Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?

Vierailija
04.06.2025 |

Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?

Kommentit (20126)

Vierailija
3641/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaihtaa näköjään vahtivuoroja nää uskikset ja sitten vastailevat itselleen. Nyt vuorossa tää tyyppi, joka tykkää penetroitua kaikkeen. Käyttää samankaltaista kieltä koko ajan viesteissään. Tai toki voi olla veli itäpuolesta myös kun noin harvoin käytettyjä sanoja viljelee.

Sattumalta just tänään julkaistu:

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45294192

Aijaa. Ite vastustin jyrkästi rokotteita jo ennen Ukrainan sotaa, enkä kannata venäläisten omia rokotteitakaan. Heillähän oli se joku sputnik-rokote.

Vierailija
3642/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa jollekin on tajuta, että jotkut ovat hyvin valikoivia seuransa suhteen? Eikä siinäkään ole mitään väärää. Heillä oli omat tuttavaperheensä.

Juuri näin. Sairasta vallanhalua sekä lapsihimoa viranomaisilta ja naapureilta pakottaa itseään ja vaatia pääsyä toisten elämiin tällä tavalla. 

Näitä mummoja on joka kylällä. Jotka tulevat väkisin lähmimään toisten koiria JA lapsia. Täysin rajattomia ja kostotoimet alkavat jos suojelee koiran tai lapsen oikeutta itse päättää, kuka koskettaa ja kenen kanssa seurustelee.

R aiskaajamummoja ja -tanttoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3643/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen eristäminen ikätovereistaan ja koko ympäröivästä yhteisöstä ja yhteiskunnasta ei ole koskaan lapsen edun mukaista.

Näin kyseiset vanhemmat olivat todistettavasti tehneet jo vuosikausia.  Tuollaista määräys- ja kontrollivaltaa lapsiin ei saa kenelläkään olla.

Alaskan erakkoperhe olisi Suomessa otettu huostaan jo ajat sitten. (Erakkoperhe erämaassa The Alaskan Bush People) Olisi jäänyt hyv'ä sarja näkemättä.

Vierailija
3644/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sillä viitattiin talvella lumeen: ei tarvitse kytätä, kun lumesta näkee, onko joku kulkenut vai ei. 

Mitä jos sataa uutta lunta ja peittää edelliset jäljet? -Sherlock Holmes.

"Heidän lapsensa eivät leikkineet muiden naapuruston lasten kanssa, heitä tuskin nähtiin ulkona. Pihan lunta ei lapioitu.."

"Tom Stenvallin mukaan lumessa ei näkynyt jälkiä ja naapurit ihmettelivät, miten vanhemmat ja lapset pärjäävät ruoan ja hygienian kanssa, kun he eivät olleet poistuneet kotoa kuukauteen..." -Watson

Minne koronakaranteenin aikana olisi pitänyt poistua?

Mikä koronakaranteeni? Onko sinulla sellaista tietoa perheen t

Jos joku haluaa vältellä epidemiaa viranomaissuosituksia tiukemmin, se on heille ihan sallittua. Ihan niinkuin naapurien välttely muutenkin. Mädän ja sairaan mielen merkki kuvitella, että heti on joku pielessä, jos jotakuta ei kiinnosta oma seura tai lahjukset.

Vierailija
3645/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Hesarin jutun mukaan kukaan Pedersöressä ei heitä tuntenut, eikä nähnyt. Joten ovathan se sitten aika eristyksissä olleet. 

Toisen lähteen mukaan tämä perhe oli laajasti tunnettu ja heillä on laaja tukiverkosto, joka auttaa heitä tälläkin hetkellä. Mikä on siis totuus?

Isän kanssa kyläläiset jutustelivat futiksesta.

Vierailija
3646/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Hesarin jutun mukaan kukaan Pedersöressä ei heitä tuntenut, eikä nähnyt. Joten ovathan se sitten aika eristyksissä olleet. 

Toisen lähteen mukaan tämä perhe oli laajasti tunnettu ja heillä on laaja tukiverkosto, joka auttaa heitä tälläkin hetkellä. Mikä on siis totuus?

Se, että heidän tuttavansa eivät koostu Pedersören randomeista, vaan yhteisönsä jäsenistä.

Vierailija
3647/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on selvästi aivan liikaa aikaa kyttäillä naapureiden tekemisiä. Meidänkin lähistöllä asuu paljon lapsiperheitä, mutta ei minulla ole aikaa seurailla, että kenen muksut ovat pihalla ja kuinka paljon.

Tässä ketjussa ihmeteltiin, miten ei naapuria näy puoleentoista vuoteen. No, minä näin viime viikolla yhden naapureista ensimmäisen kerran tänä vuonna, kun taas toisella puolella tietä asuvaa naapuria en ole nähnyt kertaakaan näiden muutaman vuoden aikana, kun olemme tässä kodissa asuneet. 

Lähinaapurien kahta lasta ei kertaakaan näy leikkipaikalla, pitäisikö huolestua, kun eivät ole pihalla ulkoilemassa?! Ei, koska loogisena ihmisenä tajuan, ettei pari teiniä leiki hiekkalaatikolla. Sen sijaan olen nähnyt heidät pyöräilemässä ja liikkumassa läheisen koulun kentällä. Harrastavatkin yhtä lajia, jossa on treenejä useita kertoja viikossa. 

Minusta o

.Kun on sairas pää, näkee sairautta kaikkialla ympärillään.

Hyvin sanottu, ja pitää valitettavasti paikkansa palstan hullujen keskuudessa. 

Vierailija
3648/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen eristäminen ikätovereistaan ja koko ympäröivästä yhteisöstä ja yhteiskunnasta ei ole koskaan lapsen edun mukaista.

Näin kyseiset vanhemmat olivat todistettavasti tehneet jo vuosikausia.  Tuollaista määräys- ja kontrollivaltaa lapsiin ei saa kenelläkään olla.

Alaskan erakkoperhe olisi Suomessa otettu huostaan jo ajat sitten. (Erakkoperhe erämaassa The Alaskan Bush People) Olisi jäänyt hyv'ä sarja näkemättä.

Tulee varmaan laitostuneelle antibioottikanalle yllätyksenä, että ihmisiä elää myös alkuperäisheimoissa edelleen, ja se on koko lajin terveyden kannalta erittäin hyvä asia. Sairaimmat yksilöt ovat niitä, jotka ovat erittäin läheisiä suurten väkijoukkojen kanssa.

Vierailija
3649/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme höpö höpö juttuja diabeteksestä joku kirjoitti. Lapsillehen puhkeaa tyypin 1 diabetes. Sen tarkkaa syytä lei tunneta, mutta sairauden taustalla on todennäköisesti perinnöllinen alttius ja jokin ympäristötekijä, kuten virusinfektiot. Immuunijärjestelmä tuhoaa vahingossa haiman insuliinia tuottavat solut. 

Vierailija
3650/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naapurin Tomppa ei mennyt itse ovelle kysymään kuulumisia? Poliisit oli soitettava ja vahdittava. Aika outoa.

Vierailija
3651/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että heidän tuttavansa eivät koostu Pedersören randomeista, vaan yhteisönsä jäsenistä.

Mutta ilmeisesti Pedersören kyylämummojen egolle tämä oli liian kova kolaus ja järjestivät kostoksi lapsikaappauksen ja ajojahdin maanpakoon.

Vierailija
3652/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyvää naapuriutta pyytää viranomaiset tarkistamaan tilanne"

Siis DDR:ssä?

Vierailija
3653/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme höpö höpö juttuja diabeteksestä joku kirjoitti. Lapsillehen puhkeaa tyypin 1 diabetes. Sen tarkkaa syytä lei tunneta, mutta sairauden taustalla on todennäköisesti perinnöllinen alttius ja jokin ympäristötekijä, kuten virusinfektiot. Immuunijärjestelmä tuhoaa vahingossa haiman insuliinia tuottavat solut. 

Jännästi lääke- ja ruokateollisuus eivät koskaan tunne itse aiheuttamiensa ongelmien alkuperää tai korjauskeinoja niihin. No onneksi viisaammat tietävät ja osaavat välttää niitä.

Vierailija
3654/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naapurin Tomppa ei mennyt itse ovelle kysymään kuulumisia? Poliisit oli soitettava ja vahdittava. Aika outoa.

Tätä ihmettelen itsekin. Hyvää naapuriutta olisi ollut se, että itse on naapurinsa kanssa tekemisissä. Nyt kuulosti enemmän kyttäämiseltä.

Vierailija
3655/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on selvästi aivan liikaa aikaa kyttäillä naapureiden tekemisiä. Meidänkin lähistöllä asuu paljon lapsiperheitä, mutta ei minulla ole aikaa seurailla, että kenen muksut ovat pihalla ja kuinka paljon.

Tässä ketjussa ihmeteltiin, miten ei naapuria näy puoleentoista vuoteen. No, minä näin viime viikolla yhden naapureista ensimmäisen kerran tänä vuonna, kun taas toisella puolella tietä asuvaa naapuria en ole nähnyt kertaakaan näiden muutaman vuoden aikana, kun olemme tässä kodissa asuneet. 

Lähinaapurien kahta lasta ei kertaakaan näy leikkipaikalla, pitäisikö huolestua, kun eivät ole pihalla ulkoilemassa?! Ei, koska loogisena ihmisenä tajuan, ettei pari teiniä leiki hiekkalaatikolla. Sen sijaan olen nähnyt heidät pyöräilemässä ja liikkumassa läheisen koulun kentällä. Harrastavatkin yhtä lajia, jossa on treenejä useita kertoja viikossa. 

Minusta o

Tajuatko, että tuo viikkokausien kotoa poistumattomuus on pelkkä yhden naapurin näkemys? Me emme tiedä todellista tilannetta eikä varmasti naapurikaan, tuskin on kytännyt ikkunassa 24/7 emmekä voi varmistua siitäkään, onko naapuri voinut valehdella tai liioitella.

Vierailija
3656/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen itsekin. Hyvää naapuriutta olisi ollut se, että itse on naapurinsa kanssa tekemisissä. Nyt kuulosti enemmän kyttäämiseltä.

Jos on itse lapseton yksineläjä ja kateellinen tuolle suurperheen isälle?

Vierailija
3657/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tajuatko, että tuo viikkokausien kotoa poistumattomuus on pelkkä yhden naapurin näkemys? Me emme tiedä todellista tilannetta eikä varmasti naapurikaan, tuskin on kytännyt ikkunassa 24/7 emmekä voi varmistua siitäkään, onko naapuri voinut valehdella tai liioitella."

Jep ja jos kyylämummojen psykoosi tihenee jo lasiroskien viemisestä alkoholisti-tasolle niin eiköhän tuossa ole paikka huoli-ilmoitukselle sekopäämummosta eikä lasulle nuoresta perheestä. Mummo laitokseen, ennen kuin tuhoaa enemmänkin lapsien elämiä, tuossa on jo aikamoinen saldo kun noin monen lapsen elämät tuhonnut.

Vierailija
3658/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, perhe on outo kun ei halua tutustua naapurin tomppaan. Tomppa kuitenkin ihan normaali, vaikkei itsekään ota kontaktia perheeseen vaan kyylää ikkunasta heidän taloaan ja menojaan päivät pitkät.

Vierailija
3659/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisemmin joku maho vanhuspariskunta. Pappoja ei yksinään kiinnosta ja mummoilla on yksinään parempi olla. Mädäntyneissä avioliitoissa sen sijaan yhdistyvät molempien huonot puolet.

Vierailija
3660/20126 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauan siihen menikin, ennen kuin saatiin tähänkin juttuun palstan vakioselitys eli  kateuskortti väännettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi