Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani myivät mökkinsä veljelleni. Minulta ei kysytty mitään. Nyt minun pitäisi hoitaa sitä

Vierailija
03.06.2025 |

Vanhempani ovat lähemmäs 85 vuotiaita ja en haluaisi alkaa riitelemään enää tässä vaiheessa elämää, mutta mitä tässä voi tehdä. Siis äitini soitti eilen ja ihan vakavissaan sanoi, että minun pitää alkaa käymään tällä mökillä leikkaamassa nurmikko, kastelemassa kukkia ja kasvimaata. Veli tulee vasta juhannukseksi perheineen. Nurmikkoa on varsin runsaasti ja minun pitäisi leikata mökille vievä ajotiekin. Olisi kuulemma rumaa ja jos veli joutuisi tuomaan perheensä lomanviettoon ja paikat rehottaisi. Itse vietän juhannuksen yksin kotona. Mökille en ole tervetullut, koska sinne tulee veljeni vaimoineen, heidän lapset perheineen ja heidän ystäviään. 

N.50

Kommentit (226)

Vierailija
141/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että rakas äiti se mökki ei ole minun.Yleensä tuollaiset vanhemmat pitävät poikaa  parempana kuin tyttöä.Sama on mieheni suvussa jossa on 2 poikaa ja 2 tytärtä jotka ovat vanhempia kuin pojat.Mieheni on se nuorin ja sitä toista poikaa anoppi palvoo ja uskoo paskapuheet.He ovat karjalaisia ja olen kuullut että se on heillä yleistä tuo lasten jaoittelu.

Eikä se ole äidinkään eli mitä se sillekään kuuluu.

Vierailija
142/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee otsikossa, että minulta ei kysytty yhtään mitään, vaan mökki myytiin veljelleni selkäni takana. Tätä kun eräässä viestissä pohdittiin, että ilmaisinko haluavani ostaa myös mökin.

Ap.

Vanhemmat saavat myydä omaisuuttaan ihan vapaasti kenelle haluavat. Ei siihen lupia tarvitse lapsilta kysellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että jos hinnasta sovitaan. Ilmaiseksi työvoimaksi ei tarvitse suostua.

Vierailija
144/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös muistaa, että se veli ei välttämättä tiedä mitään näistä äidin ruohonleikkuu- ja nurmikonkasteluvaatimuksista.

Tämä se taitaa olla todennäköisin tilanne.Kyllähän äidit myös siivoavat kämppiä kenenkään pyytämättä.

Vierailija
145/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäreiluja vanhempia on. Mieheni suvussa on annettu perintöjä pojille, muttei tytöille. Paitsi mieheni ei ole saanut mitään, vaan perinnöt on ohjattu vanhemmalle veljelle. Se perintö ei ollut edes mikään maatila, joka olisi saanut jatkajan, vaan tyyliin kerrostaloasunto ja mökki. Jotkut ovat suosikkeja, niin näköjään myös ap:n vanhemmilla.

Ei pidä suostua tuollaiseen perinnönjakoon. Perinnönjakoa ei voi suorittaa ilman kaikkien lasten allekirjoitusta perinnönjakopaperiin. Tosin jotkut ovat sitten hassanneet suuren osan perinnöstä juristeille näissä perintötappeluissa. 

Ei ole kyse perinnönjaosta kun vanhemmat MYYVÄT mökkinsä pojalleen. Ei siihen kenenkään suostumusta tarvitse kysyä. Niin kauan kuin vanhemmat elävät, he saavat myydä omaisuutensa kelle haluavat. Ilman lupien kysymistä

Vierailija
146/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin vi tun huonoa provoa on 7b sivun verran typerykset kommentoineet. 

Vierailija
147/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klapeja tarttee myös tehdä muutama motti lisää että varmasti riittää meille juhannuksena 

T. Veljesi

Osta myös ruuat valmiiksi sekä riittävästi kaljaa.

Vierailija
148/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäreiluja vanhempia on. Mieheni suvussa on annettu perintöjä pojille, muttei tytöille. Paitsi mieheni ei ole saanut mitään, vaan perinnöt on ohjattu vanhemmalle veljelle. Se perintö ei ollut edes mikään maatila, joka olisi saanut jatkajan, vaan tyyliin kerrostaloasunto ja mökki. Jotkut ovat suosikkeja, niin näköjään myös ap:n vanhemmilla.

Ei pidä suostua tuollaiseen perinnönjakoon. Perinnönjakoa ei voi suorittaa ilman kaikkien lasten allekirjoitusta perinnönjakopaperiin. Tosin jotkut ovat sitten hassanneet suuren osan perinnöstä juristeille näissä perintötappeluissa. 

Ei ole kyse perinnönjaosta kun vanhemmat MYYVÄT mökkinsä pojalleen. Ei siihen kenenkään suostumusta tarvitse kysyä. Niin kauan kuin vanhemmat elävät, he saavat myydä omaisuutensa kelle haluavat. Ilman lupien kysymistä

Juu, mutta jos hinta on ollut erityisen halpa, saatetaan myynti katsoa ennakkoperinnöksi. 

Vierailija
149/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan veljesi edes olla tietoinen, että sinut on buukattu mökkitalkkariksi?

Voi olla vain äitini höpinöitä toki. Kuvittelee itsenikin mielestä, että veljen mökki on myös minun mökki, vaikka niin ei todellakaan ole. Kyllä se on veljen ja hänen vaimonsa, heidän lastensa ja lastenlastensa mökki. Minulla ei sinne avaimia ole. Ihmetyttää vain, että miksi on laitettu amppeleita ja kukkia ruukkun + kasvimaata, kun ei niitä kukaan pääse kastelemaan. Kukkaruukussakin olevat kukat kuivaa lähes päivässä kun aurinko paistaa. 

Ap.

Jos tällä veljellä on noin isoja lapsia ja lapsenlapsia, niin tottakai heistä joku voi hoitaa mökkityöt. Ilmeisesti siellä joku käy, koska on viety kukkiakin ja tehty kasvimaa.. M

Mökin hoito ei kuulu sulle mitenkään, jos sen teet niin olet varsinainen lapanen. Mä en sun sijassasi edes miettisi asiaa vaan sanoisin ei.

Vierailija
150/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee otsikossa, että minulta ei kysytty yhtään mitään, vaan mökki myytiin veljelleni selkäni takana. Tätä kun eräässä viestissä pohdittiin, että ilmaisinko haluavani ostaa myös mökin.

Ap.

Vanhemmat saavat myydä omaisuuttaan ihan vapaasti kenelle haluavat. Ei siihen lupia tarvitse lapsilta kysellä

Usein on tapana kysyä olisiko muilla lapsilla kiinnostusta ostaa mökkiä eikä vaan myydä "seläntakana" kertomatta. Kyllä omat vanhemmat on meiltä muilta lapsilta varmistanut, että onhan kaupat yhden lapsen kanssa ok.

Vierailija
151/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö veli osaa itse soittaa ja pyytää? Millainen nynny laittaa äitinsä asialle?

Sellainen nynny, joka ostaa vanhempien mökin puhumatta ensin siskon kanssa. Itsekäs k-pää.

Vierailija
152/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nyt toisten mökille voi noin vain mennä ruohoja leikkaamaan. Harmi.

Vierailija
153/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen nynny, joka ostaa vanhempien mökin puhumatta ensin siskon kanssa. Itsekäs k-pää.

Miksi sen pitäisi puhua siskon kanssa kun vanhemmat myi mökin sille. Hän osti sen.

Vierailija
154/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin menet auttamaan. Oletko lapseton? Sittenhän ehdit hyvin, ei veljesi siellä varmaan ehdi lapsien takia koko ajan ramppaamaan. Hyvä kun osti sen pois vanhemmiltasi, niin he saivat vielä rahaa vanhuudenpäivilleen. Jos haluat mennä sinne juhannuksena, kysy saisitko tulla teltan kanssa.

No ensinnäkin, veljen lapset on yli 30 vuotiaita. Ja mitä tuo olenko lapseton tarkoitti??. Voin kertoa, että lapseni ovat jo aikuisia. Mitä se asiaan liittyy mitenkään. Ikään minulla tulee tänä vuonna jo 51, että harvalla sitä ylipäätään pikkulapsia enää tässä iässä on. 

Ap.

Harvempi 51-vuotias pn niin epävarma itsestään, että tulee vauva-palstalle kyselemään, voiko äidille sanoa ei. Luulisi, että olisi tuohon ikään tullessa jo oppinut itsenäiseksi ja vältt

Käsittääkseni Ap halusi vain kuulla muiden ihmisten mielipiteitä. Tällä palstalla voi ja saa kysyä, kunhan puhe ei liikut  sopimattomilla alueilla.

Vierailija
155/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klapeja tarttee myös tehdä muutama motti lisää että varmasti riittää meille juhannuksena 

T. Veljesi

Osta myös ruuat valmiiksi sekä riittävästi kaljaa.

Ja lämmitä sauna valmiiksi kun tulemme juhannusaattona klo 16 mutta olethan itse jo poissa silloin

Vierailija
156/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään mene veljesi mökille tekemään mitään hommia. Ostakoon sinne talkkari-/huoltomiespalvelua, jos ei itse kykene sitä ylläpitämään.

Vierailija
157/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi puhua siskon kanssa kun vanhemmat myi mökin sille. Hän osti sen.

No ei välttämättä pidäkään. Pitää kuitenkin se oma mökkinsä sitten hoitaa ja pitää myös ymmärtää jättää sisko rauhaan.

Vierailija
158/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskn veli on edes tietoinen soitosta. Porvoon mummelit on omatoimisia, koska poika on perheen kuningas.

Vierailija
159/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Niin ja samalla suosia jotain lasta myymällä puoli ilmaiseksi? Ap, tuolla se mökki tuleen samalla kun käy ruohon leikkaamassa. Siinäpä niille se mitä ansaitsevat.

Vierailija
160/226 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tuskin sellainen selkäänpuukottaja itse kyselee mitään. Selkäranka kun puuttuu.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme