Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (18599)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä emme voi tietää. Olen ollut sijaisäiti aikanaan pitkään ja tiedän kokemuksesta, miten järkyttävän paljon, miten räikeitä valheita ja miten uskottavasti ne kuuluvatkin syntymävanhempien suusta.
Ymmärrän että asia ja sosiaalitoimen toiminta hämmentää, mikäli tietolähteenä ovat vain nämä ihmiset. Se jotenkin kuuluu siihen kuvioon, ettei heillä ole kykyä tai halua nähdä omassa toiminnassaan mitään vikaa.
Krooninen valehtelu on joko persoonaan kuuluvaa tai usein jo lapsuudesta opittu selviytymiskeino, jolloi se on yhtä lujassa. Lastensuojeluviranomaiset meillä toimivat kuitenkin toteen näytettyjen faktojen perusteella.
Olen palannut omaan työhöni juurikin siksi, että väsyin yhteistyöhön näiden tämänkaltaisten ihmisten kanssa. Säälin ja murehdin lapsia, lopulta ihan liikaa.
Sosiaaliviranomaiset näet antavat vanhemmuuteen sopimattom
Biologiset vanhemmat eivät aina pysty antamaan lapselle sitä hoivaa ja turvaa, jota lapsi tarvitsee. Silloin on lapsen etu, että hänet sijoitetaan muualle. Valitettavasti epäkelpoja vanhempia on paljon ja moni joutuu kärsimään omassa kodissaan, kun lastensuojelu on ihan ylityöllistettyä. Eipä siinä, että kaikki sijoituspaikatkaan olisivat mitään priimaa.
Ihan kokemuksella voi sanoa että sekä viranomaiset että muut ihmiset voi vainota myös ihan huvikseen. Kun kokevat että joku on heidän totuttuja tapoja vastaan. Sitten esiintyvät hyvänä ihmisenä kun saavat toisen osapuolen tekemään jotain virhettä. Mistä syyttää. Ihan perus narsistin toimintaa. Esim. Tukholman syndrooma on yhden miehen keksimä valhe.
Biologinen vanhempi ei myös välttämättä koskaan tule ymmärtämään miksi ei voi huolehtia lapsistaan. Luonnollinen side on niin vahva. Usein ovat muutenkin niin sekaisin että pahentaa vielä asiaa.
Uskon että vanhemmat kyllä yrittää/haluaa rakastaa lapsiaan. Kaikki ei vain osaa sitä riittävän oikein. Tällä hetkellä nimenomaan ja lapsi tarvitsee muiden apua.
Voi olla ongelmia päihteiden, mieleterveyden tai muun kanssa liikaa. Tilanne voi myös muuttua parempaan suuntaan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Biologinen vanhempi ei myös välttämättä koskaan tule ymmärtämään miksi ei voi huolehtia lapsistaan. Luonnollinen side on niin vahva. Usein ovat muutenkin niin sekaisin että pahentaa vielä asiaa.
Uskon että vanhemmat kyllä yrittää/haluaa rakastaa lapsiaan. Kaikki ei vain osaa sitä riittävän oikein. Tällä hetkellä nimenomaan ja lapsi tarvitsee muiden apua.
Juuri näin. Asiaa ei auta jos meuhkaa humalassa.
Voin kuvitella kun paikkakunnalla hörhöjä joka lähtöön ja sitten nämä oman tien kulkijat 😄
Vierailija kirjoitti:
Jotain hämärää tuossa sakissa on. Eivätkä todellakaan vain lestadiolaisia uskonelämässää. Ettei vaan olisi oma uskonlahkonsa heillä perustettuna. Ainahan näitä välillä paljastuu.
Mitä pahaa siinä on? Suomessa on uskonnonvapaus.
Vierailija kirjoitti:
Oisikohan lapsia jo liikaa? Noiden lisäksi on jo ainakin 1 uusi syntynyt
Tämä varmasti oikea syy. Jokainen voi sitten itse miettiä onko syy laillinen. Ei ihme että nostivat kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla suunnalla ollaan rokotevastaisia ja uskotaan kaikenlaiseen maria nordin-humpuukiin. Ehkä eivät käyttäneet lapsiaan neuvolassa ja yrittivät muutenkin pitää järjestelmäm ulkopuolella, kun kouluunkaan eivät päässeet. Sellainen voi asettaa lapset vakavaan vaaraan, etenkin jos ilmenee sairauksia tai erityisen tuen tarvetta.
Jännä sinänsä, sillä ainakin tuntemani lestadiolaiset ovat kyllä koulutusmyönteisiä enkä ole kuullut rokotevastaisuudestakaan. Neuvolaa käyttävät ahkerasti, moni vl-nainen on itsekin lasten parissa hoitoalalla.
Sepä se onkin laillinen syy huostaanottaa; alueen yleiset mielipiteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomessa saa itse päättää, montako lasta haluaa? Tehdäänkö sitten valtion toimesta pakkoabortti tai pakkosterilisaatio?
Ei, ku sitten lapset huostaanotetaan. Kuten huomaat.
Toivottavasti heillä on asiat hyvin, missä nyt ovatkaan. En aivannluota sosiaali-ihmisiin. Minullakin on niistä huonoja kokemuksia vaikken paljon tekemisissä ole onneksi joutunut olemaan.
Pelottava keissi. Suurperhe ja kotiopetus. Ihan fiksuja ovat siinä maikkarin haastiksessa. Oisin varmaan itsekin ottanut lapseni ja häipynyt muille maille. Melko traumaattista lapsille. Toivottavasti ovat hyvässä paikassa turvassa ja kaikki hyvin.
Ovat varmaan häipyneet ulkomaille. Jos on kielitaitoa ja muuta niin niin olisin voinut itsekin tehdä jos olisi alettu vainoamaan. Suomessa on paljon liian virkaintoisia sosiaalitanttoja, joiden kanssa voi sukset mennä ristiin helpostikin. Mutta sitten kuitenkaan oikeassa hädässä olevia lapsia ei saada autettua.
Hörhöjä. Jos eivät anna lasten leikkiä muiden kanssa vaan perheessä on ideologia "muu maailma paha, täällä olette turvassa", niin joutaakin huostaanottaa.
Lapset tarvitsevat myös muiden lasten kuin sisarusten seuraa.
Lastensuojelussa vallitsee sellainen pyhän vihan oikeutus. Lapsia "pelastetaan" vääränlaisilta vanhemmilta, vaikka ei ole laillisia perusteita. Tarkoitus pyhittää keinot. Ja varmasti tarkoitus on hyvä, ainakin yleensä. Joskus vanhempien ainoa rikos on erilaisuus. Itse otin loparit muutaman kuukauden jälkeen. Oli eettisesti hyvin raskasta olla oikeasti itse se rikollinen.
Mikä voi olla järkevä syy kotiopetukselle, jos ei ole ollut vakavaa koulukiusaamista, homeongelmaa tms?
Jokaisella oikeus kasvattaa lapsensa kuten parhaaksi näkee, mutta ei Suomen peruskoulu niin mätä vielä ole, että pitäisi sulloa muksut kotiin saman katon alle.
Ja mä olen konservatiivikristitty jonka ajattelu poikkeaa nykymaailmasta, mutta kyllä mä omat lapseni olen kouluun päästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Hörhöjä. Jos eivät anna lasten leikkiä muiden kanssa vaan perheessä on ideologia "muu maailma paha, täällä olette turvassa", niin joutaakin huostaanottaa.
Lapset tarvitsevat myös muiden lasten kuin sisarusten seuraa.
Huh huh, todellako toivot sossujen olevan mielipidepoliiseja jotka huostaanottavat lapset mielestään väärien ajatusten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä varmasti oikea syy. Jokainen voi sitten itse miettiä onko syy laillinen. Ei ihme että nostivat kytkintä.
Ei lapsia oteta huostaan pelkän ison lapsimäärän takia, jos niistä pystyy silti huolehtimaan kunnolla. Onhan noita isoja lestadiolais ym. perheitä eikä heitä lastensuojelu vainoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä voi olla järkevä syy kotiopetukselle, jos ei ole ollut vakavaa koulukiusaamista, homeongelmaa tms?
Jokaisella oikeus kasvattaa lapsensa kuten parhaaksi näkee, mutta ei Suomen peruskoulu niin mätä vielä ole, että pitäisi sulloa muksut kotiin saman katon alle.
Ja mä olen konservatiivikristitty jonka ajattelu poikkeaa nykymaailmasta, mutta kyllä mä omat lapseni olen kouluun päästänyt.
Ei kotiopetukselle tarvi olla mitään syytä. Se on sallittua ihan mistä syystä vaan ja ilman mitään syytäkin.
Mitäpä jos antaisivat apua perheisiin niin, että kaikki lapset saisivat jäädä. Siis silloin kun vanhemmuus muuten toimii, mutta jaksaminen tai muut resurssit ei riitä.
Tästä tapauksesta en kyllä mitään tiedä. Hekö ovat kadonneet? Toivottavasti kaikki järjestyy mahdollisimman hyvin ja turvallisesti!