Vanhempani myivät mökkinsä veljelleni. Minulta ei kysytty mitään. Nyt minun pitäisi hoitaa sitä
Vanhempani ovat lähemmäs 85 vuotiaita ja en haluaisi alkaa riitelemään enää tässä vaiheessa elämää, mutta mitä tässä voi tehdä. Siis äitini soitti eilen ja ihan vakavissaan sanoi, että minun pitää alkaa käymään tällä mökillä leikkaamassa nurmikko, kastelemassa kukkia ja kasvimaata. Veli tulee vasta juhannukseksi perheineen. Nurmikkoa on varsin runsaasti ja minun pitäisi leikata mökille vievä ajotiekin. Olisi kuulemma rumaa ja jos veli joutuisi tuomaan perheensä lomanviettoon ja paikat rehottaisi. Itse vietän juhannuksen yksin kotona. Mökille en ole tervetullut, koska sinne tulee veljeni vaimoineen, heidän lapset perheineen ja heidän ystäviään.
N.50
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle: samaa mieltä. Ei mitään mielenosoitusta ja turhaa riitaa. Olkaa suoria ja rehellisiä perheenjäseniänne kohtaan. Asiat voi sanoa hyvällä ilman suuttumista ja loukkaantumista. Ihmisiä ja erehtyväisiä ollaan jokainen. Tämä kaikille lukijoille.
Sen riidan ja mielenosoituksen yleensä aiheuttaa se vaatimusten esittäjä kun vaatimuksiin ei suostuta. Heille todella kannattaisi teroittaa kunnioituksen tärkeyttä.
Toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne - Raamatun Sanaa.
Onhan veljellä lomallaan aikaa hoitaa mökkinsä. Voit sanoa, että mökin työt ei kuulu sinulle. Nyt jos lupaudut, niin aina saat siellä olla töissä.
Periaatteestakaan en menisi.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että rakas äiti se mökki ei ole minun.Yleensä tuollaiset vanhemmat pitävät poikaa parempana kuin tyttöä.Sama on mieheni suvussa jossa on 2 poikaa ja 2 tytärtä jotka ovat vanhempia kuin pojat.Mieheni on se nuorin ja sitä toista poikaa anoppi palvoo ja uskoo paskapuheet.He ovat karjalaisia ja olen kuullut että se on heillä yleistä tuo lasten jaoittelu.
Täyttä puppua tuollainen puhe karjalaisista. Aivan varmasti jaottelu ei ole sen yleisempää kuin muuallakaan. Ei vedetä nyt mitään tuulesta temmattuja heimomääritelmiä tähän keskusteluun.
t. Hämeestä kotoisin oleva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä veljeäsi silloin auta vaan iäkkäitä vanhempiasi.
Tuo vähän, miten sen ajattelee.
Kukaan ei ymmärrä väitettäsi. Perusteletko millä lailla se auttaisi ap:n vanhempia?
Ap älä ryhdy kynnysmatoksi!
Lisäksi kai veljesi huolehtii vanhempiesi asioista, käy heille kaupassa, siivoaa, korjaa lukkiintuneen kännykän, järjestää kotihoitoa jne, etkä sinä?
Äitihän sitä apua tarvitsee ja on pyytänyt.
Veljen kuuluu tässä tapauksessa apua pyytää, ei äidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö veli osaa itse soittaa ja pyytää? Millainen nynny laittaa äitinsä asialle?
Sellainen nynny, joka ostaa vanhempien mökin puhumatta ensin siskon kanssa. Itsekäs k-pää.
Tämä. Tuskin sellainen selkäänpuukottaja itse kyselee mitään. Selkäranka kun puuttuu.
Miksi sen olisi pitänyt kysellä? Siinä ei oo mitään selkäänpuukottamista. Tuo talkkarihomma kyllä on eri.
Totta kai vanhempien pitää kysyä myös muilta lapsilta ovatko kiinnostuneita. Kusipää vanhemmat ja kusipää veli. Oikein omaan napaan tuijottajat.
Mutta mutta! Eikös tuosta siskon pitäs saada "jotakin" sitte perinnönjaossa, miten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että rakas äiti se mökki ei ole minun.Yleensä tuollaiset vanhemmat pitävät poikaa parempana kuin tyttöä.Sama on mieheni suvussa jossa on 2 poikaa ja 2 tytärtä jotka ovat vanhempia kuin pojat.Mieheni on se nuorin ja sitä toista poikaa anoppi palvoo ja uskoo paskapuheet.He ovat karjalaisia ja olen kuullut että se on heillä yleistä tuo lasten jaoittelu.
Täyttä puppua tuollainen puhe karjalaisista. Aivan varmasti jaottelu ei ole sen yleisempää kuin muuallakaan. Ei vedetä nyt mitään tuulesta temmattuja heimomääritelmiä tähän keskusteluun.
Itsehän tämän perheen asiat tiedän paremmin kuin sinä.Olen myös hämeestä eikä meillä ketään lapsista pidetä 1 muita parempana.
Ethän sinä toisen mökille nyt voi mennä touhuamaan ilman mökin omistajan lupaa. Sehän olisi laitontakin!
Mutta kyllä tuollaisia röyhkeitä ihmisiä löytyy. Meilläkin mieheni veli, joka on 40-vuotias, terve ja hyväkuntoinen mies, oli sitä mieltä, että minun pitäisi käydä siivoamassa hänen kotinsa, koska olen nainen. Itselläni oli silloin vastasyntynyt vauva ja 2,5-vuotias taapero hoidettavana. Oikein suursiivous olisi pitänyt tehdä ja ilmaiseksi tietenkin, koska oikeat siivoojat ovat kalliita.
Sanoin tuolle ukolle, että ottaa rätin kauniiseen käteensä. Minä siivoan oman kotini, ja hän saa siivota omansa.
Meillä päin vastoin, äiti osti veljen osuuden isämme kuolinpesästä ja sitten vähitellen antoi rahat veljelle erilaisina lahjoita ja tuliaisina. Veli tietenkin aikanaan perii oman osansa äidistä ajan jättäessä. Mökillä veli yhä mökkeilee, kuin olisi oma, eniten se siellä on meistä sisaruksista, muttei tietenkään osallistu kuolinpesän ylläpitoon, kun ei ole osakaskaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin vastoin, äiti osti veljen osuuden isämme kuolinpesästä ja sitten vähitellen antoi rahat veljelle erilaisina lahjoita ja tuliaisina. Veli tietenkin aikanaan perii oman osansa äidistä ajan jättäessä. Mökillä veli yhä mökkeilee, kuin olisi oma, eniten se siellä on meistä sisaruksista, muttei tietenkään osallistu kuolinpesän ylläpitoon, kun ei ole osakaskaan.
Ei kai kukaan nyt mökin hintaa voi lahjoina ja tuliaisina antaa tai sitten pitäisi maksaa jo lahjavero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän tämän perheen asiat tiedän paremmin kuin sinä.Olen myös hämeestä eikä meillä ketään lapsista pidetä 1 muita parempana.
Kokemuksestasi huolimatta on asiatonta vetää karjalaisuus syyksi lasten jaotteluun. Se on yksilöistä kiinni, eikä siitä mihin heimoon kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nyt mökin hintaa voi lahjoina ja tuliaisina antaa tai sitten pitäisi maksaa jo lahjavero.
Pitkä aikaväli, luova kirjanpito, suoraan kaupasta tavaran ostaminen veljelle(ei ole edes lahjaverollista ihan lain silmissäkään, jos on mukana maksamassa, katsotaan joksikin elatustueksi oman lapsen kohdalla, ainakin jos opiskelee), ja kysehän oli vain osuudesta mökin hinnasta, ei koko arvosta. Myös veljen lapsille voi antaa lahjoja. Johonkin ne kaupparahat on kadonneet ja äiti kulkee 20 vuotta vanhoissa ryysyissä.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä toisen mökille nyt voi mennä touhuamaan ilman mökin omistajan lupaa. Sehän olisi laitontakin!
Mutta kyllä tuollaisia röyhkeitä ihmisiä löytyy. Meilläkin mieheni veli, joka on 40-vuotias, terve ja hyväkuntoinen mies, oli sitä mieltä, että minun pitäisi käydä siivoamassa hänen kotinsa, koska olen nainen. Itselläni oli silloin vastasyntynyt vauva ja 2,5-vuotias taapero hoidettavana. Oikein suursiivous olisi pitänyt tehdä ja ilmaiseksi tietenkin, koska oikeat siivoojat ovat kalliita.
Sanoin tuolle ukolle, että ottaa rätin kauniiseen käteensä. Minä siivoan oman kotini, ja hän saa siivota omansa.
Ei voi kun ihmetellä, mikä kasvatuksessa tai pään sisällä on mennyt pieleen, että tulee edes mieleen tuollainen.
Puhumattakaan siitä, että sitä alkaa ehdottelemaan tai vaatimaan.
Onkohan anoppi mainostanut veljelle että sisko voi käydä siivoamassa mökin ja laittaa kaiken valmiiksi aina kun ovat tulossa mökille että saavat sitten nauttia ja rentoutua oman perheen kesken mökillä. Siskolta asiasta kysymättä? Röyhkeä ehdotus, ellei sisko saa vapaasti käyttää mökkiä muun ajan milloin haluaa.
Siis mitä?! Mökin omistaja ei huolehdi mökistään itse. Se joka mökkiä käyttää maksaa huoltokulut.
Sanot että koira pitää ampua tänään, niin et ehdi.. no joo huono provo oli aloitus 0/5, ei kai ihmiset ole NÄIN tyhmiä oikeasti????
"Mutta mutta! Eikös tuosta siskon pitäs saada "jotakin" sitte perinnönjaossa, miten on?"
No jos veli on ihan rahalla sen mökin vanhemmilta ostanut niin onhan tuo raha sitten mukana perinnönjaossa aikanaan jos vanhemmat eivät sitä johonkin sitä ennen hassaa.
Vierailija kirjoitti:
Lukee otsikossa, että minulta ei kysytty yhtään mitään, vaan mökki myytiin veljelleni selkäni takana. Tätä kun eräässä viestissä pohdittiin, että ilmaisinko haluavani ostaa myös mökin.
Ap.
Ilmoita, että olet halukas lunastamaan puolet mökistä alihintaisella kaupalla veljeltäsi ja sen jälkeen voitte keskustella pihatöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää epäoikeudenmukaisuutta, vaan tällaista paljon on.Vanhemmilla kaikilla ei ole empatiaa koko perheeseen.Ai että mikä tilanne.Nostakaa kissa pöydälle ja puhukaa tilanne kunnolla avoimeksi.Älä suostu kaikkeen.
Ap:n mukaan he möivät mökin, joten ei se mitään ennakko ole.
Jos myivät liian halvalla, kyllä on.
Eikös siitä ollut kiinteistönvälittäjän arvio?
Sen riidan ja mielenosoituksen yleensä aiheuttaa se vaatimusten esittäjä kun vaatimuksiin ei suostuta. Heille todella kannattaisi teroittaa kunnioituksen tärkeyttä.