Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?

Vierailija
04.06.2025 |

Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?

Kommentit (18599)

Vierailija
61/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisikohan lapsia jo liikaa? Noiden lisäksi on jo ainakin 1 uusi syntynyt

Onkohan syntynyt kotona, isän auttamana? Kai Interpol tietäis jos olis ulkomailla kirjautunut sairaalaan synnyttämään.

Vierailija
62/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hörhöjä. Jos eivät anna lasten leikkiä muiden kanssa vaan perheessä on ideologia "muu maailma paha, täällä olette turvassa", niin joutaakin huostaanottaa. 

Lapset tarvitsevat myös muiden lasten kuin sisarusten seuraa.

Sinun lastesi oa Makkonen leikkiä naapurin Ali-Mohammadin ja Käpytomu-Sateenkaari-Usvapään kanssa tai muuten tulen ja huostaanoton kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hörhöjä. Jos eivät anna lasten leikkiä muiden kanssa vaan perheessä on ideologia "muu maailma paha, täällä olette turvassa", niin joutaakin huostaanottaa. 

Sinun lastesi on pakko leikkiä naapurin Ali-Mohammadin ja Käpytomu-Sateenkaari-Usvapään kanssa tai muuten minä tulen ja huostaanotan kaikki.

Vierailija
64/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä hörhöjä palstalla, jotka peukuttaa että sossut on kauheita ja hirveitä. Monia huostaanottotapauksia olen valitettavasti ollut näkemässä ja ihan puoltanut. Monesti vaikka Lasun tehnyt narkkiperheestä niin mitään ei tapahdu.

Kauheissa oloissa lapsia saa pitää kun aikuisten mentaaliolosuhteet on tärkeämmät. Ainoat, jotka näitä vainoamis juttuja levittää saisi katsoa peiliin. Lukumäärä palstalla saadaan alapeukkumäärästä.

Vierailija
65/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä voi olla järkevä syy kotiopetukselle, jos ei ole ollut vakavaa koulukiusaamista, homeongelmaa tms? 

Jokaisella oikeus kasvattaa lapsensa kuten parhaaksi näkee, mutta ei Suomen peruskoulu niin mätä vielä ole, että pitäisi sulloa muksut kotiin saman katon alle.

Ja mä olen konservatiivikristitty jonka ajattelu poikkeaa nykymaailmasta, mutta kyllä mä omat lapseni olen kouluun päästänyt. 

Jep. Jos ei ole esim. kiusaamiseen, nepsyilyyn tms. liittyvää syytä kotiopetukselle, niin lähinnä tulee mieleen, että lapset halutaan aivopestä johonkin tiukkaan uskonnolliseen ajatteluun tai erikoiseen ideologiaan ja halutaan siksi pitää heidät erillään muista "vääräuskoisista" lapsista ja aikuisista.

Vierailija
66/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet keksinyt että eivät anna lasten leikkiä muiden kanssa? Siinä haastattelussa se äiti sanoi että leikkivät paljon muiden kanssa, koska asuvat koulun vieressä.

Eipä sillä, ett Suomessa olisi jotain velvollisuutta leikkiä kenenkään kanssa. 

Vierailija
67/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIVÄT olleet lestadiolaisia. Heidän asiansa lienee nyt hyvin. Aina löytyy samanhenkisiä avuliaita ihmisiä. Vanhemmat on lukeneita ihmisiä, tekevät varmaan töitä.

Vierailija
68/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kauan lastensuojelussa työssä ja voin sanoa, että ei huostaanoton syyksi kelpaa kotiopetus. Toki sellainen lahkomainen eristäminen ehkä joo. 

Mutta huostaanottoa ei tehdä kevyin perustein, eikä sosiaalihuolto saa kertoa yleisölle oikeaa syytä. Tulee muistaa että ensin on avosijoituksen mahdollisuus joka (vaikka toteutetaan usein myös lastenkodissa) väljempää ja vapaampaa, mutta sossut ovat jostain syystä päätyneet huostaanottoon.

Kyllä näitä "lasu vie lapset ilman syytä" -parkujavanhempia mediassa on, mutta he eivät tiedosta omia, kieroutuneita kasvatusmallejaan.

Vierailija
69/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun lastesi oa Makkonen leikkiä naapurin Ali-Mohammadin ja Käpytomu-Sateenkaari-Usvapään kanssa tai muuten tulen ja huostaanoton kaikki.

Nuo ovat Pohjanmaalla?

Vierailija
70/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä voi olla järkevä syy kotiopetukselle, jos ei ole ollut vakavaa koulukiusaamista, homeongelmaa tms? 

Jokaisella oikeus kasvattaa lapsensa kuten parhaaksi näkee, mutta ei Suomen peruskoulu niin mätä vielä ole, että pitäisi sulloa muksut kotiin saman katon alle.

Ja mä olen konservatiivikristitty jonka ajattelu poikkeaa nykymaailmasta, mutta kyllä mä omat lapseni olen kouluun päästänyt. 

Päästin minäkin mutta jos nyt olisi kouluikäisiä lapsia, niin kristilliseen kouluun laittaisin. Ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
71/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kauan lastensuojelussa työssä ja voin sanoa, että ei huostaanoton syyksi kelpaa kotiopetus. Toki sellainen lahkomainen eristäminen ehkä joo. 

Mutta huostaanottoa ei tehdä kevyin perustein, eikä sosiaalihuolto saa kertoa yleisölle oikeaa syytä. Tulee muistaa että ensin on avosijoituksen mahdollisuus joka (vaikka toteutetaan usein myös lastenkodissa) väljempää ja vapaampaa, mutta sossut ovat jostain syystä päätyneet huostaanottoon.

Kyllä näitä "lasu vie lapset ilman syytä" -parkujavanhempia mediassa on, mutta he eivät tiedosta omia, kieroutuneita kasvatusmallejaan.

Ihan varmasti niin. Tuosta(kin) olivat sossut saaneet jo huomautuksia, mutta tehän ette virheitä tunnusta. Onko teillä narsismi pääsyvaativumuksena sinne lasuun?

Vierailija
72/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisikohan lapsia jo liikaa? Noiden lisäksi on jo ainakin 1 uusi syntynyt

Onkohan syntynyt kotona, isän auttamana? Kai Interpol tietäis jos olis ulkomailla kirjautunut sairaalaan synnyttämään.

Voi mitä rikollissakkia ovatkaan. Eivät ehkä ole kuulleet että lapsien enimmäismäärä on laissa määrätty ja kotisynnytykset kriminalisoitu.

Eiku eihän se olekaan. Se oli vaan se ääni sun päässä.

Vierailija
73/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoaminen ei ole rikos vaikka poliisi väitää totuuden nimissä muuta.

Vierailija
74/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun lukee mitä ihmiset heistä kirjoittavat niin en yhtään ihmettele miksi haistattivat paskan koko maalle. Ollaan me suomalaiset kyllä harvinaisen kieroutunutta kansaa. Ihan hyvä että kuollaan sukupuuttoon pikkuhiljaa.

Vierailija
75/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on huostaanottoon asti jouduttu menemään kertoo sen, että sijoituksiin on ollut useampi vakava syy. 

Vierailija
76/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai eikö noiden kanssa saisi leikkiä? Ihmisiä kai nuokin on.

Saa leikkiä, mutta pakko ei ole. Siinä on ero.

Vierailija
77/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti niin. Tuosta(kin) olivat sossut saaneet jo huomautuksia, mutta tehän ette virheitä tunnusta. Onko teillä narsismi pääsyvaativumuksena sinne lasuun?

Eipä sitä tarvi olla kuin yksi persoonallisuushäiriöinen sossu, joka ehtii saada aikaan vaikka mitä. Varmasti suurin osa on ihan ok, mutta ihmisiä nekin on. 

Vierailija
78/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarissa ollut kotiopettajamies kertoi, että kotiopetuksessa olevia syynätään erityisesti ja jopa vainotaan. Itse kun aloin odottaa kolmatta lastamme 25-vuotiaana, niin neuvolan nuori naislääkäri puuskahti, että jo kolmas. Todella loukkaavaa. Olin kuitenkin ihan kouluttautunut ja terve. Että kaikenlaista sitä on.

Vierailija
79/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan koulun pihalla mutta lapset ei osallistu koulun opetukseen. Kunnan vuokratalo, homeongelma,rakennus purettu. Minne voi lapsiperhe kadota!

Isoja lapsiakin jo, miten on vaiennettu lapset? 

Vierailija
80/18599 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on huostaanottoon asti jouduttu menemään kertoo sen, että sijoituksiin on ollut useampi vakava syy. 

Hallinto-oikeus oli eri mieltä. Uskon että heillä oli tilanteesta kattavammat tiedot kuin sinulla. Tai minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän