Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?

Vierailija
04.06.2025 |

Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?

Kommentit (20602)

Vierailija
17001/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sossu olisi pystnyt auttamaan perhettä asunnon kanssa, kun;

1. Vanhemmat kieltäytyivät kaikenlaisesta yhteistyöstä

2. Vuosien ajan jatkunut osoitekikkailu (esim. vuonna 2022 osoite kolmella eri paikkakunnalla)

Vierailija
17002/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yksi syy lasten sijoitukseen tässä tapauksessa ollut Karfien asunnon huono kunto. Siinäkin tapauksessa Sosiaalihuollon ollisi pitänyt lain mukaan järjestää heille parempi asunto. Lastensuojelu ei kuitenkaan aina toimi kuten pitäisi ja lakia voidaan soveltaa aika mielivaltaisesti. Lastensuojelun työntekijät ja sijaisperhe bisnestä pyörittävät ihmiset eivät koskaan tule olemaan rehellisiä näistä asioista vaan he haluavat, että heidät nähdään pelkästään hyvässä valossa vain heidän mielipiteitään kuunnellen. Tapasin kerran bussipysäkillä yhden sijaisperheen äidin. Hän kehui hyvin narsistisesti itseen miten hyvä äiti hän on ja samalla dissasi ja mollasi muita äitejä. Jälkeenpäin ajattelin, ettei hän oikeasti ollut asiakasperheitä auttamassa vaan ainoastaan kyseessä oli hänen oma egonsa ja halunsa ruokkia omaa narsisimiaan ja ylivertai

Kieltämättä tuossa tilanteessa olisin itse muuttanut parempaan asuntoon.On tuossa jonkinlaista itseppäisyyttä kyllä ollut vanhemmissakin, että ei olla ajateltu kunnolla asiaa. Mutta Sossut eivät välttämättä auta paremman asunnon saannissa vaikka kyllä pitäisi, ei voi vain viedä lapsia vaan täytyy auttaa. Ei voi vain suosia rikkaita tai keskiluokkaisia joilla on varaa asua hyvin. Itse olen päättänyt että en enää synnytä Suomeen lapsia. Tämä on varakkaille ja omakotitalo ihmisille hyvä valtio.Jos kerran vähävaraisemmat nähdään huonoina ihmisinä maustavalkoisesti niin en minä väksiin itseäni enkä lapsiani tänne enää koskaan tule tyrkyttämään. On niitä muitakin paikkoja missä asua. Ehkä Karffien kohtaloksi koitua uppiniskaisuus asiassa, jossa olisi pitänyt muuttaa parempaan asuntoon, mutta jos kyseessä oli isompi perhe niin asunnon löytyminenkin on voinut olla tietyllä alueella haaste ja vaikeaa. Tässä on monta puolta. Mutta kokemuksesta tiedän, että ihmiset voi myös valehdella erilaisista perheistä ihan draaman haluaan ja omaksi viihteekseen. Se on ikävää kun ei osata pysyä totuudessa. Kylän juorukellojen juttuihin luotetaan totuuna vaikka olis keksittykin omasta päästä, vähän sepitetty lisää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17003/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tuossa tilanteessa olisin itse muuttanut parempaan asuntoon.On tuossa jonkinlaista itseppäisyyttä kyllä ollut vanhemmissakin, että ei olla ajateltu kunnolla asiaa. Mutta Sossut eivät välttämättä auta paremman asunnon saannissa vaikka kyllä pitäisi, ei voi vain viedä lapsia vaan täytyy auttaa. Ei voi vain suosia rikkaita tai keskiluokkaisia joilla on varaa asua hyvin. Itse olen päättänyt että en enää synnytä Suomeen lapsia. Tämä on varakkaille ja omakotitalo ihmisille hyvä valtio.Jos kerran vähävaraisemmat nähdään huonoina ihmisinä maustavalkoisesti niin en minä väksiin itseäni enkä lapsiani tänne enää koskaan tule tyrkyttämään. On niitä muitakin paikkoja missä asua. Ehkä Karffien kohtaloksi koitua uppiniskaisuus asiassa, jossa olisi pitänyt muuttaa parempaan asuntoon, mutta jos kyseessä oli isompi perhe niin asunnon löytyminenkin on voinut olla tietyllä alueella haaste ja vaikeaa. Tässä on monta puolta. Mutta kokemuksesta tiedän, että ihmiset voi myös valehdella erilaisista perheistä ihan draaman haluaan ja omaksi viihteekseen. Se on ikävää kun ei osata pysyä totuudessa. Kylän juorukellojen juttuihin luotetaan totuuna vaikka olis keksittykin omasta päästä, vähän sepitetty lisää. Tuossa on varmaankin tullut sellainen ikävä domino efekti, jossa perhe ei ole saanut tarvimaansa tukea joten on päätynyt sitten kikkailemalla varmistamaan vapautensa. Se on fakta ettei lasulla aina ole laadukasta palvelua tarjolla. Se lasun antama tuki voi olla ihan vaan sitä, että joku saapastelee kotiisi kettuilemaan. Miksei laadusta puhuta mitään? Minä pystyn toimimaan lasten edun mukaan, mutta olenkin henkisesti terve ja vahva siten, että Sossujen kiusaajia lähinnä analysoin ja toimin silti lapsen edun mukaan vaikka he itse toimisivatkin ja toimivatkin edelleen vanhemman lapseni kohdalla kuten koulukiusaajat aikoinaan kun ei heillä ollut mitään tarjottavaa nepsy lapsen kanssa. Ei mitään muuta kuin kettuilua ja päin naamaa nauramissta. Mutta olin jo niin tottunut kiusaajiin, että osasin olla provosoitumatta. 

Vierailija
17004/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystadin tapaus on hyvä esimerkki siitä, millaiseksi tilanne voi kehittyä, jos siihen ei ajoissa päästä puuttumaan.  Karfien tilanne ei varmaan vielä ole ihan tällä asteella, ovathan lapset aina välillä olleet huostaanotettuina, mutta perhe pitäisi nyt kiireesti löytää, ettei mitään Ystadin kaltaista tapahtuisi.  Lapsiakin on Karfeilla melkein tuplasti Ystadiin verrattuna.  Kätkijät, olette pilanneet koko seudun ja omien lastennekin maineen.  Eiköhän olisi jo aika lopettaa?  Skandaali, kun se viimein tavalla tai toisella purkautuu, tulee kyllä olemaan melkoinen.

Vierailija
17005/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaako jotenkin tutulta?

https://yle.fi/a/3-10816464?utm_source=social-media-share&utm_medium=so…

"Ruotsalaisvanhemmat eristivät lapsensa vuosiksi yhteiskunnasta 4-18-vuotiaille opetetaan nyt suihkussa käymistä ja puhumista"

"Viiden vuosikausia eristyksissä eläneen sisaruksen elämä muuttuu täysin elokuun 29. päivänä 2018, kun perheen asunnolle saapuu sosiaalityöntekijöitä ja poliiseja. Ensivierailun tuloksena sosiaaliviranomaiset ottavat neljä nuorinta lasta kiireellisesti huostaan. Vanhin lapsista saa jäädä vanhempiensa luo asumaan, sillä hän on jo täysi-ikäinen. Huostaanottopäätöksestä käy ilmi, että lapset ovat eläneet lian ja rikkinäisten huonekalujen keskellä

Paljon samoja piirteitä. Linkitin tämän jutun ketjuun kesäkuussa, enkä tainnut olla edes ensimmäinen Ystadin tapauksesta maininnut. 

Tätä vasten tuntuu absurdilta lukea vakuutteluja, että perheellä on varmasti kaikki hyvin, lapset opiskelevat italiaa Colosseumilla ja sossut vain vainosivat ilkeyttään erityislahjakasta, hurskasta perhettä. 

Vierailija
17006/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yksi syy lasten sijoitukseen tässä tapauksessa ollut Karfien asunnon huono kunto. Siinäkin tapauksessa Sosiaalihuollon ollisi pitänyt lain mukaan järjestää heille parempi asunto. Lastensuojelu ei kuitenkaan aina toimi kuten pitäisi ja lakia voidaan soveltaa aika mielivaltaisesti. Lastensuojelun työntekijät ja sijaisperhe bisnestä pyörittävät ihmiset eivät koskaan tule olemaan rehellisiä näistä asioista vaan he haluavat, että heidät nähdään pelkästään hyvässä valossa vain heidän mielipiteitään kuunnellen. Tapasin kerran bussipysäkillä yhden sijaisperheen äidin. Hän kehui hyvin narsistisesti itseen miten hyvä äiti hän on ja samalla dissasi ja mollasi muita äitejä. Jälkeenpäin ajattelin, ettei hän oikeasti ollut asiakasperheitä auttamassa vaan ainoastaan kyseessä oli hänen oma egonsa ja halunsa ruokkia omaa narsisimiaan ja ylivertai

Tässä tapauksessahan Karfit itse olivat päästäneet asunnon huonoon kuntoon. Ja kun putket olivat talvella jäätyneet, sille ei tehty yhtikäs mitään.

Sosiaalitoimen on myös melko vaikea auttaa asunnon hankkimisessa, jos sille antaa tahallisesti väärän osoitteen ja muutenkin välttelee kaikkea kommunikaatiota 💡

Vierailija
17007/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sosiaalitoimi auta kaikkia asunnon hankinnassa. Puhutaanpa siitä, että miksi ei auta vaikka pyytäisikin siihen apua. Yritätte hienosti kierrellä ja kaarella asian ympärillä. Siksi sossuun ei enää luoteta kun siellä on niin epätasalaatuista työn taso, että toisia autetaan paremmin ja laadukkaammin kuin toisia. Esim. meillä minä kun pyysin apua asunnon hankintaan sanottiin vain että ei ole. Itse onneksi sain hommattua isomman ja paremman asunnon, kalliin sellaisen jouduin ottamaan. Kyllä harmittaa sitten kuulla ettei opiskelijanakaan saa perheasuntoa kun nissä asuu joskus jopa lapsettomia. Pistää miettimään. Miksi ette myönnä jo epäkohtia. Täytyy varmaan syntyvyyden loppua kokonaan ennenkuin virkakuntaa saa katsomaan peiliin, että jossakin menee joku raja miten ihmisiä voi kohdata. Tai miten asiakkaista voi valehdella kun totuus on ettei ole hyviä palveluja aina tarjota. Se, että joku saapastelee kotiin tarkkailemaan ei ole tuen antamista näin esimerkkinä. Tai se, että miksi sossut saa  nauraa asiakkailleen jopa päin naamaa? Halusitte tai ette, joudutte katsomaan peiliin miten hommia hoidatte ja mikä on palvelun laatu ja taso. Luojan kiitos itse löysin asunnon kun oli luottotiedot kunnossa. Mulle ei missään vaiheessa ennen synnytyksiä kerrottu, että mitä Suomessa todella vanhemmilta vaaditaan. Se tuntuu huijaamiselta ettei kerrottu, että pitää olla keskiluokkainen, omistaa hyväkuntoinen omakotitalo ja olla vaikuitinen työ eikä saa olla mielenterveysongelmia tai jos joku kiusaa ja aiheuttaa trauman että se ketä kiusatiin onko se keneltä lapset viedään tai yritetään viedä eikä niin että kiusaajalle tulisi seurauksia. Jos olisin tiennyt kuvion en olisi ikinä synnyttänyt Suomeen. Mutta nyt tiedän joten ei heri enää synnytysiä. Niin ylimielistä kaksinaamaista porukkaa, että eivät ole edes anteeksi pyydelleet moukka toimintaansa. Ja huvittavaa kun Sossu opiselija keksii jonkun valheen, että elän ilman sähköjä, sekin ilmeisesti on jossakin laissa että nimenomaan sähköllä pitää elää. Ei saa elää ilman sähköä näes. Mutta sitä kysyisin, miksi hänen piti valehdella? Olin sittenkin liian hyvä äiti niin piti keksiä omassta päästä joku juttu. 

Vierailija
17008/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassakin lähipiirissä on näitä Sossuja ja Terapeutteja. Minä olin meillä suvussa se joka siivosi ja kokkasi samalla kun nää ihmiset tekivät minusta ja mun lapsista pilkkaa. En ole missään tekemisissä enää. Meillä kun kuoli alistuva siivojaa kokkaaja pyykkäjä isoäiti, joka oli katsonut kettuilua läpi sormien tulikin näille palveluun tottuneille yllärinä kun eivät saaneet minuta hiljaista mielipiteetöntä siivojaa, kokkaaja jolle keljilla joten pitihän se sitten yrittää tahallaan laittaa hullun leimaa otsaan, että saisi asiat menemään heidän tavallaan ja jotta ymmärtäisin asemani synnyttäjä, siivoja, kokkaaja orjana jolta ei kuulemma tarvitse kysyä. Vanhimman lapseni yski sossuista kun soitti niin hän vaan kertoo mitä he muut ovat päättäneet. Kun näin ihmistä kohdellaan niin olen tullut siihen tulokseen, että en ala enää synnyttämään duunareita valtioon, jossa Sossut ja terapeutit saa kohdella duunareita orjanaan ja miten huvittaa. Itse istuvat tekemättä mitään tarkkailemassa kun yksi tekee työt ja passaa. Se tie on kuljettu loppuun. Heillä oli hauskaa päällepäsmäröidä elämässäni, mutta sillä on hinta ja se on täysi luottamuksen menetys ko. ammattikuntaan kunnes toisin todistavat. Jostain kumman syystä nämä ihmiset kokevat ettei duunaria, duunarin lasta eikä kotia tarvitse kunnioittaa. Jos olisin tiennyt, että sossu päättää kaikesta eikä synnyttäjällä ole mitään valtaa eikä mitään muuta virkaa kuin siivota ja kokata olisin jättänyt lapset tekemättä ja synnyttänyt ne jossakin mikä ei ole näin  Sossujohtoinen maa. Kieltämättä sossuja tarvitaan, mutta mielummin asuisin jossakin missä Sossuillakin on joku raja mitä voi tehdä ja voiko ketään perheenjäsentä alistaa synnyttäjä piiaksi keneltä ei kysytä. Se yhteistyö on niin laadutonta ja alaarvoista. Puhutte yhteistyöstä, vaikka se ei ole mitään yhteistyötä vaan pelkkää tarkkailua ilman todellissta apua. 

Vierailija
17009/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassakin lähipiirissä on näitä Sossuja ja Terapeutteja. Minä olin meillä suvussa se joka siivosi ja kokkasi samalla kun nää ihmiset tekivät minusta ja mun lapsista pilkkaa. En ole missään tekemisissä enää. Meillä kun kuoli alistuva siivojaa kokkaaja pyykkäjä isoäiti, joka oli katsonut kettuilua läpi sormien tulikin näille palveluun tottuneille yllärinä kun eivät saaneet minuta hiljaista mielipiteetöntä siivojaa, kokkaaja jolle keljilla joten pitihän se sitten yrittää tahallaan laittaa hullun leimaa otsaan, että saisi asiat menemään heidän tavallaan ja jotta ymmärtäisin asemani synnyttäjä, siivoja, kokkaaja orjana jolta ei kuulemma tarvitse kysyä. Vanhimman lapseni yski sossuista kun soitti niin hän vaan kertoo mitä he muut ovat päättäneet. Kun näin ihmistä kohdellaan niin olen tullut siihen tulokseen, että en ala enää synnyttämään duunareita valtioon, jossa Sossut ja terapeutit saa kohdella duunareita orjanaan ja miten huvittaa. Its

Kaikki sympatiat sinulle ja lapsillesi. Kuulostaa kamalalta, miten teitä on kohdeltu. Todellakin sossujen tulisi palata maan pinnalle. Heidän tehtävänsä on auttaa ihmisiä. Ja myös se, miten vähän koulukiusaamiseen ja kiusaamiseen ylipäänsä puututaan tässä maassa, on kammottavaa. Kaikki sympatiani ovat kiusattujen ja sorrettujen puolella, ja itse arvostan duunareita yli kaiken. He sen todellisen työn tekevät. Toivon sydämestäni kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi.

Vierailija
17010/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivon sydämestäni kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi."

Niin minäkin, ja tämän jälkeen toivon, että keskustellaan vain Karfeista eikä kokonaan muista ihmiskohtaloista ja lapsista. 

Vierailija
17011/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutukset kokemuksiini eivät teitä miellytä, koska haluatte pitää yllä illuusiota hyvästä yhteistyöstä ettekä halua, että totuus paljastuu siitä mitä korkeasti koulutetut tekevät duunareille kun kukaan ei ole näkemässä. Sädekehää ette saa päänpäälle kun ette ole sitä ansainneet. Jos nämä ihmiset olis samalla tavalla vaikka siivonneet kanssani voisin antaa kiitosta. Istumisesta ja kettuilusta en kiitosta anna enkä muistele hyvällä. Pilkan teko tulee hinnan kanssa vaikka kuinka jotkut yrittävätkin esittää hyvää auttajaa eivät he sitä oikeasti olleetkaan. Onneksi minulla on hyviäkin kokemuksia, mutta ne tulivat ehkä vähän liian myöhään korjaamaan enää luottamusta sille tasolle, että enää synnyttäisin Suomessa. Olen niitä ihmisiä, että kenet sinä aliarvioit tyhmäksi ja siten näytit todellisen luonteesi, itsekkyytesi, ahneutesi uskoen, etten koskaan ymmärtäisi mitä tapahtuu ja kenen ja keiden hyväksi. Minä kysyn tapahtuiko mitään minun hyväkseni ja minun lapseni hyväksi, sellaista joka olisi ollut korjaavaa ja koossa pitävää. Ei tapahtunut. Joten voin sanoa, että hyväsisko kerho pelasi omaan pussiinsa kähmäisillä käsillään aivan kuten koulussa kiusaaja klikit tekevät. Se opitaan jo siellä. Klikkityminen ja oman edun ajaminen. Otan alapeukut osoituksena siitä, että Suomalainen ei arvosta duunaria vaan kokee, että duunarin kokemusta ei tarvi ottaa vakavasti. Tämä vain vahvistaa, että ei ole tarkoituskaan edistää muiden kuin jo valmikksi niiden asemaa kenellä on jo kaikkea. Ottaa vähän lisää vielä ahneuttaan itselleen. Kiusasivat siivojaa tulemalla tekemään siivojan kotiin siivoussuunitelmia vaikkei se mikään ongelma ollut. Minun tunteeni ei ollult mitään väliä heille. 

Vierailija
17012/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ruotsalaisvanhemmat eristivät lapsensa vuosiksi yhteiskunnasta 418-vuotiaille opetetaan nyt suihkussa käymistä ja puhumista"

Miten tämä liittyy Karfien tapaukseen? Tuo nyt on melkoinen ääritapaus. Mutta oliko Karfeilla juuri tuollaista sitten. Ja se, että mitä tukea Sosiaalitoimi oli Karfeille tarjonnut, sitä ei oikein ole tullut missään esille. Miksi he ovat ylipäätään asuneet noin huonokuntoisessa asunnossa. Sitä ihmettelen. 

Karfit jos ketkä ovat ääritapaus.

Vierailija
17013/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karfit eivät ole täällä puolustamassa itseään ja kerroin omista kokemuksistani siksi, koska ihmiset olettaa että Lasu tarjoaa automaattisesti hyvää pavelua vaikka totuus on se, että Lasu voi olla hyvin heikkolaatuinen eikä välttämättä juuri muuta tee "auttamiseksi" kuin kettuile perheelle ja naura päin naamaa. En tiedä miten heillä on ollut, mutta se mitä viranomaiset antavat kuvan itsestään ei ole totuus mistään hyvä/paha asetelmasta, jossa viarnomainen on välttämättä se hyvä osapuoli siinä, joka tekee yhteistyötä. Itsekin olisin halunnut kieltäytyä yhteistyösä kettuilevien sossujen kanssa, lopputulos olisi ollut kuitenkin aivan samanlainen heidän kanssaan teinpä yhteistyötä tai en koska he olivat jo katsoneet hyväosaisemman perheen valmiiksi nepsy pojalleni, odottaen sopivaa tilaisuutta. Se näkyi heidän käytöksestään kotonani ja tahallisista vääristä neuvoista, kuten "älä ole  noin kärsivälinnen lapsesi kanssa", se oli väärä ja harhaanjohtava neuvo  koska sillä oli seurauksia joita sama sossu ei ollut ottamassa vastuuta eikä vastuuseen joudu. Vaan paistattelee lehtien palstoilla muka asiantuntijana. Miksi, miksi valhetta pidetään yllä yhä edelleen. Ei me enää mahdollisteta tätä synnyttämälläl lisää lapsia Valtioon, jossa sossuilla ei ole mitään rajaa toiminnassaan. Nyt joudutte valitsemaan onko se sijaisperhe juttu se tiedän juttu vai oikea ihmisten auttaminen. Ei me tyhmiä olla. Minä en ainakaan ole siinä talkoossa enää mukana missä duunarilta otetaan ja kiusataan. 

Vierailija
17014/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ruotsalaisvanhemmat eristivät lapsensa vuosiksi yhteiskunnasta 418-vuotiaille opetetaan nyt suihkussa käymistä ja puhumista"

Miten tämä liittyy Karfien tapaukseen? Tuo nyt on melkoinen ääritapaus. Mutta oliko Karfeilla juuri tuollaista sitten. Ja se, että mitä tukea Sosiaalitoimi oli Karfeille tarjonnut, sitä ei oikein ole tullut missään esille. Miksi he ovat ylipäätään asuneet noin huonokuntoisessa asunnossa. Sitä ihmettelen. 

418-vuotiaille hihi hihi. 

Vierailija
17015/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei duunari, ei jaksa lukea noin pitkää vuodatusta. Jos sinulla on Karfien tapauksesta sanottavaa, kerro se, lyhyesti ja ytimekkäästi.

Vierailija
17016/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset hihhuli jutut on kenelle? 

Vierailija
17017/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Tätä juttua kun luin, minusta tuntui että se oli täyttä satiiria.  Ei esimerkeilläsi ollut oikein mitään tekemistä  koulun ja oppimisen kanssa.  Kuvittelet, että historiankurssit on Rooman-matkalla kuitattu.  Riittääkö äidinkielen oppikurssiksi yksi teatterikäynti?    Miten uskalsit päästää lapsesi harrastamaan liikuntaa tai taiteita rahvaan pariin?<<

Sanoinko, että historiankurssit oli kuitattu Rooman matkalla? Se oli vain pieni osa sitä. Tottakai lapsista oli mielenkiintoista nähdä Rooma elävänä edessään, kaikki se mitä oli ensin kirjoista opiskeltu. Jäi varmasti eri tavalla mieleen kuin vain kirjojen pänttäys hauki on kala-tyyliin.

Vierailija
17018/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa sinun tekstejä lukea enkä valheitanne. Sitten voin lukea kun alkaa tulla  muutakin kuin omaa etua ajavaa totuudellista tekstiä. Jännä, että jos tässä ketjussa joku alan ammattilainen leijuu itsekehussaan häntä kyllä  jaksetaan lukea ja kuunnella, miksi? Aika puolueellista suhtaumista maalta joka pitää itseään sivistyneenä. Suomen maine taitaa olla mennyttä kun tyhmimmät kiusaajat sai niin paljon valtaa. Että fiksuja on ne jotka tajusi lähteä täältä ajoissa. 

Vierailija
17019/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa romaani.

Vierailija
17020/20602 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa romaani.

Melkein voisi sanoa, että olipa romani. Mutta liian hyvällä suomella kirjoitettu ollakseen sitä. Kaaleet tänne -ryhmässä fb:ssä saa tekstinäytteen tasosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi