Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi mennä nukkumaan, ellei keittiötä ole laitettu illalla kuntoon.

Vierailija
16.10.2025 |

Miten joku voi mennä likaisten astiaröykkiöiden keskellä keittämään aamukahvia. 

Kommentit (72)

1/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa tykkään, et paikat on aamulla siistissä kunossa.

Vierailija
2/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä tykkään siististä keittiöstä." -Vesa Keskinen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Nyt tiskikone pyörii ja olen tyhjentänyt tasot ja pyyhkinyt. Laitan astiat sitten kaappiin ja vielä pyyhin tasot uudelleen. Aamulla kiva, kun on siistiä. Samoin siistin olkkarin eli tasoilta pois kaikki mikä ylimääräistä. 

Vierailija
4/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä iltapalasta saa aikaan astiaröykkiön tiskikoneen viereen? Vaikka en illalla siivoaisi keittiötä, ei siellä veistä ja juomalasia enempää olisi tiskattavaa.

Vierailija
5/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on aamulla mennä siistiin keittiöön, mutta ei se mulle mikään pakkomielle ole.

Relatkaa vähän, elämä on kivaa ilman turhaa stressiä.

Vierailija
6/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, joku muuki on samanlainen. On kyllä hyvä aloitus. 

Vierailija
7/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Nyt tiskikone pyörii ja olen tyhjentänyt tasot ja pyyhkinyt. Laitan astiat sitten kaappiin ja vielä pyyhin tasot uudelleen. Aamulla kiva, kun on siistiä. Samoin siistin olkkarin eli tasoilta pois kaikki mikä ylimääräistä. 

Samoin ja lataan kahvinkeittimen valmiiksi.   Tietysti jos illalla on ylen väsynyt niin silloin Annan itselleni armoa. 😊😊😊

Vierailija
8/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä iltapalasta saa aikaan astiaröykkiön tiskikoneen viereen? Vaikka en illalla siivoaisi keittiötä, ei siellä veistä ja juomalasia enempää olisi tiskattavaa.

Kai se sentään siitä riippuu, mitä syö. Puhut ilm. suomalaisesta nk. iltapalasta jossa on just mainitsemasi määrä tiskiä. Juu, kyllä keittiö täytyy olla aamulla siisti kun menee aamukahvin keittoon sinne. 

Vierailija
9/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se on aamulla mennä siistiin keittiöön, mutta ei se mulle mikään pakkomielle ole.

Stressi tulee siitä sotkusta. Mieli on levollinen, kun on siistiä. Tykkään myös aina reissusta tulla siistiin kotiin eli pyykkiä ei ole pyykkikorissa, tavarat paikoillaan ja on imuroitu ja pölyt pyyhitty. Eli jos lähden jonnekin niin edellisenä päivänä siistin paikat.

Tosin olen siisti muutenkin eikä mitään suursiivouksia tarvi tehdä koskaan. 

Vierailija
10/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herttanen sentään, eihän se nyt mitään stressiä ole jos keittiön pitää siistinä.

Vierailija
11/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöhommissa tärkeintä on just se että siivoo heti jälkensä samantien ihan hygieniankin kannalta. Ei oo kivaa jos viikon vanhat tiskit kävelee vastaan.

Vierailija
12/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kaikki paikat kuntoon illalla (ml.keittiö), niin on mukava herätä kaumiissa ja järjestyksessä olevassa kodissa. Nillitykseni ei haittaa ketään, sillä asun yksin :) 

Vierailija
13/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa AP. Olet kunnon emäntä. Et edusta ro ska vä keä.

Vierailija
14/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin ja lataan kahvinkeittimen valmiiksi.   Tietysti jos illalla on ylen väsynyt niin silloin Annan itselleni armoa. 😊😊😊

Juot aamukahvisi seisoneeseen veteen, yök sentään. Jo parin tunnin seisotus saa aikaiseksi painuneen veden maun kahviin. Kunnollisten purujen ohella tuore vesi on hyvän kahvin a ja o.

Vierailija
15/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihanaa tuollaisessa pakkomielteessä on??

Vierailija
16/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juot aamukahvisi seisoneeseen veteen, yök sentään. Jo parin tunnin seisotus saa aikaiseksi painuneen veden maun kahviin. Kunnollisten purujen ohella tuore vesi on hyvän kahvin a ja o.

No eikä saa. Tai riippunee vedestä, mutta puhdas vesi ei kyllä muutaman tunnin seisomisella miksikään mene.

Itse laitan aamuvuoroon mennessä kahvin illalla valmiiksi, koska herätys on klo 4. Maussa ei ole kertakaikkiaan mitään eroa vapaapäivän aamukahviin.

Vierailija
17/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herttanen sentään, eihän se nyt mitään stressiä ole jos keittiön pitää siistinä.

No kyllä se taitaa vähän olla, jos ei pysty nukkumaan.

Vierailija
18/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se sentään siitä riippuu, mitä syö. Puhut ilm. suomalaisesta nk. iltapalasta jossa on just mainitsemasi määrä tiskiä. Juu, kyllä keittiö täytyy olla aamulla siisti kun menee aamukahvin keittoon sinne. 

Päivällinen syödään klo 17, sen jälkeen keittiö siistitään. Puhun ihan tavallisesta iltapalasta, joka siis ei ole mitään ateria jo siitäkin syystä, että itseään on turha pulskistaa turhilla syömisillä. En keksi mitään syytä, miksi keittiö tulee jättää siivoamatta päivällisen jälkeen ja siivota se vasta illalla, kun on paljon nautinnollisempaa olla siistissä kodissa eikä odotella kolmea tuntia sotkujen keskellä, että no niin, nyt siivoan, niin aamulla on kiva juoda kahvia. 

Oikeastiko te muut ette siisti keittiötä heti ruuanlaiton jälkeen ja laita astioita koneeseen, kun on syöty? Annatte päivällisastioiden jäädä pöydälle tai tiskipöydälle ja laiskoina ajattelette, että siivoan, jos viitsin.

Vierailija
19/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rutiinit. Ne tuovat turvallisuutta, asiat hoituvat eikä kasaannu. 

Vierailija
20/72 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rutiinit. Ne tuovat turvallisuutta, asiat hoituvat eikä kasaannu. 

Rutiinit ylipäätään elämässä ovat aivan luksusta! Keittiöasiaan sen verran, että ahdistun ja masennus ajatuksestakin herätä siivottomaan keittiöön. Se ei ole vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme