Tällaistako elämä on loppuun asti?
Loputonta säästämistä, omista tarpeista luopumista, työttömyyttä, yksinäisyyttä, arjesta selviytyminen on taistelua, ei enää haaveita ja mitään, mitä odottaa.
Materiaa en kaipaa, mutta ihmisarvoiseen elämään tarvitaan yhä enemmän rahaa. Kaikki maksaa aivan hitosti. Karsin lääkärikäynneistä, lääkkeistä, ruuasta, mihinkään huvituksiin tai lomiin ei ikinä ollut mahdollisuutta. Ihmisten kylmyys ja ilkeys vie lopunkin toivon paremmasta tulevaisuudesta. Maailma ei ole kaltaisiani varten.
Kommentit (55)
Samoja ajatuksia ajoittain. Tajusin juuri, etten pysty säästämään omistusasuntoon tai mihinkään muuhunkaan. Lähes kaikki mitä tulee menee laskuihin, ruokaan, terveyteen ja muihin menoihin.
Tee jotakin jännää katso vaikka elämäsi ensimmäinen pokeleffa, mene heikoille jäille kun on sen aika, juo pullo viinaa raakana konsteja löytyy elämän tylsyyteen mutta älä tee sitä virhettä että matkustat aurinkorannoille makoilemaan, tylsintä hommaa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, ihme valittaja. Osta köyttä jos elämä on mielestäsi NIIN KURJAA!
Mitäs työtä sinulla olisi tarjota?
Paljonko maksat palkkaa?
Sellaista se on ihmisparhan elämä, ensin pelkkää kurjuutta ja nälkää, ja siten kuolee. Ellei suostu missään hyvää näkemaan.
Vaikka siinä, että on rauha maassa.
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon, ihme sekopää! Ei näytä sunkaan elämässä olevan kehumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs työtä sinulla olisi tarjota?Paljonko maksat palkkaa?
Kuules masentunut luuseri, aikuinen osaa itse työpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon, ihme sekopää! Ei näytä sunkaan elämässä olevan kehumista.
Minulla on sentään työpaikka, sinulla ei taida olla. Osta jo sitä köyttä, luuseri!
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen tiukilla ollut pitkän aikaa. Nyt vähän helpompaa kun oon työvoimakoulutuksessa muutaman kuukauden. Saa hieman enempi rahaa. Pystyn ostaa jotain mitä muuten en pysty. Kuten kenkiä tms. Elämä ollu aika taistelua. Mut onnex on jotain harrastuksia. Matkailusta ei tarvi edes unelmoida. Tosin en voi mihkään kauas edes mennä. Kun on kissa hoidettavana.
Mitä lisärahaa saa työvoimakoulutuksesta?
Elämä on tuollaista jos valitset tuon asenteen. Ihan omasta valinnasta kyse.
Mietipä, minkälaista aikojen saatossa on ollut ihmisen elämä noin keskimäärin. Voin luvata, että sinulla on asiat paremmin kuin 99,9% kautta aikojen eläneistä ihmisistä. Eikä kukaan ole koskaan luvannut, että elämä olisi helppoa, elämään kuuluisi ylimääräinen raha tai mitään muutakaan vastaavaa.
Kyllä, sellaista elämä on. Sen takia en halua lapsia, ei tänne syntymisessä ole mitään järkeä, ellei synny rikkaaseen perheeseen. Ja joo, tiiän kyllä ettei raha tuo onnea. Kuitenkin ne onnen aiheet on köyhänä tosi vähissä. Rahalla voi sentään ostaa hemmottelua ja kaikkea muuta lohduketta elämän murheisiin.
Kurjuutta on mullakin ollut melkein koko elämä. Parikymppisenä ja vähän vanhempana vakuuteltiin, että löydät kyllä paikkasi ja kaikki järjestyy. No näin ei käynyt, 30 vuotta myöhemmin täällä yhä kitkuttelen ja rimpuilen. Odotan vain kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä, minkälaista aikojen saatossa on ollut ihmisen elämä noin keskimäärin. Voin luvata, että sinulla on asiat paremmin kuin 99,9% kautta aikojen eläneistä ihmisistä. Eikä kukaan ole koskaan luvannut, että elämä olisi helppoa, elämään kuuluisi ylimääräinen raha tai mitään muutakaan vastaavaa.
Ap elää helppoa elämää ja silti kehtaa valittaa. 200-500 vuotta sitten olisi kuollut asenteensa.
Meillä on täällä suomessa kaikilla suhteellisen hyvät oltavat, ei luonto uhkaa kuin pikkuisen välillä, ei tule pommit ja ohjukset vieraaksi , kukaan ei kuole nälkään mutta vali vali vaan jatkuu kun se oma napa on niin tärkeä ja naapurilla menee paremmin.Suomen passilla pääset melkein minne tahansa mene siis katsomaan sitä oikeaa vali vali maata jossa ihmiset roikkuu kerjäten takinhioissa.
Jostain syystä köyhempien maiden ihmiset ovat usein hyvin iloisia, lämpimiä ja ystävällisiä. Tuskinpa jossain Nepalissa ihmisillä on kauheasti mitään ylimääräistä tai turvapuskureita. Olisikohan niin, että materiaalinen kehitys ei tuokaan onnea, vaan menemme ihan väärään suuntaan ja harhaudumme oikeasti merkittävistä asioista?
Vierailija kirjoitti:
Eipä sekään lohduta, että jossainpäin maailmaa nähdään nälkää ja mulla on vähän ruokaa. Todella järjetön ajatus.
Ihmisen tekevät onnettomaksi mielihalut ja odotukset, ei todellisuus. Sinulla on ainakin aikaa. Käytä se hengellisyyden tutkiskeluun ja löydä ihan uusi katsantokanta koko elämään. Se on parasta, mitä ihmiselle voi tapahtua.
Itsekin olen tiukilla ollut pitkän aikaa. Nyt vähän helpompaa kun oon työvoimakoulutuksessa muutaman kuukauden. Saa hieman enempi rahaa. Pystyn ostaa jotain mitä muuten en pysty. Kuten kenkiä tms. Elämä ollu aika taistelua. Mut onnex on jotain harrastuksia. Matkailusta ei tarvi edes unelmoida. Tosin en voi mihkään kauas edes mennä. Kun on kissa hoidettavana.