Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-palvelut on pelkkää teatteria kunnan hoitamana

Vierailija
04.06.2025 |

Odotin yhteydenottoa 8kk. 10 min puhelinsoitto ja sen jälkeen virkailija sanoo että työnhaku on nyt voimassa kesäkuuhun 2029 eikä tarvitse olla uudelleen heihin yhteyttä.

Mitä työllisyyden hoitoa tuo on? :D

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli n. 15 min puhelu. Tehtiin 3 kk suunnitelma. Mulle soitetaan taas uudestaan viimeistään elokuussa. 1 haettu työpaikka pitää ilmoittaa joka kuukausi. Ehdotettiin opiskelua ja opintolainan ottamista.

N55

Vierailija
22/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne keskittyy matalakoulutettuihin. Akateemisena sai olla te-viranomaisilta ihan rauhassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-palvelut eivät ole koskaan edistänyt työllistymistäni millään tavalla. Aina on pitänyt itse hakeutua kouluttautumaan tai töihin. TE-palvelujen pilipalikurssit ovat olleet täyttä ajanhaaskausta.

Samaa mieltä ja ajan haaskauksen lisäksi myös silkkaa rahan haaskausta!!!

Vierailija
24/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi työkkäristä otettiin yhteyttää 28.11.2024 ja sanottiin että seuraava yhteydenotto hoidetaan kunnan palvelun kautta. Ei ole kuulunut mitään tuon jälkeen ja työmarkkinatorissa ei ole tarvinnut edes kirjata niitä 4kpl/kk hakuja vuoden vaihteen jälkeen. 

Tuet tulee normaalista ja ooen chillaillut 7kk. 

Eihän yhteydenotolla ja virkailijan kanssa keskusteleminen ole sinulle mikään palvelu. Yhtä hyvin voit jutella naapurin koiralle.

Naapurin koira on todennäköisesti paljon kiinnostuneempi jutuistasi aidosti kuin työkkärin virkailija. Lisäksi siinä pääsee tekemään hyödyllistä työtä, kun saa paijata rapsutuksista nauttivaa koiraa niin kauan, kuin käsi kestää.

terveisin useamman ihanan karvakaverin naapuri

Vierailija
25/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jättäisivätkin työkyvyttömän rauhaan ja soittaisivat niille joilla työkykyä vielä on. Mutta ei, vuosikausia pitää hakea sairauslomalappuja vaikka Kela ei maksa sairauspäivärahaa. Rahaa palaa turhaan, lääkärien ajat on vähissä ja minä käynneilläni vien ajan joltain toiselta joka sitä kipeämmin tarvitsisi.  Kolmen kuukauden välein pitää käydä lätisemässä turhuuksia, tilanne ei ole muuttunut muuta kuin huonompaan. Ikääkin jo 60v. Miksi ei jätetä rauhaan.

Vierailija
26/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jättäisivätkin työkyvyttömän rauhaan ja soittaisivat niille joilla työkykyä vielä on. Mutta ei, vuosikausia pitää hakea sairauslomalappuja vaikka Kela ei maksa sairauspäivärahaa. Rahaa palaa turhaan, lääkärien ajat on vähissä ja minä käynneilläni vien ajan joltain toiselta joka sitä kipeämmin tarvitsisi.  Kolmen kuukauden välein pitää käydä lätisemässä turhuuksia, tilanne ei ole muuttunut muuta kuin huonompaan. Ikääkin jo 60v. Miksi ei jätetä rauhaan.

Niinpä. Järki käteen!

Vierailija
27/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti joku venäläisniminen mies joka puhui hyvin rysyläisittäin. Kehotti kysymään töitä jostain aiemmasta työpaikasta. Just ku olin kertonu että entisten työkavereiden mukaan menee huonosti. Töitä ei ole, ihmiset on joko lomautettu tai irtisanottu. Te-virkailija tiesi myös uupumushistoriani. Ei kun uudestaan lyömään päätä seinään. Ihan turha pilipalilaitos. Olisi jo korkea aika saada maahan kansalaispalkka.

Vierailija
28/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta työttömänä olleena vanhana ukkona aloittajan kuvaama tilanne kuulostaa kaikessa karuudessaan paratiisilta.

10-15 vuotta sitten olivat kimpussa jatkuvasti, vaikka ei silti ollut usein juuri mitään tarjottavaa tai ehdotusta mistään heillä.

Se se oli. Puolen vuoden-vuoden välein aina "tule keskustelemaan tänne meidän kanssa pariksi tunniksi". Kyllä nimittäin alkoi se jauhaminen tulla aika pian vastenmieliseksi. En jaksa enää yhtään "keskustelua" heidän kanssaan. Jos on jotain konkreettista tarjota, niin se on eri asia mutta ei kiitos enää yhtään tyhjää jauhamista.

Vierailija
29/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22 vuotta työttömänä olleena vanhana ukkona aloittajan kuvaama tilanne kuulostaa kaikessa karuudessaan paratiisilta.

10-15 vuotta sitten olivat kimpussa jatkuvasti, vaikka ei silti ollut usein juuri mitään tarjottavaa tai ehdotusta mistään heillä.

Se se oli. Puolen vuoden-vuoden välein aina "tule keskustelemaan tänne meidän kanssa pariksi tunniksi". Kyllä nimittäin alkoi se jauhaminen tulla aika pian vastenmieliseksi. En jaksa enää yhtään "keskustelua" heidän kanssaan. Jos on jotain konkreettista tarjota, niin se on eri asia mutta ei kiitos enää yhtään tyhjää jauhamista.

Mikä koulutus sinulla on? 

Vierailija
30/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut pelkkää teatteria. Saa sieltä joskus karenssia, mutta siinä kaikki.

Vierailija
31/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menee huonommaksi? Kai se tarkoitti myös että se työnhaku velvoite on voimassa koko aika. Vai? Ennen siinä sentään oli pieniä taukoja kun eivät soittaneet aina 3kk välein vaan meni pidempään.

Vierailija
32/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se näin olisi, kuin vanha malli jossa soitellaan turhaan monta kertaa vuodessa. Palvelut pitää keskittää niille, jotka niitä haluavat. Mitä me työkyvyttömät ja raihnaiset vanhukset niillä teemme? Me odotamme että eläke joskus koittaa. Antakaa olla rauhassa.

Vierailija
33/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne keskittyy matalakoulutettuihin. Akateemisena sai olla te-viranomaisilta ihan rauhassa. 

Bingo. Osut niin oikeaan. Lisäksi joillakin amislaisilla ikikarenssi.

Vierailija
34/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2029 asti???

Mulla aina 3 kk voimassa kerrallaan. Yhä näin vaikka työl.palvelut kunnalla.

Vierailija
35/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte jossain Pelkosenniemellä missä ei ole työllistymisestä pelkoa? Eikö kunnat saa työttömistä sanktioita, joten kuvittelisin asioiden olevan toisin.

Vierailija
36/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ne uusii työnhaun useaksi vuodeksi jona aikana sitten lähettelette 4 hakemusta kuukaudessa joka paikkaan tai tulee karenssia vai miten se menee.

Ei vaan kolme kuukautta kerrallaan. Ei siihen lomakkeeseen mahdu kuin kolmen kuukauden tiedot. Lomake on standardi kaikille. Sen jälkeen soittavat uudestaan. 

Vierailija
37/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2029 asti???

Mulla aina 3 kk voimassa kerrallaan. Yhä näin vaikka työl.palvelut kunnalla.

Provohan tuo on. 3 kk meillä tosielämässä. 

Vierailija
38/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli n. 15 min puhelu. Tehtiin 3 kk suunnitelma. Mulle soitetaan taas uudestaan viimeistään elokuussa. 1 haettu työpaikka pitää ilmoittaa joka kuukausi. Ehdotettiin opiskelua ja opintolainan ottamista.

N55

Mikäs vika tuossa ehdotuksessa on? Itse valmistuin juuri maisteriksi ja sain jo opiskelun loppupuolella hyväpalkkaisen viran.

N53

Vierailija
39/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se järjestelmä pysty tuollaiseen. Siellä on selkeät raja-arvot aikatauluille eikä 4 vuoden eli yli 200 viikon päähän pysty laittamaan tietoja.

Vierailija
40/75 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomi on nykyään pelkkää teatteria ja vastuunpakoilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi