Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20040)
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan että ovat painuneet venäjälle. Sieltä nimittäin ei luovuteta yhtään ketään takaisin suomeen, eikä yksikään suomen viranomainen hae sieltä yhtään ketään. Siellä ovat ja pysyvät.
Venäjälle ei ihan niin vaan kyllä muuteta. Edellyttää sellaista paperisotaa, että Suomen viranomaisilla olisi siitä kyllä tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta ahdistelua. Olen kokenut itse saman kun nuorena minut yritettiin sijoittaa laitokseen ja toiseen perheeseen ilman mitään syytä. Äitini huolehti minusta ja joku oli vaan tehnyt perättömiä ilmoituksia. Minä olin 14 vuotias silloin ja vastustin ankarasti ja väkivalloin sijoittamista. Uhkasin sossutätien henkeä myös. Lopulta ne luovutti kun tajusivat että olen tosissani.
"Ilman mitään syytä."
Muuten vain pahoinpitelit ja uhkasit tappaa.
Tää on hyvin tyypillinen narsistikuvio. Ajetaan aivan hulluna ihmistä nurkkaan, painostetaan, uhkaillaan ja pelotellaan. Ja sitten kun toinen lopulta reagoi yli, niin onkin kätevästi todistettu, että mitäs minä sanoin, hullu se on.
Narsisti ei myöskään näe omassa toiminnassaan väärää, narsisti voi tuossa olla myös tuo teini. Minulla on teini, bonuslapsi, joka saa totaaliraivarin jos ei esim saa rahaa. Kumpi meistä on narsisti?
Normaali-ihminen voi harmistua jos ei saa kymppiä omiin mielitekoihin, mutta totaaliraivari ja paikkojen hajoittaminen ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan että ovat painuneet venäjälle. Sieltä nimittäin ei luovuteta yhtään ketään takaisin suomeen, eikä yksikään suomen viranomainen hae sieltä yhtään ketään. Siellä ovat ja pysyvät.
Ei Venäjälle mennä kuin Ruotsiin:D
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjälle ei ihan niin vaan kyllä muuteta. Edellyttää sellaista paperisotaa, että Suomen viranomaisilla olisi siitä kyllä tieto.
Ei muuteta, mutta jos hakevat turv..paikkaa poliittisen ajojahdin perusteella. Kuten se sossu sanoi: Arvot eivät ole peruste huostaanotolle, mutta jos eletään arvojen mukaisesti niin sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että lastensuojelu on ollut Venäjän disinformaation keskiössä viime vuodet. Mutta disinformaatiohan rakennetaan aina niin, että otetaan pieni pala totuutta, ja kääritään se valheeseen. Tämä siis on tutkitusti se tapa, jolla Venäjä tuottaa disinformaatiota.
Kyllä meillä on myös ihan oikeita ongelmia lastensuojelussa, mikä on alunperin myös aiheuttanut sen, että Venäjä käyttää sitä disinformaatiossaan.
Totuus on se, että lapsia on jouduttu ottamaan pois myös venäläistaustaisilta perheiltä. Disinformaatiota siitä tulee, kun huostaanoton väitetään olevan täysin aiheeton.
Eli kyllä, osa on totta. Se huostaanotto on se totuus. Sen syyt onkin sitten jotain muuta.
Venäjä on puuttunut Suomen laittomiin lasten huostaanottoihin, aivan kuten EU:n ihmisoikeustuomioistuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia mikä on voinut vaikuttaa perheen ratkaisuun on ymmärtääkseni aika runtiininomainen käytäntö rajoittaa perheen yhteydenpitoa. Se on varmasti aika kidutusta kaikille kun osa lapsista oli aika pieniä. Voi olla että käytänteet on muuttuneet siitä kun toimin sijaisvanhempana, mutta silloin oli ainakin tapana estää yhteydenpito vanhempiin kokonaan joitakin kuukausia, että lapsi saa "rauhassa kiinnittyä" sijaisperheeseen. Minusta tuntui aika julmalta ja ei mihinkään perustuvalta ja aiheuttaa pelkkää hylkäämiskokemusta, mutta se oli tietysti stt päätös eikä minun.
Tuo on oikeasti vuosikymmenien takaa tuo käytäntö.
Minä olen toiminut 15 vuotta sijaisvanhempana ja yhteydenpitoa ei katkaista millään syyllä. Ei yhtään millään. Jos pieni vauva otetaan huostaan niin vähintään joka viikko tapaamisia, useamminkin, jos vanhempi pystyy.&
Nooh, ei tarvitse mennä puolustuskannalle. Käytänteethän voi olla erit eri paikkakunnillla ja eri sossuilla.
Tuosta on vuosia aikaa, ei vuosikymmeniä. Mutta ilmeisesti siis muuallakin käytänne ollut voimassa.
Tämä voi olla osa ongelmaa, että mistään epäkohdista ei saisi puhua kun pelätään maineen tai luottamuksen tai millon minkäkin menetystä. Eihän sijaishuollossa, laitoksessa, sossuilla tai missään kaikki täydellistä ole. Jos sitä ei uskalleta myöntää, sillon ei tietysti voi ikinä myöntää virheitäkään eikä perua päätöksiä. Siinä on varmasti muut asiat silloin tärkeämpänä kun lapsen etu. Jotenkin outoa sellainen vahva mustavalkoajattelu lastensuojelua koskevissa asioissa.
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Miksei? Toki turistina Venäjälle tarvii viisumin, mutta muuten riittää että osaa sanoa assylum.
Jos ne olisivat ryssälään menneet, niin ry s sät kyllä käyttäisivät sitä propagandassaan ihan siekailematta.
Minä veikkaan että ovat Ruotsissa. Pitäkööt hur rit hyvänään.
Vierailija kirjoitti:
Perheen ystävä on kuvaillut lapsia iloisiksi ja lämmöllä kasvatetuiksi. Muuta emme heistä lehtien perusteella tiedä.
Paitsi sen, että kotikoulu on hiertänyt kunnan ja vanhempien välejä.
No sehän just on epäilyttävää jos ulospäin näyttää normaalilta. Varma merkki siitä että oikeasti perhe on lukittuna kellariin. Kyllä suomalaiset ovat paskaa kansaa.
Enkä ole ryxcän trolli. Te jotka niitä näette kaikkialla niin tutkituttakaa päänne.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Miksei? Toki turistina Venäjälle tarvii viisumin, mutta muuten riittää että osaa sanoa assylum.
Et ole rajasulusta kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähde on se että olen nähnyt / kuullut lapsia kuritettavan, monesti, ja kukaan ei puuttunut. Laki saattaa sen kieltää, mutta asenneilmapiiri on edelleen vuosisatojen takaa. (Samoin naisten oikeudet, prostituutio, ehkäisy, aborttioikeus jne. Puola on tosi konservatiivinen ja patriarkaalinen maa.)
Tässä sitä asenneilmapiiriä: Kolmannes puolalaisista hyväksyy lasten fyysisen kurituksen, artikkeli on vuodelta 2024
One-third of Poles accept the use of physical punishment for disciplining children - English Section"
Ja yyylläripylläri, lähdettä ei tullut. Eipä tietenkään, koska lasten fyysinen kurittaminen Puolassa ON LAILLA KIELLETTY.
Tässä sinulle lähde:
https://www.polskieradio.pl/395/11354/artykul/3522947,polish-presidenti…
"Corporal punishment illegal
Ei, vaan kirjoitit, että Puolassa saa lapsia lyödä. Ei saa, se on lailla kielletty siellä aivan kuten Suomessakin.
Mutta pointtini meni sinulta joka tapauksessa ohi, sillä se oli se, että Puola suojelee Pohjoismaiden lastensuojeluiden uhriksi joutuneita perheitä, eikä heitä automaattisesti luovuta takaisin käskyn käydessä, vaan tutkii asian ensin itse. Ja se tällaisessa tilanteessa on relevanttia perheelle, joka on Suomessa joutunut lastensuojelun ajojahdin kohteeksi. Jos nyt kuvitellaan, että vainon uhriksi joutunut perhe on saanut turva**aikan Puolasta, niin heitä tuskin tässä tilanteessa kiinnostaa ihan hirveästi, että minä vuonna lasten fyysinen kuritus on Puolassa kielletty tai että mikä taho Venäjällä ratkoo perheväkivaltakeissit. :D
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se edellyttää paperisotaa, niin se sota tapahtuu Venäjällä, ei Suomessa. Ei Suomen viranomaisille tule mitään tietoa siitä, jos suomalainen hakee Venäjällä oleskelulupaa. Ja Venäjähän muuten aivan saletisti antaisi turvap**aikan perheelle, ja varmasti auttaisi ja tukisi perhettä. Oikein mielellänsä varmasti esittelisivät perhettä myös mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhin lapsista on 18v tänä vuonna. Pystyykö hän puolustamaan perhettään? Ainakaan lastensuojelu ei pääse häneen enää käsiksi.
Vanhin 2007 syntynyt lapsi on ilmeisesti poika (perhe esiintynyt Österbottens Tidningin jutussa koskien Pietarsaaren synnytysosaston sulkemista, kahden vanhemman lapsen kuvat löytyvät jutusta, samoin nimet mainittu), eli kutsuntaiässä. Vanhemmat ja läheiset tekevät hänelle todellisen karhunpalveluksen, elleivät päästä näihin osallistumaan.
Itse tosin pidän erilaisiin "high control groupeihin" (kultit, preppaajat, perhedynamiikaltaan vastaavat perheet) ulkomailla seuranneena valitettavan mahdollisena myös sitä vaihtoehtoa, ettei tätä perhettä löydetä enää hengissä. Perheen isommat lapset ovat syntyneet 2007 ja 2013 välillä, ja ovat iässä, jossa yleisesti kapinoidaan lähiauktoriteettia vastaan. Usein ryhmän ongelmat paljastuvat teinin tai teinien kapinoidessa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuteta, mutta jos hakevat turv..paikkaa poliittisen ajojahdin perusteella. Kuten se sossu sanoi: Arvot eivät ole peruste huostaanotolle, mutta jos eletään arvojen mukaisesti niin sitten on.
Kukaan sossu ei ole sanonut missään noin. Puhut ihan paskaa.
"Moni luulee, että Suomessa toimivat Kristilliset koulut on kirkon ylläpitämiä ja haluamia. Eivät ole. Ne on ns herätysliikkeiden ja lahkojen ylläpitämiä. Huoltajat eivät halua päästää lapsiaan tavallisiin kouluihin. Kasvattavat uusia jäseniä liikkeelleen. Ulospäin vakuuttavat olevansa ihan tavallisia kouluja, mutta käytännöt on muuta. Osana biologiaa opetetaan luomiskertomusta ja Intelliget Design -oppia. Uskonnonopetus on lakien vastaisesti tunnustuksellista ja kouluissa pidetään polvirukouksia ja harjoitetaan uskontoa."
Ihan näin ateistina sanon, että eipä tuo nyt kovin pahalta edes kuulosta verrattuna tähän nykypäivän woke- ja sukupuolisekoiluun, mitä koulussa opetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhin lapsista on 18v tänä vuonna. Pystyykö hän puolustamaan perhettään? Ainakaan lastensuojelu ei pääse häneen enää käsiksi.
Vanhin 2007 syntynyt lapsi on ilmeisesti poika (perhe esiintynyt Österbottens Tidningin jutussa koskien Pietarsaaren synnytysosaston sulkemista, kahden vanhemman lapsen kuvat löytyvät jutusta, samoin nimet mainittu), eli kutsuntaiässä. Vanhemmat ja läheiset tekevät hänelle todellisen karhunpalveluksen, elleivät päästä näihin osallistumaan.
Itse tosin pidän erilaisiin "high control groupeihin" (kultit, preppaajat, perhedynamiikaltaan vastaavat perheet) ulkomailla seuranneena valitettavan mahdollisena myös sitä vaihtoehtoa, ettei tätä perhettä löydetä enää hengissä. Perheen isommat lapset ovat syntyneet 2007 ja 2013 välillä, ja ovat iässä, jossa yleisesti kapinoidaan lähiauktoriteettia vastaan. Usein ryhmän ongelmat paljastuvat
"Pariskunnalla on IS:n tietojen mukaan neljä poikaa ja kolme tyttöä. Pojat ovat iältään 6-, 9-, 11- ja 15-vuotiaita. Tytöt ovat 3-, 14- ja 17-vuotiaita. Lisäksi heillä on yksi vauvaikäinen lapsi."
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.. On kai ne muutkin vainoa paenneet menneet iän kaiken rajoen yli ilman että viranomaiset tietävät. Haloo.. Pääseehän sitä venäjän puolelle muidenkin venäjän rajanaapureiden kautta kuin suomen ja venäjän välisen rajan yli. Heillä on ollut vuosi aikaa järjestellä lähtönsä, peittää jälkensä, laaja tuttava piiri, laajat verkostot, varmaan joitakin vaikusvaltaisia tahoja auttamassa, ovat itse fiksuja ja lukeneita ihmisiä, eivät mitään typerehtiviä elämän kalluja, joten elävät varmaan uutta, parempaa elämää jossakin muualla.
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Jos ne olisivat ryssälään menneet, niin ry s sät kyllä käyttäisivät sitä propagandassaan ihan siekailematta.
Minä veikkaan että ovat Ruotsissa. Pitäkööt hur rit hyvänään.
No kyllähän Venäjällä on vaikka kuinka paljon eurooppalaisia vainon uhriksi syystä tai toisesta joutuneita. Ei heitä mediassa näy jos itse eivät halua, eihän sellaiseen ketään pakoteta. Suurin osa haluaa varmasti vain elää elämäänsä ja pitää matalaa profiilia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tosin pidän erilaisiin "high control groupeihin" (kultit, preppaajat, perhedynamiikaltaan vastaavat perheet) ulkomailla seuranneena valitettavan mahdollisena myös sitä vaihtoehtoa, ettei tätä perhettä löydetä enää hengissä. Perheen isommat lapset ovat syntyneet 2007 ja 2013 välillä, ja ovat iässä, jossa yleisesti kapinoidaan lähiauktoriteettia vastaan. Usein ryhmän ongelmat paljastuvat
Karhunpalvelus, ettei pääse armeijaan? :D Itse asun ulkomailla, ja en kyllä niin missään nimessä halua poikani käyvän armeijaa.
Perheen ystävä on kuvaillut lapsia iloisiksi ja lämmöllä kasvatetuiksi. Muuta emme heistä lehtien perusteella tiedä.
Paitsi sen, että kotikoulu on hiertänyt kunnan ja vanhempien välejä.