Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kermap*rse kakaroille ei maistu kouluruoka

Vierailija
28.10.2025 |

Suututti kahden teini-ikäisen haastattelu. Laadukkaampaa pitäisi olla. Tällaisena aikana vingutaan!

On ihan eri asia tehdä sitä ruokaa laitoskeittiössä ravintoarvot, budjetit ja kaikki muu huomioiden.

Toivottavasti saatte selluliittia ja finnejä niistä lähikaupan pullista!

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että sua suututtaa. Et varmasti itsekään mene syömään ruokaa, joka on sun mielestä pahaa, jos on toinenkin vaihtoehto. Monella paikkakunnalla kouluruoka ei ole hyvää. Täällä on, ja siksi useimmat koululaiset syövät koulussa.

Vierailija
2/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se on sinun huudella. Tulisit yhdesti käymään koulussa ja ymmärtäisit miksi ihmiset vinkuu. Ei tämmöistä halpis kasvispaskaa syö saatana kukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä se niille maistuu jotka oikeasti kouluruuan tarvitsee

Vierailija
4/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin laivan buffetissa, ei se ollu mitenkään ihmeellistä. Hirveä siellä oli kans tarjolla, ehkä muut söi into pinkeänä mut mä saan hirveä kotonakin. Sielläkin oli kumiperunoita.

Vierailija
5/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapseni, teini, sanoi ruuan olevan ihan syötävää, hän syö joka päivä vaikka ei jostain ruuasta niin tykkäsikään.  Sanoi että osa ei syö kuin lempiruokiaan ja oli sitä mieltä että heidät on kotona opetettu siihen.  Teinin vanhemmat ovat kasvissyöjiä, teini itse kaikkiruokainen. Hän laittaa kotona itse liharuokia tai vanhemmatkin joskus tekevät hänelle.

Vierailija
6/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on sinun huudella. Tulisit yhdesti käymään koulussa ja ymmärtäisit miksi ihmiset vinkuu. Ei tämmöistä halpis kasvispaskaa syö saatana kukaan. 

Melko kakkaa ne täytetyt patongit ja teho juomatkin ovat.

No, munuaiset menneet 20v

Vierailija
7/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa se nirsous lähtee.  Jos kotona vain nakkeja ja makaroonilaatikkoa,  jos mitään kypsennettyä,  missä lapsi oppisi syömään.  

Vierailija
8/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta ole niin ihminen syö vaikka pieniä kiviä.

Vierailija
9/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä sinä sikiön alku tule huutelemaan. Ei ole nykyään kun ennen. Kävin katsomassa koulun ruokalaa ja onhan tuo nyt aivan absoluuttista roskaa. Hyvä kun hengisssä pysyvät nuo aliravitut raukat.  72 v mies

Vierailija
10/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muuta ole niin ihminen syö vaikka pieniä kiviä.

No, ei syö, mutta turha verrata nälänhätää yltäkylläisyyteen.

Vierailija
11/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just wrap it up unc

Vierailija
12/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisesta kouluruoasta olisi jo syytä luopua.

Vierailija
13/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin lapsi/nuori 60- ja 70-luvuilla, niin meillä oli kouluissa omat keittäjät ja ruoka oli monipuolista ja hyvää. Kaikki kävivät syömässä, mutta meille tarjottiinkin tavallista kotiruokaa, eikä mitään omituisia kasvismössöjä ja suolattomia, mauttomia mukatervellisiä ihmeviritelmiä. Ymmärrän oikein hyvin, että moni jättää syömättä, mediassa ollut niin usein kuvia annoksista jotka näytävät koiran oksennukselta.

Vierailija
14/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä sinä sikiön alku lähde huutelemaan. Kyllä ilmainen koluruoka edes siinä määrin on hyödyllistä, ettei vanhemmat maksa porvarihintoja ruoasta, jota lapset eivät suostu suuhunsa panemaan.  72v elämää kokenut mies

Vierailija
15/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa nyt tarkkaan.

Mä oon niin täynnä sitä, että osa teistä marssii ruokalaan kuin se olisi joku kärsimyksen temppeli.

Tiedättekö mitä se ruoka maksaa?

ei mitään.

ILMAISTA.

Ja silti te ootte siellä nyrpistelemässä nenäänne kuin jotkut hienostonaperoiset, jotka luulee olevansa liian tärkeitä syömään tavallista ruokaa.

Te ette oo mitään kulinaristisia neroja.

Te ootte kermaperseitä, jotka on unohtaneet, mitä arvostus tarkoittaa.

Sitä ruokaa tekee joukko ihmisiä, jotka herää aamukuudelta, huhkii keittiössä hiki hatussa ja toivoo, että edes joku kiittäis.

Ja mitä he saa?

Silmiä pyöritteleviä teinejä, jotka heittää ruoan roskiin, koska ei oo tarpeeks suolaa.

Voi jestas. Ottakaa se suolasirotin ja ratkaiskaa ongelma itse, ei tää oo mikään ravintola.

Ja joo, joskus kouluruoka maistuu hevosen siemennesteeltä. Mutta se on silti ruokaa.

Se pitää sut hengissä, pitää sut virkeänä, ja on yksi niistä harvoista asioista, jotka tässä maassa on vielä oikeasti reiluja ja tasa-arvoisia.

Jos ei ruoka kelpaa, niin hei älä valita. Tee itse parempaa.

Mutta älä seiso siinä linjastossa kuin kulli pillussa ja levitä huonoa asennetta muillekin.

Syö se ruoka.

Kiitä sitä, että sulla on ruokaa.

Ja lopeta se turha vinkuminen.

Koska jos sun suurin ongelma koulupäivässä on se, että kastike on vähän liian ruskea, niin onnittelut sä elät aika helppoa elämää.

Vierailija
16/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava kommentti

Vierailija
17/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olin lapsi/nuori 60- ja 70-luvuilla, niin meillä oli kouluissa omat keittäjät ja ruoka oli monipuolista ja hyvää. Kaikki kävivät syömässä, mutta meille tarjottiinkin tavallista kotiruokaa, eikä mitään omituisia kasvismössöjä ja suolattomia, mauttomia mukatervellisiä ihmeviritelmiä. Ymmärrän oikein hyvin, että moni jättää syömättä, mediassa ollut niin usein kuvia annoksista jotka näytävät koiran oksennukselta.

Olin ala-asteella 80- ja 90-luvuilla. Laman myötä omat keittäjät vaihtuivat keskuskeittiöön, ja ruuan laatu laski aivan huomattavasti. Omien lasten kouluissa (ala- ja yläkoulu) on omat keittiöt ja ruoka hyvää.

Vierailija
18/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin aiemmin töissä eräässä ammattikorkeakoulussa. Oli helppo päätellä, että kannattaako koulun ruokalassa tänään syödä. Mikäli näytti täydeltä, niin tiedossa oli ihan ok sapuskaa, mikäli oli suht tyhjää, niin ruoka ei ehkäpä ollut kovinkaan hyvää. Tämä piti monesti paikkansa. Tosin itse olen tottunut pitämään omat eväät mukana, niin ruuan taso ei niin hirveästi haitannut. Onneksi läheltä löytyi muutama hyvä ruokapaikka, mihin kävelit muutamassa minuutissa.

Vierailija
19/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoksi ruoka on mennytkin. Jos ei se kelpaa mitä saa, niin olkootpa ilman. Ei syömisestä mitään pakkoa kannata näin lihavassa maassa tehdä.

Vierailija
20/149 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunnelkaa nyt tarkkaan.

Mä oon niin täynnä sitä, että osa teistä marssii ruokalaan kuin se olisi joku kärsimyksen temppeli.

Tiedättekö mitä se ruoka maksaa?

ei mitään.

ILMAISTA.

Ja silti te ootte siellä nyrpistelemässä nenäänne kuin jotkut hienostonaperoiset, jotka luulee olevansa liian tärkeitä syömään tavallista ruokaa.

Te ette oo mitään kulinaristisia neroja.

Te ootte kermaperseitä, jotka on unohtaneet, mitä arvostus tarkoittaa.

Sitä ruokaa tekee joukko ihmisiä, jotka herää aamukuudelta, huhkii keittiössä hiki hatussa ja toivoo, että edes joku kiittäis.

Ja mitä he saa?

Silmiä pyöritteleviä teinejä, jotka heittää ruoan roskiin, koska ei oo tarpeeks suolaa.

Voi jestas. Ottakaa se suolasirotin ja ratkaiskaa ongelma itse, ei tää oo mikään ravintola.

Ja joo, joskus kouluruoka maistuu hevosen siemennesteeltä. Mutta se on silti ruo

Ei yhteiskunta toimi niin, että kaikki muut saavat valikoida ruokansa, mutta koululaiset oppivat jostakin olemaan kiitollisia kaikesta ilmaisesta, jonka saavat. Kun eletään yltäkylläisyydessä, on ihan luonnollista, että ihmiset eivät syö ruokaa, joka on heistä pahaa, vaikka se on ilmasita. Tämä tapahtuu, vaikka se kiukuttaisi sinua kovasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän