Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20053)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos itse joutuisitte samaan ahdinkoon ja teiltä yritetään väkisin ottaa rakkaat lapsenne pois. Hullu Suomi.
Lapsi ei ole mikään esine, jonka haluussapito-oikeus on sillä, joka sanoo rakastavansa sitä.
Rakkaus on tekoja eikä sanoja. Todella moni eläinsuojelurikollinen kertoo niin rakastavansa mustiaan, jolla on kolme viikkoa vanha vesi ja turkki solmussa niin, ettei raajat liiku.
Lapsen kasvulle ja kehitykselle on oltava asialliset edellytykset tai niistä tulee huolehtia jonkun muun kuin vanhempien.
Totta kai lapset vastustavat huostaanottoa. Oikeasti he pystyvät ottamaan asiaan kantaa vasta aikuisina, jos silloinkaan, riippuu missä kaasuvalotuksessa heidät on kasvatettu.
Vain patalaiska huoltaja ajattelee kuten yllä, että lapsen kasvun ja kehityksen edellytyksist
Kiireellisiä huostaanottoja ei tehdä kateellisen kansankynttilän mielipiteen takia!
Eikö kenestäkään muusta ole omistuista, että lapset nyt pakotetaan elämään kodittoman pikkukriminaalin elämää ilman mitään tukiverkkoa maanpaossa ja kansainvälisesti etsintäkuulutettuina?
Jos hampaaseen tulee reikä tai polveen tarvitaan tikkejä, pakoreissu päättyy siihen. Se on lapselle valtava taakka yrittää olla kolhimatta itseään.
Erikoinen keissi kaikkinensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikalliset suojelevat perhettä.
Eiköhän ole todennäköisempää että perhe on ilmoittautunut turvapaikanhakijoiksi johonkin muuhun maahan, kuin elää vuosi piilossa.
Tuleeko sinulle mieleen, mihin maahan nämä voisivat päästä turvapaikahakijoiksi? Minulle ei tule sellaista mieleen.
Venäjälle. Sinne voi kadota ikiajoiksi eikä kukaan löydä.
Olisikin hyvä, jos olisivat päässeet Venäjälle. Venäjä ei takuuvarmasti luovuttaisi perhettä Suomeen. Venäjällä on todella perhekeskeinen kulttuuri, ja perhe sekä etenkin äidin ja lapsen välinen side on pyhä. Rakastavilta vanhemmilta lasten vieminen nähdään Venäjän kaltaisessa maassa silkkana pahuutena.&n
HAHAHAHAHAHA...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen isä on ollut lapsena paikalla, kun puolustuskyvytön perheenjäsen kohtasi mystisen kuoleman.
Perheen isä oli paikalla, kun hänen puolustuskyvytön perheensä katosi savuna ilmaan.
Just saying.
Onko edes pakua löydetty ja mistä?
Aika hyytävää! Trauman se ainakin pn jättänyt, kun pikkuveli kuolee autopalossa ja olet itse ainoana paikalla.
Se palo kuulosti todella oudolta. Siihen ei saatu mitään selvyyttä. Miksi? Miten veli on päässyt autoon, jos ovet ovat lukossa? Miten isoveli "oli paikalla" ja "joutui" seuraamaan?
Psykopatia alkaa jo syntymästä ja ilmetä lapsenkin toiminnassa.
Mun esikoinen on saman ikäinen, kuin tämän perheen esikoinen, syntynyt 2007.
Esikoiseni viettää paljon aikaa kavereiden kanssa, harrastaa ja käy lukion ohessa töissä. Hän on juuri saanut ajokortin ja nauttii ajamisesta ja siitä "vapauden tunteesta", mikä tulee, kun tajuaa koko maailman olevan avoinna ja täynnä mahdollisuuksia. Ovat lähdössä nyt kesällä kavereiden kanssa ulkomaille lomareissulle ja suunnittelevat elämää lukion jälkeen.
Sydäntä särkevää on miettiä, miten erilaista elämää viettää tämän perheen esikoinen. Miten paljon häneltä on riistetty vain, koska vanhemmat haluavat.
"Hän ei esimerkiksi ota kantaa siihen, minkälainen pakettiauto oli kyseessä."
Onkohan niin, että perhettä ei kuitenkaan haluta löytää? Paikalliset eivät myöskään suostu kommentoimaan mitä tietävät asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen isä on ollut lapsena paikalla, kun puolustuskyvytön perheenjäsen kohtasi mystisen kuoleman.
Perheen isä oli paikalla, kun hänen puolustuskyvytön perheensä katosi savuna ilmaan.
Just saying.
Aika hyytävää! Trauman se ainakin pn jättänyt, kun pikkuveli kuolee autopalossa ja olet itse ainoana paikalla.
Ihan kaikille ei jää haittaavia traumoja, edes psyykeltään terveille. Sitten osa on empatiakyvyttömiä, eikä heille jää traumoja. Siis mitään varmuutta traumojen määrästä ja laadusta ei ole kuin jokaisen henkilön oma mielikuva asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos itse joutuisitte samaan ahdinkoon ja teiltä yritetään väkisin ottaa rakkaat lapsenne pois. Hullu Suomi.
Lapsi ei ole mikään esine, jonka haluussapito-oikeus on sillä, joka sanoo rakastavansa sitä.
Rakkaus on tekoja eikä sanoja. Todella moni eläinsuojelurikollinen kertoo niin rakastavansa mustiaan, jolla on kolme viikkoa vanha vesi ja turkki solmussa niin, ettei raajat liiku.
Lapsen kasvulle ja kehitykselle on oltava asialliset edellytykset tai niistä tulee huolehtia jonkun muun kuin vanhempien.
Totta kai lapset vastustavat huostaanottoa. Oikeasti he pystyvät ottamaan asiaan kantaa vasta aikuisina, jos silloinkaan, riippuu missä kaasuvalotuksessa heidät on kasvatettu.
Vain patalaiska huoltaja ajattelee kuten yl
Eikö kenestäkään muusta ole omistuista, että lapset nyt pakotetaan elämään kodittoman pikkukriminaalin elämää ilman mitään tukiverkkoa maanpaossa ja kansainvälisesti etsintäkuulutettuina?
Kyllä on. Ihmettttää he, joiden mielestä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Esikoiseni viettää paljon aikaa kavereiden kanssa, harrastaa ja käy lukion ohessa töissä. Hän on juuri saanut ajokortin ja nauttii ajamisesta ja siitä "vapauden tunteesta", mikä tulee, kun tajuaa koko maailman olevan avoinna ja täynnä mahdollisuuksia. Ovat lähdössä nyt kesällä kavereiden kanssa ulkomaille lomareissulle ja suunnittelevat elämää lukion jälkeen.
Sydäntä särkevää on miettiä, miten erilaista elämää viettää tämän perheen esikoinen. Miten paljon häneltä on riistetty vain, koska vanhemmat haluavat.
Tämä surettaa myös minua. Kun katsoo oman teinin elämää kavereiden kanssa ja harrastuksissa, ei voi olla miettimättä millainen on noiden lasten todellisuus. Ehkä ovat jollain tasolla omasta tahdosta lähteneet, mutta ovatko tajunneet mitä elämä piilossa on? Onko vanhemmat edes kertoneet mikä on ollut todellinen suunnitelma? Onko lapset edes tienneet, että ovat lähteneet luvatta?
"Kotikoulusta kiinnostuneet vanhemmat eivät taasen ole jonkun mahdollisesti lasuja tehtailevan opettajan mieleen, kun siinähän tullaan hänen osaamisalueelleen tai ylikin."
Voi kuule, suurin osa opettajista huokaisee helpotuksesta, jos jonkun hörhöperheen lapsia ei heidän tartte opettaa.
Lasu taas on esim. juuri opetushenkilökuntaan kuuluvan PAKKO tehdä, jos lapsesta herää huoli.
Ilmoitusvelvollisuus koskee:
kaikkia työntekijöitä, jotka ovat opetustoimessa, sosiaali- ja terveydenhuollossa tai lasten päivähoidossa, nuorisotoimessa.
Perhe oltiin rikkomassa. Kävikö kenelläkään mielessä, että lapset pyysivät vanhemmiltaan apua? Isot lapset olivat pikkulasten turva.
Vierailija kirjoitti:
Just saying.
Poliisi ei kerro minkälaisesta pakusta oli kyse, vaikka sitä on kysytty.
Siellä on häiriintynyt sosiaaliviranomainen. Sille ei saada potkuja millään keinoin. Hakee työllistävää vaikutusta itselleen ja kaupungille. Että lisää määrärahoja valtiolta. Isolapsisista perheistä tulee enemmän rahaa kassaan, joten nyt noiden lestojen kimpussa tämä täti.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet sitä mieltä että hänen olisi ollut parempi elää sijaisperheessä, vaikka et kunnolla edes tunne vanhempia, osaat ajatella millaista hänen elämänsä olisi ollut jos sosiaalitoimi ei koskaan olisi heidän perheasioihinsa puuttunut.
Minua säälittää se että kaikki eivät todellakaan tiedä millaista elämää sijaisperheissä vietetään. Se elämä ei ole sellaista (monen kohdalla) mitä kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Joko toinen tai molemmat vanhemmat kokevat lapset vahvasti esineellistettyinä ja omaisuutenaan. Tällaiset tyypit yleensä, jos ovat narsisteja tai psykopaatteja, suivaantuvat siitä, että joku kajoaa heidän omaisuuteensa vieden sen heiltä pois. Sitten on tärkeintä enää se, että saa omaisuuden takaisin itselleen ja pois sen toisen hallusta. Keinolla millä hyvänsä. Surkeimpia keinoja ovat älyttömät huoltajuusriidat ja perhesurmat.
Isästä tuli vahvat narskuvibat sen haastattelun perusteella, jossa jotenkin korostetusti mietti jokaisen sanansa. Selkeästi yritti antaa ulospäin erilaisen kuvan kuin mitä on todellisuus.
Suomessa on myös pahoja sosiaaliviranomaisia. Näitä pitäisi tutkia. Kysellä ihmisiltä heidän mielivaltaisista päätöksistään. Kaikissa ammateissa on myös huonoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just saying.
Se palo kuulosti todella oudolta. Siihen ei saatu mitään selvyyttä. Miksi? Miten veli on päässyt autoon, jos ovet ovat lukossa? Miten isoveli "oli paikalla" ja "joutui" seuraamaan?
Psykopatia alkaa jo syntymästä ja ilmetä lapsenkin toiminnassa.
Tuo on jo sairasta kommentointia. Laiton eteenpäin ne aikaisemmat psykopatia-mollaukset.
Vierailija kirjoitti:
Perhe oltiin rikkomassa. Kävikö kenelläkään mielessä, että lapset pyysivät vanhemmiltaan apua? Isot lapset olivat pikkulasten turva.
Sinäkö pysyisit ottamaan kotiisi sijoitettavaksi 7 vierasta lasta ikähaarukassa 3 - 17 vuotta?
Luonnollisestikin tuossa olisi jouduttu jakamaan lapset luultavasti kahteen eri sijaiskotiin.
Ei ole viranomaisten vika, että jotkut tehtailee kersoja tolkuttomasti.
harmi kun karpo on kuollut. tämä on näitä järjettömiä päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet sitä mieltä että hänen olisi ollut parempi elää sijaisperheessä, vaikka et kunnolla edes tunne vanhempia, osaat ajatella millaista hänen elämänsä olisi ollut jos sosiaalitoimi ei koskaan olisi heidän perheasioihinsa puuttunut.<
Itse ainakin olen sitä mieltä, että vanhempien olisi pitänyt hoitaa asiat laillisia teitä pitkin. Ei lapsia turhaan sijoiteta, vaikka täällä jaksetaan sellaista jauhaa. Vanhemmat riistivät lapsilta mahdollisuuden normaaliin kasvuun, lapsuuteen ja nuoruuteen.