Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naapurin Tomppa ei mennyt itse ovelle kysymään kuulumisia? Poliisit oli soitettava ja vahdittava. Aika outoa.
Tätä ihmettelen itsekin. Hyvää naapuriutta olisi ollut se, että itse on naapurinsa kanssa tekemisissä. Nyt kuulosti enemmän kyttäämiseltä.
Jos on itse lapseton yksineläjä ja kateellinen tuolle suurperheen isälle?
Kauan siihen menikin, ennen kuin saatiin tähänkin juttuun palstan vakioselitys eli kateuskortti väännettyä.
Tuo on erittäin yleistä mahojen keskuudessa. Samoin raskaana olevia naisia vainotaan ja pahoinpidellään ihan universaalisti, myös eläinkunnassa.
Hyi kun puistattaa tuo kuvaus kotietsinnän tilanteesta.
"Kenenkään ei pitäisi joutua asumaan näin."
Se on paljon poliisin suusta sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vaihtaa näköjään vahtivuoroja nää uskikset ja sitten vastailevat itselleen. Nyt vuorossa tää tyyppi, joka tykkää penetroitua kaikkeen. Käyttää samankaltaista kieltä koko ajan viesteissään. Tai toki voi olla veli itäpuolesta myös kun noin harvoin käytettyjä sanoja viljelee.
Miksi pyrit esittämään, etteivätkö lääkärit pentroituisi lasten kehoihin? Sehän on heidän funktionsa. Koskettelevat heitä ja penetroituvat näiden kehoihin. Onko tämä sinulle vaikea todellisuus kohdata?
Olet aivan päästäsi vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naapurin Tomppa ei mennyt itse ovelle kysymään kuulumisia? Poliisit oli soitettava ja vahdittava. Aika outoa.
Tätä ihmettelen itsekin. Hyvää naapuriutta olisi ollut se, että itse on naapurinsa kanssa tekemisissä. Nyt kuulosti enemmän kyttäämiseltä.
Ehkä yritti ja sai pakit. Miehet tunnetusti suhtautuvat raivolla ja kostolla pakkeihin. Mikseivät jotkut naisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Missä poliisi on noin sanonut?
Eikö perhe tuolloin ollut jo saanut kokea lastensuojelun yhteydenotot ja toistuvat lasut? Perhetutun mukaan kokivat tilanteensa ajojahdiksi.
Nyt ihmetellään miksi eivät halunneet lähteä ihmisten ilmoille. Naapurikin kytännyt taukoamatta ja ehkä huomanneet tämän.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä on varmaan ollut näky ja haju asunnossa, kun viranomaiset ovat menneet hätäkeskusilmoituksen jälkeen tarkistamaan lasten ja perheen tilannetta. Kuukausi oltu sulkeutuneena sisälle vanhaan taloon.
Ei ihme, että viranomaiset toimivat heti ja sijoittivat lapset kiireellisesti.
Missä on sanottu, että on kuukausi oltu sulkeutuneena taloon?
Vierailija kirjoitti:
"Talvi 20232024 oli epätavallisen kylmä. Joulun tienoilla pakkasta oli -2030 astetta, eikä perhettä nähty poistumassa kotoa 45 viikkoon."
Harvinaisen pitkä ja kylmä talvi ;D sitten joskus tulevaisuudessa.
Ehe ehe, mutta päiväkodeissakin on pakkasraja jolloin rajojen paukkuessa ei mennä lasten kanssa ulkoilemaan.
En minäkään ulkoile lapseni kanssa paukkupakkasilla paitsi sen verran jos täytyy käydä jossain. Käydään sisäleikkipuistoissa leikkimässä silloin kuin se ei ulkona ole järkevää
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä on varmaan ollut näky ja haju asunnossa, kun viranomaiset ovat menneet hätäkeskusilmoituksen jälkeen tarkistamaan lasten ja perheen tilannetta. Kuukausi oltu sulkeutuneena sisälle vanhaan taloon.
Ei ihme, että viranomaiset toimivat heti ja sijoittivat lapset kiireellisesti.
Yleensä lapset pääsee noista kauhukodeista edes kouluun, mutta nämä eivät sinnekään :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä lapset olleet viikkokausia kylmässä asunnossa, sotkun keskellä? Ei ruokaa, ei kunnon lämmitystä, ei kontaktia ulkomaailmaan.
Oletko perhetuttu vai mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
"Google-kääntäjällä suomeksi:
Pedersören kunnassa Lövövägenillä vallitsee maaseudun idylli."
Tarkkaan on perheen tekemisiä seurattu alusta asti, jos joku ulkopaikkakuntalainen muuttaa pienelle paikkakunnalle niin kai se sitten tuollaista on?
Kovastipa hakemalla haet syitä puolustella ja painaa villaisella. Oletko Tommy tai Karoliina itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Svenska Yle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan siihen menikin, ennen kuin saatiin tähänkin juttuun palstan vakioselitys eli kateuskortti väännettyä.
Kateushan on hyvin usein syy ilkeydelle ja kyttäämiselle. Että sikäli hyvä pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Svenska Yle
Ei löydy Googlella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sillä viitattiin talvella lumeen: ei tarvitse kytätä, kun lumesta näkee, onko joku kulkenut vai ei.
Mitä jos sataa uutta lunta ja peittää edelliset jäljet? -Sherlock Holmes.
2 metrin hangessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Hesarin jutun mukaan kukaan Pedersöressä ei heitä tuntenut, eikä nähnyt. Joten ovathan se sitten aika eristyksissä olleet.
Toisen lähteen mukaan tämä perhe oli laajasti tunnettu ja heillä on laaja tukiverkosto, joka auttaa heitä tälläkin hetkellä. Mikä on siis totuus?
Olisiko tähän se tarkka lähde? Mielestäni kukaan haastatelluista ei ole sanonut olleensa yhteydessä Karfein sen jälkeen, kun he 2024 katosivat.
Joku perheystävä - mahdollisesti sama henkilö, joka toi joulukassin ovelle - on tavannut vanhempia ja lapsia vielä keväällä 2024 huostaanoton jälkeen. Tälle perhetutulle vanhemmat ovat kertoneet merenrantatalosta ja siitä, että lapset ollaan erottamassa toisistaan. Hän ei kuitenkaan ole kuullut "tiheään puhelinnumeroa vaihtaneista" vanhemmista katoamisen jälkeen.
Suomen kotiopettajien Juhani Paavolainen taas asuu Haminassa. Karfit ovat asuneet hänen luonaan 2019, muutoin välimatka on pitkä kasvotusten tapahtuviin tapaamisiin.
MTV:lle on myös toimitettu pitkä Karfeja koskeva sp-kirjeenvaihto "tukiverkolta". Tällaiset sähköpostiviestiketjut ovat mielestäni tyypillisempiä todella ylätason pohdinnoissa ja kun ei voida tavata kasvotusten. Näillä henkilöillä ei siis välttämättä ole ollut mitään todellista käsitystä Karfien tilanteesta 2023-24 vuodenvaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaan on perheen tekemisiä seurattu alusta asti, jos joku ulkopaikkakuntalainen muuttaa pienelle paikkakunnalle niin kai se sitten tuollaista on?
Kovastipa hakemalla haet syitä puolustella ja painaa villaisella. Oletko Tommy tai Karoliina itse?
Jep. Täällä puolustellaan näemmä viimeiseen saakka sairaita vanhempia, vaikka kuka tahansa normaali ihminen näkee tämän tapauksen sellaisena kuin se on.
Millä perusteella ovat sairaita? Ihan tasapainoisilta ja tavallisilta suomalaisilta vaikuttivat tuossa MTV:n haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateushan on hyvin usein syy ilkeydelle ja kyttäämiselle. Että sikäli hyvä pointti.
Kuka v*ttu olisi kateellinen murjussa asuvalle köyhälle uskovaiselle suurperheelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan siihen menikin, ennen kuin palstahullu väittää eri mieltä olevia herjauksen kohteekseen eli palstan vakioselitys käytetty.
Ja virittelee heille ansalahjuksia siitä huolimatta, etteivät nämä edes avaa ovea tälle.