasun käymät keskustelut asikkaiden kanssa pitäisi aina nauhoittaa, jotta ei voi myöhemmin valehdella ja kiistää miten on toiminut. Se on sullekkin uusi asia, että työläinen voi olla oikeassa ja puhua totta enemmän kuin joku virassa oleva liero. Ehkä itse olet sellainen, oletko? Nyt kun aloitit henkilöön menemisen, paistaa tekstistäsi tyypillinen synnyttäjiin kohdistuva vähättely joten taidat projisoida ja puhua it
Kieltämättä tuli itselläkin juuri tuo mieleen ja siskoni ehdotti minulle oma elämänkerran kirjoittamista minkä aionkin tehdä. Paljastan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan luulette Karfin perheen pysyttelevän piilossa? Minä uskon, että he odottavat Korkeimman oikeuden päätöstä ja jos se on heille myönteinen sitten mahdollisesti valittavat Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen. En kuitenkaan usko, ettö KO puuttuu mitenkään tähän juttuun. Harmi on tietysti, että lasten aika kuluu tyystin hukkaan. Toivottavasti kätkijät tuntevat vastuunsa ja seuraavat lasten tilannetta. Normaaleilla lapsilla alkavat juuri koulut.
Onko media nyt vääristämässä todellisuutta luomalla mielikuvan että Karfia käsittävät viranomaistoimenpiteet olisivat lainvoimaisia vasta korkeimman oikeuden jälkeen:
Ei ei heh ei se noin mene. Kun porukka löytyy niin on yhtä liukkaasti tuomiolla kuin Janitskin oli aikoinaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19007093/lapsikaappaus-ja-vangitsemisoi…
Vierailija kirjoitti:
Noi vanhempien uupumukset ja mielenterveysongelmat eivät ole ehkä oikein vieläkään hyväksyttäviä sairauksia? Siis niin, että vanhempia tuettaisiin eikä pahennettaisi tilannetta repimällä perhettä hajalle?
Jos yh-äidillä on niin paha masennus ettei edes pääse sängystä ylös, niin miten hoitaa pari kouluikäistä lasta siinä sängyssä pötkötellessä?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei todellakaan jaksa viedä eteenpäin kahdeksan lapsen laumaa ilman yhteiskunnan kustantamaa ilmaista piikaa, suosittelen, että tällainen ihminen panee nuorimmat päiväkotiin ja kouluikäiset kouluun. Saavat siinä sitten paitsi kasvatusta ja koulutusta vähän lämmintä ruokaakin, jos kelpaa. Itse voi sillä aikaa käydä töissä tai hoitaa kotia, siivota ja pyykätä. Suvultakin pitäisi voida pyytää apua, mutta sitähän tietenkään ei kaikilla ole. Harmittaa joskus se, miten olemassa olevat palvelut nähdään ikään kuin itsestään selvyyksinä eikä niille osata antaa arvoa, kunhan vaan vaaditaan lisää. Osa tuestahan on ihan riihikuivaa rahaa Ja sitten vielä yksi asia: eikö tänä päivänä vähän pienempi lapsiluku riittäisi, jos ei millään jakseta pitää kaikista huolta, vaan vanhimmat sisarukset pakotetaan ottamaan vastuu nuoremmista.
Ja jos haluaa lastensuojelusta apua, aivan vähintä, mitä voi tehdä, on avata ovi, kun sosiaalityöntekijät, poliisi ja ambulanssit koputtelevat valmiina auttamaan. Jos poliisin täytyy murtaa saranat, että lapset pääsevät lämpimään ja lääkäriin, ei kyky huolehtia omista lapsista ole kovin vahva.
Lastensuojelu ei kuitenkaan ole perheensuojelua mikä on yksi hyvä syy olla synnyttämättä Suomeen. Olette tahallaan orkesteroineet "pavelun" siten, että matalasti koulutetuilta ja köyhemmiltä saadaan vietyä lapset pois ja annettua parempi osaisille. Se ei ole lastensuojelua, se on bisnestä lapsilla. Te vain olette keksineet lapsibisnekselle hienon nimen, jotta se ei vaikuttaisi sellaiselta ahneelta toiminnalta mitä se todellisuudessa on.Minua on turha yritää manipuloida hienoin sanan kääntein kun osaan ajatella itse. Ette te voi käyttää ihmisiä hyväksenne vain pelkkänä synnyttäjänä ja sanoa ettei synnyttäjällä ole vanhempana mitään oikeuksia. Jos on synnyttänyt niin se ei tee kenestäkään keskiluokkaisen tai yläluokan orjaa, jolla ei ole mitään oikeuksia, että tehdäänpä se nyt ylivertaisuus harhassa eläville selväksi. Se, että on kehittäny lain minkä turvin ryövätä ei tee asiasta mitenkään eettisesti tai moraalisesti kestävää. Kuten minun tapauksesssani hommani hoidin, tein työni ja elin päihteettömästi ja kunnolla. Silti hyväosaisemmat iskivät kiinni minuun ja nepsy lapseeni. En anna anteeksi yli tallomista virkojen turvin. Minulla todellakin on oikeuksia äitinä ja synnyttäjänä en tunnusta lasua minään jumalana. Etenkin kun olen hommani hoitanut. Ainut oli vaan se, että jo alusta alkaen hyväsisko kerho alkoi kohdistaa paskaansa minuun. Aivan kuten koulukiusaajat tekevät.