Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20792)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten tätä perhettä voisi auttaa ottamalla yhteyttä viranomaisiin, jos jotakin asiasta tietää. Pysyvä ratkaisu ei voi olla yhteiskunnan ulkopuolelle asettuminen, ainakaan kahdeksan lapsen kannalta, pesässä kun ei opi lentämään. Jos jotakin tiedät, toimi - lasten takia.
Eiväthän he ole edes Suomessa enää. Olisi muuten kiinnostavaa jossain vaiheessa kuulla mitä sanottavaa lapsilla on asiasta.
"Eiväthän ole"? Onko sinulla faktatietoa siitä, etteivät ole? Julkisuudessa on esitetty ainoastaan joskus Karfien vanhempien oikeusavustajana toimineen Robert Slotten tämän sisältöinen väite. Hänkään ei sanomansa mukaan ole perhettä viimeisen vuoden aikana nähnytkään, vaan kertoo vain sen, mitä häntä on pyydetty kertomaan.
Vähän vaikeaa heidän kai olisi Suomessa oleskella. Ulkomailla pystyvät elämään normaalimmin ja ehkäpä jopa leikkimään iloisesti ulkona, kun ei ole kaikki koulun ja naapureiden haukat vahtimassa että mitäs vikoja voisi nyt löytyä tuosta kotikouluperheestä?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta itsellä huonojakin kokemuksia lasuihmisistä, joten en ihan näkemättä usko että vika olisi tässä perheessä. Olisi kiva jos kaikki olisi suomessa täydellistä, mutta kun ei ole.
Silti näkemättä uskot, että vika olisi viranomaisissa. Perustuen omaan yksittäiseen kokemukseen ihan toisista "lasuihmisistä".
Olisi kiva, jos Karfit tulisivat julkisuuteen ja sallisivat poliisin tutkia heihin kohdistettuja törkeiden rikosten epäilyjä. Parhaassa tapauksessa epäilyt kumottaisiin perusteettomina, ja Karfit saattaisivat jopa saada valtiolta vahingonkorvausta yksityiselämää loukkaavan tiedon jakamisen perusteella.
Entäpä jos me kaikki otamme lain omiin käsiimme? Juoksemme karkuun viranomaisia, pakenemme vastuuta lasten kasvatuksessa ja koulutuksessa. Emme anna hoitoa sairaille lapsille. Suojaudumme jonnekin metsään piiloon niin kuin Jukolan veljekset muinoin. Kenen etu on tällaista käytöstä puolustaa? Olen kyllä hämmästynyt, kun olen aina pitänyt ruotsinkielistä kansanosaamme jotenkin erityisen fiksuina ihmisinä. Eristäytyminen ei tee näköjään hyvää kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten tätä perhettä voisi auttaa ottamalla yhteyttä viranomaisiin, jos jotakin asiasta tietää. Pysyvä ratkaisu ei voi olla yhteiskunnan ulkopuolelle asettuminen, ainakaan kahdeksan lapsen kannalta, pesässä kun ei opi lentämään. Jos jotakin tiedät, toimi - lasten takia.
Eiväthän he ole edes Suomessa enää. Olisi muuten kiinnostavaa jossain vaiheessa kuulla mitä sanottavaa lapsilla on asiasta.
Itse asiassa, olisi juuri Karfien oikeusturvan kannalta paras tulla esiin ja antaa lastenkin kertoa viranomaisille sanottavansa.
Jos lapsissa on joku jolla jotain esim. autismin tyyppistä, se voidaan kääntää Karfeja vastaan ikäänkuin se olisi tulosta Karfien pakollista ym. Ehkä eivät ole aikoinaan lääkärissäkän saaneet apua, vaan on nähty kotikoulun ja uskonnon/monilapsisuuden jne. olevan ongelmien syy jotenkin. Eivät siis ole tulleet nähdyksi muutoin kuin ennakkoluulojen lasien läpi. Parhaiten saavat apua, jos piireissään on lääkäreitä. Ja varmasti on.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos me kaikki otamme lain omiin käsiimme? Juoksemme karkuun viranomaisia, pakenemme vastuuta lasten kasvatuksessa ja koulutuksessa. Emme anna hoitoa sairaille lapsille. Suojaudumme jonnekin metsään piiloon niin kuin Jukolan veljekset muinoin. Kenen etu on tällaista käytöstä puolustaa? Olen kyllä hämmästynyt, kun olen aina pitänyt ruotsinkielistä kansanosaamme jotenkin erityisen fiksuina ihmisinä. Eristäytyminen ei tee näköjään hyvää kenellekään.
En usko, että nimenomaan ruotsinkielisyys on tässä selittävä tekijä. Hihhuliuskovaisuus, individualistinen/libertaarinen elämäntapaintiaanius ja mahdollisesti mielenterveysongelma kylläkin on. Viattomia lapsia käy sääliksi tämä vanhempien töppäily.
En kyllä näe asiaa niin, että Karfit olisivat jotain rikollisia tässä. Heitä vainottiin. Ei heille jätetty vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni he nimenomaan ottavat vastuuta lasten kasvatuksesta ja koulutuksesta. Enemmän pakoilevat ne vanhemmat, jotka vievät lapset jo pienestä päiväkoteihin. Sitten lapset laitetaan mummoloihin ja leireille aina kun mahdollista, ja toivotaan koululta pitkiä luokkaretkiä, että saadaan joku muu ottamaan vastuu. Kun itse ei jakseta.
Vierailija kirjoitti:
Lapset, jotka ovat eläneet vain sisätiloissa omissa maailmoissaan, eivät ole luotettavia. Mistä tietää, osaavatko he sanoittaa tuntemuksiaan. Mutta minkähän vuoksi perhe ei tule esille ja anna lasten puhua puolestaan?
Aivan. Lapsilla ei ole vertailukohtaa muunlaisesta elämästä. Mutta he voisivat kuitenkin kertoa, miten heillä toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko sua koskaan alistettu oikein kunnolla?
Silti näkemättä uskot, että vika olisi viranomaisissa. Perustuen omaan yksittäiseen kokemukseen ihan toisista "lasuihmisistä".
-Ja sinä pidät itseäsi niin ylhäisenä, että pistät sanoja muiden suuhun. Et vaan osaa.
En ole osannut ajatella, että ateistilla ei ole lähimmäisiä eikä omaatuntoa. Niinkään se tietenkin on, ehkä joillakin toisilla sanoilla kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä näe asiaa niin, että Karfit olisivat jotain rikollisia tässä. Heitä vainottiin. Ei heille jätetty vaihtoehtoja.
On ihan silkkaa faktaa, että Karfin vanhempia epäillään törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä vapaudenriistosta. Poliisi on tehnyt heistä kansainvälisen etsintäkuulutuksen, mitä ei todellakaan kevyin perustein tehdä. Poliisi on aivan poikkeuksellisesti nimin ja kuvin pyytänyt mediassa yleisövihjeitä.
Että ei jätetty vaihtoehtoja. Katsos, hihhuliuskovaisuus ja elämäntapaintiaanius ei vapauta lain noudattamisesta. Laki on sama kaikille.
Vierailija kirjoitti:
En ole osannut ajatella, että ateistilla ei ole lähimmäisiä eikä omaatuntoa. Niinkään se tietenkin on, ehkä joillakin toisilla sanoilla kuitenkin.
Minä valitsen omat lähimmäiseni, enkä päästä lähelleni pahantahtoisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa, olisi juuri Karfien oikeusturvan kannalta paras tulla esiin ja antaa lastenkin kertoa viranomaisille sanottavansa.
Jos lapsissa on joku jolla jotain esim. autismin tyyppistä, se voidaan kääntää Karfeja vastaan ikäänkuin se olisi tulosta Karfien pakollista ym. Ehkä eivät ole aikoinaan lääkärissäkän saane
Voi hyvä yksinkertaisuus sentään. Autismi ja monet muut vastaavat ominaisuudet edellyttävät jatkuvaa ja päivittäistä terapiaa! Ei nykyään syytetä vanhempia lasten synnynnäisistä ominaisuuksista. Mutta kun nämä vanhemmat eivät salli edes niitä tutkimuksia. Ei niitä tutkimuksia tee muillekaan lapsille yksittäinen lääkäri vaan häiriöitä epäiltäessä tutkimukset tehdään sairaalassa useina päivinä. Näin myös silloin, jos esim. puheen kehityksen häiriö, mikä on paljon "lievempi" kuin vaikkapa autismi. Terapian kieltäminen lapselta on rikos. Asiat on korjattavissa, mutta vain koulutettu terapeutti voi sen tehdä tutkimusten jälkeen. En väitä, että Karfien lapsilla olisi, mutta miksi sitten pitää pakoilla tutkimuksia, jos kaikki on hyvin.
Olen täysin viranomaisten puolella, kunnes toisin todistetaan. Joku kyllä tietää, missä perhe piilottelee. Lasten vuoksi pitäisi ottaa vastuu, ennen kuin se on liian myöhäistä. Viranomaisvihaa täällä lietsovat trollit ovat oma lukunsa. Heihin kannattaa suhtautua kuin iso apina kiljuisi korvan juuressa. Mutta niitä läheisiä, jotka perhettä piilottelevat, ihmettelen. Eikö omatunto yhtään kolkuta, kun sentään on kyse pienistä lapsista. Asiat pitää selvittää, ei lakaista maton alle. On kyse lasten tulevaisuudesta, ei vanhempien maineesta tai kunniasta.
Onko Suomi oikeasti noin dystooppinen kuin tuo ylläoleva kommentti? Onko mitään mahdollisuutta saada 80-lukua takaisin? Antakaa herran jumala ihmisten olla rauhassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan silkkaa faktaa, että Karfin vanhempia epäillään törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä vapaudenriistosta. Poliisi on tehnyt heistä kansainvälisen etsintäkuulutuksen, mitä ei todellakaan kevyin perustein tehdä. Poliisi on aivan poikkeuksellisesti nimin ja kuvin pyytänyt mediassa yleisövihjeitä.
Että ei jätetty vaihtoehtoja. Katsos, hihhuliuskovaisuus ja elämäntapaintiaanius ei vapauta lain noudattamisesta. Laki on sama kaikille.
Jos Karfit ovat ulkomailla, rikosnimikkeiden joukkoon lisätään kansainvälinen lapsikaappaus.
Pakomatkan aikana syntynyt lapsi on paperiton ei-minkään maan kansalainen. Tällaista henkilöähän ei ole virallisesti olemassakaan, eikä nauti minkään maan kansalaisilleen suomia oikeuksia. Rikosnimike on asiakirjaväärennös. Synnytyksessä mahdollisesti avustaneen lääkärin tai kätilön ollessa kyseessä lisäksi virka-apua koskevan ilmoitusvelvollisuuden rikkominen
Miten sä oikeutat toisen elämään puuttumisen vastoin tämän tahtoa?
Mulle tulee joka kerta aivan järjettömän kuvottava olo, kun luen täältä miten jonkun mielestä on täysin oikein ja normaalia tehdä toiselle asioita, joita tämä vastustaa.
Paavolaisen haastattelussa tuli ilmi, että lapset vastustivat huostaanottoa äärimmäisen voimakkaasti. Taidettiin siinä ihmetellä sitäkin, että miksi lakia ei noudateta.